Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Kalustonsiirtoa tms. rantaradalla  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 | Siirry alas Tulostusversio
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #150 : Lokakuu 25, 2014, 17:48:30 »

Ja mikähän täysin pimeävaunuinen kohtuupitkä Sr1-vetoinen letka meni juuri Hajalan ohi Turkuun päin klo 18.45? Ettei olis viimeisellä matkallaan kulkevia?
tallennettu
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #151 : Lokakuu 25, 2014, 18:34:15 »

Ja mikähän täysin pimeävaunuinen kohtuupitkä Sr1-vetoinen letka meni juuri Hajalan ohi Turkuun päin klo 18.45? Ettei olis viimeisellä matkallaan kulkevia?
Varmaan on romuksi menossa. Ainakin viimeinen vaunu näytti olevan verhoton. Sain videon, joka tosin on olosuhteista johtuen aika surkea, mutta erottuu siitä, loppupäästä paremmin. Vettä tuli ja tuuli älyttömästi.

https://www.youtube.com/watch?v=4Uccoss43W8&feature=youtu.be
tallennettu

Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #152 : Lokakuu 25, 2014, 18:44:39 »

Juuri hetki sitten Hajalan ohitti Turkuun päin ehkä 50 km/h yhdistelmä Dv12 + pendon puolikas. Hyvinkään knp varmaan tulossa. Turussa, luulisin, klo 18 jälkeen, tuskin ennen. 25.10.2014.
Oli Kupittaalla hieman ennen kuutta. Video:

https://www.youtube.com/watch?v=pV4Z0TP-S9I&feature=youtu.be
tallennettu

Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #153 : Lokakuu 25, 2014, 18:47:47 »

Merkillepantavan monta EFit/iä... Nyt saavat varmaan Porin taajikset eli Turun pikajunarungot kyytiä... Noista olisi kiva jos joku kävisi päivänvalossa korjaamassa litterat ja numerot ylös ja raportoisi.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1238


« Vastaus #154 : Lokakuu 25, 2014, 19:16:07 »

Merkillepantavan monta EFit/iä... Nyt saavat varmaan Porin taajikset eli Turun pikajunarungot kyytiä... Noista olisi kiva jos joku kävisi päivänvalossa korjaamassa litterat ja numerot ylös ja raportoisi.

Huomisesta alkaenhan suurinosa Porin taajiksista ajetaan IC kalustolla. Tosin jos tossa meni EFit/i vaunuja romuttamolle niin kymysys kuuluu, mitenkä IC runkoon jossa ei ole Edfs vaunua, saadaan tarvittaessa invalidi kyytiin ja mistä junaan saadaan konduktöörin osasto. Ex/Expt vaunussa kun ei ole invanostimia eikä konduktööriosastoa.  Tosin minun käsittääkseni Tulevien Porin radan IC runkojen kokoonpano oli luokkaa Ex+Ex+Expt+EFiti
tallennettu

Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #155 : Lokakuu 25, 2014, 19:19:02 »

Merkillepantavan monta EFit/iä... Nyt saavat varmaan Porin taajikset eli Turun pikajunarungot kyytiä... Noista olisi kiva jos joku kävisi päivänvalossa korjaamassa litterat ja numerot ylös ja raportoisi.

Huomisesta alkaenhan suurinosa Porin taajiksista ajetaan IC kalustolla. Tosin jos tossa meni EFit/i vaunuja romuttamolle niin kymysys kuuluu, mitenkä IC runkoon jossa ei ole Edfs vaunua, saadaan tarvittaessa invalidi kyytiin ja mistä junaan saadaan konduktöörin osasto. Ex/Expt vaunussa kun ei ole invanostimia eikä konduktööriosastoa.  Tosin minun käsittääkseni Tulevien Porin radan IC runkojen kokoonpano oli luokkaa Ex+Ex+Expt+EFiti
Mutta jos ne olivatkin EFit-vaunuja ilman invapalveluita.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #156 : Lokakuu 25, 2014, 20:01:06 »

Jos joku paikallinen kävisi luurimassa litterat ja nrot? Just meni ilmeisesti tätä hautajaisjunaa vienyt Sr1 yksin takaisin kohti Hesaa.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2609


« Vastaus #157 : Lokakuu 25, 2014, 21:11:44 »

Junassa oli ainakin sellaisia vaunuja kuin Ein 23200, Rkt 23827, EFit 23527, Rkt 23824, EFit 23525. Muista ei ole havaintoja.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #158 : Lokakuu 26, 2014, 13:41:10 »

Jos joku paikallinen kävisi luurimassa litterat ja nrot? Just meni ilmeisesti tätä hautajaisjunaa vienyt Sr1 yksin takaisin kohti Hesaa.
Tässäpä näitä:
23203 + 23525 + 23824 + 23827 + 23825 + 23537 + 23830 + 23209 + 23527 + 23200
Jos vaunuja tuli 12, niin sitten kaksi on jossain muualla. Yritin kyllä laskea vaunuja videolta, ja saan määräksi 10.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2014, 15:03:16 kirjoittanut Miitre Timonen » tallennettu

Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1793


« Vastaus #159 : Lokakuu 26, 2014, 15:12:54 »

Mielenkiintoista, että vanhin jäljellä ollut Rkt (23821) lähti vielä ke 22.10. kohti Kolaria junassa 263. Lieneekö se sitten jotenkin paremmassa kunnossa kuin nuo sisaruksensa?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2609


« Vastaus #160 : Lokakuu 26, 2014, 15:35:26 »

Jos joku paikallinen kävisi luurimassa litterat ja nrot? Just meni ilmeisesti tätä hautajaisjunaa vienyt Sr1 yksin takaisin kohti Hesaa.
Tässäpä näitä:
23203 + 23525 + 23824 + 23827 + 23825 + 23537 + 23830 + 23209 + 23527 + 23200
Jos vaunuja tuli 12, niin sitten kaksi on jossain muualla. Yritin kyllä laskea vaunuja videolta, ja saan määräksi 10.
23200 oli ainakin taaimmainen vaunu, kun runko saapui, ja taisi olla jopa niin, että 23525 oli toinen vaunu. Ensimmäisen vaunun numeroa ei voinut pimeässä lukea kyljestä, koska numero oli kulunut pois. Jos se oli 23203, niin juna on hyvin todennäköisesti ollut kymmenvaunuinen ja meillä on kokoonpano tallessa! Hymyilee
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #161 : Lokakuu 26, 2014, 15:55:24 »

Jos joku paikallinen kävisi luurimassa litterat ja nrot? Just meni ilmeisesti tätä hautajaisjunaa vienyt Sr1 yksin takaisin kohti Hesaa.
Tässäpä näitä:
23203 + 23525 + 23824 + 23827 + 23825 + 23537 + 23830 + 23209 + 23527 + 23200
Jos vaunuja tuli 12, niin sitten kaksi on jossain muualla. Yritin kyllä laskea vaunuja videolta, ja saan määräksi 10.
23200 oli ainakin taaimmainen vaunu, kun runko saapui, ja taisi olla jopa niin, että 23525 oli toinen vaunu. Ensimmäisen vaunun numeroa ei voinut pimeässä lukea kyljestä, koska numero oli kulunut pois. Jos se oli 23203, niin juna on hyvin todennäköisesti ollut kymmenvaunuinen ja meillä on kokoonpano tallessa! Hymyilee
Ekan vaunun numero on tosiaan kulunut kyljestä pois.
tallennettu

Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2609


« Vastaus #162 : Lokakuu 26, 2014, 16:23:20 »

Jos joku paikallinen kävisi luurimassa litterat ja nrot? Just meni ilmeisesti tätä hautajaisjunaa vienyt Sr1 yksin takaisin kohti Hesaa.
Tässäpä näitä:
23203 + 23525 + 23824 + 23827 + 23825 + 23537 + 23830 + 23209 + 23527 + 23200
Jos vaunuja tuli 12, niin sitten kaksi on jossain muualla. Yritin kyllä laskea vaunuja videolta, ja saan määräksi 10.
23200 oli ainakin taaimmainen vaunu, kun runko saapui, ja taisi olla jopa niin, että 23525 oli toinen vaunu. Ensimmäisen vaunun numeroa ei voinut pimeässä lukea kyljestä, koska numero oli kulunut pois. Jos se oli 23203, niin juna on hyvin todennäköisesti ollut kymmenvaunuinen ja meillä on kokoonpano tallessa! Hymyilee
Ekan vaunun numero on tosiaan kulunut kyljestä pois.
Hyvä! Tästä voinee jo päätellä tuon mitä sanoin Hymyilee Hyvä Miitre!
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #163 : Lokakuu 26, 2014, 16:26:12 »

Voi ei! Vasta se 23203 oli yöjunissa käytössä ja nyt jo poistettiin... Eikö myöhäisempien EFit- ja Ein-vaunujen pitänyt säilyä pidempään?
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #164 : Lokakuu 26, 2014, 18:40:48 »

Tässä vaunujen valmistusvuodet, lähde Wikipedia:

Ein 23203 - 1982
EFit 23525 - 1980
Rkt 23824 - 1982
Rkt 23827 - 1982
Rkt 23825 - 1982
EFit 23537 - 1981
Rkt 23830 - 1982
Ein 23209 - 1983
EFit 23527 - 1980
Ein 23200 - 1982

Kaikki letkassa olleet ovat siis 1980-luvulla valmistuneita vaunuja. Onkohan 1970-luvun vaunuja enää yhtäkään liikenteessä?
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1793


« Vastaus #165 : Lokakuu 26, 2014, 18:51:13 »

Onkohan 1970-luvun vaunuja enää yhtäkään liikenteessä?
Eip-vaunuja 231xx-sarjasta on ollut liikenteessä aivan viime päiviin asti. Liekö vanhin eli 23130 enää liikennekäytössä? Onko Tampereen vararungossa vielä Eip 23131? 23141 jäi pitkäksi aikaa Koivuun seisomaan tasotisteysonnettomuuden jäljiltä, onko siellä edelleen? 23146 ja 23148 ovat näkyneet liikenteessä vielä tänä syksynä, samoin 23151. Vai tarkoitatko Ari, että kaikki nämä 231xx-sarjan Eip-vaunut ovat nyt näinä päivinä jääneet pois liikenteestä?
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #166 : Lokakuu 26, 2014, 19:09:10 »

Oma kokemukseni sinisistä on, että alkavat olla jo kovastikin yksilöitä ja kunto ei riipu enää valmistusvuodesta. Tietyissä vaunuissa esim. lämmitys brakaa säännöllisesti enemmän, jossakin on vienoa tunkkaisuuden tuoksua jne. Eli loppujen lopuksi en ihmettele, jos uudemmastakin päästä yksilöitä hylätään ja sattumalta paremmassa kunnossa olevat vanhemmat vielä porskuttavat. Toki kokonaisuutena koen tämän aina haikeaksi, vaikka monilta komponenteiltaan nuo on varmaan aivan loppuunajettuja, ja vaatisivat täydellisen uudelleenrakentamisen toimiakseen sitten toki vaikka parikymmentä lisävuotta.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #167 : Lokakuu 26, 2014, 19:19:50 »

Onkohan 1970-luvun vaunuja enää yhtäkään liikenteessä?
Eip-vaunuja 231xx-sarjasta on ollut liikenteessä aivan viime päiviin asti. Liekö vanhin eli 23130 enää liikennekäytössä? Onko Tampereen vararungossa vielä Eip 23131? 23141 jäi pitkäksi aikaa Koivuun seisomaan tasotisteysonnettomuuden jäljiltä, onko siellä edelleen? 23146 ja 23148 ovat näkyneet liikenteessä vielä tänä syksynä, samoin 23151. Vai tarkoitatko Ari, että kaikki nämä 231xx-sarjan Eip-vaunut ovat nyt näinä päivinä jääneet pois liikenteestä?

Tarkoitus oli vain tiedustella, onko 1970-luvun vaunuja ylipäätään liikenteessä. Vastauksestasi selvisi, että on. Kiitos tästä tiedosta. Saapa nähdä, milloin viimeinen 1970-luvun vaunu poistuu ja mikä yksilö(t) jää viimeiseksi.
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #168 : Lokakuu 26, 2014, 19:24:18 »

Onkohan 1970-luvun vaunuja enää yhtäkään liikenteessä?
Eip-vaunuja 231xx-sarjasta on ollut liikenteessä aivan viime päiviin asti. Liekö vanhin eli 23130 enää liikennekäytössä? Onko Tampereen vararungossa vielä Eip 23131? 23141 jäi pitkäksi aikaa Koivuun seisomaan tasotisteysonnettomuuden jäljiltä, onko siellä edelleen? 23146 ja 23148 ovat näkyneet liikenteessä vielä tänä syksynä, samoin 23151. Vai tarkoitatko Ari, että kaikki nämä 231xx-sarjan Eip-vaunut ovat nyt näinä päivinä jääneet pois liikenteestä?

Tarkoitus oli vain tiedustella, onko 1970-luvun vaunuja ylipäätään liikenteessä. Vastauksestasi selvisi, että on. Kiitos tästä tiedosta. Saapa nähdä, milloin viimeinen 1970-luvun vaunu poistuu ja mikä yksilö(t) jää viimeiseksi.
On olemassa myös 60-luvulla valmistettuja Eifet- (EFit) ja Rbkt-vaunuja (Eikt) ja 70-luvulla valmistettuja Rk-vaunuja (Rkt). Niissä on kyllä sisustus uusittu melkein täysin, joten se ikä ei tule niin helposti esille.

Rbkt on kyllä yksi VR:n parhaimmista vaunutyypeistä. Nostalginen ulkoasu sekä hieno sisustus ja erilaiset eteiset verrattuna vekkikattoisiin.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 314


« Vastaus #169 : Lokakuu 27, 2014, 11:51:14 »

Tarkoitus oli vain tiedustella, onko 1970-luvun vaunuja ylipäätään liikenteessä. Vastauksestasi selvisi, että on. Kiitos tästä tiedosta. Saapa nähdä, milloin viimeinen 1970-luvun vaunu poistuu ja mikä yksilö(t) jää viimeiseksi.
No siis kaikki Ei- ja Eipt-vaunut ovat 1970-luvulta, samoin vararunkojen Ehf ja Ehft. Ketjussa jo kerrottiinkin, että myös Rbkt:t ja Rk:t ovat samalta vuosikymmeneltä, osa Rbkt:istä (26903 - 26907) on peräti 1960-luvulta.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 27, 2014, 12:14:04 kirjoittanut Juhana Nordlund » tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1793


« Vastaus #170 : Lokakuu 27, 2014, 12:14:48 »

Kun ERd-vaunuja tulee koko ajan uusia Otanmäen porteista ulos, on ihme, jos noilla Rbkt-vaunuilla vielä vuoden 2015 puolella ajetaan. Nyt näkyy vielä olevan molemmissa Helsingin vararungoissa Rbkt (26902 ja 26904).
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #171 : Lokakuu 27, 2014, 18:55:02 »

Näyttääpä tuota vanhaa kalustoa olevan melko paljonkin sitten liikkeellä vielä. Kiitos näistä tiedoista.
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #172 : Lokakuu 27, 2014, 19:16:57 »

Ei-, Eipt-, Ehf-, Ehft-, Rbkt- ja Rk-vaunut on vain naamioitu näyttämään uudemmilta uudella sisustuksella ja valmistajanlaattojen peittämisellä ja Ehf(t)- ja Rk-vaunuissa IC-väreillä.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2609


« Vastaus #173 : Marraskuu 04, 2014, 14:14:25 »

Kirjava vararunko http://vaunut.org/kuva/96293 oli kello 13.52 havaittu Paimiossa menossa tyhjänä Helsinkiin päin.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #174 : Huhtikuu 08, 2015, 07:59:09 »

Noin 8.50 meni sähkövetoinen roikka kohti Helsinkiä, havaittu Hajalasta. Kyseessä ilmeisesti pataan meneviä Turussa töhrittyjä sinisiä. Havainto on toisen käden tietoa, joten tämä välitettäköön tänne näillä eväillä. Koska veto oli sähköveto, oletan sen menevän Hesan kautta. Ellei karjaalla vaihdeta veturia. Lienee Salossa 9 maissa ja ehtinee jatkaa siitä Ervelään kohtaamaan vastaantuleva IC.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Kalustonsiirtoa tms. rantaradalla  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina