Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #525 : Heinäkuu 06, 2014, 19:57:53 » |
|
S 59 teki äkkijarrutuksen metsäosuudella Ikaalisten korkeudella. Hetki oltiin pysähdyksissä. Sitten kuulutettiin: Äskeinen pysäys johtui turvalaiteviasta. Mutta ei hätää, pian mennään taas tukka putkella Ja näin tapahtui! Veikkaus: baliisivika 5.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 203
|
« Vastaus #526 : Heinäkuu 13, 2014, 11:44:36 » |
|
Tultiin porukalla 274 yöjunalla Rovaniemeltä Seinäjoelle. Juna oli pikkuisen aikataulusta myöhässä. Jäimme porukalla juttelemaan laiturille ja odottelemaan jatkokuljetusta. Muuan kanssamatkustaja tuli myös ulos tupakille, tarkoituksenaan jatkaa vielä matkaa. Juttua riitti, joku kehoitti miestä jo nousemaan junaan, ettei jää laiturille. Kuis kävikään! Juna lähti lipumaan kohti etelää, ovet eivät tietenkään enää auenneet. Veturi kilometrin päässä, kuskilla tuskin mahdollisuutta nähdä käsien heilutusta. Matkalaiselle mielenkiintoinen tilanne. Junan makuuhyttiin jäivät rahat, tavarat ja puhelin. Kello neljä aamuyöllä, paljain jaloin kohti uusia seikkailuita!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #527 : Heinäkuu 13, 2014, 14:16:22 » |
|
Tultiin porukalla 274 yöjunalla Rovaniemeltä Seinäjoelle. Juna oli pikkuisen aikataulusta myöhässä. Jäimme porukalla juttelemaan laiturille ja odottelemaan jatkokuljetusta. Muuan kanssamatkustaja tuli myös ulos tupakille, tarkoituksenaan jatkaa vielä matkaa. Juttua riitti, joku kehoitti miestä jo nousemaan junaan, ettei jää laiturille. Kuis kävikään! Juna lähti lipumaan kohti etelää, ovet eivät tietenkään enää auenneet. Veturi kilometrin päässä, kuskilla tuskin mahdollisuutta nähdä käsien heilutusta. Matkalaiselle mielenkiintoinen tilanne. Junan makuuhyttiin jäivät rahat, tavarat ja puhelin. Kello neljä aamuyöllä, paljain jaloin kohti uusia seikkailuita!
Eikö konduktööri käynyt viheltämässä pilliin ja huitomassa ja eikö tullut kuulutusta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko Kosonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 79
|
« Vastaus #528 : Heinäkuu 13, 2014, 15:21:03 » |
|
Tultiin porukalla 274 yöjunalla Rovaniemeltä Seinäjoelle. Juna oli pikkuisen aikataulusta myöhässä. Jäimme porukalla juttelemaan laiturille ja odottelemaan jatkokuljetusta. Muuan kanssamatkustaja tuli myös ulos tupakille, tarkoituksenaan jatkaa vielä matkaa. Juttua riitti, joku kehoitti miestä jo nousemaan junaan, ettei jää laiturille. Kuis kävikään! Juna lähti lipumaan kohti etelää, ovet eivät tietenkään enää auenneet. Veturi kilometrin päässä, kuskilla tuskin mahdollisuutta nähdä käsien heilutusta. Matkalaiselle mielenkiintoinen tilanne. Junan makuuhyttiin jäivät rahat, tavarat ja puhelin. Kello neljä aamuyöllä, paljain jaloin kohti uusia seikkailuita!
Surullista mutta totta. Pieni humala saattaa vääristää ajan kulun, varsinkin jos juttua riittää. Pillin vihellyskin jää helposti huomaamatta, kun juttua riittää. Semmosta elämä vaan on. Henkilökunnalla on varsin rajalliset mahdollisuudet alkaa jokaiselta laiturilla seisoskelijalta erikseen alkaa kysymään, aikooko tämä mahdollisesti nousta vielä junaan. Juna on kuitenkin 400 metriä pitkä, ja ihmisiä laiturilla kymmeniä. Tottakai matkalaiselle varsin harmillinen tilanne. Maailmassa on toki monta muutakin asiaa, jotka vaativat sitä omaa vastuuta. Esim saunan kiukaan päällä ei kannata kuivata pyykkiä, silitysrautaa ei kannata jättää kuumana lasten ulottuville, jne, ymmärrättehän...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 203
|
« Vastaus #529 : Heinäkuu 13, 2014, 15:31:28 » |
|
Itse olin jäämässä pois junasta, en siis tarkkaan seurannut mahdollista konnarin toimintaa. Minä en ainakaan kuulutusta huomannut, enkä konnarin vihellystä tmv. Vaunu oli junan loppupäässä numero 30. Matkaa oli ilmeisen runsaasti päivävaunuhin, jossa lienee konnareiden "pesä"? Mutten, Rovaniemeltä lähdettäessä oli ravintolassa melkoinen kaaos. Yksi työntekijä, jono seuraavaan vaunuun asti. Tarjoile, lämmitä sitten siinä ruoka ja myy kaljat ja jäätelöt ajallaan saunankuumassa vaunussa. Hyvin piti hermonsa kasassa myyjä, osan porukan v.....sta huolimatta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Urho Joki
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 34
|
« Vastaus #530 : Heinäkuu 13, 2014, 20:17:45 » |
|
13.7
Destian Ttk4 91501 havaittu klo 20.00 Destian lavetin kyydissä Kärsämäen Neste oilin pihassa. Ilmeisesti kahvitauolle oli pysähtynyt.
|
|
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2014, 10:09:10 kirjoittanut Urho Joki »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #531 : Heinäkuu 13, 2014, 21:35:08 » |
|
13.7
Destian Ttk4 91501 havaittu klo 20.00 Destian lavetin kyydissä. Ilmeisesti kahvitauolle oli pysähtynyt.
Havaittu missä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #532 : Heinäkuu 13, 2014, 22:13:07 » |
|
S 59 teki äkkijarrutuksen metsäosuudella Ikaalisten korkeudella. Hetki oltiin pysähdyksissä. Sitten kuulutettiin: Äskeinen pysäys johtui turvalaiteviasta. Mutta ei hätää, pian mennään taas tukka putkella Ja näin tapahtui! Veikkaus: baliisivika 5. A s j
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #533 : Heinäkuu 14, 2014, 01:01:54 » |
|
Tultiin porukalla 274 yöjunalla Rovaniemeltä Seinäjoelle. Juna oli pikkuisen aikataulusta myöhässä. Jäimme porukalla juttelemaan laiturille ja odottelemaan jatkokuljetusta. Muuan kanssamatkustaja tuli myös ulos tupakille, tarkoituksenaan jatkaa vielä matkaa. Juttua riitti, joku kehoitti miestä jo nousemaan junaan, ettei jää laiturille. Kuis kävikään! Juna lähti lipumaan kohti etelää, ovet eivät tietenkään enää auenneet. Veturi kilometrin päässä, kuskilla tuskin mahdollisuutta nähdä käsien heilutusta. Matkalaiselle mielenkiintoinen tilanne. Junan makuuhyttiin jäivät rahat, tavarat ja puhelin. Kello neljä aamuyöllä, paljain jaloin kohti uusia seikkailuita!
Eikö konduktööri käynyt viheltämässä pilliin ja huitomassa ja eikö tullut kuulutusta? Kuulutus tulee 3 min ennen junan lähtöä, tai jos kerran juna ollut myöhässä (kuten Pentti yllä toteaa) niin ennen junan saapumista laituriin (saapumis- sekä lähtökuulutus=pysähtyy raiteella 1). Yöpikajunien kohdalla ei välttämättä pilliin puhallella keskellä yötä johtuen juurikin siitä että, noh, on yö. Ja konnari on todennäköisesti junan etupäässä ollut (konnarivaunu kolmas keulasta), jolloin vaikka jos olisi puhaltanut, niin ei olisi välttämättä tavoittanut kyseistä matkustaa. Siihen lisäksi mahdollinen alkoholi, juttuseura laiturilla jne.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Urho Joki
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 34
|
« Vastaus #534 : Heinäkuu 14, 2014, 10:10:57 » |
|
13.7
Destian Ttk4 91501 havaittu klo 20.00 Destian lavetin kyydissä. Ilmeisesti kahvitauolle oli pysähtynyt.
Havaittu missä? Kärsämäen Neste Oilin pihassa. Anteeksi, unohdin kirjoittaa paikan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #535 : Heinäkuu 14, 2014, 12:35:56 » |
|
Lapuan ohitti juuri ylimääräinen puutavarajuna/romutusuhan alla olevien vaunujen siirtojuna kohti Seinäjokea. Junasta tein pelkän äänihavainnon ollessani parvekkeella.
|
|
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2014, 18:27:10 kirjoittanut Ville Hautamäki »
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 95
|
« Vastaus #536 : Heinäkuu 14, 2014, 13:36:25 » |
|
Kuulutus tulee 3 min ennen junan lähtöä, tai jos kerran juna ollut myöhässä (kuten Pentti yllä toteaa) niin ennen junan saapumista laituriin (saapumis- sekä lähtökuulutus=pysähtyy raiteella 1). Yöpikajunien kohdalla ei välttämättä pilliin puhallella keskellä yötä johtuen juurikin siitä että, noh, on yö. Ja konnari on todennäköisesti junan etupäässä ollut (konnarivaunu kolmas keulasta), jolloin vaikka jos olisi puhaltanut, niin ei olisi välttämättä tavoittanut kyseistä matkustaa. Siihen lisäksi mahdollinen alkoholi, juttuseura laiturilla jne.
Pysähdys 1-3min: pysähtyy raiteelle X Pysähdys 4min tai enemmän: erilliset saapuu ja lähtee kuulutukset.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #537 : Heinäkuu 14, 2014, 15:25:15 » |
|
Kuulutus tulee 3 min ennen junan lähtöä, tai jos kerran juna ollut myöhässä (kuten Pentti yllä toteaa) niin ennen junan saapumista laituriin (saapumis- sekä lähtökuulutus=pysähtyy raiteella 1). Yöpikajunien kohdalla ei välttämättä pilliin puhallella keskellä yötä johtuen juurikin siitä että, noh, on yö. Ja konnari on todennäköisesti junan etupäässä ollut (konnarivaunu kolmas keulasta), jolloin vaikka jos olisi puhaltanut, niin ei olisi välttämättä tavoittanut kyseistä matkustaa. Siihen lisäksi mahdollinen alkoholi, juttuseura laiturilla jne.
Pysähdys 1-3min: pysähtyy raiteelle X Pysähdys 4min tai enemmän: erilliset saapuu ja lähtee kuulutukset. Tuota tosin ei voida mitata aikataulun mukaisella ajalla. Joskus juna saapuu jopa 10 min etukäteen ja useimmilla asemilla tulee silloinkin "saapuu" ja "lähtee" erikseen, vaikka aikataulun mukaan pysähdys olisi vain vaikka 2 minuuttia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 95
|
« Vastaus #538 : Heinäkuu 14, 2014, 21:18:13 » |
|
Kuulutus tulee 3 min ennen junan lähtöä, tai jos kerran juna ollut myöhässä (kuten Pentti yllä toteaa) niin ennen junan saapumista laituriin (saapumis- sekä lähtökuulutus=pysähtyy raiteella 1). Yöpikajunien kohdalla ei välttämättä pilliin puhallella keskellä yötä johtuen juurikin siitä että, noh, on yö. Ja konnari on todennäköisesti junan etupäässä ollut (konnarivaunu kolmas keulasta), jolloin vaikka jos olisi puhaltanut, niin ei olisi välttämättä tavoittanut kyseistä matkustaa. Siihen lisäksi mahdollinen alkoholi, juttuseura laiturilla jne.
Pysähdys 1-3min: pysähtyy raiteelle X Pysähdys 4min tai enemmän: erilliset saapuu ja lähtee kuulutukset. Tuota tosin ei voida mitata aikataulun mukaisella ajalla. Joskus juna saapuu jopa 10 min etukäteen ja useimmilla asemilla tulee silloinkin "saapuu" ja "lähtee" erikseen, vaikka aikataulun mukaan pysähdys olisi vain vaikka 2 minuuttia. Siinä tapauksessa mikua käyttävä henkilö on tehnyt työnsä Automaagisesti järjestelmä ei muutosta osaa hanskata.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #539 : Heinäkuu 16, 2014, 16:28:19 » |
|
H450 korvattu bussilla Seinäjoki - Haapamäki. Terveiset Volvon etupenkiltä. Ukkosvauriot syynä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Järviluoto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 138
|
« Vastaus #540 : Heinäkuu 16, 2014, 19:53:09 » |
|
En tiedä kuinka harvinaista on P 407:n kulkeminen parivedolla, mutta ainakin tänään on sellainen tilanne luvassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #541 : Heinäkuu 16, 2014, 20:00:16 » |
|
En tiedä kuinka harvinaista on P 407:n kulkeminen parivedolla, mutta ainakin tänään on sellainen tilanne luvassa.
Itse olen havainnut kyseisen junan parivedolla ainakin kahdesti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #542 : Heinäkuu 16, 2014, 21:11:23 » |
|
En tiedä kuinka harvinaista on P 407:n kulkeminen parivedolla, mutta ainakin tänään on sellainen tilanne luvassa.
Kyseinen juna kulkee parivedolla hyvinkin usein, lähes joka ilta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #543 : Heinäkuu 18, 2014, 13:54:19 » |
|
IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #544 : Heinäkuu 18, 2014, 13:56:22 » |
|
IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
Siinä taas sitä nykykaluston "luotettavuutta"... Siperian susi pelastaa hyytyneen digitaaliveturin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1093
|
« Vastaus #545 : Heinäkuu 18, 2014, 14:57:57 » |
|
IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
Siinä taas sitä nykykaluston "luotettavuutta"... Siperian susi pelastaa hyytyneen digitaaliveturin. hauska...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #546 : Heinäkuu 18, 2014, 15:08:16 » |
|
Siinä taas näkee tuon nykykaluston toimivuuden... Saa nähdä, että miten se Sr3 tulee toimimaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #547 : Heinäkuu 18, 2014, 18:12:38 » |
|
IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
Siinä taas sitä nykykaluston "luotettavuutta"... Siperian susi pelastaa hyytyneen digitaaliveturin. On niitä Sr1 vetureitakin hajonnut...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #548 : Heinäkuu 18, 2014, 18:30:32 » |
|
IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
Siinä taas sitä nykykaluston "luotettavuutta"... Siperian susi pelastaa hyytyneen digitaaliveturin. On niitä Sr1 vetureitakin hajonnut... Kaikkia vetureita on hajonnut. Tuskin 100% luotettavaa veturia edes voidaan valmistaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #549 : Heinäkuu 20, 2014, 13:06:43 » |
|
IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
Siinä taas sitä nykykaluston "luotettavuutta"... Siperian susi pelastaa hyytyneen digitaaliveturin. On niitä Sr1 vetureitakin hajonnut... Kaikkia vetureita on hajonnut. Tuskin 100% luotettavaa veturia edes voidaan valmistaa. Kyllä voidaan.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|