Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Ministerien ja pääjohtajien mittelöt  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« : Lokakuu 16, 2012, 11:52:31 »

Nyt on sitten liikenneviraston pääjohtaa saanut kenkää, tosin hyvin pehmeästi, koska palaa entiseen hyväpalkkaiseen virkaansa ministeriöön, tosin ei enää ylijohtajan tittelillä.

http://www.hs.fi/politiikka/Liikenneviraston+p%C3%A4%C3%A4johtajan+eron+selvittely+jatkuu+eduskunnassa/a1305607571543

Saa nähdä käykö tässä samoin kuin taannoisessa VR:n pääjohtakisailussa, vaikea sanoa.

Vaikeaa on myös ottaa kantaa sivullisena, kun kaikkia koukeroita ei ole tiedossa. Sääliksi vaan käy viraston duunareita, kun työrauha kärsii pahasti tällaisissa mittelöissä.

tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #1 : Lokakuu 16, 2012, 13:50:23 »

Iltapulu tietää kertoa: Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas) joutuu vielä selvittämään valiokunnille Liikenneviraston pääjohtajan eron taustoja.  Järkyttynyt

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012101616208544_uu.shtml

tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2216


« Vastaus #2 : Lokakuu 16, 2012, 14:45:00 »

Edelleen samainen Iltalehti kirjoittaa, että Liikenneviraston tilinpäätöksissä puutteita, ja asian on ottanut omaaloitteisesti Oikeuskanslerin virasto selvitettäväkseen.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012101616209441_uu.shtml
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #3 : Lokakuu 16, 2012, 15:16:37 »

Käsittääkseni ko. pääjohtajan edesottamuksista jotain tietävien suunnalla on jonkinasteinen konsensus, jonka mukaan pääjohtajan ero on rautateiden kannalta yksinomaan positiivinen.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #4 : Lokakuu 17, 2012, 18:41:49 »

Tervala oli enemmän tekijämiehiä, Kyllönen (vas.) haluaa selvittää 8-tien projektin uudestaan ja uudestaan ja monta muuta juttua. Vasuritytöt tälläsiä , tekeminen puuttuu vaan. Samoin totes pohjoisten ratoihin, selvitetään ja selvitetään. Suomi täynnä selvitysmiehiä, ja miljoonia palaa vuosittain. Talous kertoo osaltaan tästä "reittivalinnasta".. Ilkka Kanerva jo totes että nyt menty liian pitkälle. Oon täsmälleen samaa mieltä
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1094


« Vastaus #5 : Lokakuu 17, 2012, 18:58:59 »

Tervala oli enemmän tekijämiehiä

Onko sinulla jotain tarkempaa tietoa tästä?
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #6 : Lokakuu 17, 2012, 21:43:05 »

- Minä vastaan viraston organisaation kehittämisestä, ja tämä työ on osa sitä. Jos olisin antanut työn jollekin kansainväliselle konsulttiyhtiölle, summa olisi kuusinumeroinen, Tervala toteaa Helsingin Sanomille.
Varmaan viimeisiä maalaisjärjellä toimineita johtajia, vrt jos meet lähikauppaan ett varmaan soita viereiseen että paljon maito maksaa.. on tossa kilpailuttamisessa järki oltava..
mutta massat ovat kertoneet seuraavaa::
Ju­ha­ni Ter­va­la on lii­ken­ne­po­li­tii­kan ko­van luo­kan am­mat­ti­lai­nen. Hän on toi­mi­nut mi­nis­te­riös­sä ja Lii­ken­ne­vi­ras­tos­sa yh­teen­sä yli 30 vuot­ta.

"Ete­lä­poh­ja­lais­ta Ter­va­laa luon­neh­di­taan yh­dek­si Suo­men te­hok­kaim­mis­ta ja suo­ra­vii­vai­sim­mis­ta vir­ka­mie­his­tä. "Ter­va­laa so­pii ku­vaa­maan let­kau­tus, et­tä eh­kä en ole ai­na oi­keas­sa mut­ta kos­kaan en ole ol­lut vää­räs­sä", lii­ken­ne­po­li­tiik­kaa pit­kään seu­ran­nut hen­ki­lö ku­vaa. Ter­va­lal­la on erit­täin hy­vät yh­tey­det niin pää­kau­pun­gin päät­tä­jiin kuin maa­kun­tiin­kin. Val­ta­tie 8 on hy­vä esi­merk­ki hä­nen toi­min­ta­ta­vas­taan. "

ei kai tota sen paremmin voi ilmaista..
Ajoi myös kehärataa siten että toteutui, kyllönen vastustaa kaikkea, kun pitäisi asettaa se selvitysmies. Haluan tietää mitä ratahanketta Kyllönen on viemässä eteenpäin? pelkään että lähinnä himoitsee laukkauttaa..
Totuus vasemmistoliitosta vaalien alla on tämä. Juhani oli eri miehiä;-)

tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 516


« Vastaus #7 : Lokakuu 18, 2012, 09:34:11 »

- Minä vastaan viraston organisaation kehittämisestä, ja tämä työ on osa sitä. Jos olisin antanut työn jollekin kansainväliselle konsulttiyhtiölle, summa olisi kuusinumeroinen, Tervala toteaa Helsingin Sanomille.
Varmaan viimeisiä maalaisjärjellä toimineita johtajia, vrt jos meet lähikauppaan ett varmaan soita viereiseen että paljon maito maksaa.. on tossa kilpailuttamisessa järki oltava..
mutta massat ovat kertoneet seuraavaa::
Ju­ha­ni Ter­va­la on lii­ken­ne­po­li­tii­kan ko­van luo­kan am­mat­ti­lai­nen. Hän on toi­mi­nut mi­nis­te­riös­sä ja Lii­ken­ne­vi­ras­tos­sa yh­teen­sä yli 30 vuot­ta.

"Ete­lä­poh­ja­lais­ta Ter­va­laa luon­neh­di­taan yh­dek­si Suo­men te­hok­kaim­mis­ta ja suo­ra­vii­vai­sim­mis­ta vir­ka­mie­his­tä. "Ter­va­laa so­pii ku­vaa­maan let­kau­tus, et­tä eh­kä en ole ai­na oi­keas­sa mut­ta kos­kaan en ole ol­lut vää­räs­sä", lii­ken­ne­po­li­tiik­kaa pit­kään seu­ran­nut hen­ki­lö ku­vaa. Ter­va­lal­la on erit­täin hy­vät yh­tey­det niin pää­kau­pun­gin päät­tä­jiin kuin maa­kun­tiin­kin. Val­ta­tie 8 on hy­vä esi­merk­ki hä­nen toi­min­ta­ta­vas­taan. "

ei kai tota sen paremmin voi ilmaista..
Ajoi myös kehärataa siten että toteutui, kyllönen vastustaa kaikkea, kun pitäisi asettaa se selvitysmies. Haluan tietää mitä ratahanketta Kyllönen on viemässä eteenpäin? pelkään että lähinnä himoitsee laukkauttaa..
Totuus vasemmistoliitosta vaalien alla on tämä. Juhani oli eri miehiä;-)



Nainen liikenneministerinä ja vielä taksintakapenkkikuskina se tietää vaan että nopeusrajoitukset tulee laskemaa, vaikka monella tiellä niitä voisi nostaa esimerkiksi moottoritiet.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #8 : Lokakuu 18, 2012, 10:10:42 »

Lainaus
Nainen liikenneministerinä ja vielä taksintakapenkkikuskina se tietää vaan että nopeusrajoitukset tulee laskemaa, vaikka monella tiellä niitä voisi nostaa esimerkiksi moottoritiet.


Tuo letkautus oli nyt aika lailla yksinkertaistettu ja turhan sovinistinen asialliseen keskusteluun.

Läheskään kaikkea ei Tervalan eikä Kyllösenkään toimista ole tullut vielä julkisuuteen. Sitä paitsi, tässä on sohaistu virkamiesten ikiaikoiseksi kokemaan nautintaoikeuteen, nepotismiin ja kaikenlaisten omien etujen haalintaan. Vaikka Suomi sijoittuu monissa korruptiovertailussa puhtoiseen kärkeen, tekee ravistelu hyvää. Tervalan käyttäytyminen alaisiaan kohtaan on myös samalla syytä selvittää. Patruunamainem ,anagement by perkele kuuluu menneeseen aikaan. Samoin asioiden salailu ja pimittäminen.

//Lainaus korjattu
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2012, 10:19:53 kirjoittanut Teemu Peltonen » tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #9 : Lokakuu 18, 2012, 13:27:22 »

Nainen liikenneministerinä ja vielä taksintakapenkkikuskina se tietää vaan että nopeusrajoitukset tulee laskemaa, vaikka monella tiellä niitä voisi nostaa esimerkiksi moottoritiet.

Lainaus
Niin nyt meillä liikenneministerinä nuori, ajokortiton, punavihreä nainen joka haluaa suosia julkista liikennettä autoilun ja erityisesti yksityisautoilun kustannuksella. Mitä onkaan vielä edessä. Valtatie 8:n korjaus olisi aloitettu moottoritienä Turun päästä mutta tämä ei käynyt ministerille. Samoja syitä löytyy muistakin kiistakohteista kehärataa lukuunottamatta. Ministerien pätevyyteen pitäisi kiinnittää enemmän huomiota. Nyt ministeriksi pääsee liian heppoisilla kriteereillä

Lainaus
Ilmeisesti yksi kiistaa aiheuttava asia on se, ettei Tervala suostunut avaamaan laadittuja tiesuunnitelmia uudelleen tarkasteltavaksi. Tarkastelun tavoitteena oli selvittää, miten joukkoliikennettä ja virtuaaliikennettä lisäämällä voidaan korvata liikennerakentamista.

Huomaa, kyllä että tämä hallitus ja ministeri on irtaantunut elämästä. Ei joukkoliikenteellä pystytä korvaamaan rekkoja ja eikä virtuuaaliliikenteellä kuljettamaaan venäläisiä.

http://yle.fi/uutiset/mita_ajattelet_liikenneviraston_paajohtajan_erosta/6336735

Minun mielestä ministeri Kyllönen on tällä hetkellä väärä ihminen johtamaan liikenteen kehitystä. Koko ajan hankaloitetaan elinkeinoelämän toimintaa kustannuksien nostamisella, varsinkin seuduilla joilla ei ole kunnollista joukkoliikennettä ja jotka ovat käytännössä henkilöautojen varassa. Puhumattakaan yrittäjistä jotka ovat työnsä vuoksi täysin riippuvaisia henkilöautoista.

Hän ei edistä yhtään kilpailua rautatieliikenteessä. Hän puhuu avoimesti liikkumistarpeen vähentämisestä.

Ja sitten uhkaillaan vielä, että jos poliittista tahtoa ei löydy satelliitti-tiemaksulle, niin nostetaan vaan yksityisautoilun kustannuksia. Se aiheuttaa paljon sosiaalista eriarvoistumista.

Kas noin, näillä toimenpiteillä saatiin taas n kappaletta yksityisyrittäjiä työttömäksi ja vähentämään verotuloja! Ja n kappaletta syrjäseuduilla asuvia saatiin syrjäytymään muusta yhteiskunnasta niin, että he eivät tee yhteiskunnan hyväksi enää mitään, vaan jäävät tuottamaan yhteiskunnalle kuluja.

Kannattaa todellakin miettiä, ketä ja varsinkin mitä puoluetta äänestää seuraavissa vaaleissa...
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1094


« Vastaus #10 : Lokakuu 18, 2012, 17:00:38 »

Käsittääkseni ko. pääjohtajan edesottamuksista jotain tietävien suunnalla on jonkinasteinen konsensus, jonka mukaan pääjohtajan ero on rautateiden kannalta yksinomaan positiivinen.

Näin olen antanut myös itselleni kertoa.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1767


« Vastaus #11 : Lokakuu 18, 2012, 18:06:37 »

Käsittääkseni ko. pääjohtajan edesottamuksista jotain tietävien suunnalla on jonkinasteinen konsensus, jonka mukaan pääjohtajan ero on rautateiden kannalta yksinomaan positiivinen.

Näin olen antanut myös itselleni kertoa.

Katsotaan nyt vielä seuraajan kortit (jäsenkirja), ennen kuin aletaan voittajia julistamaan..
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #12 : Lokakuu 18, 2012, 22:33:06 »

neljä naisliikenneministeriä peräkkäinen, Luhtanen, Huovinen, Vehviläinen ja nyt Kyllönen. Seuraavaksi olisi jo kunnon "äijän" vuoro tulla puikkoihin. Tämä naiset olleet valtiovarainministereiden "jouksutyttöjä". Liikenneministerin pitää olla vahva persoona, tärkeimpiä ministerinsalkkuja todellisuudessa. Nämä liikenneasiat eivät parane "runoja lausumalla"..
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #13 : Lokakuu 19, 2012, 00:26:09 »

neljä naisliikenneministeriä peräkkäinen, Luhtanen, Huovinen, Vehviläinen ja nyt Kyllönen. Seuraavaksi olisi jo kunnon "äijän" vuoro tulla puikkoihin. Tämä naiset olleet valtiovarainministereiden "jouksutyttöjä". Liikenneministerin pitää olla vahva persoona, tärkeimpiä ministerinsalkkuja todellisuudessa. Nämä liikenneasiat eivät parane "runoja lausumalla"..

Eivät todellakaan. Vaan olemalla karski. Koska ei sitä nyt vaan perkele saada mitään asiallista aikaan, jos ei vähän perkelettä sanota.
Management by Perkele se on, millä Suomi on pyörinyt. Ja pyörii.
Työhyvinvointi ja demokratia ovat nössöille. Runonlausujille.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #14 : Lokakuu 19, 2012, 01:20:24 »

On niitä ajokortittomia äijiäkin ollut liikenneministereinä. Saarto tulee nyt ainakin mieleen.

Tuukka - varo vaan. Kun noin kauniisti runoilet managementistä kalevalainen Pohjan Akka muutuu hirvittäväksi linnuksi ja nappaa sinut välipalakseen.

Lienemme kaikki kuitenkin yksimielisiä siitä, että liikenneministerin hommat eivät ole mitään pilipalihommia hallituksessa. Niin kuin ei ole pääjohtajuus liikennevirastossakaan.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #15 : Lokakuu 19, 2012, 06:41:12 »

Eivät todellakaan. Vaan olemalla karski. Koska ei sitä nyt vaan perkele saada mitään asiallista aikaan, jos ei vähän perkelettä sanota.
Management by Perkele se on, millä Suomi on pyörinyt. Ja pyörii.
Työhyvinvointi ja demokratia ovat nössöille. Runonlausujille.

 Hymyilee leveästi
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Ministerien ja pääjohtajien mittelöt  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina