Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Kalustonsiirtoa tms. rantaradalla  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] | Siirry alas Tulostusversio
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 133


« Vastaus #175 : Huhtikuu 08, 2015, 08:11:19 »

Noin 8.50 meni sähkövetoinen roikka kohti Helsinkiä, havaittu Hajalasta. Kyseessä ilmeisesti pataan meneviä Turussa töhrittyjä sinisiä. Havainto on toisen käden tietoa, joten tämä välitettäköön tänne näillä eväillä. Koska veto oli sähköveto, oletan sen menevän Hesan kautta. Ellei karjaalla vaihdeta veturia. Lienee Salossa 9 maissa ja ehtinee jatkaa siitä Ervelään kohtaamaan vastaantuleva IC.

Kyseessä lienee MV 10816 Turku asema - Helsinki asema.

E. Voisiko tämä siirto liittyä yllä olevaan? MV 10817 Ilmala ratapiha - Imatra tavara (13:25 - 16:35)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2015, 08:34:40 kirjoittanut Erno Pintinen » tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #176 : Huhtikuu 08, 2015, 08:59:41 »

Noin 8.50 meni sähkövetoinen roikka kohti Helsinkiä, havaittu Hajalasta. Kyseessä ilmeisesti pataan meneviä Turussa töhrittyjä sinisiä. Havainto on toisen käden tietoa, joten tämä välitettäköön tänne näillä eväillä. Koska veto oli sähköveto, oletan sen menevän Hesan kautta. Ellei karjaalla vaihdeta veturia. Lienee Salossa 9 maissa ja ehtinee jatkaa siitä Ervelään kohtaamaan vastaantuleva IC.

Kyseessä lienee MV 10816 Turku asema - Helsinki asema.

E. Voisiko tämä siirto liittyä yllä olevaan? MV 10817 Ilmala ratapiha - Imatra tavara (13:25 - 16:35)
Kyllä varmasti.

Yritän ratkaista tehtävän:

EFit 23537
Rkt 23830
Ein 23209
EFit 23527
Ein 23200
Ei 27011
Eip 23146

Tämä siis Ilr–Imt -välillä. Rantaradalla letka toki toisin päin Iskee silmää
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #177 : Huhtikuu 08, 2015, 10:52:38 »

Kollega havainnut ja kuvannut murheellisen näköisen letkan Hesassa, näyttäisi olevan raiteella 7 tai 8. Vaunusto täsmää kuvaa tihruten ja tämä sen täytyy olla. Hautajaissaatto ja kuolinasu ei ole kovin arvokas.
tallennettu
Jani Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10


« Vastaus #178 : Huhtikuu 08, 2015, 12:49:50 »

Kollega havainnut ja kuvannut murheellisen näköisen letkan Hesassa, näyttäisi olevan raiteella 7 tai 8. Vaunusto täsmää kuvaa tihruten ja tämä sen täytyy olla. Hautajaissaatto ja kuolinasu ei ole kovin arvokas.
Sama roikka havaittu ja kuvattu Pukinmäen asemalla kello 13:35. Aiemmin myös havaittu tuossa klo 11:51 myös päärautatieasemalla.
tallennettu
Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 141


« Vastaus #179 : Huhtikuu 12, 2015, 13:03:07 »

Hetki sitten oli Pohjankurussa junakohtaus, IC 958 kohtasi V10203:n jossa kaksi Sr1-veturia ja muunmuassa neljä Gfot:ia.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #180 : Tammikuu 17, 2016, 13:26:11 »

Sr1 vetää juuri nyt Pendolinoa Turusta ilmeisesti Ilmalan ratapihalle. Havaittu sivuuttavan Hajalan 13.20, Salosta olletikin 13.30 jälkeen eteenpäin.
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #181 : Tammikuu 17, 2016, 13:33:37 »

Sr1 vetää juuri nyt Pendolinoa Turusta ilmeisesti Ilmalan ratapihalle. Havaittu sivuuttavan Hajalan 13.20, Salosta olletikin 13.30 jälkeen eteenpäin.
http://julia.dy.fi/timetables?s=11928&d=17.1.2016
tallennettu
Andreas Ehnberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 110


« Vastaus #182 : Tammikuu 22, 2016, 13:11:23 »

Leppävaarassa havaittu:
Sm2 6x76 kylmänä aamusta asti raiteella 4
A-junat liikennöivät poikkeuksellisesti raiteelta 3
tallennettu
Maija Raasakka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #183 : Helmikuu 05, 2016, 10:30:35 »

Eilen 4.2 erikoinen näky Huopalahdessa. Noin klo 14.50 Helsinkiin päin deeveri (?) veti violetiksi maalattua sm5-ta. Julian mukaan kyseessä oli MV11920, mikäköhän lie tarkoitus?
tallennettu
Andreas Ehnberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 110


« Vastaus #184 : Helmikuu 05, 2016, 12:08:13 »

Kyseessä upouusi Sm5 #43 joka tuotiin satamasta Ilmalaan

http://www.vaunut.org/kuva/108350?a=1
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 970


« Vastaus #185 : Huhtikuu 04, 2016, 22:45:01 »

Joku suunnittelun kukkanen täytyy rantaradan lähijuna-aikataulussa olla kun alkuillasta palaa lännestä takaisin Ilmalaan Sm1-2 rungoista koostuva tyhjävaunujuna. Se ohittaa Leppävaaran n klo 17:25. Se on luultavasti  Helsingistä klo 15:53 lähteneen X-junan vaunusto. Ajaisivat samalla Karjaalle ja aamulla takaisin!
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #186 : Huhtikuu 04, 2016, 22:46:26 »

Joku suunnittelun kukkanen täytyy rantaradan lähijuna-aikataulussa olla kun alkuillasta palaa lännestä takaisin Ilmalaan Sm1-2 rungoista koostuva tyhjävaunujuna. Se ohittaa Leppävaaran n klo 17:25. Se on luultavasti  Helsingistä klo 15:53 lähteneen X-junan vaunusto. Ajaisivat samalla Karjaalle ja aamulla takaisin!

Mutta VR voi laskuttaa tyhjästä enemmän, kuin jos olisi pari matkustajaa kyydissä! Ja jos matkustajia pysähdeltäisiin ottamaan kyytiin, kyllä moinen touhu saattaisi HyperSuperPendolinon™ kulkua häiritä. Cool
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #187 : Huhtikuu 05, 2016, 08:13:27 »

Joku suunnittelun kukkanen täytyy rantaradan lähijuna-aikataulussa olla kun alkuillasta palaa lännestä takaisin Ilmalaan Sm1-2 rungoista koostuva tyhjävaunujuna. Se ohittaa Leppävaaran n klo 17:25. Se on luultavasti  Helsingistä klo 15:53 lähteneen X-junan vaunusto. Ajaisivat samalla Karjaalle ja aamulla takaisin!

    Ja puolisen tuntia myöhemmin palaa Hkistä 17.12.  E:nä lähtenyt Flirt tyhjänä.
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 183


« Vastaus #188 : Huhtikuu 05, 2016, 09:58:02 »

Joku suunnittelun kukkanen täytyy rantaradan lähijuna-aikataulussa olla kun alkuillasta palaa lännestä takaisin Ilmalaan Sm1-2 rungoista koostuva tyhjävaunujuna. Se ohittaa Leppävaaran n klo 17:25. Se on luultavasti  Helsingistä klo 15:53 lähteneen X-junan vaunusto. Ajaisivat samalla Karjaalle ja aamulla takaisin!

Kuitenkin virallisten selitysten mukaan 20 sekunnin pysähdykset Mankissa ja Luomassa tuntuivat olleen se kaikkein suurin ongelma, joka suorastaan tukki koko rantaradan. Tyhjävaunujunien ajattaminen parhaaseen ruuhka-aikaan ei kuitenkaan tunnu olevan mikään ongelma, vaikka varmasti tuohon aikaan riittäisi kyllä matkustajia myös Helsingin suuntaankin. Koko X-junan ainoa tarkoitushan on se, ettei Kirkkonummen länsipuolella ole lähijunaa samaan aikaan suuren ja mahtavan Turku Expressin kanssa. Ilman sitä nuokin kaikki kaksi X-junaa voisi yhtä hyvin ajaa Y-tunnuksella Siuntioon asti, mutta eipä onnistu nykyään, kun sinne on pitänyt tunkea kohtaukset IC:n kanssa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Kalustonsiirtoa tms. rantaradalla  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina