Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: P710 hyytyi Roi asemalle NYT  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tuomas Vesala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 7


« : Toukokuu 20, 2009, 12:05:15 »

Ei ulvo siperian susi, hyytyi Rovaniemen ykköslaituriin. Ootellaas Kemistä korvaava kone.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #1 : Toukokuu 20, 2009, 12:19:07 »

Kyllä VR:n veturikierto on huipussaan, jos Roista ei varakonetta löytynyt. Ei edes Dv12?
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Tuomas Vesala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 7


« Vastaus #2 : Toukokuu 20, 2009, 12:32:26 »

No just kerto kondari että ei ole Kemistä vielä kone lähtenyt tulemaan, ilmeisesti ei ole tällä möljällä edes Tka tarjolla. Ensi töikseen ennen kuin edes avasi ravintolavaunua, Avecran nainen kertoi että lopussa on lohisoppa ja kaikki pottueväät. Ilmeisesti pottujakaan ei saa kuin Helsingistä. Pitää ostaa varastoon kun sinne pääsee...
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #3 : Toukokuu 20, 2009, 12:43:19 »

Kyllä VR:n veturikierto on huipussaan, jos Roista ei varakonetta löytynyt. Ei edes Dv12?

Viestistäsi ei oikein selvinnyt, kumpaa mieltä olet. Pitäisikö Rovaniemellä seisottaa vetureita vai ei?
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #4 : Toukokuu 20, 2009, 12:48:16 »

Tiedän kyllä, ettei se ole tehokasta vetokaluston käyttöä, mutta kyllä mielestäni ainakin yksi varakone pitäisi Napapiirillä olla. Onko tämä nyt asiakaspalvelua, kun matkustajat joutuvat odottamaan 3 tuntia uutta veturia? Onneksi on sininen kalusto ja kevät aika niin eivät raukat palellu. Asemaravintola tekee varmasti tiliä Rovaniemellä. Mietitään sitten erikseen kerrannaisvaikutukset kunhan P710 pääsee liikkeelle.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2009, 13:02:30 kirjoittanut Jore Vornanen » tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Tuomas Vesala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 7


« Vastaus #5 : Toukokuu 20, 2009, 12:58:20 »

Nyt on konduktööritason havainto Koivussa olevasta koneesta, pitää kysyä oisko sillä pottuja mukana...
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #6 : Toukokuu 20, 2009, 13:54:31 »

Kiitoksia tiedosta, voisipa melkein suunnistaa radan varteen kameran kanssa, sillä täälläpäin (Oulu) ei kyllä näe kovin tiheään deevereitä henkilöjunassa nykyään. Tuntuisi kyllä hassulta että ei olisi Roissa yhtään veturia (vai eikö roissa ollut kuljettajia) Eikö kemijärven pikajuniin vaihdeta Rovaniemellä diesel veturi, vai olenko käsittänyt väärin? luulisi siellä vetureita olevan.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #7 : Toukokuu 20, 2009, 14:09:51 »

Eikö kemijärven pikajuniin vaihdeta Rovaniemellä diesel veturi, vai olenko käsittänyt väärin? luulisi siellä vetureita olevan.
No eihän se sähköveturi jää koko päiväksi Rovaniemelle seisomaan. Näin aikatauluista voisi päätellä, että 265:ssä tullut veturi lähtee pois viimeistään P 708:ssa klo 10:07.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #8 : Toukokuu 20, 2009, 14:23:35 »

No eihän se sähköveturi jää koko päiväksi Rovaniemelle seisomaan. Näin aikatauluista voisi päätellä, että 265:ssä tullut veturi lähtee pois viimeistään P 708:ssa klo 10:07.
Yllätyin lähinnä että siellä ei olisi ollut deevereitä
Hyvä että Kemissä on kalustoa, se onkin aika hyvällä paikalla, nimittäin siittä pääsee avustamaan kolmeen suuntaan tarvittaessa (Roi, Tornio-Kolari ja Oulu)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2009, 14:49:37 kirjoittanut Harri Junttila » tallennettu
Tuomas Vesala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 7


« Vastaus #9 : Toukokuu 20, 2009, 16:32:53 »

Joku taisikin kameran kanssa seisoskella Toppilan kohdalla. Mutta kyllä siellä taisi ihan susi olla keulilla edelleen, eri kone vain. Kondari kertoi että vikaantunut kone tulee sitten tavarajunan kyydissä aikanaan pois. Noin ne koneet toimii ja välillä ei toimi.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #10 : Toukokuu 20, 2009, 17:00:57 »

Joku taisikin kameran kanssa seisoskella Toppilan kohdalla. Mutta kyllä siellä taisi ihan susi olla keulilla edelleen, eri kone vain. Kondari kertoi että vikaantunut kone tulee sitten tavarajunan kyydissä aikanaan pois. Noin ne koneet toimii ja välillä ei toimi.
  Ajattelinkin että susi oli kokenut jonkun ihme parantumisen Iskee silmää  jos olisin tiennyt että sudella tulee, niin en olisi jaksanut vaivautua. Arvaappa kuka siellä seisoi kameran kanssa turvaliivit päällä  Virnistää
tallennettu
Tapio Muurinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 152


« Vastaus #11 : Toukokuu 21, 2009, 10:25:16 »

Sitä se juuri on, että kierto on huippuluokkaa, kun vetureita ei ole seisoskelemassa kulmilla tyhjänpanttina, tai odottelemassa mahdollista avustustehtävää pari kertaa vuodessa. Ne vähäiset päivystyshommat, kuten matkustajarunkojen siirrot ja puujunat Säntämäestä tehdään linjavetureilla. Kuljettajiakaan ei ole varmaan enempää kuin 4-5, ja hekin aina jossain päin menossa tai ansaitulla vapaalla. Jos ei hyvällä tuurilla ole juuri saapunutta tai lähtevää puujunaa, niin ei Roin päästä apuja ole saatavana. Lisäksi jos sähkölanka on pokki, kuten viimeksi talvella, odotella häätyy. - Olisihan siellä tallilla Otso, mutta ei sillä kannata lähteä pikajunaa vetelemään  Hymyilee
tallennettu
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 172


« Vastaus #12 : Toukokuu 21, 2009, 17:32:56 »

Kuskihan löytyy rikkoutuneesta koneesta.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #13 : Toukokuu 21, 2009, 17:56:24 »

...mutta ehjän koneen on jotenkin tultava rikkoutuneessa koneessa olevan kuskin luokse.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: P710 hyytyi Roi asemalle NYT  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina