Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Sitten ihmetellään miksi ihmisiä jää junan alle...  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Antti Rantakolmonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« : Elokuu 25, 2012, 12:54:53 »

http://irc-galleria.net/user/ssofiau/picture/128139775

Voi kuka näitä meidän teinejä opettais... Surullinen
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #1 : Elokuu 25, 2012, 12:59:46 »

http://irc-galleria.net/user/ssofiau/picture/128139775

Voi kuka näitä meidän teinejä opettais... Surullinen
Tietysti tuo on hölmöä, mutta ei ole mitään syytä yleistää.
tallennettu
Antti Rantakolmonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #2 : Elokuu 25, 2012, 13:03:04 »

Minusta olis hyvä valistaa nuoria koululaisia ja ihan jo päiväkotilaisia asiasta. Siihen on olemassa loistavat materiaalitkin valmiina:

http://www.rautatieturvallisuus.fi/kasvattajille
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #3 : Elokuu 25, 2012, 15:27:44 »

Vain osa junan alle jääneistä jää sinne vahingossa. Valitettavasti  Vihainen
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #4 : Elokuu 25, 2012, 15:53:22 »

Asiallista matskua, eri asia onko onki ottavi?. Vai lampi kalaton, kannattaa lukea.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2012, 18:20:48 kirjoittanut Jyrki Talvi » tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Antti Rantakolmonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #5 : Elokuu 28, 2012, 20:05:52 »

Tunteita nostattavaa otsikointia tänään taas iltalehdessä tämän asian tiimoilta:

"Asiantuntija varoittaa: JUNA ON HILJAINEN TAPPAJA"

...ei ehkä ihan oikea tapa saada asiaa perille... enemmänki vaan aiheuttaa vahinkoa rautateiden maineelle liikennöintivälineenä.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #6 : Elokuu 28, 2012, 22:28:44 »

Tunteita nostattavaa otsikointia tänään taas iltalehdessä tämän asian tiimoilta:

"Asiantuntija varoittaa: JUNA ON HILJAINEN TAPPAJA"

...ei ehkä ihan oikea tapa saada asiaa perille... enemmänki vaan aiheuttaa vahinkoa rautateiden maineelle liikennöintivälineenä.

Junan kuulee aina kiskon äänistä varsinkin jyrkissä kaarteissa.

Ylöjärven tapaus oli ihan omaa välinpitämättömyyttä, ensin nukkuu kännissä bussiin ja sen jälkeen lähtee hortoilemaan kiskoille, iltalehden palstalta kirjoittamani viesti poistettiin kun puhuin asioista oikeilla nimillä. Ehkä sanoin asiat liian tylysti tai palstan moderaattori ei pidä minun kirjoituksista.
tallennettu
Antti Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #7 : Elokuu 28, 2012, 23:01:42 »

En ihmettele yhtään että ihmisiä jää alle,tästä meidänkin kohdasta poistui ensin pysäkki ja sen jälkeen tasoristeys,yleensähän kun risteys poistetaan liikennekkin katkeaa,tässä kävi päin vastoin liikenne lisääntyi kun toiselle puolelle tehtii naapurille tie!
Nyt siitä on menny yli jalankulkijat,polkupyörät,mopot,moottoripyörät,hevoset joo o,lenkkeilijätkin kuulemma siksi että tulee hyvä lenkki hienoa joo!
VR.lle on asiasta tehty kysely että miksi liikennettä ei ole saatu poistettua kun tämä on vielä yksityinentiekin,eipä ole tullu kunnon vastausta eikä asian hyväksi ole tehty mitään!
Suuria logistiikkakeskus suunnitelmia on kyllä mutta mitään tietoa ei ole turvallisuudesta miten järjestää ettei liikenne men radanyli!
Tässäpä syitä miksi en yhtään ihmettele miksi ihmisiä jää alle,osa tahallaankin ja osa tyhmyyttään
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #8 : Elokuu 28, 2012, 23:21:20 »

Asiantuntija varoittaa:

Voisiko joku lehden ääressä oleva kertoa, millä lehti perustelee varoittajan olevan kiskokalustoääntelyn asiantuntija? Ts. mitä vaatii, että voi tässä yhteydessä kutsua itseään asiantuntijaksi?
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #9 : Elokuu 29, 2012, 00:50:03 »

Asiantuntija varoittaa:

Voisiko joku lehden ääressä oleva kertoa, millä lehti perustelee varoittajan olevan kiskokalustoääntelyn asiantuntija? Ts. mitä vaatii, että voi tässä yhteydessä kutsua itseään asiantuntijaksi?

Mitä ne iltalehden toimittajat tietävät raideliikenteestä?

Ai niin, juna ratikka, resiina kulkee kiskoilla, iltalehdeltä saa vain harhaan johtavia tietoja, esimerkiksi siuron peräänajo paikka oli 3km perseellään todellisesta tyrmäys paikasta.

Joku iltalehden toimittaja mukamas asiantuntia, varoisi vaan ite ettei jää itse junanalle. kuulostaa joltain ylimieliseltä "taksintakapenkkikuskilta".

Rautatieympäristössä ikäni olen liikkunut JT olen kerrannut vähintään joka toinen kuukausi. Vaikka lähimpään rautatiehen on noin 30km pidän tiedot ajan tasalla.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #10 : Elokuu 29, 2012, 12:05:07 »

Joku iltalehden toimittaja mukamas asiantuntia, varoisi vaan ite ettei jää itse junanalle.´

Ei kai se toimittaja siinä ollut se asiantuntija, vaan siinä haastateltiin jotain asiantuntijaa. Jonka laadusta siis edelleen olen kiinnostunut.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #11 : Elokuu 29, 2012, 13:22:37 »

Yleisestihän on tiedossa, että tapainturmelus alkoi rock-musiikista, mutta hallitus ja kulttuuriministeri eivät tee mitään.

http://www.poko.fi/julkaisut/998/kitaralaukku_ja_kahea_aani
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #12 : Elokuu 29, 2012, 14:32:40 »

Joku iltalehden toimittaja mukamas asiantuntia, varoisi vaan ite ettei jää itse junanalle.´

Ei kai se toimittaja siinä ollut se asiantuntija, vaan siinä haastateltiin jotain asiantuntijaa. Jonka laadusta siis edelleen olen kiinnostunut.

Tuo "asiantuntijuus" ja sen julistaminen tuntuu olevan nykypäivän trendi kun työpaikkailmoituksissakaan ei haeta (karrikoiden sanottuna) tekijää vaan asiantuntijaa. Koskahan kaupan kassoille aletaan hakea "maksukäsittelyasiantuntijaa"? No joo, meni vähän ohi aiheesta, mutta Iltalehden tuntien tuosta voi olla asian tunteminen kaukana.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #13 : Elokuu 29, 2012, 18:28:44 »

Lehti eksyi käteeni, ja paljastui, että "asiantuntija" oli VR:n viestintäpäällikkö Mika Heijari.

Se, että viestintäpäällikkö olisi kiskokalustoääntelyn asiantuntija, lienee toimittajan omaa keksintöä.
tallennettu
Antti Rantakolmonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #14 : Elokuu 29, 2012, 18:35:07 »

Lehti eksyi käteeni, ja paljastui, että "asiantuntija" oli VR:n viestintäpäällikkö Mika Heijari.

Se, että viestintäpäällikkö olisi kiskokalustoääntelyn asiantuntija, lienee toimittajan omaa keksintöä.

Onko VR:n henkilökuntaan kuuluva todella luonnehtinut junaa "ÄÄNETTÖMÄKSI TAPPAJAKSI"?
Jos on, niin elämme kyllä...mielenkiintoisia aikoja. Lievästi sanottuna.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #15 : Elokuu 29, 2012, 18:39:53 »

Onko VR:n henkilökuntaan kuuluva todella luonnehtinut junaa "ÄÄNETTÖMÄKSI TAPPAJAKSI"?

On hyvin mahdollista, että sanamuoto oli myös toimittajan keksimä. Itse leipätekstissä ei tuota sanamuotoa muistaakseni käytetty.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #16 : Elokuu 29, 2012, 20:28:07 »

En ihmettele yhtään että ihmisiä jää alle,tästä meidänkin kohdasta poistui ensin pysäkki ja sen jälkeen tasoristeys,yleensähän kun risteys poistetaan liikennekkin katkeaa,tässä kävi päin vastoin liikenne lisääntyi kun toiselle puolelle tehtii naapurille tie!
Nyt siitä on menny yli jalankulkijat,polkupyörät,mopot,moottoripyörät,hevoset joo o,lenkkeilijätkin kuulemma siksi että tulee hyvä lenkki hienoa joo!
VR.lle on asiasta tehty kysely että miksi liikennettä ei ole saatu poistettua kun tämä on vielä yksityinentiekin,eipä ole tullu kunnon vastausta eikä asian hyväksi ole tehty mitään!
Suuria logistiikkakeskus suunnitelmia on kyllä mutta mitään tietoa ei ole turvallisuudesta miten järjestää ettei liikenne men radanyli!
Tässäpä syitä miksi en yhtään ihmettele miksi ihmisiä jää alle,osa tahallaankin ja osa tyhmyyttään

Vielä kun ymmärtäisi tästä jotain. Miksi VR:lle on asiasta tehty kysymys, olisiko siis junaliikenne poistaa? Vai onko tuo radan yli kulkeva liikenne VR:n liikennettä?
tallennettu
Antti Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #17 : Elokuu 31, 2012, 00:21:15 »

SIKSI on tehty kysely koska VR kieltää radan ylittämisen ja tasoristeystä ei enää ole!
Ja tie jonka varrella asun on tarkoitettu VAIN asukkaiden käyttöön EI yleiseksitieksi jollainen siitä tuli tuon jälkeen,ja kuten ymmärsin toiset ihmettelee alle jäämisiä niin itse en yhtään, jos kerta ylittäminen on kielletty niin miksi siitä mennään kun toisella puolella kohdalla ei ole kuin yksi talo ja siellä kaksi vanhusta asuu.
Heille onkin sitten oma tie toisella puolella rataa joten he eivät yli kulje,no minua ylikulku ei haittaa jolleivat ihmiset haittaa tuo mukanaan heh,
Miksi sitten kielletään radalla kulkeminen jollei siitä ole mitään hyötyä??
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #18 : Elokuu 31, 2012, 03:05:56 »

SIKSI on tehty kysely koska VR kieltää radan ylittämisen ja tasoristeystä ei enää ole!

Ei VR kiellä. Laki kieltää (jos edes kieltää).
tallennettu
Antti Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #19 : Syyskuu 01, 2012, 01:40:16 »

No nyt alkaa mennä taas pilkun piip,VR niitä kylttejäkin laittelee että niiden toimesta ne sinne tulee.
Eikös nelait säädetä raideliikenteelle kummiskin? ei niitä perustuslaissa ole kait?
MUTTA jos joku haluaa jäädä junan alle kuten isäni veli aikoinaan niin en valita koska ei valita jääneetkään!
tallennettu
Sakari Kestinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 125


« Vastaus #20 : Lokakuu 05, 2012, 02:14:31 »

No nyt alkaa mennä taas pilkun piip,VR niitä kylttejäkin laittelee että niiden toimesta ne sinne tulee.
Eikös nelait säädetä raideliikenteelle kummiskin? ei niitä perustuslaissa ole kait?
MUTTA jos joku haluaa jäädä junan alle kuten isäni veli aikoinaan niin en valita koska ei valita jääneetkään!
Valtionrautatiet laittoi sellaisia kilpiä joskus aikana, jolloin presidentit olivat Urkkeja ja Koivistoja.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #21 : Lokakuu 05, 2012, 11:25:31 »

MUTTA jos joku haluaa jäädä junan alle kuten isäni veli aikoinaan niin en valita koska ei valita jääneetkään!

Päälle jääneet tosin valittavat.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Antti Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #22 : Marraskuu 22, 2012, 04:42:38 »

Nuo kilvet on kyllä laitettu ihan -90 luvulla kuten muuallakin ja jopa itse VR-ratayhtiö on sanonu että yli eikä rataa myöden saa kulkea.
Tiedä noista sitte...
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1761


« Vastaus #23 : Marraskuu 22, 2012, 09:42:50 »

Mikähän on totuus tuosta radan ylittämisestäkin?

Saanko metsästysreissulla ylittää Ilomantsin radan vai pitäisikö ajaa autolla 10 kilometrin ketunlenkki lähimmän tasoristeyksen kautta? Sen ymmärrän, ettei rataa pitkin saa kulkea.

Senkin ymmärrän, ettei taajamissa ole tarvetta ylittää rataa puskista.
tallennettu
Teemu Peltonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 267


« Vastaus #24 : Marraskuu 22, 2012, 10:54:22 »

Lakiteknisesti vallitseva totuus lienee suurinpiirtein tämä: http://www.rautatieturvallisuus.fi/kasvattajille/ammattikasvattajille/kasvattajan_faktapaketti/mita_laki_sanoo_rautatien_ylittamisesta
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Sitten ihmetellään miksi ihmisiä jää junan alle...  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina