Robert Sand
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 272
|
« Vastaus #75 : Heinäkuu 14, 2013, 21:56:52 » |
|
273:ssa oli bussivaunu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 449
|
« Vastaus #76 : Heinäkuu 14, 2013, 22:26:11 » |
|
273:ssa oli bussivaunu.
Tapaako 273:ssa muuten yhä olla sunnuntain ja maanantain välisenä yönä rekkavaunuja? Ainakin takavuosina näin oli, mutta rekkaliikenne on sittemmin hiljentynyt...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 449
|
« Vastaus #77 : Heinäkuu 14, 2013, 23:05:23 » |
|
Eikös se tuo ole, että liikennepaikalla on vaihteita, mutta seisakkeella ei.
Määritelmä taitaa olla jotain sellaista, että liikennepaikalla on liikenteenhoidollista merkitystä, kun taas seisakkeilla ja linjavaihteilla ei ole. Tästä päästäänkin sitten siihen, että esimerkiksi Maanselkä, Laukaa ja Niemenpää ovat liikennepaikkoja, mutta vaikkapa Viekki, Vierumäki ja Kolho eivät ole.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #78 : Heinäkuu 15, 2013, 03:16:09 » |
|
Onkohan merkit myös pohjoisesta päin tullessa? Tähän en tiedä vastausta. Etelän suunnalla ne on jokusen kymmentä - ehkä satakin - metriä Huopalahden liikennepaikan rajasta pohjoiseen. Liikennepaikkojen välinen linjaosuus on siis varsin lyhyt... joskin Huopalahden ja Helsingin välillä vielä lyhyempi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #79 : Heinäkuu 15, 2013, 07:42:49 » |
|
Eikös se tuo ole, että liikennepaikalla on vaihteita, mutta seisakkeella ei.
Määritelmä taitaa olla jotain sellaista, että liikennepaikalla on liikenteenhoidollista merkitystä, kun taas seisakkeilla ja linjavaihteilla ei ole. Tästä päästäänkin sitten siihen, että esimerkiksi Maanselkä, Laukaa ja Niemenpää ovat liikennepaikkoja, mutta vaikkapa Viekki, Vierumäki ja Kolho eivät ole. Olen myös ollut koko ajan siinä uskossa että linjavaihteella ei voi olla kummankin suunnan vaihdetta (kuten kohtauspaikalla voi), mutta Vaarala on linjavaihde ja sillä voi järjestää kohtauksen (tai ainakin mitä olen junan ikkunasta tiiraillut, sitä en muista oliko toisessakin päässä todella vaihde vai oliko se poistettu.) Ja muuten, näin "virheilmoituksena", Heikkilän raiteenvaihtopaikan nimikyltit ovat linjavaihdemallia, eli tätä: http://vaunut.org/kuva/72355 Ja kumpaankiin suuntaan on kyltti, jossa siis lukee Heikkilä. Ja Heikkilähän on liikennepaikka, ei linjavaihde.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #80 : Heinäkuu 15, 2013, 17:46:09 » |
|
Viimeviikon torstaina oli, P 266:ssa bussivaunu. Katson onko tämän illan P 266:ssa, Ko vaunu.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #81 : Heinäkuu 15, 2013, 21:07:27 » |
|
Onkohan merkit myös pohjoisesta päin tullessa? Tähän en tiedä vastausta. Etelän suunnalla ne on jokusen kymmentä - ehkä satakin - metriä Huopalahden liikennepaikan rajasta pohjoiseen. Liikennepaikkojen välinen linjaosuus on siis varsin lyhyt... joskin Huopalahden ja Helsingin välillä vielä lyhyempi. Kävin tänään paikan päällä toteamassa eteläpään merkkien sijainnin. Ne sijaitsevat kevyen liikenteen alikulun päällä ja tosiaan aika lähellä Huopalahden pohjoisen suunnan tulo-opastimia. Pohjoispään unohdin tarkistaa, vaikka piti. Jos liikennepaikan pohjoisraja on seuraavien opastimien eteläpuolella, Pohjois-Haaga on siitäkin erikoinen liikennepaikka, että Huopalahden pohjoinen esiopastin on silloin pohjoisesta tultaessa jo ennen Huopalahtea edeltävää liikennepaikkaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #82 : Heinäkuu 15, 2013, 21:18:20 » |
|
Onkohan merkit myös pohjoisesta päin tullessa? Tähän en tiedä vastausta. Etelän suunnalla ne on jokusen kymmentä - ehkä satakin - metriä Huopalahden liikennepaikan rajasta pohjoiseen. Liikennepaikkojen välinen linjaosuus on siis varsin lyhyt... joskin Huopalahden ja Helsingin välillä vielä lyhyempi. Kävin tänään paikan päällä toteamassa eteläpään merkkien sijainnin. Ne sijaitsevat kevyen liikenteen alikulun päällä ja tosiaan aika lähellä Huopalahden pohjoisen suunnan tulo-opastimia. Pohjoispään unohdin tarkistaa, vaikka piti. Jos liikennepaikan pohjoisraja on seuraavien opastimien eteläpuolella, Pohjois-Haaga on siitäkin erikoinen liikennepaikka, että Huopalahden pohjoinen esiopastin on silloin pohjoisesta tultaessa jo ennen Huopalahtea edeltävää liikennepaikkaa. Aiemmin jossain ketjussa oli juttua siitä, että juna ei saa lähteä liikkeelle alkuperäiseltä lähtöpaikaltaan ennen ajon sallivaa opastetta, eli esimerkiksi Helsinki asemalta lähtevä juna ei saa lipua opastimelle odottamaan opasteen vaihtumista. Tarvitaanko siis Pohjois-Haagasta lähtölupa radiolla? Siellähän ei ole opastimia ja Huopalahden opastinkin jää mutkan taakse piiloon. Huopalahden opastimella ei toki voitaisi muutenkaan antaa lähtölupaa Pohjois-Haagan liikennepaikalta. Entä olisiko Pohjois-Haagan väliaikaisen liikennepaikan sijasta voitu vaihtoehtoisesti laajentaa Huopalahden liikennepaikkaa kattamaan myös Pohjois-Haagan aseman alue?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #83 : Heinäkuu 15, 2013, 21:42:33 » |
|
Aiemmin jossain ketjussa oli juttua siitä, että juna ei saa lähteä liikkeelle alkuperäiseltä lähtöpaikaltaan ennen ajon sallivaa opastetta, eli esimerkiksi Helsinki asemalta lähtevä juna ei saa lipua opastimelle odottamaan opasteen vaihtumista. Tarvitaanko siis Pohjois-Haagasta lähtölupa radiolla? Siellähän ei ole opastimia ja Huopalahden opastinkin jää mutkan taakse piiloon. Huopalahden opastimella ei toki voitaisi muutenkaan antaa lähtölupaa Pohjois-Haagan liikennepaikalta. Entä olisiko Pohjois-Haagan väliaikaisen liikennepaikan sijasta voitu vaihtoehtoisesti laajentaa Huopalahden liikennepaikkaa kattamaan myös Pohjois-Haagan aseman alue?
Ei ole paikallistuntemusta eikä tietoakaan mutta kuvittelisin että lähtölupa voisi hyvinkin tulla "tekstiviestinä" railiin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #84 : Heinäkuu 15, 2013, 21:52:19 » |
|
Aiemmin jossain ketjussa oli juttua siitä, että juna ei saa lähteä liikkeelle alkuperäiseltä lähtöpaikaltaan ennen ajon sallivaa opastetta, eli esimerkiksi Helsinki asemalta lähtevä juna ei saa lipua opastimelle odottamaan opasteen vaihtumista. Tarvitaanko siis Pohjois-Haagasta lähtölupa radiolla? Siellähän ei ole opastimia ja Huopalahden opastinkin jää mutkan taakse piiloon. Huopalahden opastimella ei toki voitaisi muutenkaan antaa lähtölupaa Pohjois-Haagan liikennepaikalta. Entä olisiko Pohjois-Haagan väliaikaisen liikennepaikan sijasta voitu vaihtoehtoisesti laajentaa Huopalahden liikennepaikkaa kattamaan myös Pohjois-Haagan aseman alue?
Ei ole paikallistuntemusta eikä tietoakaan mutta kuvittelisin että lähtölupa voisi hyvinkin tulla "tekstiviestinä" railiin Tuokin on nykyään yksi mahdollisuus.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #85 : Heinäkuu 15, 2013, 21:56:17 » |
|
Liikenteenohjaus antaa Pohjois-Haagassa lähtöluvan suullisesti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #86 : Heinäkuu 15, 2013, 22:31:18 » |
|
Liikenteenohjaus antaa Pohjois-Haagassa lähtöluvan suullisesti.
Ok. Eli erillinen lähtölupa siis tarvitaan eikä kuljettaja saa ajaa Huopalahden opastimelle omin päin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1795
|
« Vastaus #87 : Heinäkuu 16, 2013, 00:19:21 » |
|
Eikös se tuo ole, että liikennepaikalla on vaihteita, mutta seisakkeella ei. Ei. Myös seisakkeella voi olla vaihteita. Mieleen tulee nopeasti Kolho ja Höljäkkä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #88 : Heinäkuu 17, 2013, 18:27:35 » |
|
Kuulin että tänään olisi pendo ajellut väliä Helsinki-Kirkkonummi, havaittu ainakin E-junasta. Veikkaan että liittyy ratatöihin...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #89 : Heinäkuu 17, 2013, 18:56:17 » |
|
Kuulin että tänään olisi pendo ajellut väliä Helsinki-Kirkkonummi, havaittu ainakin E-junasta. Veikkaan että liittyy ratatöihin...
Ratatöillä voi olla hyvinkin tekemistä asian kanssa. Tänään nimittäin oli aamun ja aamupäivän ajan Kirkkonummen ja Karjaan välinen liikenne poikki, koska työkone putosi kiskoilta työmaalla viime yönä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 517
|
« Vastaus #90 : Heinäkuu 17, 2013, 19:03:27 » |
|
Pendot 2 kpl alkoivat pendelöidä klo 7:00 alkaen Hki-Kirkkonummi-väliä korvaten IC-junia, sillä Kirkkonummen ja Karjaan välillä ratatyökone oli pudonnut kiskoilta. Kkn-Kr bussilla, Kr-Tku/Tus IC2-rungoilla, jotka olivat jääneet Karjaan länsipuolelle. Rata aukesi puolen päivän maissa liikenteelle ja molemmat pendolinot kävivät Turussa asti. Tämän jälkeen liikenne palautui normaaliksi IC2-junilla ja illalla IC-junilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #91 : Heinäkuu 20, 2013, 19:13:18 » |
|
Tänään on Gd (En tiedä numeroa) P 263:ssa Kolariin, video: http://www.youtube.com/watch?v=AcTJqFH2tXs
|
|
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2013, 20:18:06 kirjoittanut Tommi Koskinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #92 : Heinäkuu 31, 2013, 04:51:32 » |
|
Tänä yönä ajettiin ylimääräinen pakettikatkojuna sillä perus aikataululla sekä kalustolla. Kuvia luvassa myöhemmin illalla, nyt pitää käydä nukkumaan.
Joku kysyy kuitenkin syytä, niin knopitetaanpa se ja katsotaan onko muutkin olleet perillä eilisen tapahtumista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #93 : Heinäkuu 31, 2013, 07:27:33 » |
|
Joku kysyy kuitenkin syytä, niin knopitetaanpa se ja katsotaan onko muutkin olleet perillä eilisen tapahtumista.
No tietäisin kyllä syyn, mutta joku muu saa sen kertoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 236
|
« Vastaus #94 : Heinäkuu 31, 2013, 14:07:30 » |
|
Uskaltaisin sanoa, että syy tiedossa täälläkin. Mutta antaa kauempana asuvien arvailla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #95 : Heinäkuu 31, 2013, 20:15:45 » |
|
Onko Savio tarpeeksi kaukana syyksi arvelemastani paikasta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #96 : Heinäkuu 31, 2013, 21:25:30 » |
|
Noh, vastaus löytynee täältä: http://vaunut.org/sarja/2609 ja etenkin yhdestä kuvasta ko. kuvasarjassa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 314
|
« Vastaus #97 : Elokuu 01, 2013, 15:50:44 » |
|
1.8.2013
Helsinkiin saapui IC2 176 aikataulunmukaiseen aikaan poikkeavalla kalustolla: Sm3 7X06.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #98 : Elokuu 06, 2013, 07:08:17 » |
|
Junaparissa H 230/231 rungon pohjoispäässä pitkään ollut viimeinen punainen Eil (25020) on poistunut rungosta. Lieneekö mennyt maalauspajalle?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #99 : Elokuu 06, 2013, 08:15:54 » |
|
Pakettikatkojunan kokoonpano oli tällä kertaa hieman erikoinen: Eilf,Eifet,Eil, eli jostain kumman syystä Eifet oli eksynyt junan keskelle. Vielä viime viikolla kokoonpano oli Eil,Eilf,Eifet. Jotenkin tuo Eil oli eksynyt Eifetin toiselle puolelle. Veturit olivat viime viikolta tutut 2632 ja 2733.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|