Jukka Markkanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1
|
« Vastaus #250 : Helmikuu 02, 2015, 09:36:05 » |
|
Myöhässä olevalla IC69:llä näytti olevan mielenkiintoinen runko äsken kun pysähtyi Suonenjoella. Keltaraitainen punainen IC-vaunu, toinen punainen, pikajunavaunu, pari vihreää IC-vaunua ja lopuksi yksi kerrostalo. Vaunujen tunnuksa en uskalla lähteä enää edes arvailemaan kun en pitkään aikaan ole näitä seuraillut
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #251 : Helmikuu 02, 2015, 09:47:16 » |
|
Myöhässä olevalla IC69:llä näytti olevan mielenkiintoinen runko äsken kun pysähtyi Suonenjoella. Keltaraitainen punainen IC-vaunu, toinen punainen, pikajunavaunu, pari vihreää IC-vaunua ja lopuksi yksi kerrostalo. Vaunujen tunnuksa en uskalla lähteä enää edes arvailemaan kun en pitkään aikaan ole näitä seuraillut Kyseessä ns. Ilmalan vararunko.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #252 : Helmikuu 09, 2015, 13:37:51 » |
|
(Ikään kuin tämä olisi havainto...) IC78 oli 8.2 Mikkelissä n. 5 minuuttia myöhässä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #253 : Helmikuu 09, 2015, 15:20:08 » |
|
(Ikään kuin tämä olisi havainto...) IC78 oli 8.2 Mikkelissä n. 5 minuuttia myöhässä.
Havainto mikä havainto
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #254 : Helmikuu 10, 2015, 14:37:34 » |
|
(Ikään kuin tämä olisi havainto...) IC78 oli 8.2 Mikkelissä n. 5 minuuttia myöhässä.
Havainto mikä havainto Tarkoitin sitä, että Mikkelissä on talavikaudella junat olleet yleensä sen 2-5 minuuttia myöhässä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2993
|
« Vastaus #255 : Helmikuu 11, 2015, 21:46:30 » |
|
S 89 ajettiin tänään Kuopiosta -Pieksämäellle P 710 rungolla jossa veturina oli Sr-1 3081.Pieksämäeltä Tampereen kautta-Helsinkiin ajettiin "oikealla"vararungolla. P 710 runko oli Ei 27008, Rkt 23833,Efit 23552 ja Eip 23163
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #256 : Helmikuu 12, 2015, 12:43:37 » |
|
S 89 ajettiin tänään Kuopiosta -Pieksämäellle P 710 rungolla jossa veturina oli Sr-1 3081.Pieksämäeltä Tampereen kautta-Helsinkiin ajettiin "oikealla"vararungolla. P 710 runko oli Ei 27008, Rkt 23833,Efit 23552 ja Eip 23163
Tarkoititko S84?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 180
|
« Vastaus #257 : Helmikuu 12, 2015, 13:17:24 » |
|
S 89 ajettiin tänään Kuopiosta -Pieksämäellle P 710 rungolla jossa veturina oli Sr-1 3081.Pieksämäeltä Tampereen kautta-Helsinkiin ajettiin "oikealla"vararungolla. P 710 runko oli Ei 27008, Rkt 23833,Efit 23552 ja Eip 23163
Tarkoititko S84? Miksi tarkoittaisi? 710:sta on normaalisti vaihtoyhteys 89:ään, mutta tässä tapauksessa 710:n runko on vain jatkanut 89:n aikataululla Pieksämäelle asti...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1201
|
« Vastaus #258 : Helmikuu 12, 2015, 13:43:06 » |
|
P710 on vaihtoyhteyhteys S94.
|
|
|
tallennettu
|
Miska Nikkinen
|
|
|
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 180
|
« Vastaus #259 : Helmikuu 12, 2015, 15:14:45 » |
|
P710 on vaihtoyhteyhteys S94.
Hups, niinpäs onkin... Anteeksi ajatuskatkoksesta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2993
|
« Vastaus #260 : Helmikuu 13, 2015, 00:13:31 » |
|
Tänään oli Pieksämäellä osunut S 89 takimmainen virroitin johonkin ja pyörähtänyt vaunujen väliin.Sen takia S 75 tulikin tänään S 94 ja S89 jäi Kuopion odottamaan ainakin ensiapua jollei korjausta voida suorittaa täällä!Olisiko ollut helpompi ja halvempi jättää särkynyt S 89 Pieksämäelle?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouko Järvinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 115
|
« Vastaus #261 : Helmikuu 19, 2015, 13:40:40 » |
|
Havainto se on tämäkin: Jenni on lumitöissä Mikkelin aseman edustalla, jos ketä kiinnostaa mennä kuvaamaan touhua.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #262 : Helmikuu 20, 2015, 08:14:39 » |
|
Kuopion asemalla äsken havaittu linja-autosta käsin Sr1+Edb. Pysähdyksissä ilmeisesti 3 tai 4 raiteen pohjoispäässä. Siirrossa johonkin vai onko jotain sattunut?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #263 : Helmikuu 20, 2015, 09:43:38 » |
|
Kuopion asemalla äsken havaittu linja-autosta käsin Sr1+Edb. Pysähdyksissä ilmeisesti 3 tai 4 raiteen pohjoispäässä. Siirrossa johonkin vai onko jotain sattunut?
Irrotettiin jostain IC:stä teknisen vian vuoksi, en muista mikä IC oli kyseessä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2993
|
« Vastaus #264 : Helmikuu 20, 2015, 13:28:45 » |
|
S 81 oli tänään erikoisella vararungolla kun veturina oli Sr-1 3085 seuraava olikin Edo+ muut kerrostalo.Sama runko lähtee Helsinkiin Kouvolan kautta 13.50.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #265 : Helmikuu 20, 2015, 14:09:51 » |
|
S 81 oli tänään erikoisella vararungolla kun veturina oli Sr-1 3085 seuraava olikin Edo+ muut kerrostalo.Sama runko lähtee Helsinkiin Kouvolan kautta 13.50. Tuosta voi ehkä päätellä, että IC 109 on kenties jälleen kerran uhrannut runkonsa Pendolinoa korvaamaan ja tänne Lappeenrantaan tulee sitten aikanaan vararunko jo saapuessaan puoli tuntia myöhässä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2993
|
« Vastaus #266 : Helmikuu 20, 2015, 18:30:28 » |
|
Kuopion asemalla äsken havaittu linja-autosta käsin Sr1+Edb. Pysähdyksissä ilmeisesti 3 tai 4 raiteen pohjoispäässä. Siirrossa johonkin vai onko jotain sattunut?
Vaunu oli viety Ratapihalle odottamaan Ic-714 tuloa johonka liitettiin,.Alunperin oli Ic- 912 viimeinen vaunu jarrut olivat hävinneet yönaikana.Kuulemma vaunut lypsetään illalla ja laitetaan käsijarru päälle Edb vaunusta ja siihen liittyvää oli ettei jarrua ollut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tomi Lapinlampi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 80
|
« Vastaus #267 : Helmikuu 26, 2015, 13:58:06 » |
|
H720 (DV12 2514 + kolme sinistä vaunua) pysähtyi tänään aikataulun mukaisesti Varkaudessa - ja jäi niille sijoilleen. Yhden vaunun telistä oli konduktöörin sanoin "katkennut pitkä pultti", eikä juna voinut jatkaa matkaa. Kaikeksi onneksi vika havaittiin Varkaudessa, johon korvaavat bussikyydit (kaksi autoa Soisalon Liikenteeltä) järjestyivät todella nopeasti. Vaihtoyhteydet IC74 ja IC916 odottivat Pieksämäellä jääden noin puoli tuntia aikataulustaan jälkeen, mutta IC74 oli Kouvolaan mennessä kuronut aikataulua kiinni niin, että Kouvolasta lähtö tapahtui noin 10 minuuttia myöhässä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #268 : Helmikuu 27, 2015, 16:57:27 » |
|
H720 (DV12 2514 + kolme sinistä vaunua) pysähtyi tänään aikataulun mukaisesti Varkaudessa - ja jäi niille sijoilleen. Yhden vaunun telistä oli konduktöörin sanoin "katkennut pitkä pultti", eikä juna voinut jatkaa matkaa. Tästä Twitter-viestistä päätellen ehjää pulttia ei ole vielä tänäänkään löytynyt.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #269 : Helmikuu 28, 2015, 16:03:04 » |
|
H720 (DV12 2514 + kolme sinistä vaunua) pysähtyi tänään aikataulun mukaisesti Varkaudessa - ja jäi niille sijoilleen. Yhden vaunun telistä oli konduktöörin sanoin "katkennut pitkä pultti", eikä juna voinut jatkaa matkaa. Tästä Twitter-viestistä päätellen ehjää pulttia ei ole vielä tänäänkään löytynyt. Matkustin eilen H722 Jonesista Pieksämäkeen ja jostakin syystä juuri ennen lähtöä VR:n miehistö sai idean jättää yksi vaunuista Joensuuhun. Liekö katkennut jälleen pultti? Tähän operaatioon ryhdyttiin vasta lähtöajan kynnyksellä, joten kaksivaunuiseksi typistynyt H722 peräytti ykkösraiteelle melkein vartin myöhässä. Ahdasta oli jo lähdettäessä ja loppumatkasta jaettiin vain seisomapaikkoja. Ei sanallakaan pahoittelua henkilökunnan puolelta. Vihtarissa kohdattiin kaksivaunuinen taajis, joten siitäkin lienee ollut pultti katki. Olen tämän vuoden kulkenut viikoittain noilla Joensuun - Pieksämäen välisillä taajiksilla, ja kyllähän ne ruokottomassa kunnossa ovat. Sisältä likaisia, edessä olevien penkkien selkänojien aukot pursuavat roskaa, penkkien rakenteet repsottavat, ikkunat lähes läpinäkymättömässä liassa, vessojen vesisäiliöt tyhjiä jne. Ennen plussakelejä vaunujen rakenteet olivat niin jäisiä, että vessat olivat pitkään tukossa, jousituksessa taisi olla jäätä välissä niin paljon, että matkustusmukavuus oli kateissa jne.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #271 : Maaliskuu 01, 2015, 00:52:20 » |
|
Olen tämän vuoden kulkenut viikoittain noilla Joensuun - Pieksämäen välisillä taajiksilla, ja kyllähän ne ruokottomassa kunnossa ovat. Sisältä likaisia, edessä olevien penkkien selkänojien aukot pursuavat roskaa, penkkien rakenteet repsottavat, ikkunat lähes läpinäkymättömässä liassa, vessojen vesisäiliöt tyhjiä jne.
Ennen plussakelejä vaunujen rakenteet olivat niin jäisiä, että vessat olivat pitkään tukossa, jousituksessa taisi olla jäätä välissä niin paljon, että matkustusmukavuus oli kateissa jne.
Kunnossapito, kunnossapito. Siitä säästellään, ja sen puuttumisen takia vaunut ajetaan loppuun. Ruotsissa ajetaan edelleen 40/50-luvun teräsvaunuilla, koska ne ovat hyvin kunnossapidettyjä. Täällä sen sijaan ajellaan 80-luvun vaunuilla, jotka ajetaan romuksi, sillä ettei niitä kunnossapidetä/peruskunnosteta riittävällä tasolla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #272 : Maaliskuu 01, 2015, 01:51:06 » |
|
Olen tämän vuoden kulkenut viikoittain noilla Joensuun - Pieksämäen välisillä taajiksilla, ja kyllähän ne ruokottomassa kunnossa ovat. Sisältä likaisia, edessä olevien penkkien selkänojien aukot pursuavat roskaa, penkkien rakenteet repsottavat, ikkunat lähes läpinäkymättömässä liassa, vessojen vesisäiliöt tyhjiä jne.
Ennen plussakelejä vaunujen rakenteet olivat niin jäisiä, että vessat olivat pitkään tukossa, jousituksessa taisi olla jäätä välissä niin paljon, että matkustusmukavuus oli kateissa jne.
Kunnossapito, kunnossapito. Siitä säästellään, ja sen puuttumisen takia vaunut ajetaan loppuun. Ruotsissa ajetaan edelleen 40/50-luvun teräsvaunuilla, koska ne ovat hyvin kunnossapidettyjä. Täällä sen sijaan ajellaan 80-luvun vaunuilla, jotka ajetaan romuksi, sillä ettei niitä kunnossapidetä/peruskunnosteta riittävällä tasolla. Ei se ihan niinkään ole, että olisi ylläpidosta säästetty. Aika hyvin kunnossapidettyjä vaunuja ovat nyt laittaneet romuiksi. Varmastikin lähinnä siksi, että ei niitä tarvita enää uusien vaunujen tultua ajoon. Merkillepantavaa on siis se, että kovin montaa sinistä vaunua ei enää jää ajoon nyt tämän kevään aikataulumuutoksien jälkeen. Näitä ei kuitenkaan jälkipolville kovin montaa yksilöä jää - se juna meni jo. Yllä on mainittu jotain vielä ajossa olevien sinisten vaunujen siivottomuudesta - se sama homma toki vaivaa myös uudempaa kalustoa. Eikä siivottomuudella ole mitään tekemistä teknisen kunnon kanssa. Esimerkiksi Dm12-junien ikkunoita ei pestä oikeastaan koskaan. Tietysti mitä vähemmän siivotaan, sen parempaa katetta saadaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #273 : Maaliskuu 01, 2015, 18:34:48 » |
|
1.3 kaksivaunuisuus jatkuu sillä H721 ylitti Höytiäisen kanavan klo 13.44 kokoonpanolla Dv12+Ein+Efit. Ylämyllyllä on 8 täyden vaunun letka. Yleensä siellä on enemmän eli ovatko nämä "jääneet kyydistä" vai miten on?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2993
|
« Vastaus #274 : Maaliskuu 03, 2015, 18:13:44 » |
|
Tänään ohitti Kuopion 15.30 Sr-1 jolla perässään noin 22 Sinistävaunua oli Efit 2, Rkbt Ym Olivatko menossa Myllyojalle,konnatritkaan eivät tieneet mistä olivat lähtöisin ja minnekkä oli matka!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|