Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Suupohjanradan remppaa selvitellään  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« : Lokakuu 03, 2012, 11:43:01 »

Ilkka-lehti kirjoittaa: Kaskisten kaupunki tilaa vaihtoehtoisen korjaussuunnitelman Suupohjan rautatien kunnostamiseksi.

SITO Oy:ltä tilattava selvitys maksaa 12900 euroa. Teuvan kunta avustaa tutkimushanketta 1000 eurolla.

 http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/suupohjan-radalle-vaihtoehtoinen-korjaussuunnitelma-1.1265567
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 899


« Vastaus #1 : Lokakuu 08, 2012, 17:35:13 »

Onkohan Suupohjan radalla minkälainen tulevaisuus, kun Alttia siirtää etanoli kuljetukset kumipyörille. Kuormataanko raakapuuta esim Kauhajoella?.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #2 : Lokakuu 08, 2012, 18:15:02 »

Onkohan Suupohjan radalla minkälainen tulevaisuus, kun Alttia siirtää etanoli kuljetukset kumipyörille. Kuormataanko raakapuuta esim Kauhajoella?.

Altian kuljetukset olleet vain vajaa 10 % Kaskisten radan kokonaismääristä, joten dramaattista vaikutusta tuon liikenteen loppumiselle ei ole.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 899


« Vastaus #3 : Lokakuu 08, 2012, 18:29:51 »

Pisara meressä mutta pienistä puroista saadaan isompi virta. Vaatisi hiukan asenne muutosta liikennevirastolta jos haluttaisiin parantaa Suupohjan rataa mutta raha ratkaisee.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #4 : Lokakuu 08, 2012, 20:24:21 »

Raakapuuta lastataan ainoastaan tietääkseni Teuvan asemalla, josta sitä lähtee vaihtelevia määriä. Välillä tuntuisi menevän lähes päivittäin kohtalaisen junan verran. Tarkentakoon ken tietää!
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #5 : Marraskuu 22, 2012, 22:42:14 »


Seinäjoki-Kaskinen -radan parantamisen perusteluista tehdystä selvityksestä järjestetään seminaari maanantaina 26/11 Seinäjoen teknologiakeskuksessa. Seminaarin tavoitteena on tuoda esiin radan yhteiskunnallisia merkityksiä ja muita kunnostamisperusteluita sekä rahoitusvaihtoehtoja.
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 415


« Vastaus #6 : Marraskuu 22, 2012, 23:31:40 »

Raakapuuta lastataan ainoastaan tietääkseni Teuvan asemalla, josta sitä lähtee vaihtelevia määriä. Välillä tuntuisi menevän lähes päivittäin kohtalaisen junan verran. Tarkentakoon ken tietää!

Raakapuilla ei ole kuin murto-osa merkitystä. Vienti on ratkaisevampi ja se miten rata siihen vaikuttaa nyt ja tulevaisuudessa. Työllistäminen merkityksenä olisi paskapuhetta koska työttömyys olisi sen sisäisen rahan kierron vuoksi edullisempaa (Toivottavasti ymmärtäisivät myös tätä "kehiksen" sisällä asuvia muistaa, mutta populismi... ).

Mutta toivottavasti Kaskinen saa sen siinä määrin kannattavan paikkansa viennissä.
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #7 : Marraskuu 23, 2012, 08:00:31 »

Liikenne tuntuisi olevan hiipumaan päin, ainakin näin näköhavainoista voisi päätellä. Päivittäinen junapari on jo jonkin aikaa ajettu yhdellä deeverillä kahden sijasta. Junat siis lyhentyneet!
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #8 : Marraskuu 26, 2012, 17:48:22 »

http://yle.fi/uutiset/kaskisista_portti_itaan_ja_lanteen/6391458

Lainaus
Kaskisten radalla tavaraliikenne moninkertaistuu, jos idän ja lännen välinen liikennekäytävä toteutuu. Lännessä se ulottuisi Kaskisista Ruotsiin ja Norjaan ja idässä Seinäjoen kautta Venäjälle. Liikennekäytävän heikoimman kohdan muodostaa Kaskisten rata. Kunnostamiseen tarvittaisiin valtion rahaa noin 120 miljoonaa euroa.
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 359


« Vastaus #9 : Marraskuu 26, 2012, 18:43:54 »

http://yle.fi/uutiset/kaskisista_portti_itaan_ja_lanteen/6391458

Lainaus
Kaskisten radalla tavaraliikenne moninkertaistuu, jos idän ja lännen välinen liikennekäytävä toteutuu. Lännessä se ulottuisi Kaskisista Ruotsiin ja Norjaan ja idässä Seinäjoen kautta Venäjälle. Liikennekäytävän heikoimman kohdan muodostaa Kaskisten rata. Kunnostamiseen tarvittaisiin valtion rahaa noin 120 miljoonaa euroa.

"Radalla kuljetetaan lähinnä puutavaraa. Henkilöliikenne päättyi jo yli 20 vuotta sitten."  No joo, onhan 44 vuotta yli 20.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Suupohjanradan remppaa selvitellään  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina