Voimanlähteenä Ttv6:ssa on Volvon TD 100G
http://vaunut.org/kuva/54453 , jonka 275hv:aa rasittivat alkuperäistä "voimalinjaa" liian paljon, varsinkin vaihteiston alimpien vaihteiden "hihnat" olivat vaihdettavissa "lähes joka reissun jälkeen". Jo "0-paineilla" vaunu lähti pirteästi liikkeelle ja tämähän oli vaikeaa tarkuutta vaativissa asennustöissä, joten Ttv:hen oli asennettu hydraulimoottori II-teliin, jota asentajat pystyivät käyttämään työlavaltaan. Moottorin vaatima pumppu oli Volvon etupäässä, josta johtuen Ttv6:n I-pään vetokytkimen ja karja-auran malli on totutusta poikkeava
http://vaunut.org/kuva/30299 Linja-autoissahan moni Wilsonin ystävä joutui siirtymään muihin vaihteistoihin kun raja tuli vastaan. Scanian D11 220 heppaisena taisi olla kipurajalla, Volvoissa 250 taisi jo tuottaa stopin. Scanian se kesti kun se oli ahtamaton moottori, mutta Volvossa ahtimen tuoma lisäteho oli liikaa.