Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 253
|
« : Joulukuu 02, 2012, 11:32:50 » |
|
Suomen Pendolino liikenne alkoi kahdella päivittäisellä edestakaisella rantaradan vuorolla vuonna 1995, toinen palveli työmatkaliikennettä aamulla Turusta, toinen olisi sopiva paluuvuoro klo 16 tienoilla Helsingistä. Huipussaan taisi olla neljä päivittäistä paria. Kahden päivävuoron tahtiin on mennyt vielä tämä syksy, mutta näyttää siltä, että noin viikon kuluttua pendot lakkaa ajamasta rantaradan vuoroja. Aamun ja illan IC:nä ajettavia laivajunia lukuunottamaan muu tarjonta on IC2:ia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #1 : Joulukuu 02, 2012, 13:02:27 » |
|
Kuulostaa järkevältä, sillä ei luotijunia kannata käyttää maitolaiturilta toisella kulkevalla yksiraiteisella lyhyehköllä radalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Isolauri
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 24
|
« Vastaus #2 : Joulukuu 04, 2012, 23:02:21 » |
|
Voi toki johtua myös pendoille tehtävistä korjauksista, joissa mm.talvikestävyyttä parannetaan. Silloin aina joku runkoista on poissa pelistä. Aika näyttää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Vuorisalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 36
|
« Vastaus #3 : Joulukuu 05, 2012, 14:07:42 » |
|
Joo eihän Pendolinon nopeudesta ole mitään hyötyä yksiraiteisella radalla, jos aikataulut ovat kuten nykyään eli esim. Salossa ja Karjaalla on melkein aina kohtaus. Kun molempiin suuntiin kulkee junia tunnin välein. Eli Pendolinojen aikataulut on aivan samat kuin IC2-junilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 552
|
« Vastaus #4 : Joulukuu 05, 2012, 15:18:23 » |
|
Ehkä pendot palaavat vielä joskus Turkuun Tampereen suunnasta, esim. reitillä Turku - Kuopio.
|
|
|
tallennettu
|
Offlinessa vuodesta 1967
|
|
|