Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Tolstoin suunnanvaihto  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Harri Pottonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3


« : Huhtikuu 16, 2012, 18:29:13 »

Moi, täältä varmaan joltakulta löytyy tietoa, että missä vaiheessa Tolstoin kulkusuunta muuttuu? Vai onko niin, että bisnes ja 1lk matkustajat joutuvat Moskovan päässä kävelemään pisimmän matkan asemalle?
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #1 : Huhtikuu 16, 2012, 18:42:53 »

Eiköhän se Moskovassa muutu.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #2 : Huhtikuu 16, 2012, 23:49:45 »

Ei se muuten muutu kuin että paluusuuntaan veturi kytketään junarungon toiseen päähän. Hymyilee Moskovan päässä käy juurikin näin ohraisesti 1.lk:n matkustajille eli joutuvat tarpomaan pisimmän matkan asemalle.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #3 : Huhtikuu 17, 2012, 07:22:33 »

Moskovassa on kantajapalveluita tarjolla asemalaiturilla, joten tarvittaessa apua saa esimerkiksi matkalaukkujen kanssa. Moskovan päässä junan pituutta vielä lisää Viipuri-Moskova välillä junassa liikkuva maan sisäinen vaunusto (2-4 vaunua).
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 814


« Vastaus #4 : Huhtikuu 17, 2012, 19:32:54 »

Moskovan päässä junan pituutta vielä lisää Viipuri-Moskova välillä junassa liikkuva maan sisäinen vaunusto (2-4 vaunua).
Tämä on varsin mielenkiintoinen muistutus tosiasioista:
Tolstoilla voi matkustaa maan sisäisiä matkoja, mutta vain Venäjällä. Suomessa se ei käy. En kuitenkaan tarkoita, että sellaista edes haluaisin meille, ei.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #5 : Huhtikuu 17, 2012, 19:40:36 »

Minkähän takia ei voitaisi ajaa esim. taajista Kouvola-Vainikkala? Olisikohan matkustajia?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 814


« Vastaus #6 : Huhtikuu 17, 2012, 20:29:35 »

Minkähän takia ei voitaisi ajaa esim. taajista Kouvola-Vainikkala? Olisikohan matkustajia?
Ei ollut viimeksi taajisten (Dm7) kulkiessa ruuhkaksi asti. Ja Vainikkalan kaupunginosan väki käynee kotikaupunkinsa keskustassa (joka ei ole Kw) mieluimmin omilla autoillaan ja lapset koulukyydeillä. Kätevää junayhteyttä kun ei sinne saa.

Vainikkalan nykyaikaisia taajisyhteyksiä venäjäksi:
http://www.lappeenranta.fi/loader.aspx?id=ed59444b-c503-4960-bfcb-662e2bf32322
ja linkit ajantasaisiin jokapäiväisiin taajisyhteyksiin suomeksi:
http://www.lappeenranta.fi/Suomeksi/Palvelut/Joukkoliikenne/Aikataulut.iw3

Eiköhän tuolta löydy tarvitsijoille sopivia aikatauluja!
tallennettu
Harri Pottonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3


« Vastaus #7 : Huhtikuu 17, 2012, 20:38:29 »

Ei se muuten muutu kuin että paluusuuntaan veturi kytketään junarungon toiseen päähän. Hymyilee Moskovan päässä käy juurikin näin ohraisesti 1.lk:n matkustajille eli joutuvat tarpomaan pisimmän matkan asemalle.

No sitten en jaksa ottaa Bisneshyttiä  Hymyilee leveästi Ensin oli sellanen oletus mulla, että vaihtaisi suuntaa Pietarissa, mutta kun Googlella kattelin et miten noi radat menee niin sehän jatkaakin Laatokan asemalta ihan suoraan Moskovaan se rata.

Moskovan päässä junan pituutta vielä lisää Viipuri-Moskova välillä junassa liikkuva maan sisäinen vaunusto (2-4 vaunua).

Onko nuokin vaunut pelkkää Kupeeta, vai onko siellä myös plazkartaa myynnissä tuohon junaan?
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #8 : Huhtikuu 17, 2012, 22:06:28 »

Поезд №032*А
ХЕЛЬСИНКИ - МОСКВА ОКТ

ВЫБОРГ - МОСКВА        Купе  (2Э)       3723,70 руб.

Vain Kupe.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #9 : Huhtikuu 18, 2012, 00:16:07 »

Joskus arviolta 2005 vielä kikkailu kannatti eli jos vaikkapa siirtyi ensin Viipuriin jotenkin muuten, pääsi sieltä Moskovaan Tolstoilla tuossa Viipurin vaunuryhmässä selvästi halvemmalla (n. 800 ruplaa) kuin samaan junaan Vainikkalasta nousten. Nykyään hinnat ovat samassa linjassa. Jos haluaa halvemmalla Moskovaan päästä, kannattaa mennä ensin Pietariin ja sieltä illan ensimmäisiin tai yön viimeisiin yöjuniin, joissa on myös platskartnyvaunuja. Iskee silmää Lähijunilla ei tänä päivänä kannata yrittää Pietarista Moskovaan, yhtenäinen matkaketju toteutuu vain lauantaisin ja sunnuntaisin, eikä hinnassa ole luvassa suurtakaan eroa suoraan platskartnylippuun verrattuna.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #10 : Huhtikuu 18, 2012, 00:37:23 »

Tässä esimerkkinä ensi yön (18.-19.4.) vaihtoehtoja. Yön ensimmäiset kulkijat (051A ja 029A) näyttäisivät olevan varsin edullisia (780 ruplaa platskartnypaikalla ja kupessakin vain 1818 ruplaa). Eikä tuo 1120 ruplaa seuraavissakaan junissa pahalta kuulosta. Vastaavasti illan viimeisessä junassa 055A on samat hinnat kuin ensimmäisissä. Sen sijaan junalla 267A näyttäisi keskellä päivää pääsevän Moskovaan istumapaikalla 414 ruplalla (!). Onhan tuo hiukan pitkä matka istua, jos junassa on vaikka kernipenkkivaunuja. Hymyilee Mutta 414 ruplaa (vähän yli 10 €) on kyllä sellainen pohjahinta, jota on vaikea lyödä millään menetelmällä.


* 120418_ilta.JPG (120.8 kilotavua, 911x636 - tarkasteltu 351 kertaa.)

* 120419_aamu.JPG (103.95 kilotavua, 909x639 - tarkasteltu 343 kertaa.)
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #11 : Huhtikuu 18, 2012, 18:57:18 »

Eivät ole pahan hintaisia nuo suurnopeusjunatkaan tuolla itäpuolella, 4,5 tunnin matkasta n. 50€ jos oikein tulkkasin? Mitä muuten tarkoittavat numerot noiden paikkatyyppien perässä, ja ei, en tarkoita hintoja. Ovatko (vapaat) paikkojen määriä vai mitä?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #12 : Huhtikuu 18, 2012, 20:00:36 »

Eivät ole pahan hintaisia nuo suurnopeusjunatkaan tuolla itäpuolella, 4,5 tunnin matkasta n. 50€ jos oikein tulkkasin? Mitä muuten tarkoittavat numerot noiden paikkatyyppien perässä, ja ei, en tarkoita hintoja. Ovatko (vapaat) paikkojen määriä vai mitä?

Jep, jäljellä olevia vapaita paikkoja kuvaavat.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Harri Pottonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3


« Vastaus #13 : Huhtikuu 19, 2012, 18:11:25 »

Tässä esimerkkinä ensi yön (18.-19.4.) vaihtoehtoja.

Miltä sivustolta noi hinnat on? Oon huomannu, että jonkun verran hintaan vaikuttaa sekin miltä sivustolta hintoja kattelee. Itte olen käyttäny lähinnä poezda.net sivustoa. Melkein kaikkialla muualla ottavat euroissakin aika suuria välityspalkkioita, ainakin jos vertaa VR:n myymien lippujen hintoihin.

Kuinka luotettavaa muuten on ostaa junalippuja noista venäläisistä nettikaupoista? Onko teillä kellään kokemusta?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #14 : Huhtikuu 19, 2012, 18:58:47 »

Kuinka luotettavaa muuten on ostaa junalippuja noista venäläisistä nettikaupoista? Onko teillä kellään kokemusta?

Sen verran tähän sanoisin, että "no herran jestas mitä ennakkoluuloja taas!"
1990-luku meni jo.
Luotettavammin tuo lippujen ostaminen Venäjällä toimii kuin monessa länsieurooppalaisessa maassa. Tuollaisten asioiden hoitaminen kunnolla kun on Venäjällä maan tapa, toisin kuin meillä täällä EU:ssa. Olivat suomalaisten stereotypiat venäläisistä sitten millaisia tahansa.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #15 : Huhtikuu 19, 2012, 21:05:18 »

Miltä sivustolta noi hinnat on? Oon huomannu, että jonkun verran hintaan vaikuttaa sekin miltä sivustolta hintoja kattelee. Itte olen käyttäny lähinnä poezda.net sivustoa. Melkein kaikkialla muualla ottavat euroissakin aika suuria välityspalkkioita, ainakin jos vertaa VR:n myymien lippujen hintoihin.
RZD:n omasta matkahausta nuo oli poimittu.

Itse en ole vielä ehtinyt kokeilla lippujen nettiostomahdollisuutta, mutta tunnen pari kaveria, jotka ovat onnistuneesti kokeilleet.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #16 : Huhtikuu 19, 2012, 23:40:51 »

Miltä sivustolta noi hinnat on? Oon huomannu, että jonkun verran hintaan vaikuttaa sekin miltä sivustolta hintoja kattelee. Itte olen käyttäny lähinnä poezda.net sivustoa. Melkein kaikkialla muualla ottavat euroissakin aika suuria välityspalkkioita, ainakin jos vertaa VR:n myymien lippujen hintoihin.
RZD:n omasta matkahausta nuo oli poimittu.

Itse en ole vielä ehtinyt kokeilla lippujen nettiostomahdollisuutta, mutta tunnen pari kaveria, jotka ovat onnistuneesti kokeilleet.

RŽD:n nettilippuja ostaessa kannattaa sitten olla tarkkana, että ymmärtää lipun tekstin oikein. Vaikka osaan junista myydään lippuja, jotka toimivat kuin Suomessa, eli näytetään itse printattu lippu vaunupalvelijalle, on myöskin junia, joiden kohdalla on meneteltävä toisin. Tavallinen tapa on, että lipun kanssa täytyy mennä lipunmyyntitiskille ja vaihtaa se varsinaiseen lippuun. Kuulostaa ehkä hassulta, mutta on oikeastaan järkevää, kun otetaan huomioon, että Venäjällä junat ovat lähes aina ainakin tietyn paikkatyypin osalta loppuunmyytyjä. Siksi liput on hyvä ostaa pari päivää etukäteen ja on kätevämpää, että sen varsinaisen lipun saa plakkariin samalla reissulla, jolla menee itse junalle. Ettei tarvitse kahdesti käydä.
Ja sitten taas, syystä tai toisesta kaikissa junissa nyt vaan ei ole teknistä valmiutta nettilippujen tarkastamiseksi junassa, vaan tarkistaminen on tehtävä lipunmyynnissä.
Lipussa pitäisi enivei lukea, miten sen kanssa toimitaan. Jos ei ymmärrä tekstejä., kannattaa varmuuden vuoksi kiertää lippuluukun kautta. Kolme varttia kun ei kuitenkaan lopulta ole aivan järkyttävän pitkä aika, jos kuitenkin on aikeissa matkustaa junalla 30 tuntia Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #17 : Huhtikuu 20, 2012, 06:55:06 »

Kuuleman mukaan nykyään verkko-ostaminen olisi ainakin RZD:n omassa nettikaupassa kehittynyt sen verran eteenpäin, ettei lippua enää tarvitsisi käydä vaihtamassa, vaan junan ovella todistetaan passilla, että on se henkilö, joka on ostanut verkkolipun. Lippua ostettaessa RZD:n nettikaupassa siis annetaan ostotapahtuman yhteydessä passin numero ja nimi. Voi olla, että muissa nettikaupoissa toimitaan eri tavalla. Täytyypä kysyä kaverilta, josko hän voisi kuvata tänne tarkasti, miten homma etenee.
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 346


« Vastaus #18 : Huhtikuu 20, 2012, 10:44:58 »

Ei se muuten muutu kuin että paluusuuntaan veturi kytketään junarungon toiseen päähän. Hymyilee Moskovan päässä käy juurikin näin ohraisesti 1.lk:n matkustajille eli joutuvat tarpomaan pisimmän matkan asemalle.

Jospa asiakasystävällisyyden nimissä käännettäisiin Tolstoi esimerkiksi Keravalla?
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #19 : Huhtikuu 21, 2012, 15:05:21 »

Ei se muuten muutu kuin että paluusuuntaan veturi kytketään junarungon toiseen päähän. Hymyilee Moskovan päässä käy juurikin näin ohraisesti 1.lk:n matkustajille eli joutuvat tarpomaan pisimmän matkan asemalle.

Jospa asiakasystävällisyyden nimissä käännettäisiin Tolstoi esimerkiksi Keravalla?

Jos kääntöä ei voi tehdä matkan aikana, niin sitten se on aikas turha. Jommassa kummassa päässä sitä kävelyä kuitenkin tulee.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Tolstoin suunnanvaihto  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina