Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 339
|
« Vastaus #275 : Maaliskuu 02, 2014, 20:34:56 » |
|
2.3.2014
- ERd 28703 seisoi Tampereen asemalla raiteella 6 kello 20 maissa.
|
|
|
tallennettu
|
"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #276 : Maaliskuu 10, 2014, 15:34:30 » |
|
Tänä aamuna Nokian myllyn kohdilta seuraavanlainen äänihavainto: juna tööttäsi useita "varokaa junaa" merkkejä, joiden jälkeen kuului voimakasta jarrujen kirskuntaa. En nähnyt mikä oli tilanne, koska olin koulun pihassa, mutta äänet kuuluivat myllyn suunnasta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 151
|
« Vastaus #277 : Maaliskuu 10, 2014, 18:30:45 » |
|
Tänä aamuna Nokian myllyn kohdilta seuraavanlainen äänihavainto: juna tööttäsi useita "varokaa junaa" merkkejä, joiden jälkeen kuului voimakasta jarrujen kirskuntaa. En nähnyt mikä oli tilanne, koska olin koulun pihassa, mutta äänet kuuluivat myllyn suunnasta.
Myllyn ja ammattikoulun kulmilla sijaitsee suosittu epävirallinen radanylityspaikka jossa ylittäjiä on välillä lähes jonoksi asti. Varmaan aika usein siinä soitellaan pilliä. On siinä myös uhrejakin tullut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #278 : Maaliskuu 10, 2014, 18:51:57 » |
|
Tänä aamuna Nokian myllyn kohdilta seuraavanlainen äänihavainto: juna tööttäsi useita "varokaa junaa" merkkejä, joiden jälkeen kuului voimakasta jarrujen kirskuntaa. En nähnyt mikä oli tilanne, koska olin koulun pihassa, mutta äänet kuuluivat myllyn suunnasta.
Myllyn ja ammattikoulun kulmilla sijaitsee suosittu epävirallinen radanylityspaikka jossa ylittäjiä on välillä lähes jonoksi asti. Varmaan aika usein siinä soitellaan pilliä. On siinä myös uhrejakin tullut. Totta. Onneksi tällä kertaa kukaan ei jäänyt alle. (Joko juna on saatu pysähtymään tai ylittäjä on kerennety alta pois).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #279 : Maaliskuu 11, 2014, 23:53:30 » |
|
Ihmettelen tässä yhteydessä Tampere-Seinäjoki junan P404 aikatauluun suunniteltua viiden minuutin pysähdystä Majajärvellä klo 13:26 - 13:31 ilman minkäänlaista vastaantulijaa. Kuka tietäisi jotakin, miksi sellainen on kuitenkin laitettu?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 343
|
« Vastaus #280 : Maaliskuu 12, 2014, 02:20:59 » |
|
Parkanolaine väistää samaista haamujunaa puolestaan pykälää pohjoisempana, Karhejärvellä, klo 13:30-13:38. Haamujunan viivan kulma on siten liian loiva IC:lle tai pendolle ja liian jyrkkä tavarajunalle, joten olisiko tämä jokin jäänne tai hups-oho-eiku-viiva Seinäjoen "vaununsiirto/vaihtojunasta"... ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #281 : Maaliskuu 12, 2014, 02:58:59 » |
|
Tyypillisen tuttuun tyyliinsä parkanolaine (tm) on kulkenu tunnin-pari ennen sitä virallista kulkuviivaansa, joten tarve väistämiseen on olematon. Eipähän tullu huomattua, että sillä olisi yhteys tähän lakkautettuun tyhjävaunujunaan, jonka vaunusto taitaa kulkea nykyään mm. junissa H455 ja P404. Siis aikatauluihin on ihan oikeasti varattu vaunuston mahdollinen kohtaaminen itsensä kanssa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Laitinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 26
|
« Vastaus #282 : Maaliskuu 16, 2014, 10:43:49 » |
|
Kyllä, ensin näkee kyllä valot, huomioteipillä ei kyllä ole mun mielestä mitään väliä. Joo ja se oli Tampere-raahe tavarajuna T 3057 kulkee välillä, Hl - Rhe ei millään pahalla . Ei mennyt vieläkään oikein. Hämeenlinnasta ajetaan T3057:n veturit veturisiirtona ensin Riihimäelle, ja vasta sieltä lähtee T3057.
|
|
|
tallennettu
|
Jämsän äijä
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #283 : Maaliskuu 16, 2014, 12:12:18 » |
|
Kyllä, ensin näkee kyllä valot, huomioteipillä ei kyllä ole mun mielestä mitään väliä. Joo ja se oli Tampere-raahe tavarajuna T 3057 kulkee välillä, Hl - Rhe ei millään pahalla . Ei mennyt vieläkään oikein. Hämeenlinnasta ajetaan T3057:n veturit veturisiirtona ensin Riihimäelle, ja vasta sieltä lähtee T3057. Tietääkseni 3057:n veturit ajetaan Riihimäeltä Hämeenlinnaan, eikä päinvastoin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Laitinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 26
|
« Vastaus #284 : Maaliskuu 16, 2014, 13:56:55 » |
|
Kyllä, ensin näkee kyllä valot, huomioteipillä ei kyllä ole mun mielestä mitään väliä. Joo ja se oli Tampere-raahe tavarajuna T 3057 kulkee välillä, Hl - Rhe ei millään pahalla . Ei mennyt vieläkään oikein. Hämeenlinnasta ajetaan T3057:n veturit veturisiirtona ensin Riihimäelle, ja vasta sieltä lähtee T3057. Tietääkseni 3057:n veturit ajetaan Riihimäeltä Hämeenlinnaan, eikä päinvastoin. Tapahtui pieni sekaannus... No, joka tapauksessa Riihimäki-Hämeenlinna on veturisiirtona, juna itse ei lähde Riksusta.
|
|
|
tallennettu
|
Jämsän äijä
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #285 : Maaliskuu 16, 2014, 19:41:53 » |
|
Toki tiedän että T 3057, vetäjät tulevat. Vettinä Riksusta ja vaunut ovat, Hl .
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #286 : Maaliskuu 21, 2014, 11:12:37 » |
|
Istun IC2 170:ssa ja korvattu pendolinolla (165 menojunana). Alkuperäinen IC2 runko töhrittiin Tampereella viime yönä.
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2014, 11:38:45 kirjoittanut Ziggy Hulden »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ossi Hakkarainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 75
|
« Vastaus #287 : Maaliskuu 21, 2014, 19:01:52 » |
|
Eilen 917:ssa Eifet 25301.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #288 : Maaliskuu 21, 2014, 19:55:13 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 339
|
« Vastaus #289 : Maaliskuu 29, 2014, 19:14:38 » |
|
29.03.2014
- P923:n perässä oli siirrossa Rx 26707. - IC55:ssä siirrossa normaalin kaksi- ja yksikerrosrungon (viimeistä kertaa säännöllisesti) lisäksi huomisen IC48:n kaksikerroksinen IC-runko.
|
|
|
tallennettu
|
"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #290 : Maaliskuu 29, 2014, 20:50:57 » |
|
29.03.2014
- P923:n perässä oli siirrossa Rx 26707. - IC55:ssä siirrossa normaalin kaksi- ja yksikerrosrungon (viimeistä kertaa säännöllisesti) lisäksi huomisen IC48:n kaksikerroksinen IC-runko.
Rx26707 kiinnitettiin runkoon joka matkaa illalla Hesaan numerolla 184
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #291 : Huhtikuu 07, 2014, 16:09:26 » |
|
S89 ajetaan maanantaina 7.4.2014 Helsingin vararungolla, ja saapui Tampereelle n. 20 minuuttia myöhässä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #292 : Huhtikuu 07, 2014, 16:13:46 » |
|
S89 ajetaan maanantaina 7.4.2014 Helsingin vararungolla, ja saapui Tampereelle n. 20 minuuttia myöhässä.
Samaten paluu S 94, kokoonpano Ilmalan kirjava-runko.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #293 : Huhtikuu 08, 2014, 08:34:33 » |
|
Havaintoja aamulla 8.4.2014: S42 hiipi n. puolisen tuntia myöhässä ja kahtena palana. Se teki matkaa aikataulussaan kulkeneen IC 82:n perässä minimietäisyydellä. - IC 905 puolestaan olisi tullut asemalle noin puoli tuntia myöhässä lähtöajastaan. - Kyydin tarjosi IC2 163, jonka ikkunasta havainnoituna tyhjiä puuvaunuja Toijalan suuntaan tuova Deeveri taasen oli Sp-vaunuineen poikkeuksellisesti parkissa Lempäälän aseman etelästä päin tulevan matkustajaliikenteen raiteella. Tavallisena aamunahan se hujahtaa ohi jossain Lempäälän ja Viialan välillä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #294 : Huhtikuu 08, 2014, 16:13:42 » |
|
Sokerina pohjalla oli aamulla (8.4.14) Tampereen tavararatapihalla komeasti ruostunut Eao säiliövaunuletkan kärjessä suojavaununa ja Oav yksinään eräällä raiteella. - Kuvaa ei tietenkään kerennyt junan ikkunasta napata.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #295 : Huhtikuu 08, 2014, 17:11:06 » |
|
Eao-vaunuja näkee Tampereella suht säännöllisesti junissa 3107/3069 ja 5010 Raahen/Oulun kaasuvaunujen suojana.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #296 : Huhtikuu 09, 2014, 07:14:24 » |
|
8.4.14 lähijuna 17.37 Tampereelta Helsinkiin oli päässyt Sarankulmaan asti, mutta joutuikin peruuttamaan takaisin asemalle (nopeusmittariin tulleen häiriön vuoksi). Siellä sitten runko ympäri Jyväskylän suunnan kolmioraiteen kautta, ja kohti Helsinkiä lopulta n. tunnin myöhässä. - Tieto perustuu aamujunassa (P903) kuultuun matkustajan kertomukseen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #297 : Huhtikuu 09, 2014, 13:31:20 » |
|
8.4.14 lähijuna 17.37 Tampereelta Helsinkiin oli päässyt Sarankulmaan asti, mutta joutuikin peruuttamaan takaisin asemalle (nopeusmittariin tulleen häiriön vuoksi). Siellä sitten runko ympäri Jyväskylän suunnan kolmioraiteen kautta, ja kohti Helsinkiä lopulta n. tunnin myöhässä. - Tieto perustuu aamujunassa (P903) kuultuun matkustajan kertomukseen.
Taajamajuna 9716:lla oli ongelmia, ei kiihtynyt yli 20 km/h jostain kumman syystä. Käytiin kääntämässä kolmiolla ja toisesta päästä ajaen Helsinkiin. Junannumero vaihdettiin. Riihimäeltä 9716 ajettiin ihan aikataulun mukaan Helsinkiin yhellä rungolla (sillä, johon normaalisti Tampereelta tuleva olisi kiinni ajanut).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #298 : Huhtikuu 09, 2014, 15:44:39 » |
|
8.4.14 lähijuna 17.37 Tampereelta Helsinkiin oli päässyt Sarankulmaan asti, mutta joutuikin peruuttamaan takaisin asemalle (nopeusmittariin tulleen häiriön vuoksi). Siellä sitten runko ympäri Jyväskylän suunnan kolmioraiteen kautta, ja kohti Helsinkiä lopulta n. tunnin myöhässä. - Tieto perustuu aamujunassa (P903) kuultuun matkustajan kertomukseen.
Taajamajuna 9716:lla oli ongelmia, ei kiihtynyt yli 20 km/h jostain kumman syystä. Käytiin kääntämässä kolmiolla ja toisesta päästä ajaen Helsinkiin. Junannumero vaihdettiin. Riihimäeltä 9716 ajettiin ihan aikataulun mukaan Helsinkiin yhellä rungolla (sillä, johon normaalisti Tampereelta tuleva olisi kiinni ajanut). Olisko tullut moottoriin/voimansiirtoon vikaa? Ei mun tietojen mukaan muusta oikeen voi johtua se ettei juna kiihdy 20km/h nopeemmaksi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #299 : Huhtikuu 09, 2014, 15:48:02 » |
|
8.4.14 lähijuna 17.37 Tampereelta Helsinkiin oli päässyt Sarankulmaan asti, mutta joutuikin peruuttamaan takaisin asemalle (nopeusmittariin tulleen häiriön vuoksi). Siellä sitten runko ympäri Jyväskylän suunnan kolmioraiteen kautta, ja kohti Helsinkiä lopulta n. tunnin myöhässä. - Tieto perustuu aamujunassa (P903) kuultuun matkustajan kertomukseen.
Taajamajuna 9716:lla oli ongelmia, ei kiihtynyt yli 20 km/h jostain kumman syystä. Käytiin kääntämässä kolmiolla ja toisesta päästä ajaen Helsinkiin. Junannumero vaihdettiin. Riihimäeltä 9716 ajettiin ihan aikataulun mukaan Helsinkiin yhellä rungolla (sillä, johon normaalisti Tampereelta tuleva olisi kiinni ajanut). Olisko tullut moottoriin/voimansiirtoon vikaa? Ei mun tietojen mukaan muusta oikeen voi johtua se ettei juna kiihdy 20km/h nopeemmaksi Minkään luokan kalustoasiantuntija en ole, mutta eikös tuo viittaa toisen pään JKV-vikaan? Samalla tavalla on pendojakin käännelty Kouvolan kolmiossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|