Ei niitä pääsääntöisesti käännellä, vaan ajetaan siten päin miten sattuu olemaan.
Ilmeisesti kuitenkin joskus aikoinaan on epäsymmetrisiä vetureita käänneltykin, syystä tai toisesta. Ehkä jäähdyttimen parempi toiminta, ehkä törmäysturvallisuus. Aikoinaan se on ollut helpompaakin, sillä kääntöpöytiä oli huomattavasti nykyistä tiheämmin. Pasilan (ja Ilmalan) päivystäjiä joskus kävivät Pasilan pöydällä kääntelemässä pitkä pää (keula) etelään, koska silleen on näkyvyys keskimäärin eri suuntiin parempi, veturin ollessa järjestään roikan pohjoispäässä.
Lättähattuja muinoin käänneltiin siten, että ensin tykättiin ajaa moottoripää edellä (jotta kuulee moottorin kierrosluvun pehmeiden vaihteenvaihtojen onnistumiseksi), myöhemmin taas "kylmä" pää edellä melun vuoksi.
Ja oikea vastaus siihen ikuiseen väittelyyn Dv12-veturin korrektista asennosta junan keulilla: pitkä pää eteen, koska muutoin veturi peruuttaa. Se pidempi pää kun on ihan virallisestikin keula, ja se toinen on perä.