Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #425 : Helmikuu 23, 2014, 09:15:09 » |
|
Mikä tämä tällainen S 442 oikein on…? Katsoin vain kun listoilla tämä näyttäisi olevan H 442.
Eikös H 442 ajeta lauantaisin ja sunnuntaisin pendon kalustolla? Hieman vastaavanlainen tapaus on H 475 Tpe-Pori, mikä käsittääkseni ajetaan lauantaisin IC2-vaunustolla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #426 : Helmikuu 23, 2014, 10:12:22 » |
|
Mikä tämä tällainen S 442 oikein on…? Katsoin vain kun listoilla tämä näyttäisi olevan H 442.
Eikös H 442 ajeta lauantaisin ja sunnuntaisin pendon kalustolla? Hieman vastaavanlainen tapaus on H 475 Tpe-Pori, mikä käsittääkseni ajetaan lauantaisin IC2-vaunustolla. Kyllä ajetaan. http://vaunut.org/kuva/88840
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #427 : Helmikuu 23, 2014, 10:18:41 » |
|
Juurikin näin. VR:n verkkokaupassa ainakin juna on merkitty viikonloppuisinkin taajamajunaksi, ja lipun hinta on sama kuin normaalissa taajamajunassa. Taitaa sitten olla ravintola matkan ajan kiinni. Tämähän on seurausta siitä, että S 440 ei kulje viikonloppuisin, mutta S 453 kyllä. Runko on jollain tavalla pakko saada Seinäjoelle, koska se tulee takaisin Vaasaan S 61:nä ja lähtee Helsinkiin S 62:na. Näinhän se menee mukavasti Seinäjoelle samalla matkustajia vieden.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #428 : Helmikuu 26, 2014, 06:57:57 » |
|
S 44:ssä Sm3 7014. Junan ulkopuolella olevat näytöt ovat pimeänä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #429 : Helmikuu 27, 2014, 15:07:40 » |
|
Tänään liikenne suupohjan radalla oli: -T3273 Seinäjoki-Kaskinen Dv12 2627 + 2625 + 9*Occ + 2*Habbin + 1*Hbin + 2*Habbin + 1*Sp. Kaikki vaunut lastissa. -T3276 Kaskinen - Seinäjoki Kaskisista lähtiessä Dv12 2625 + 2627 + 23*Sp. Kaikki vaunut tyhjiä Teuvan jälkeen Dv12 2625 + 2627 + 35*Sp, Teuvassa lisättiin 12 lastattua rapuvaunua junaan. Eli varsin pitkä tavarajuna Kaskisen junaksi Hyvin ollut vaunuja mukana! Eilen oli junassa 454 Ein 23223, jossa oli etelästä katsottuna vasemmanpuoleinen kylki töhritty.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #430 : Helmikuu 27, 2014, 15:44:42 » |
|
Eilen oli junassa 454 Ein 23223, jossa oli etelästä katsottuna vasemmanpuoleinen kylki töhritty.
Deleten miehet kävivät päivällä Seinäjoella putsaamassa vaunua. - Tänään junissa H 444/443 seikkailivat Sr1 3026 ja 3097. Lähtevät vielä junien 447/456 vetureiksi. - Härmästä haettiin taas puuta, kun Dv12 2625 ja 2627 hakivat 20 lastattua vaunua Seinäjoelle. - Sr1 3004 ohitti Lapuan klo 14.55 täyden puutavarajunan keulilla. Juna oli matkalla Kokkolaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #431 : Helmikuu 28, 2014, 22:24:04 » |
|
Peräseinäjoen liikennepaikalla seisoo yksinäinen Sim-sukuinen paperitavaravaunu. Havainto tehty aamupäivällä IC 48:n kyydistä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #432 : Maaliskuu 01, 2014, 14:17:35 » |
|
Lapuan ohitti klo 12.18 Kokkolaan matkalla oleva ylimääräinen tavarajuna Sr1 3106:n vetämänä. Vaunustona toimi 21 Taimn-t:tä ja 12 Sim-sukuista vaunua. T 3450 Jämsänkoskelta Kokkolaan ei ole ollut tänään kulussa, tai ei ole ainakaan vielä ohittanut Lapuaa, jos onkin myöhässä..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kimmo Huhta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 58
|
« Vastaus #433 : Maaliskuu 03, 2014, 17:38:40 » |
|
Jokos ne Keljon Vokit lähti? Voiko alkaa harmitella missattuja mahdollisesti Haapamäen kautta ajettuja hiivattijunia?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka Haaramo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 38
|
« Vastaus #434 : Maaliskuu 06, 2014, 09:39:53 » |
|
S44 tänään vararungolla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #435 : Maaliskuu 06, 2014, 12:22:32 » |
|
Jokos ne Keljon Vokit lähti? Voiko alkaa harmitella missattuja mahdollisesti Haapamäen kautta ajettuja hiivattijunia?
Arvelen, ettei niitä ajeta Haapamäen kautta, vaan Tampereen ja Parkanon kautta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #436 : Maaliskuu 10, 2014, 14:21:05 » |
|
Pari havaintoa Lapualta puolen tunnin sisältä:
- IC 47:ssa tänään pariveto, vetureina vihreä Sr2 3221 ja punainen 3227. - Kelajunaa 5018 etelään kuljettavat tänään Sr1:t 3034 ja 3102, kummastakin veturista löytyy turvaväri.
Illallakin ehti käydä kuvaamassa, kun klo 18.07 Sr1 3086:n vetämä T 5082 ohitti Lapuan ja raiteella 2 vastaantulijaa odotteli 3070:n vetämä T 3041, joka jatkoi matkaansa kohti Kemiä parin minuutin kuluttua.
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2014, 19:12:01 kirjoittanut Ville Hautamäki »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #437 : Maaliskuu 11, 2014, 14:11:15 » |
|
Liikennetiedotteissa luki aiemmin, että Ylistarossa oli sattunut tasoristeysonnettomuus. Vaasan radan liikenne oli pari tuntia poikki, H 443/446 korvattiin busseilla. Oliko traktorin kanssa kolaroinut juna H 441 vai H 444?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #438 : Maaliskuu 11, 2014, 15:12:36 » |
|
Liikennetiedotteissa luki aiemmin, että Ylistarossa oli sattunut tasoristeysonnettomuus. Vaasan radan liikenne oli pari tuntia poikki, H 443/446 korvattiin busseilla. Oliko traktorin kanssa kolaroinut juna H 441 vai H 444?
Juna johon traktori törmäsi oli H 444 ja veturina toimi tietojeni mukaan Sr1 3024.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #439 : Maaliskuu 11, 2014, 15:38:10 » |
|
Kuvasin ihan sattumalta junan pitkästä aikaa ja veturi oli 3055.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #440 : Maaliskuu 11, 2014, 15:59:16 » |
|
veturi oli 3055.
Kyllä mä olin taas kätevä. 3024 tuli siitä, että kyseinen veturi veti aamulla P 402:n Seinäjoelle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #441 : Maaliskuu 11, 2014, 16:43:39 » |
|
veturi oli 3055.
Kyllä mä olin taas kätevä. 3024 tuli siitä, että kyseinen veturi veti aamulla P 402:n Seinäjoelle. Jos en väärin muista niin 3024 veti eilen P410 Rovaniemeltä Kokkolaan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #442 : Maaliskuu 11, 2014, 16:49:55 » |
|
Jos en väärin muista niin 3024 veti eilen P410 Rovaniemeltä Kokkolaan
Veturikiertohan menee seuraavasti P 410 -> P 402 -> P404 -> veturi Tampereen asemalla, runko Porin junaan 467.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #443 : Maaliskuu 11, 2014, 23:50:40 » |
|
Jokohan tähän tasoristeysonnettomuudessa mukana olleeseen 3055:een oli ehditty liimata havaittavuutta oleellisesti edistävä turvateippaus?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #444 : Maaliskuu 11, 2014, 23:56:34 » |
|
Jokohan tähän tasoristeysonnettomuudessa mukana olleeseen 3055:een oli ehditty liimata havaittavuutta oleellisesti edistävä turvateippaus?
Kyllä siinä sellainen turvateippaus nähdäkseni on ollut jo useamman kuukauden. Teippaus ei kuitenkaan ole millään tavoin havaittavissa tasoristeyksestä käsin, joten koko teippauksen idea on perusteetonta rahan tuhlausta vääriin asioihin. Suu pitäisi teipata, ennen kuin sanon muuta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #445 : Maaliskuu 12, 2014, 00:36:22 » |
|
Antti Ojala Käyttäjä Poissa Viestejä: 167 Vs: Huomiotarroilla varustettu kalusto « Vastaus #20 : Joulukuu 20, 2013, 11:36:46 » Vastaa lainaten OTKESista saatujen tietojen mukaan huomiotarrojen liimaaminen perustuu seuraavan dokumentin suositukseen: http://www.turvallisuustutkinta.fi/m.../2011/qv1mV4Dvb/S1_2011R_Tutkintaselostus.pdf -> kohta S 318 sivulla 146 Kysymys ei siis ole EU-määräyksestä tai Trafin vaatimuksesta. P.S. Tämän harrastajia laajasti puhuttaneen asian selvittämiseen tarvittiin muuten kokonainen p u h e l i n s o i t t o. Tuossa Antin viittaamassa n. 150-sivuisessa tutkintaselostuksessa vain yhdessä lauseessa mainitaan ohimennen junan havaittavuuden parantaminen. Eniten huolestusta, kuuleman mukaan, aiheuttivat vihertyneet Dm12 moottorivaunut, jotka liikennöivät "metsäisillä sivuradoilla". Myös lähiliikenteen Sm-kalusto sai turvakseen huomioteippauksen - ei taida montaa vartioimatonta tasoristeystä olla liikennöinti-alueella? No, hyvä kauppamieshän myy vaikka hiekkaa Saharaan...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #446 : Maaliskuu 12, 2014, 00:50:57 » |
|
Juhani: Suu on jo teipaittu, sormia teippailen par'aikaa... Mutta toisaalta, eikös tuo oranssi "teippaus" sopisi mainiosti "porkkanan" keulaan?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #447 : Maaliskuu 12, 2014, 00:53:44 » |
|
Juhani: Suu on jo teipaittu, sormia teippailen par'aikaa... Mutta toisaalta, eikös tuo oranssi "teippaus" sopisi mainiosti "porkkanan" keulaan?
Noh, mutta jos laittaisin oranssin teippauksen Porkkanan keulaan, on olemassa riski että se jäisi huomaamatta. Siispä siinä pitäisi olla jotain vihreää. Eikös vain?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #448 : Maaliskuu 15, 2014, 20:37:29 » |
|
IC 55 matkaa parhaillaan kohti Oulua kahden Sr2:n (3246 ja 3244) vetämänä. Paluu etelään tapahtuu päivällä junan 50 keulilla. (48:n veturina Sr2 3238). Junan 50 vetäjinä olivat 3217 ja 3215..
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2014, 17:11:11 kirjoittanut Ville Hautamäki »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #449 : Maaliskuu 18, 2014, 18:44:48 » |
|
IC 54:n 5. vaununa kulkee Ei 27016.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|