Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: AGA:n "lehmänkellon" soinnut historiaa Suomen rautateillä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Halttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« : Marraskuu 30, 2012, 17:08:58 »

 Nyt on Parikkalan ja Savonlinnan välillä sijaitsevassa "Vanha maantie" tasoristeyksessä (km. 0522+0523)  http://www.tasoristeys.fi/risteyshaku?crossingId=2748  AGA:n soittokello hiljentynyt, kun tasoristeyksen laitetilan kylkeen on sijoitettu VMA:n "ping ping" soittokello. Vanha kello on jätetty vielä mastoon muistoksi.  Itkee
Samanlainen ratkaisu tehtiin vuosia sitten Palorannan (Km. 0517+0193) tasoristeykseen, http://www.tasoristeys.fi/risteyshaku?crossingId=2743 joka sijaitsee samaisella rataosuudella.

Vanha maantie tasoristeys on n. viisi kilometriä Punkaharjulta Parikkalaan päin sijaitsevassa Putikossa.
tallennettu
Juha-Pekka Kurvinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 34


« Vastaus #1 : Joulukuu 02, 2012, 09:10:15 »

Jaahas, että sitten siihen tuli se typerä uusi mekaaninen soittokello, mutta siihen on varmaan joku syy. Varmaan heitän villin veikkauksen että ne on nuo lähiseudun asukkaat jotka ovat varmaan kyllästyneet kuuntelemaan tuota kovaa kilkutusta.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1796


« Vastaus #2 : Joulukuu 02, 2012, 15:00:04 »

Tai yksinkertaisesti kellolla tuli tunnit täyteen 55 vuoden palveluksen jälkeen. Hymyilee Harmi, jos se nyt kuitenkin lakkasi toimimasta. Nuo jäljellä olevat kellot pitäisi pelastaa museoesineiksi.
tallennettu
Tomi Anttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1


« Vastaus #3 : Joulukuu 02, 2012, 17:58:56 »

Tuli varmaan tunnit täyteen. Harmi sinänsä. Varoituslaitoksen käyttöohje "Putikon itsetoimisen valo- ja äänivaroituslaitoksen erikoisjohtosääntö" on allekirjoitettu 6.9.1957. Laitoksessa on ollut alunperin kaksi kelloa, joista toinen on hävinnyt jonnekin. Museointi olisi kyllä paikallaan.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: AGA:n "lehmänkellon" soinnut historiaa Suomen rautateillä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina