[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« : Syyskuu 01, 2012, 17:31:11 » |
|
Käynyt tässä kolme kertaa jo niin että olen yrittänyt maksaa ravintolavaunuss Nordean Visa Debitillä, mutta Avecran pääte ei ole hyväksynyt sitä vaan on yrittänyt varmentaa (Debittiähän ei tarvitse online-varmentaa). Ekalla kerralla 25.9. P270:ssa henkilökunta sanoi ettei voi asialle mitään ja väitti myös ettei debit mukamas kelpaa junassa. Tänään IC71:ssä aluksi yrittivät juovalla lukea, mutta ei kelvannut koska yritti varmentaa taas eikä yhteyttä tietenkää ollut. Muutaman kerran kokeili ja sama aina. Sitten toinen heistä päätti kokeilla käsin näpytellä kortinnumeron ja näinhän se hyväksyikin sen. Sitten paluu S76:lla. Tiskillä ollut nainen sanoi ettei hän voi hyväksyä korttia koska ei saa yhteyttä varmennuspalveluun. Siinä sitten yritin selittää ettei debit -korttia varmenneta, ja kyselin että mikä heidän järjestelmässä on vikana kun yrittää juovalla vedettäessä varmentaa. Sitten sanoin hänelle että näpyttelisi kortinnumeron käsin koska IC71:ssä se meni läpi niin. Tätähän tämä Pendolinon työntekijä EI VOINUT tehdä, koska silloin mukamas kortilta ei veloitettaisiin mitään... Tämähän oli jo suorastaan naurettavaa pelleilyä. Kysyin että miksi hän sanoo näin ja toisessa junasssa onnistu ihan hyvin. Hän vain perusteli ettei halua näin tehdä, koska ei ole varma veloitetaanko silloin minulta vai ei ja hän tekee niin ainoastaan jos juova ei toimi. Aloin miettimään että olisiko pitänyt ottaa avaimet käteen ja naarmuttaa juova pilalle jos hän olisi sitten hyväksynyt Että tälläistä. Onko täällä muita jotka ovat Nordean Visa Debitillä yrittäny maksaa? Ja nyt ei siis puhuta credit/debit yhdistelmäkortista, vaan ihan debit-kortista. Palautetta tästä on myös laitettu Avecralle ja myös tästä S76:n töykeestä naisesta (nimenkin sain nimikyltistä napattua). On se erikoista että mainostetaan oikein kuulutuksissa että maksuvälineenä kelpaa credit ja debit kortit, mutta ei electron ja sitten ei voi hyväksyä sitä koska ei halua naputella numeroa käsin... Naurettavaa pelleilyä mun mielestä kyllä. Ei voisi enempää pistää vihaksi. Konduktöörin kanssa asiasta myös vähän juttelin ja hän oli sitä mieltä että kyllä niiden pitäisi debit hyväksyä, ja jos ei juovalla toimi niin sitten kokeillaan käsinnäpyttelyä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Taivalkoski
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #1 : Syyskuu 01, 2012, 18:31:41 » |
|
Ei oo itselläni ollut mitään ongelmia. Ja kyseessä Sampo-pankin Credit/Debit-yhdistelmäkortti.
Kieltämättä kuulostaa hieman oudolta toiminnalta Avecran tädin toiminta. Jospa hän ei vain osannut ja ei täten uskaltanut kyseistä toimenpidettä edes koittaa suorittaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #2 : Syyskuu 01, 2012, 19:00:03 » |
|
Niinkuin moni asia tässä maailmassa, tämäkin tapaus taitaa pääasiassa liittyä koulutuksen puutteeseen.
Niistä asioista on helppo säästää, mitkä eivät tuota mitään. Kuten turvallisuus. Tai koulutus.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #3 : Syyskuu 01, 2012, 20:38:21 » |
|
Mikäli olet jo aiemmin havainnut, että korttimaksun kanssa on haasteita niin rohkenen kysyä... Olisiko mahdollista varautua tilanteeseen nostamalla käteistä etukäteen ja selviytyä tilanteesta ilman kömytystä..?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #4 : Syyskuu 01, 2012, 21:31:41 » |
|
Mistä tiedät, että debit kortteja ei online varmenneta? Niissähän kuitenkin ostos lähtee "samantien" tililtä. Ostotapahtumassa kortti päättää haluaako se varmentaa. Aika vaikea on myyjän tehdä mitään jos kortti näin haluaa, eikä varmennus syystä tai toisesta onnistu. Magneettijuovaan en ota kantaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #5 : Syyskuu 02, 2012, 09:16:24 » |
|
Mikäli olet jo aiemmin havainnut, että korttimaksun kanssa on haasteita niin rohkenen kysyä... Olisiko mahdollista varautua tilanteeseen nostamalla käteistä etukäteen ja selviytyä tilanteesta ilman kömytystä..?
Tämähän on ihan periaate kysymys. Ja ajattelin tämän olevan ihan yhdestä laitteesta kiinni. Eli ettei tämä toiminut viime viikolla P270:ssa, että siinä olisi vika. En arvannut ettei se toimisi missään junassa, kun kuitenkin konduktöörille maksettaessa toimii. Eli ei se kortissa vika ole. Ja sitten IC71:ssä toimi kun henkilökunta vain näpytteli kortinnumeron kassapäätteeseen. S76:ssa ei tämä Avecran henkilö tätä halunnut/suostunut tekemään, ja perusteli ihan naurettavilla syillä. Mistä tiedät, että debit kortteja ei online varmenneta? Niissähän kuitenkin ostos lähtee "samantien" tililtä. Ostotapahtumassa kortti päättää haluaako se varmentaa. Aika vaikea on myyjän tehdä mitään jos kortti näin haluaa, eikä varmennus syystä tai toisesta onnistu. Magneettijuovaan en ota kantaa.
Debit -kortit varmennetaan sellaisissa paikoissa joissa on kiinteä yhteys, esimerkiksi kaupat. Edes kaikissa kaupoissa näin ei tehdä. Junassa voi esimerkiksi konduktöörille debit -kortilla maksaa, matkahuollon busseissa ja jopa pizzakuskeille joiden laitteet eivät saa yhteyttä. Eli vika ei ole kortissani, vaan Avecran kassapäätteissä. Juuri tällä uudella kortillani olen ehtinyt jo konduktöörille maksaa sekä matkahuollon busseissakin, joten todella erikoista ettei yhtäkkiä ravintolavaunussa toimi. Ja Nordealta varmistettu myös että korttini toimii "offline-tilassa", eli korttini ei vaadi online-varmennusta. Debit -korttien tapauksessa tapahtuma lähtee tililtä seuraavana päivänä siitä, kun maksutiedot on "lähetetty", eli esimerkiksi konduktöörin myyntilaitteesta "tyhjennetty" (en tiedä miten tämä tapahtuu), ja matkahuollon tapauksessa myyntipäätteestä ne korttitapahtumatiedot lähetetty.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #6 : Syyskuu 02, 2012, 10:02:49 » |
|
Tämähän on ihan periaate kysymys. Varmasti on, mutta olisiko kuitenkin helpompi varata sitä käteistä mukaan? Ravintolavaunun tuotteet eivät kuitenkaan maksa niin suuria summia, etteikö niitä varten uskaltaisi varmuuden vuoksi kantaa mukanaan yhtä kohtuullisen arvoista (20€) seteliä. Miksi tehdä asioista vaikeita, kun ne ovat myös omalla toiminnalla ratkaistavissa? Vika ei tietenkään ole sinun, vaan joku bitti siellä nyt on poikittain ja asia varmasti selviää. Voit aloittaa maksutapahtuman ystävällisesti kertomalla, että edellisillä kerroilla on ollut haasteita korttimaksun kanssa. Voit myös kertoa, että korttinumeron näppäileminen on poistanut varmistuksen tarpeen ja sinulla olevan tarvittaessa käteistä mukana. Näin tämä sivustoa täyttävä keskustelu on saatu selvitettyä tältä osalta ja päivä jatkuu aurinkoisena... Tämä työntekijän julkinen mollaaminen täällä ei ainakaan minulta saa pisteitä - päinvastoin vie niitä sinulta. Oletko varma, että ensimmäisenä toiminut työntekijä on toiminut oikein ja toinen väärin vai olisiko mahdollista, että roolit olisivatkin toisinpäin? Tässä tapauksessa esimerkiksi arvostelisit ohjeistuksien mukaan toiminutta työntekijää huonoksi asiakaspalvelijaksi ja kehuisit ohjeistuksia noudattomatonta. Tämä siis vain esimerkkinä, koska en tunne Avecran ohjeistuksia. Usein kuitenkin käy juuri niin, että työnsä oikein ja ohjeistuksen mukaan tekevä saa pahaa silmää noudattamalla sääntöjä, joita kaikkien pitäisi noudattaa ja näin linja olisi yhtenäinen...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #7 : Syyskuu 02, 2012, 10:17:26 » |
|
Noh Lari, käteistähän mulla oli mukana sattumalta, ei ollut kyllä sitä varten varattuja. Tälle kyseiselle naiselle ihan ystävälliseen sävyyn kerroin miten menojunassa oli käynyt ja miten siellä oli asia ratkaistu, mutta tämä nainen käyttäytyi törkeästi ja hänen käytös ei sovi siihen työhön mitä tekee. Itse olen ollut myös asiakaspalvelu hommissa tavaratalonosastolla sekä kassalla ja en minä siellä alkanut asiakkaalle raivoomaan jos hän neuvoo minua ongelmatilanteessa miten toisessa paikassa toimittiin.. Noh, toivotaan että Avecra korjaa ongelman ja pian.
Niin joo, IC:n henkilokunta osasi kertoa myös sen että muidenkin korttien kamssa on ollut ongelmia. Eli joku bitti siellä on pahasti poikki.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #8 : Syyskuu 02, 2012, 10:24:12 » |
|
Noh Lari, käteistähän mulla oli mukana sattumalta, ei ollut kyllä sitä varten varattuja. Tälle kyseiselle naiselle ihan ystävälliseen sävyyn kerroin miten menojunassa oli käynyt ja miten siellä oli asia ratkaistu, mutta tämä nainen käyttäytyi törkeästi ja hänen käytös ei sovi siihen työhön mitä tekee. Itse olen ollut myös asiakaspalvelu hommissa tavaratalonosastolla sekä kassalla ja en minä siellä alkanut asiakkaalle raivoomaan jos hän neuvoo minua ongelmatilanteessa miten toisessa paikassa toimittiin.. Noh, toivotaan että Avecra korjaa ongelman ja pian.
Niin joo, IC:n henkilokunta osasi kertoa myös sen että muidenkin korttien kamssa on ollut ongelmia. Eli joku bitti siellä on pahasti poikki.
Oikein toimittu, että käteistä oli mukana. Niin pitääkin olla, koska korttien kanssa voi olla ongelmia ja se ongelma päätyy loppupeleissä sinun harmiksesi ellei etukäteen varautumista ole osannut suorittaa. Loppupeleissä siis kaikki hyvin ja kahvit juotuna, joten otahan rauhassa. Ens viikolla pääset taas pakettikatkoyön junaan nauttimaan todellisesta lähijunamatkailusta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Janne Ridanpää
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #9 : Syyskuu 02, 2012, 10:40:59 » |
|
Itselläni on MasterCard Debit/Credit-yhdistelmäkortti, ja ravintolavaunussakin olen kortin "pankin puolta" vingutellut ilman ongelmia. Suosittelen laittamaan palautteen suoraan ravintolapalveluista vastaavalla yhtiölle.
|
|
|
tallennettu
|
Nosturi on nostotoiminnan keskus.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #10 : Syyskuu 02, 2012, 11:54:46 » |
|
Oikein toimittu, että käteistä oli mukana. Niin pitääkin olla, koska korttien kanssa voi olla ongelmia ja se ongelma päätyy loppupeleissä sinun harmiksesi ellei etukäteen varautumista ole osannut suorittaa.
Loppupeleissä siis kaikki hyvin ja kahvit juotuna, joten otahan rauhassa. Ens viikolla pääset taas pakettikatkoyön junaan nauttimaan todellisesta lähijunamatkailusta.
Totta. Ja käteistä varattu mukaan jos junan konduktöörille ei kelpaa korttini Vaikka junassa se on viikko sitten kelvannut kyllä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #11 : Syyskuu 02, 2012, 12:41:55 » |
|
Itse olen aina maksanut ravintolavaunussa käteisellä .tööt!
|
|
|
tallennettu
|
Sr1 Siperian Susi
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #12 : Syyskuu 02, 2012, 12:43:25 » |
|
Kaikille ryöstäjille tiedoksi, että minulla on aina käteistä mukana niin kauan kun sitä voi käyttää. Korttien kanssa söhlääjiä katsellessa välillä ei oikein tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä. Kerran sattui tilanne, että kassajonossa edelläni oleva kansanedustaja yritti maksaa kolmen euron ostosta kortilla, mutta yhteys pankkiin oli poikki. Siinä oli pokan pitäminen tiukalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #13 : Syyskuu 02, 2012, 13:22:46 » |
|
Vielä 5-6 vuotta sitten esimerkiksi yliopiston ruokalassa kortilla maksava asiakas oli harvinaisuus, joka jarrutti koko jonon etenemistä. Silloin käteisellä maksamalla selvisi paljon nopeammin. Nyttemmin on varmaan hiljalleen käynyt niin, että käteisellä maksajat ovat harvinaisia. Aika vähän tulee nykyään käteisellä maksettua, enkä ole edes oikein huomannut, milloin omatkin toimintatavat ovat muuttuneet. Jokin aika sitten kyllä tuntui hoopolta maksaa postissa alle euron hintainen postimerkki kortilla. Välillä menee pitkäkin aika, ettei lompakossa ole muuta kuin kortteja ja kuitteja. Pidemmän aikaa on jo ihmetyttänyt, kun joku (usein vanhempi ihminen) maksaa ostoksia suurilla käteisseteleillä. Niitähän täytyy tänä päivänä varta vasten pankista hakea. 500 euron setelillä en ole ikinä maksanut, muilla kyllä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #14 : Syyskuu 02, 2012, 13:31:11 » |
|
Vaikka lukeudunkin ns. vanhempiin ihmisiin, en suinkaan hae pankkikonttorista isoja seteleitä, voisinhan vaikka tuoda kengissäni likaa marmorilattialle, mutta sellaiset ehkä reilut sadan euron käteisvarat tekevät elämän joustavaksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #15 : Syyskuu 02, 2012, 14:30:49 » |
|
Itsehän maksan kortilla juuri siksi että sillä on vain niin paljon helpompaa. Kortin vetää lompakosta, näppäilee koodin ja sujauttaa helposti takaisin. Ei tarvitse alkaa säädellä kolikoiden ja seteleiden kanssa, tai yrittää änkee vaihtorahoja takaisin lompakkoon
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #16 : Syyskuu 02, 2012, 14:35:22 » |
|
Kyllä Debit-korttikin aika-ajoin varmennetaan. Kortti pyytää varmennusta esim. joka 50 maksukerta, aina kun on maksettu yhteensä 2000 euron arvosta tai ihan puhtaasti sattumanvaraisesti. Eri pankkien kortit ilmeisesti noudattavat eri logiikkaa sen suhteen, milloin tuo varmentaminen tapahtuu. Itselle osuu töissä kohdalle aika tasan kerran kuussa, että jonkun debit-kortti saa päähänsä vaatia varmennusta. Ja sitten jos yhteys ei sillä hetkellä satu toimimaan, odotellaan viitisen minuuttia. Siinä näytöllä sitten lukee vuorollaan: Yritetään varmennusta.... Varmennuksen uudelleenyritys.... Varmennuksen toinen uudelleenyritys... Peruutetaan varmennus.... Varmennuksen peruutuksen uudelleenyritys.... Varmennuksen peruutuksen toinen uudelleenyritys....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #17 : Syyskuu 02, 2012, 14:38:30 » |
|
Itsehän maksan kortilla juuri siksi että sillä on vain niin paljon helpompaa. Kortin vetää lompakosta, näppäilee koodin ja sujauttaa helposti takaisin. Ei tarvitse alkaa säädellä kolikoiden ja seteleiden kanssa, tai yrittää änkee vaihtorahoja takaisin lompakkoon Eroahan noissa prosesseissa on käytännössä sen verran, että kortilla maksaessa sun täytyy kirjoittaa koodi niin, ettei kukaan ympärillä voi sitä nähdä (kokemukseni mukaan ei ihan vaivatonta) ja käteisellä maksaessa lompakkoon laitetaan takaisin yhden asian sijaan yleensä kaksi. Itse koen helpommaksi laittaa lompakkoon ”kaksi korttia yhden sijaan” (eli kolikot ja setelit) kuin yrittää näpytellä se tunnusluku niin, ettei sitä kukaan näe.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #18 : Syyskuu 04, 2012, 17:46:40 » |
|
Asiaa on nyt selvitetty Avecran kanssa ja Avecra vielä toiminut välikätenä kassasarjan toimittajan kanssa kommunikointiin. Pendon tarjoilijan käytöstä ei tarvitse täällä käsitellä, se on käsitelty jo ja Avecralta pahoiteltu asiaa.
Avecra on kassasysteemin toimittajan kanssa jutellut ja selvittänyt asiaa. Korttini kuuluu sarjaan joka toimii ihan sellaisenaan ilman varmennusta kaikissa Avecran kassapäätteissä. Avecra on myös oman työntekijänsä Nordea Visa Debit -kortilla testannut asiaa ja heillä on onnistunut normaalisti magneettijuovalla laskutus. Korttini hyväksytään myös näppäimellä kortin numero, ja toimii kanssa sirulla (viimeksi viime yönä maksettu junassa). Lopputulos Avecralta oli että todennäköisesti korttini magneettijuova on virheellinen/siinä on koodauksessa mennyt jokin bitti poikki. Ravintolavaunu on ainoa missä olin juovalla korttia käyttänyt sen jälkeen kun se on tullut. Kuitenkin jälkimmäisessä tapauksessa olisi tarjoilijan pitänyt kokeilla viimeisenä keinona kortinnumeron näpyttelemistä käsin.
Nordean kanssa asiaa on selvitetty, ja korttini toimii siis normaalisti sirulla ja numerolla, mutta juovalla ei. Virkailija piti epätodennäköisenä että magneettijuova olisi virheellisesti koodattu, mutta kaikki on mahdollista. Tilasi minulle uuden kortin, jota pääsen vähän päälle viikon päästä testaamaan taas reissussa.
Erikoiselta tämä asia kuitenkin vaikuttaa näin omin silmin ainakin. Vastaavaan ei ollut kumpikaan osapuoli törmännyt ennen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hannu Markkanen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #19 : Syyskuu 16, 2012, 12:11:00 » |
|
Tuon varmennus homman voi myöskin ohittaa,tai ainaskin aikaisemmin pysty avecran päätteillä ohittamaan yhdellä napin painalluksella.Monta kertaa ohitettu esim.ulkolaiset luottokortit tällä menetelmällä ja aina on veloitukset hoituneet.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #20 : Syyskuu 16, 2012, 17:10:02 » |
|
Outoa vaatia ottamaan käteistä mukaan, jotta voi maksaa ostoksensa. Turhaa puolustelua. Korttimaksaminen on nykypäivää. Tämän asian pitäisi olla itsestään selvää jopa junissa. Yleisesti ottaen henkilökunta on asiallista ja osaavaa mutta aina joukkoon joku typerys mahtuu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #21 : Syyskuu 16, 2012, 21:18:25 » |
|
Arvatkaas kuinkas kävikään? Täysin uusi kortti Nordealta, ja taas sama juttu.. Eli Avecran päässä on vika, väittävät mitä väittävät. Pitää lähettää taas uusi viesti sinne päin asiasta.. Kyllä se on aika ärsyttävää katsoo kuinka muut maksavat Debit-korteillaan, mutta itse en pysty ravintolavaunussa. Kaikkialla muualla mun Debit toimii (junan konduktöörit, matkahuollon bussit, kaupat jne)..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #22 : Syyskuu 17, 2012, 07:35:48 » |
|
Onpa pakko "satunnaisena junatyömatkaajana" kommentoidat tätä aihetta. Perusongelma lienee (?) junien verkon ajoittain (lue jokatoinenkerta) surkea toimivuus, josta kärsivät kaikki matkaajat. Nyt parhaillaan matkaan junassa oman läppärin simmin varassa, verkko kokonaan kateissa. Kuten viime tiistainakin. Konnari lupasi katsoa mikä on ongelmana tällä kertaa Eli yhteydet kuntoon tai kertakaikkian uusiksi, VR ! Sitten mitä tulee tuohon ravintelivaunujen toimintaan, tuli harvoin junalla matkustavalta tuttavalta naseva kommentti. Hän oli palaamassa lapinreissultaan ja meni ravintolavaunuun neljältä aamulla aamukahville. Ihmetteli miksei se ollut auki. Sitten puoli viideltä alkoi sermit kolista auki, ja "kissan p...aa" syöneen näköinen nainen karjasi; "mitä sais olla!",tuttava ihmetteli suuresti itsekin palvelualalla toimineena käytöstapoja asiakkaita kohtaan Itse vastaavia tapauksia olen joskus nähnyt, mutta tämä oli esimerkki siitä, että jos kerrankin tuollainen väärällä koivella ylösnousemuksen suorittanut tulee vastaan harvemmin matkaavalla, se muistuu paremmin kuin ne normaalisti itselle vastaan tulevat hymyilevät myyjättäret. - ja mitä tulee korttien toimivuuteen, olen havainnut tiettyjen kortinlukijoiden toimivan kuluneilla korteilla -köh-, huonosti. Parhaiten toimii K-Kaupoistakin tutut laitteet, ovat näköjään ottaneetkin ne myös siwojwn kä'yttöön.... Ja tämnän tekstin kirjoitusvihreet johtuu siitä, että vorginn tekstikenttä eim kirjoitettaessa näy kokonaan , vaan on alaosa kirjoitettava "pimeänä"
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #23 : Syyskuu 17, 2012, 16:22:48 » |
|
Korttimaksu on nykyaikaa. Valitettavasti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
|
« Vastaus #24 : Syyskuu 18, 2012, 09:17:51 » |
|
Perusongelma lienee (?) junien verkon ajoittain (lue jokatoinenkerta) surkea toimivuus, josta kärsivät kaikki matkaajat.
Matkapuhelinverkon huono toimivuus junissa oli vielä 1990-luvulla aivan ymmärrettävää, olihan katvealueita muutenkin joka paikassa. Nykyään kuitenkin katkeamaton verkkoyhteys olisi jo itsestäänselvyys vähintään kaikilla IC-reiteillä ja lähiliikennealueella. Vaihtoehtoisesti voisi matkustajia infota kuulutuksilla, esim. R-junassa: "Hyvät matkustajat. Ohitamme hetken kuluttua Korson. Puhelunne ja verkkoyhteytenne katkeavat. Pahoittelemme - tai sitten emme..." Ja tämnän tekstin kirjoitusvihreet johtuu siitä, että vorginn tekstikenttä eim kirjoitettaessa näy kokonaan , vaan on alaosa kirjoitettava "pimeänä" Luulin olevani yksin tämän ongelman kanssa. Nytkin näen tästä teksitsä vain vilauksen joaisen näppäilyn yhteydessä ja voin vain arvata kirjopitusvirheiden määrän...
|
|
|
tallennettu
|
Offlinessa vuodesta 1967
|
|
|