Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #450 : Marraskuu 05, 2015, 14:47:33 » |
|
IC 176 joutui teknisen vian vuoksi jättämään matkan kesken heti Tampereelta lähdettyä ja yrittää nyt päästä Viinikan kirkon kohdilta asemalle takaisin. Noin puoli tuntia yritettiin kitkuttaa, mutta sitten konduktööri kuulutti että vika on liian iso linjalla korjattavaksi. - Jos ei olisi tiennyt että Hesaan päin ohjastaa Edo 28614, olisi ollut outoa kuulla kuulutus jonka mukaan kuljettaja käy veturissa katsomassa voiko tekniselle vialle tehdä jotakin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2201
|
« Vastaus #451 : Marraskuu 05, 2015, 15:04:52 » |
|
IC 176 joutui teknisen vian vuoksi jättämään matkan kesken heti Tampereelta lähdettyä ja yrittää nyt päästä Viinikan kirkon kohdilta asemalle takaisin. Noin puoli tuntia yritettiin kitkuttaa, mutta sitten konduktööri kuulutti että vika on liian iso linjalla korjattavaksi. - Jos ei olisi tiennyt että Hesaan päin ohjastaa Edo 28614, olisi ollut outoa kuulla kuulutus jonka mukaan kuljettaja käy veturissa katsomassa voiko tekniselle vialle tehdä jotakin.
Ja tuohon liittyy seuraava VR-yhtymä OY:n liikennetiedote: 5.11. klo 14.53 InterCity (IC 176) Tampere-Helsinki myöhässä Tampereelta klo 14.07 Helsinkiin lähtenyt InterCity-juna (IC 176) on aikataulustaan myöhässä noin 60 minuuttia teknisen vian vuoksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #452 : Marraskuu 05, 2015, 15:35:34 » |
|
IC 176 joutui teknisen vian vuoksi jättämään matkan kesken heti Tampereelta lähdettyä ja yrittää nyt päästä Viinikan kirkon kohdilta asemalle takaisin. Noin puoli tuntia yritettiin kitkuttaa, mutta sitten konduktööri kuulutti että vika on liian iso linjalla korjattavaksi. - Jos ei olisi tiennyt että Hesaan päin ohjastaa Edo 28614, olisi ollut outoa kuulla kuulutus jonka mukaan kuljettaja käy veturissa katsomassa voiko tekniselle vialle tehdä jotakin.
Onhan nuo joskus olleet niin juntturassa, että on mennyt 1.5h, että on saatu runko liikkumaan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #453 : Marraskuu 13, 2015, 20:41:19 » |
|
IC 255:ssä oli tänään veturin takana Expt ja ykkösvaununa Edo.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #454 : Marraskuu 17, 2015, 16:17:44 » |
|
Vectron ja Ed-vaunujen runko liikkuu etelään junana MV 11936. Havainto Tampereen asemalta klo 16.06 tänään (17.11.15).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #455 : Marraskuu 27, 2015, 14:32:02 » |
|
IC176 veturiin tuli sähkövika (ratakm 180+900). Keulilla ohjausvaunu 28601. Tätä kirjoitettaessa jäänyt myöhään n. puoli tuntia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #456 : Marraskuu 28, 2015, 20:17:36 » |
|
23.11, n. klo 15:50 Lakialan ohi melko harvinainen tavarajuna T53041 Tampere Viinikasta Kemiin. Vaunuina normaalit Gbls-vaunut. Veturina yksi Sr1, numeroa en ehtinyt katsomaan. En tiedä varmasti kuinka usein kulkee, mutta ei ainakaan kahteen viikkoon ennen tuota päivää ollut kulkenut. Periaatteessa tuo on hyvin tyypillinen tyhjä paperi joka yleensä kulkee T3041 numerolla silloin kun lähtee Riksusta. Paluu juna on sitten T5006 Kemi-Hanko
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #457 : Joulukuu 05, 2015, 15:16:41 » |
|
IC50 Edo 28607 joutunut Marsun hinaukseen (havainto Tampereelta).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #458 : Joulukuu 05, 2015, 16:23:13 » |
|
IC50 Edo 28607 joutunut Marsun hinaukseen (havainto Tampereelta).
Tuossa junassa ei normaalisti pitäisi olla Edoa ollenkaan, mutta nyt Oulun ja Rovaniemen IC:t liikennöivät ratatöiden takia Kokkolaan/Kokkolasta, joten runkokierto on vähän sekaisin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #459 : Joulukuu 11, 2015, 15:57:49 » |
|
IC173 ohjausvaununa Edo 28625. Havainto Tampereelta 11.12.15.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 244
|
« Vastaus #460 : Tammikuu 03, 2016, 22:47:11 » |
|
Haloo, onko valoo, tai ainakin tietoa....
Tuli liikuttua taasen Rukkamäki-Pärrinkoski-Multisilta-Sääksjärvi-tasalla. Mitähän radan varteen nyt on suunnitteilla? Rukkamäessä, kalliontöppäreen puita oli kaadettu. Pärrinkoskelta etelään, ennen Peltolammia huoltotien vieren ratapenkan puita oli kaadettu ja nähtävästi myös maata kuorittu. Sääksjärvellä, vanhalta asemalta etelään, uimarannan kohdalla samat havainnot. Lisäksi Sääksjärven sillalta etelään päin, rinteen puita kaadettu ja maata kuorittu.
Onko jotain mennyt ohi, vai ovatko jo tekemässä tilaa kolmannelle pääraiteelle?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #461 : Tammikuu 03, 2016, 23:10:09 » |
|
Puuston raivaus ratojen varsilta on varmaan edennyt nyt sinne asti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #462 : Tammikuu 03, 2016, 23:11:08 » |
|
Saattaisi olla riskipuiden kaato meneillään. Siis puiden, jotka voivat myrskyssä kaatuessaan rikkoa sähköradan rakenteita ja/tai aiheuttaa liikennekatkoja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 516
|
« Vastaus #463 : Tammikuu 04, 2016, 00:29:27 » |
|
Haloo, onko valoo, tai ainakin tietoa....
Tuli liikuttua taasen Rukkamäki-Pärrinkoski-Multisilta-Sääksjärvi-tasalla. Mitähän radan varteen nyt on suunnitteilla? Rukkamäessä, kalliontöppäreen puita oli kaadettu. Pärrinkoskelta etelään, ennen Peltolammia huoltotien vieren ratapenkan puita oli kaadettu ja nähtävästi myös maata kuorittu. Sääksjärvellä, vanhalta asemalta etelään, uimarannan kohdalla samat havainnot. Lisäksi Sääksjärven sillalta etelään päin, rinteen puita kaadettu ja maata kuorittu.
Onko jotain mennyt ohi, vai ovatko jo tekemässä tilaa kolmannelle pääraiteelle?
Timo, onko kuvaa että saisi jotain kuvaa tilanteesta. En viitsi lähteä ajamaan 160km kuvien takia ellei ole muuta asiaa ajaa sinne, tuttujen seutujen muutokset kiinnostaa tietenkin. Se on aina että pitää yhdistää sukulaiden luona käyminen ja harrastus, aika paljon tulee ahdettua päivälle. Tarvikkeiden postissa lähettäminen tulee halvemmaksi kuin ajaminen jos kaukaa joutuu osia tilaamaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 244
|
« Vastaus #464 : Tammikuu 04, 2016, 01:54:22 » |
|
Timo, onko kuvaa että saisi jotain kuvaa tilanteesta.
Juu, voin käydä parin päivän sisällä katsomassa tilannetta seuraavan ulkoilukerran myötä ja hieman valoisammalla ajalla. Sen verran vahvistettuna havaintona kuitenkin, että pääradan "karsinointi" on saamassa jatkoa Sääksjärven sillasta Kuljuun päin katsottuna. Kovasti on rakennettu uutta esteaitaa sillasta etelään päin, radan vasemmalle puolelle. Taitavat rakentaa aidan tällä kertaa varmaan Houkkaan asti, ellei jopa pidemmälle. En tiedä, pitää käydä katsomassa tuotakin. No, rumalta tuo aita ainakin näyttää ja tulee ihan mieleen DDR. No, eipä tarvitse kuvailla kohta lainkaan Tampereen alueella, kun alkaa olla rata-alueet sen verran karsinoituja ja maisemallisesti pilattuja. Kuuluu sarjaan "pitäkää tunkkinne"
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #465 : Tammikuu 04, 2016, 10:22:30 » |
|
S 172 (Tpe-Hki) ajetaan tänään Edorungolla. Rungosta puuttuu ravintolavaunu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 244
|
« Vastaus #466 : Tammikuu 05, 2016, 21:31:56 » |
|
Joo-o, mukavan pirtsakka oli ulkoilukeli tänään radan varressa lämpömittarin nakutellessa rapiat 20 raatia pakkasta. No, ei näkynyt liiemmin ulkoilijoita sen paremmin kuin dogien ulkoiluttajia Joo, tuli tuossa aiemmassa viestissä ihmeteltyä, mitä radan varressa on menossa. Joo, kyse on pusikoiden ja puuston harvennuksesta. Tulipa ulkoillessa yllätettyä töitään tältä päivältä lopettelemassa ollut motomies, joten pakkohan sitä oli kysäistä "noin ohimennen", että radan varteen sijoitettavaa lentokenttääkös tähän ollaan rakentamassa Kaivurimies siinä kommentoi, että -15 astetta alkaa jo olla raivaamisen pakkasraja, kun jo kuulemma tänään oli mennyt pari terää entiseksi pusikkoja ja puustoa kaadettaessa. Juu, kuulemma kyse on vähän isommasta urakasta, eli käytännöllisesti katsoen koko pääradan varsi väliltä Hämeenlinna - Tampere - Seinäjoki on tarkoitus sheivata puskien ja puiden osalta paljaaksi. Urakka kuulemma koskee koko rata-aluetta - eli siis kaikkea muutakin, mitä on juuri aivan radan välittömässä läheisyydessä. Rukkamäki-Pärrinkoski-Multisilta välillä alue kattaa kaiken sen, mikä on ollut myös vanhaa ratalinjaa eli siis käytännössä puut ja pensaat harvennetaan Pirkkalan puoleiselta puolelta rataa aina radan varressa kulkevaan vanhaan kiviaitaan asti, jonka rippeitä on vielä nähtävissä maastossa. Harvennusurakka on sen verran iso, että siihen tarvitaan useampi motokuski. Jatkon kannalta suunnitelma on kuulemma se, ettei radan varren kasvillisuuden anneta kasvaa kovinkaan paljoa. No, paikoitellen tuolla parturoidulla rata-alueella on leveyttä jo pienen lentokentän verran, hi! Ihmetytti vain, kun tuota radan varren kasvillisuutta harvennettiin jo joku aika sitten...
|
|
|
|
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 516
|
« Vastaus #467 : Tammikuu 05, 2016, 22:36:42 » |
|
Joo-o, mukavan pirtsakka oli ulkoilukeli tänään radan varressa lämpömittarin nakutellessa rapiat 20 raatia pakkasta. No, ei näkynyt liiemmin ulkoilijoita sen paremmin kuin dogien ulkoiluttajia Joo, tuli tuossa aiemmassa viestissä ihmeteltyä, mitä radan varressa on menossa. Joo, kyse on pusikoiden ja puuston harvennuksesta. Tulipa ulkoillessa yllätettyä töitään tältä päivältä lopettelemassa ollut motomies, joten pakkohan sitä oli kysäistä "noin ohimennen", että radan varteen sijoitettavaa lentokenttääkös tähän ollaan rakentamassa Kaivurimies siinä kommentoi, että -15 astetta alkaa jo olla raivaamisen pakkasraja, kun jo kuulemma tänään oli mennyt pari terää entiseksi pusikkoja ja puustoa kaadettaessa. Juu, kuulemma kyse on vähän isommasta urakasta, eli käytännöllisesti katsoen koko pääradan varsi väliltä Hämeenlinna - Tampere - Seinäjoki on tarkoitus sheivata puskien ja puiden osalta paljaaksi. Urakka kuulemma koskee koko rata-aluetta - eli siis kaikkea muutakin, mitä on juuri aivan radan välittömässä läheisyydessä. Rukkamäki-Pärrinkoski-Multisilta välillä alue kattaa kaiken sen, mikä on ollut myös vanhaa ratalinjaa eli siis käytännössä puut ja pensaat harvennetaan Pirkkalan puoleiselta puolelta rataa aina radan varressa kulkevaan vanhaan kiviaitaan asti, jonka rippeitä on vielä nähtävissä maastossa. Harvennusurakka on sen verran iso, että siihen tarvitaan useampi motokuski. Jatkon kannalta suunnitelma on kuulemma se, ettei radan varren kasvillisuuden anneta kasvaa kovinkaan paljoa. No, paikoitellen tuolla parturoidulla rata-alueella on leveyttä jo pienen lentokentän verran, hi! Ihmetytti vain, kun tuota radan varren kasvillisuutta harvennettiin jo joku aika sitten... Joku saisi vähän polttopuuta, mutta ei maksa aikaa ei vaivaa minun osaltani, hakkeeksi ne kelpaisivat. Minulla on parempi työmaa tällä hetkellä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 720
|
« Vastaus #468 : Tammikuu 07, 2016, 19:34:18 » |
|
Joo-o, mukavan pirtsakka oli ulkoilukeli tänään radan varressa lämpömittarin nakutellessa rapiat 20 raatia pakkasta. No, ei näkynyt liiemmin ulkoilijoita sen paremmin kuin dogien ulkoiluttajia Joo, tuli tuossa aiemmassa viestissä ihmeteltyä, mitä radan varressa on menossa. Joo, kyse on pusikoiden ja puuston harvennuksesta. Tulipa ulkoillessa yllätettyä töitään tältä päivältä lopettelemassa ollut motomies, joten pakkohan sitä oli kysäistä "noin ohimennen", että radan varteen sijoitettavaa lentokenttääkös tähän ollaan rakentamassa Kaivurimies siinä kommentoi, että -15 astetta alkaa jo olla raivaamisen pakkasraja, kun jo kuulemma tänään oli mennyt pari terää entiseksi pusikkoja ja puustoa kaadettaessa. Juu, kuulemma kyse on vähän isommasta urakasta, eli käytännöllisesti katsoen koko pääradan varsi väliltä Hämeenlinna - Tampere - Seinäjoki on tarkoitus sheivata puskien ja puiden osalta paljaaksi. Urakka kuulemma koskee koko rata-aluetta - eli siis kaikkea muutakin, mitä on juuri aivan radan välittömässä läheisyydessä. Rukkamäki-Pärrinkoski-Multisilta välillä alue kattaa kaiken sen, mikä on ollut myös vanhaa ratalinjaa eli siis käytännössä puut ja pensaat harvennetaan Pirkkalan puoleiselta puolelta rataa aina radan varressa kulkevaan vanhaan kiviaitaan asti, jonka rippeitä on vielä nähtävissä maastossa. Harvennusurakka on sen verran iso, että siihen tarvitaan useampi motokuski. Jatkon kannalta suunnitelma on kuulemma se, ettei radan varren kasvillisuuden anneta kasvaa kovinkaan paljoa. No, paikoitellen tuolla parturoidulla rata-alueella on leveyttä jo pienen lentokentän verran, hi! Ihmetytti vain, kun tuota radan varren kasvillisuutta harvennettiin jo joku aika sitten... Tuossahan syntyy kuvauspaikkoja urakalla. Mahtaako käytäntö koskea muutakin maata vaiko ainoastaan etelä-suomea?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #469 : Tammikuu 18, 2016, 16:36:25 » |
|
IC88 (Edo 28611) sai jarruvian veturiin ensin Viialassa ja pahemmin heti yritettyään jatkaa kohti Toijalaa. Nyt (18.1.16 klo 16.35) jarruvian luonnetta selvitellään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #470 : Tammikuu 22, 2016, 16:01:28 » |
|
Toijalassa seisoo raiteella 4 Sm4 #09 pimeänä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #472 : Helmikuu 02, 2016, 08:51:52 » |
|
IC 905 osui peuraan ennen Humppilaa ja jäi teknisen ongelman vuoksi myöhään 10 minuuttia (2.2.2016). Ja juurikin tätä kirjoitettaessa joutui pysähtymään Lempäälään kanavasillalle saman teknisen vian vuoksi. Virtoja pois... josko lähtisi...
Lähtihän se muutaman minuutin päästä. Veturi oli Sr1 3050.
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2016, 16:14:35 kirjoittanut Timo Keski-Petäjä »
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #473 : Maaliskuu 15, 2016, 15:58:55 » |
|
Dr18 101 tuli tänään Tampereen varikolle Kotkasta junana VET17001. Hieman myöhään saavuin Tampere Tavaraan ja sain vain yhden onnistuneen kuvan ennen kuin veturi meni veturitallin uumeniin. Lataan sen vielä tänään. http://vaunut.org/kuva/109142?u=3878
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2016, 18:33:43 kirjoittanut Pyry Parvikko »
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 331
|
« Vastaus #474 : Maaliskuu 15, 2016, 16:07:31 » |
|
Dr18 101 tuli tänään Tampereen varikolle Kotkasta junana VET17001. ... Bongasin katseella IC 50:n ikkunasta "sinisen välähdyksen" Lempäälän ja Tampereen välillä (kun osasin odottaa).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|