Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Vetureiden ajokilometrit Tampereen varikolla 1958-1969  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Pertti Miettinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 115


« : Marraskuu 21, 2012, 08:56:37 »

Selaisn aamutuimaan tuota ajokilometri-kirjaa ja kiinnitin huomiota kahteen asiaan.

Eli, miksihän DM7-sarjaa ei ole juurikaan mainittu DM4 on.

ja mikähän on aiheuttanut koko VV15-sarjan katoamisen Tampereelta vuoden 1963 jälkeen? Vuonna 1964 ei
ole mainittu ollenkaan koko sarjaa.
tallennettu
Pertti Miettinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 115


« Vastaus #1 : Marraskuu 21, 2012, 09:05:43 »

Selaisn aamutuimaan tuota ajokilometri-kirjaa ja kiinnitin huomiota kahteen asiaan.

Eli, miksihän DM7-sarjaa ei ole juurikaan mainittu DM4 on.

ja mikähän on aiheuttanut koko VV15-sarjan katoamisen Tampereelta vuoden 1963 jälkeen? Vuonna 1964 ei
ole mainittu ollenkaan koko sarjaa.

Anteeksi kollegat! VV15-sarjan kohdalla onkin vuonna 1963 maininta ( veturit 2000-2012 ),Siirto 3 konepiiriin Tku.Siirto tapahtunut 9/1963.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2552


« Vastaus #2 : Marraskuu 21, 2012, 12:01:19 »

Vv16-sarja korvasi sarjan Vv15 Tampereella. Turkuun siirretyt Vv15-veturit taasen korvasivat siellä käytännössä kokonaan sarjat Tk3, Tv1, Vv12 ja Sv11 sekä osittain Vr2:n ja muiden sarjojen käytön vaihtotöissä.

Mistä ajokilometrikirjasta on kyse? Annetulla nimellä haku ei tuottanut tulosta. Onko se ostettavissa tai muutoin saatavilla vai itse kopioitavissa varikolla, maakunta-arkistossa tai jossain?
tallennettu
Pertti Miettinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 115


« Vastaus #3 : Marraskuu 21, 2012, 13:30:02 »

Vv16-sarja korvasi sarjan Vv15 Tampereella. Turkuun siirretyt Vv15-veturit taasen korvasivat siellä käytännössä kokonaan sarjat Tk3, Tv1, Vv12 ja Sv11 sekä osittain Vr2:n ja muiden sarjojen käytön vaihtotöissä.

Mistä ajokilometrikirjasta on kyse? Annetulla nimellä haku ei tuottanut tulosta. Onko se ostettavissa tai muutoin saatavilla vai itse kopioitavissa varikolla, maakunta-arkistossa tai jossain?

Pakko tunnustaa, etten tiedä kuka tämä noin A4-kokoisen kirjan toimitti joskus 1990-luvun lopulla kotini postilaatikkoon. Nämä ajetut kilometrit on kuukausittain laskettuja jokaisen veturin osalta. Olen nyt yrittänyt myös näitä laittaa koneelle exel-taulukkoon, sillä tuo lyijykynämerkintä alkaa olemaan katoavaa. Tätä kirjaa ei ole ollut aiemmin tietääkseni missään mainittu tai kyselty.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 642


« Vastaus #4 : Marraskuu 21, 2012, 17:27:11 »

Ei tainnut Dm7-sarjaa Tampereella olla tuossa vaiheessa. Muistaakseni Lättähattujen alkuperäiset sijoituspaikat olivat Oulu, Seinäjoki, Pieksämäki, Joensuu ja Riihimäki. Lisäksi Turku sai Lättähattuja jo melko varhain mutta ne eivät olleet uusia vaan pari vuotta Oulun varikolla käytössä olleita Dm6-vaunuja. Toisin sanoen Tampereen seudulla käytössä olleet Lättähatut tulivat joko Riihimäeltä, Turusta, Seinäjoelta tai Pieksämäeltä. Luultavasti jossain määrin kaikista näistä mutta pääosin ensin mainitusta. Tampere taisi saada Lättähattuja vasta siinä vaiheessa, kun Turku yhdistettiin Tampereen liikennepiiriin. Tietysti Pyrhösen Lättähattukirjasta tähän löytyvät tarkat tiedot.

Niin ja minäkin olen kyseisestä kirjasta kiinnostunut, jos sitä on jotenkin saatavissa.
tallennettu
Pertti Miettinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 115


« Vastaus #5 : Marraskuu 21, 2012, 19:19:45 »

Ei tainnut Dm7-sarjaa Tampereella olla tuossa vaiheessa. Muistaakseni Lättähattujen alkuperäiset sijoituspaikat olivat Oulu, Seinäjoki, Pieksämäki, Joensuu ja Riihimäki. Lisäksi Turku sai Lättähattuja jo melko varhain mutta ne eivät olleet uusia vaan pari vuotta Oulun varikolla käytössä olleita Dm6-vaunuja. Toisin sanoen Tampereen seudulla käytössä olleet Lättähatut tulivat joko Riihimäeltä, Turusta, Seinäjoelta tai Pieksämäeltä. Luultavasti jossain määrin kaikista näistä mutta pääosin ensin mainitusta. Tampere taisi saada Lättähattuja vasta siinä vaiheessa, kun Turku yhdistettiin Tampereen liikennepiiriin. Tietysti Pyrhösen Lättähattukirjasta tähän löytyvät tarkat tiedot.

Niin ja minäkin olen kyseisestä kirjasta kiinnostunut, jos sitä on jotenkin saatavissa.

Toki kaikille halukkaille tuo kirjanen on avoin. Ongelma on vain se, että lyijykynämerkinnät on huonoja joten kopio ei taida onnistua. Tämä opus on kaikille avoimesti nähtävillä Helsingissä ja tietty muuallakin, kunhan saan kirjattua koneelle kaikki.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1331


« Vastaus #6 : Marraskuu 21, 2012, 21:18:54 »

Kirjan vuodet osuvat muuten isäni aktiivivuosiin Tampereella, ja viimeksi hän sanoi olleensa erityisesti Dm4- ja varmaan myös lättäkaluston kanssa tekemisissä eikä niinkään linjadieseleiden. Pistänpä kysyen, mitä on muistissa pysynyt lättien kierroista ja huolloista ts. huolehtiko Riksu niistä vai minkälainen työnjako oli.

tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 642


« Vastaus #7 : Marraskuu 21, 2012, 22:43:19 »

Jossain 60-luvun Veturimies-lehdessä muistan mainitun, että Tampereen Dm4-vuoro oli hyvin suosittu, koska siinä ei ollut paljoa yötöitä.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #8 : Marraskuu 22, 2012, 12:51:04 »

OT: Tuo Turussakin ollut Vv15, n:o 2000, oli siihen aikaan huomion kohteena eräällä työkaverilla. Muisti aina sanoa, että tuossa menee hänen eläkevuotensa. Ei onnistunut, vain pari vuotta ja kaveri X.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Vetureiden ajokilometrit Tampereen varikolla 1958-1969  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina