Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #225 : Tammikuu 31, 2013, 20:10:41 » |
|
Kävin aamupäivällä Nokelassa, koulutus näytti olevan seeprassa käynnissä kun seepra oli lopettanut aamupäivystyksen. Kovasti siellä joku tiimi tutki sitä konetta kun joku piti "luentoa". Yhteensä kolme päivystäjää oli nokelassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #226 : Helmikuu 01, 2013, 14:52:38 » |
|
1.2.2013 Ic54 Kuulosti olevan Sr1 vetoisena kulussa ja jos Oulussa ei ole vaihdettu konetta niin Ic54 kulkee S56 junan paikalla Oulusta Helsinkiin Sr1 vetoisena. Jostain syystä 54 kierto ei ole toteunut koska P265 kuulosti aamulla olevan Sr2 vetoisena, joten liekkö marsu rikkoontunut?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #227 : Helmikuu 01, 2013, 19:48:04 » |
|
Muurolassa mossahti P 265:den veturi, onkohan Roissa ollut. Yhtään Idän Ihmettä tai Möhköä, muuta kuin esim 49/50. Kiertoon mutta ei ole, varalla seisonnassa. Yön yli saadaan haettua, vikaantunut veturi linjalta?.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #228 : Helmikuu 01, 2013, 23:13:46 » |
|
Muurolassa mossahti P 265:den veturi, onkohan Roissa ollut. Yhtään Idän Ihmettä tai Möhköä, muuta kuin esim 49/50. Kiertoon mutta ei ole, varalla seisonnassa. Yön yli saadaan haettua, vikaantunut veturi linjalta?.
Huhujen mukaan juna oli ajanut radalla olleisiin esteisiin, eli jos en väärin ymmärtänyt niin törkeästä ilkivallasta kyse. Tänään tuli kyllä positiivinen yllätys kun P408 tuli Rovaniemeltä Ouluun Dv12 2605 vetämänä ja juuri kuulosti Kolarin yöjuna P270 menevän tästä ohi äänen perusteella Dv12 vedolla. 18:40 Oulun aseman ohitti T5114 jota veti Dr16 2813. 2808 tuli mukana hinauksessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #229 : Helmikuu 07, 2013, 23:25:17 » |
|
7.2.2013 havaintoja. joskus 10 aikoihin kuulosti menevän ylimääräinen tavara äänen perusteella Dv12 vedolla kohti pohjoista ehkä T5113?. 10:41 T5417 Koskelassa Dv12 2503 ja 2520 vetämänä ja molemmissa säleiköt täysin auki. 15:28 P710 Koskelassa Sr1 3051 vetämänä perässä 6-sinistä vaunua. 15:33 Sr2 3246 veturina kohti pohjoista, täytyi Tuirassa olla sivulla ja kohdata P710 siellä. 15:39 P711 Sr1 3059 vetämänä kohti pohjoista.
-16:36 Tuiran ohitti kohti Oulua ilmeisesti myöhässä ollut T5408 jota veti veturina pohjoiseen mennyt Sr2 3246 ja Dv12 2654 ja 2644 tulivat hinauksessa. Myös eilen 6.2 kuulosti T5417 menevän Dv12 vedolla kohti pohjoista, joten taitaa olla Valakot taas aika vähissä Oulussa.
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2013, 23:42:12 kirjoittanut Harri Junttila »
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #230 : Helmikuu 11, 2013, 17:57:14 » |
|
11.2.2013 17:51 kuulosti Koskelan ohi menevän pohjoiseen ilmeisesti T5415 kun Dv12 möyryäminen ja falsetissa viheltäminen kuului niin selvästi. Yllättävän paljon on myöhässä.
Unohtui mainita aikaisemmin että 8.2.2013 13:20 meni ilmeisesti T5417 kohti pohjoista Dr16 2808 ja 2806 vetämänä ja tupla valakko ja kellonaika voisi ehkä vihjata jotain...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #231 : Helmikuu 11, 2013, 18:24:19 » |
|
T 5415 Oli Ou.ssa klo 13.50 ei ihme jos, lila ei ole toteutunut. 10 aikaan aamulla tuntui olevan, vaunujen vaihto menossa.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #232 : Helmikuu 15, 2013, 20:35:30 » |
|
15.2.2013 19:42 saapui Oulun tavaralle tyhjä pelletti Kokkolasta 4x Dr16 keulalla (2816,2823,2812 ja 2811) . Oli kyllä juhlallinen näky kun 4x Dr16 teki vaihtotöitä ja yhdisteli vaunuja pidemmiksi juniksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #233 : Helmikuu 18, 2013, 18:36:05 » |
|
Tänään junassa T 5415 oli tavaraa, että tarvittiin 3 Dreeveriä. Nro:t 2610 2615 ja 2660 normaali tilanne on, että riittää Dreeveri pari. itse asiassa oli viime viikolla, kulussa ma - to. Tänään tuli vetureina Yv:stä.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #234 : Helmikuu 18, 2013, 20:20:47 » |
|
Tänään junassa T 5415 oli tavaraa, että tarvittiin 3 Dreeveriä. Nro:t 2610 2615 ja 2660 normaali tilanne on, että riittää Dreeveri pari. itse asiassa oli viime viikolla, kulussa ma - to. Tänään tuli vetureina Yv:stä.
2660 Pudotettiin Oulussa keulalta pois ja 2610 ja 2615 jatkoivat kohti Kemiä P401 perässä ohittaen Oulun rautatieaseman klo 14:36 -17:01 valui Tuiraan sivulle T5266 jossa keulalla Dv12 2526 ja 2617 Päivällä Nokelassa oli kolme päivystäjää kun Dv12 2507 ja 2657 olivat normaalit päivystäjät ja lisäksi Dr16 2808 toimi päivystäjänä ilmeisesti Oulu-3 (6503) numerolla. Todennäköisesti harjoitusporukka harjoitteli päivystystä sillä. Valakko siirteli hyvinkin pitkiä vaunuletkoja tavaralle. Unohtui aikaisemmin mainita että Perjantaina 15.2.2013 klo 21:04 saapui Oulun tavaralle T4075 jossa keulalla Dv12 2617, 2526 ja Dr14 1867 oli hinauksessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 987
|
« Vastaus #235 : Helmikuu 21, 2013, 10:03:30 » |
|
Oulun hätäkeskuksen mukaan henkilö jäi tavarajunan alle Kiilakiventiellä Kaakkurin kaupunginosassa. Turma tapahtui kello 22:n jälkeen keskiviikkona.
|
|
|
tallennettu
|
Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #236 : Helmikuu 21, 2013, 10:12:11 » |
|
Oulun hätäkeskuksen mukaan henkilö jäi tavarajunan alle Kiilakiventiellä Kaakkurin kaupunginosassa. Turma tapahtui kello 22:n jälkeen keskiviikkona.
lähde: Kaleva Nainen menehtyi junan alle Oulussa Oulussa Kiilakiventien ylikäytävän kohdalla tapahtui raideliikenneonnettomuus keskiviikkona illalla. Rata-alueella tuntemattomasta syystä liikkunut naishenkilö jäi tavarajunan alle ja menehtyi välittömästi. Hätäkeskus vastaanotti ilmoituksen onnettomuudesta klo 22.24. Asian tutkinta siirtyy poliisin väkivaltayksikölle. Poliisilla ei ole uhrin henkilöllisyydestä toistaiseksi varmuutta. Sitä selvitellään, samoin onnettomuuden tarkempia yksityiskohtia. Oulun poliisista arvioidaan, että vastaavanlaisten tapausten määrä toimialueella vaihtelee kausittain. Pahimmillaan junan alle jää poliisin mukaan useita ihmisiä vuodessa. http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/nainen-menehtyi-junan-alle-oulussa/622117/http://www.tilannehuone.fi/tehtava.php?hash=aaee372e4b7b4a11645a4425eaadb6d2
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #237 : Helmikuu 21, 2013, 10:16:31 » |
|
21.2.2013 klo 9:51 ohitti Koskelan Dr16 2815 vetämä raakapuujuna jossa Dv12 2502 oli hinauksessa. Juna lieneen ylimääräisenä kulkeva T5113. Tämä on tiettävästi ensimmäinen vetotehtävä 2815:lle Oulussa laajennetun huollon jälkeen. Melkomoista pauhua piti valakon tuuletin kun juna nousi mäkeä Alppilan suoralla. Näytti että myös 2815 puuttuivat ilmanohjaimet jäähdyttimen kulmalta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #238 : Helmikuu 25, 2013, 23:13:06 » |
|
25.2.2013 vasta klo 16:20 ohitti Oulun rautatieaseman T5415 Dv12 2650 ja 2517 vetämänä. -Ic47 vetämisen hoiti Sr2 3212 -S60 runkona oli Sm3 7007 -P408 toi Ouluun Sr1 3061 ja sama veturi ja runko lähti P712 kohti Kajaania myöhemmin. -P713 Ouluun toi Sr1 3004 -17:53 Oulun aseman ohitti T5266? Dv12 2657 ja 2661 vetämänä, juna ei mennyt tavaralle vaan jatkoi matkaa. -18:38 Oulun aseman ohitti Torniosta tuleva T5112? Dv12 2659 ja 2530 vetämänä, junassa oli pitkä letka Obrk vaunuja ja myös pari sinistä matkustajavaunua Ein 23236 ja CEmt 24060 -P410 vetämisen hoiti tuoreen näköisessä vihreä-valkoisessa maalissa oleva Sr1 3024
24.2.2013 P272 Ouluun toi Dr16 2823 ja 2816 (numerot pienellä varauksella kun oli aika pimeää)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #239 : Helmikuu 26, 2013, 16:21:12 » |
|
26.2.2013 Dr16 2816 veti 10jälk. T5417 kohti Kemiä. joku koitti juuri mennä väkisin paperin T5006 alle Tuiran länsi/pohjoispäässä. Kuljettaja taisi juuri ajoissa saada junan pysähtymään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #240 : Helmikuu 27, 2013, 11:09:46 » |
|
27.2.2013 klo 10 kuulosti menevät varmaan T5113 ylimääräisenä kun kuului Sr1 ääni. -10:30 Dr16 2815 veti T5417 kohti Kemiä. -15:24 P710 ohitti Koskelan Sr1 3096 vetämänä -15:39 P711 ohitti Koskelan Sr1 3063 vetämänä -15:46 T5415 ohitti Koskelan Dv12 2602 ja 2660 vetämänä, juna lähti Tuirasta kiihdyttämään P711 perään.
T4075 Ouluun toi Dv12 2635 ja 2642 ja lisäksi junassa hinauksessa Dr16 2820 ja 2819
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2013, 20:01:35 kirjoittanut Harri Junttila »
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #241 : Helmikuu 28, 2013, 20:06:37 » |
|
28.2.2013 klo 11:03 Dv12 2503 toi T5408 tyhjän raakapuujunan -12:45 P405 koskelassa Sr1 3030 vetämänä -13:16 T5417 ohitti Koskelan Dr16 2820 vetämänä, sain viestiä että junan aikaisempi veturi Dr16 2807 oli kuulemma kasvattanut juuret kiskopolulla Nokelassa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #242 : Helmikuu 28, 2013, 20:21:15 » |
|
Tuo 2807 oli Tiistaina Kokkolan ratapihalla parkissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #243 : Maaliskuu 06, 2013, 19:40:24 » |
|
6.3.2013 klo 14:10 Tuiran ja Alppilan rajoilla kaartoi T5417 Vihreävalkoisen Dr16 parin 2816 ja 2809 vetämänä. Liekköhän 2809 oli kärsinyt jostakin ongelmista kun noin myöhään kulki ja vielä tuplavedolla. (2816 oli ollut vielä aamulla Nokelassa). -16 aikaan kuulosti T5415 menevän Koskelassa Dv12 vedolla, valitettavasti en päässyt kuvaamaan kun kulkuneuvo juuttui lumeen...
5.3.2013 klo 16:54 Koskelan ohitti T5114/T5112 (kumpi sitten lie nykyään on) Dr16 parin 2812 ja 2816 vetämänä. Tulikin tällä kertaa mukavan aikaisin. Harvinaista nähdä nykyään tässä kahta valakkoa kun yöllä T5103 menee Tornioon säännöllisesti Dv12 vedolla (valitettavasti).
4.3.2013 klo 14:31 Koskelan ohitti T5415 Dv12 2503 ja 2615 vetämänä. -17:07 valui Tuiraan sivulle tyhjä pankko Dv12 2624 vetämänä. Mikähän lie tämän junanumero, kun en oikein usko että olisi ollut T5266. Samalla tuli katseltua vihreätä Snps vaunua ja näköjään siinä on merkitty 1 ja 2-päädyt ihan numeroilla. -17:20 Tuiran ohitti P408 Sr1 3081 vetämänä (tavara oli luonnollisesti sivulla edelleen)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #244 : Maaliskuu 06, 2013, 21:01:47 » |
|
Kysytääs täällä, kuinka tavanomaista on että Dr16 hoitelee yöpikajunien autovaunujen vaihtotyöt?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #245 : Maaliskuu 06, 2013, 21:52:18 » |
|
Kysytääs täällä, kuinka tavanomaista on että Dr16 hoitelee yöpikajunien autovaunujen vaihtotyöt?
Riippuu tietenkin paikasta, uskosin että esim. Helsingissä äärettömän harvinaista (tuskin koskaan) Kolarissa erittäin tavallista ja myös Oulussa hyvin tavallista, sanotaan että viikottain
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #246 : Maaliskuu 06, 2013, 21:57:49 » |
|
Kysytääs täällä, kuinka tavanomaista on että Dr16 hoitelee yöpikajunien autovaunujen vaihtotyöt?
myös Oulussa hyvin tavallista, sanotaan että viikottain Oulua siis tosiaan tarkoitin.. Sain nimittäin kuvattua sattumalta eilen tiistai aamuna kun P273:n kuskin vaihto ekana hoidettiin Dr16, oli siis ajanut kakkoslaiturilla 273:n veturin kohdalle ja kuskit vaihtuivat (tässä menossa vaihdon jälkeen hakemaan autovaunuja http://zige94.1g.fi/kuvat/Junakuvat/Muut+junat/IMG_1622.JPG ) ja sitten meni järjestelemään autovaunuja, otti ekana vain yhden Gfotin jättäen kaksi muuta asemalle seisomaan. En jäänyt katsomaan miten haki muut (tässä lähti sitten yhden kanssa pois http://youtu.be/f4ZqkwMI_-g ).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #247 : Maaliskuu 06, 2013, 22:15:56 » |
|
Kysytääs täällä, kuinka tavanomaista on että Dr16 hoitelee yöpikajunien autovaunujen vaihtotyöt?
myös Oulussa hyvin tavallista, sanotaan että viikottain Oulua siis tosiaan tarkoitin.. Sain nimittäin kuvattua sattumalta eilen tiistai aamuna kun P273:n kuskin vaihto ekana hoidettiin Dr16, oli siis ajanut kakkoslaiturilla 273:n veturin kohdalle ja kuskit vaihtuivat (tässä menossa vaihdon jälkeen hakemaan autovaunuja http://zige94.1g.fi/kuvat/Junakuvat/Muut+junat/IMG_1622.JPG ) ja sitten meni järjestelemään autovaunuja, otti ekana vain yhden Gfotin jättäen kaksi muuta asemalle seisomaan. En jäänyt katsomaan miten haki muut (tässä lähti sitten yhden kanssa pois http://youtu.be/f4ZqkwMI_-g ). Hyvä tuuri sattunut että satuit näkemään ko. operaation suoritettavan valakolla, kyllä sitä yleensäottaen viikottain esiintyy Se tuossa on kyllä erikoista että yleensä siirtää kaikki vaunut kerralla purkupaikalle mutta nyt jostain syystä on ensin viimeisen vaunun siirtänyt, liekkö esim toiseksi viimeisen vaunun ovessa ollut jotain vikaa ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #248 : Maaliskuu 06, 2013, 23:21:55 » |
|
Kysytääs täällä, kuinka tavanomaista on että Dr16 hoitelee yöpikajunien autovaunujen vaihtotyöt?
myös Oulussa hyvin tavallista, sanotaan että viikottain Oulua siis tosiaan tarkoitin.. Sain nimittäin kuvattua sattumalta eilen tiistai aamuna kun P273:n kuskin vaihto ekana hoidettiin Dr16, oli siis ajanut kakkoslaiturilla 273:n veturin kohdalle ja kuskit vaihtuivat (tässä menossa vaihdon jälkeen hakemaan autovaunuja http://zige94.1g.fi/kuvat/Junakuvat/Muut+junat/IMG_1622.JPG ) ja sitten meni järjestelemään autovaunuja, otti ekana vain yhden Gfotin jättäen kaksi muuta asemalle seisomaan. En jäänyt katsomaan miten haki muut (tässä lähti sitten yhden kanssa pois http://youtu.be/f4ZqkwMI_-g ). Hyvä tuuri sattunut että satuit näkemään ko. operaation suoritettavan valakolla, kyllä sitä yleensäottaen viikottain esiintyy Se tuossa on kyllä erikoista että yleensä siirtää kaikki vaunut kerralla purkupaikalle mutta nyt jostain syystä on ensin viimeisen vaunun siirtänyt, liekkö esim toiseksi viimeisen vaunun ovessa ollut jotain vikaa ? Muistaakseni ajoivat autolla tuohon viereen, toinen kävi samantien johtojen kimppuun perältä laskettuna kolmannen ja neljännen vaunujen väliin (Hccmqqr ja Gfot jatkoi Rovaniemelle), toinen ukko hävis taas tuon perältä katsottuna ekan ja tokan välin kimppuun, mutta se pysyi siellä aika pitkään, juurikin ihan kuin olisi tsekannut siellä jotain. Valakko ajo kiinni, vähän aikaa kesti ja sitten toisen ilmestyi sieltä, hyppäsi veturin kyytiin ja toinen matkasi Gfotin perällä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #249 : Maaliskuu 07, 2013, 20:46:43 » |
|
7.3.2013 Nokelassa 3-päivystäjää Dv12 2503 ja 2507 ja lisäksi illalla aloitti Oulu3 (pv6503) Dr14 1863 työvuoron, joten taas välillä Seepra Oulussa töissä, lieneen koulutus/harjoittelu kyseessä.
-17:42 Sm3 7007 S60 tuleva runko tuli etelästä, liekkö on joutunut käymään Tuomiojalla kolmiossa kääntymässä? -18:12 S60 7007 rungolla Nokelan ohi kohti etelää -18:17 Sr2 3246 lähti nokelasta asemalle ja paineli Nokelan ohi veturina kohti etelää (opastimesta päätellen)
-16:59 saapui tyhjä pelletti Kokkolasta Sr1 3037 ja 3033 vetämänä, Sr1 3037 on jossain vaiheessa saanut keulaan vihreät VR logot. -17:17 Ic47 Nokelan ohi Sr2 3201 vetämänä "kaksi kyttyräisenä"
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2013, 21:03:37 kirjoittanut Harri Junttila »
|
tallennettu
|
|
|
|