Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: M-junat ruuhkautuneet matkustajien suuresta määrästä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« : Marraskuu 23, 2012, 09:14:11 »

M-ju­nan il­ta­päi­vä­ruuh­ka on pa­hin­ta nel­jän jäl­keen il­ta­päi­väl­lä Hel­sin­gis­tä start­taa­vil­la vuo­roil­la. Niis­tä jo­kai­nen aje­taan ma­ta­la­lat­tiai­sil­la Flirt-ju­nil­la.

Yh­teen, nel­jän vau­nun Flirt-yk­sik­köön mah­tuu vii­ti­sen­sa­taa mat­kus­ta­jaa.

Kun seu­raa­vat ti­la­tut Flir­tit eh­ti­vät Hel­sin­kiin, nii­den mää­rä Van­taan­kos­ken ra­dal­la nou­see kuu­des­ta kah­dek­saan.
 
"Kak­si kuor­mit­tu­nein­ta M-ju­nan il­ta­päi­vä­läh­töä pys­ty­tään maa­lis­kuus­sa aja­maan kah­den yk­si­kön Flir­teil­lä."

Toteaa HSL:n liikennesuunnittelija Olli Ahti.

VR:n lä­hi­lii­ken­ne­joh­ta­ja Ant­ti Kor­ho­nen pi­tää hy­vä­nä asia­na si­tä, et­tä mat­kus­ta­ja­mää­rät kas­va­vat Van­taan­kos­ken ra­dal­la. Käyt­tä­jät ha­lut­tai­siin pi­tää tyy­ty­väi­si­nä, mut­ta pi­ka­rat­kai­sut on­nis­tu­vat rai­de­lii­ken­tees­sä vain har­voin.
 
"Hel­sin­gin ra­ta­pi­ha on niin ruuh­kai­nen, et­tä ai­na kun lii­ken­tee­seen teh­dään muu­tok­sia, se on mo­nen asian sum­ma. Kaik­ki vai­kut­taa kaik­keen", Kor­ho­nen se­lit­tää.

Sel­keää syy­tä M-ju­nan tä­män syk­syn yl­lä­tys­suo­sioon ei ole lä­hi­lii­ken­ne­joh­ta­jan tie­dos­sa. Pa­ran­tu­nut täs­mäl­li­syys saat­taa vai­kut­taa, hän ar­ve­lee.

Uutinen kokonaisuudessaan löytyy Helsingin sanomien painetusta- sekä digilehdistä.

www.hs.fi
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Marraskuu 23, 2012, 13:49:45 »

Flirtit pois sieltä, ja 3-4 yksikön Sm1/2 -junat tilalle. Sitten perusteltaisiin ruuhkilla, no ei pätkitä niitä yksiköitä missään vaiheessa päivällä, tai vaihdeta keskellä päivää Sm1/2-yksiköitä Flirtteihin Hymyilee
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #2 : Marraskuu 23, 2012, 20:21:45 »

Flirtit pois sieltä, ja 3-4 yksikön Sm1/2 -junat tilalle. Sitten perusteltaisiin ruuhkilla, no ei pätkitä niitä yksiköitä missään vaiheessa päivällä, tai vaihdeta keskellä päivää Sm1/2-yksiköitä Flirtteihin Hymyilee
Kerrohan mikä logiikka tossa olisi?  Museojunafiilistelyä vai mitä? Lisää Flirttejä tilaukseen jos halutaan olla kasvu-uralla tulevaisuudessakin. Harva autoilijakaan ajaa museoautolla säännöllisessä työmatkaliikenteessä..
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #3 : Marraskuu 23, 2012, 20:37:24 »

Flirtit pois sieltä, ja 3-4 yksikön Sm1/2 -junat tilalle. Sitten perusteltaisiin ruuhkilla, no ei pätkitä niitä yksiköitä missään vaiheessa päivällä, tai vaihdeta keskellä päivää Sm1/2-yksiköitä Flirtteihin Hymyilee
Kerrohan mikä logiikka tossa olisi?  Museojunafiilistelyä vai mitä? Lisää Flirttejä tilaukseen jos halutaan olla kasvu-uralla tulevaisuudessakin. Harva autoilijakaan ajaa museoautolla säännöllisessä työmatkaliikenteessä..
Kyllä se nyt ruuhkassa olisi selvästi parempi ajaa kolmen yksikön vanhalla junalla, kuin yhdellä flirtillä. Mutta sehän ei HSL:lle käy, kun sitten vuorot eivät olisi matalalattiaisia.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #4 : Marraskuu 23, 2012, 21:04:22 »

Mites jos tilaittaisiin matalalattiaisia välipaloja Sm2-juniin. Kuten HSL:n raitiovaunuihin  Pyörittää silmiään
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #5 : Marraskuu 23, 2012, 21:31:21 »

Se ei ole mahdollista näissä erityisolosuhteissa.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #6 : Marraskuu 23, 2012, 21:56:12 »

Itse olen miettinyt, riittääkö kehäradan länsipuoliskon liikennekapasiteetti, kun kymmenientuhansien asukkaiden Marja-Vantaa rakennetaan Kivistön alueelle, Vantaalla vahvistetaan liityntäliikennettä ja lisäksi tulevat vielä lentokentän ja uuden Aviapoliksen työpaikka-alueen länsisuunnan matkustajat. Toki Aviapoliksen osalta pääliikennevirta on ruuhkasuuntaa vastaan. Flirteillä voidaan ajaa korkeintaan kaksirunkoisia junia ja osassa vuoroja toinen runko jo taitaa ruuhka-aikana ollakin. Lisää kapasiteettia tulee jonkin verran myös siitä, kun kaksirunkoiset Sm1-2-vuorot muutetaan kaksirunkoisiksi Flirteiksi. Siihen kapasiteetin lisäysmahdollisuudet sitten loppuvatkin. Vuorovälin tihentäminen nykyisestä 10 minuutista ei ole mahdollista, koska silloin raidekapasiteetti ei riitä Huopalahden ja Hiekkaharjun eteläpuolisilla osuuksilla.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #7 : Marraskuu 23, 2012, 22:01:50 »

S-Bahn Berliinin ympäri testattuna, ihmettelenpä näinä ruuhkautumispuheita Stadissa. Onkohan nyt toistaitoiset hoitaa hommaa vai mitä tämä on???
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: M-junat ruuhkautuneet matkustajien suuresta määrästä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina