Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #150 : Lokakuu 05, 2013, 12:27:43 » |
|
Juuri nyt Oulunkylän 0 raiteella seisoo Sr1+8 sinistä.
Seinäjoen vaunujenvaihtojuna? Voi hyvinkin olla? Vaunut olivat kylläkin hieman rähjäisiä. Lauantain erikoinen. Ei noita sinisiä vaunuja enää kovin hehkeässä kunnossa näe...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #151 : Lokakuu 05, 2013, 20:41:19 » |
|
Ei kai se siitä mihinkään enää siirry, kun se näyttäisi olevan paikassa, mihin Havukosken pohjoinen tulo-opastin kannattaisikin sijoittaa. Kehärataa koskevat opastimet sen sijaan näyttivät olevan vielä maassa.
Itse asiassa, tuossa noin tunti sitten Kehäradan tulosuunnan opastimet olivat jo pystyssä, joskin huputettuna. Samoin oli itäisen kaupunkiraiteen vastaava uusi tolppa JA niiden yläpuolella oli neliönmuotoiset merkit, huputettuna. Näiden havaintojen perusteella uskalsin väittää rajan vielä siirtyvän. IKR:n tulo-opastin pohjoisesta taisi olla vielä kumollaan, tai se ei ainakaan osunut silmään. Kiitos tiedoista. Jalkauduin tänään itse radanvarteen Havukosken liikennepaikan osan kohdalle. Kaupunkiradan itäisen raiteen pohjoinen tulo-opastin siirtyy muutamia kymmeniä metrejä etelään päin. Vanhan opastimen päälle on ilmestynyt Tik-lyhenteellä varustettu liikennepaikan rajamerkki. Tällä hetkellä Tikkurilan liikennepaikka alkaa kaupunkiradan itäisellä raiteella siis vanhan opastimen kohdalta, mutta siirtynee lähitulevaisuudessa uuden opastimen kohdalle, kuten Topi kirjoitti. Kaupunkiradan läntisen raiteen pohjoista tulo-opastinta en havainnut. Myös Havukosken eteläiset opastimet olivat jo pystyssä. Tikkurilan liikennepaikasta tuleekin erikoinen, jos se jää lopullisestikin kaukojunaraiteiden kohdalta opastinvälin verran lyhyemmäksi kuin kaupunkiradan kohdalta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vesa Kauhajärvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 55
|
« Vastaus #152 : Lokakuu 06, 2013, 06:17:11 » |
|
Purolaakso-nimisen tien varrella Långvikissä Kirkkonummella, noin puolessavälissä tietä, on puukorinen vaunu muutettuna asuinkäyttöön. Yritin ohi ajaessa (yöaikaan) tihrustella numeroita tai jotain, mutta en erottanut mitään tunnisteita. En myöskään tunne niitä kapistuksia niin hyvin, että osaisin pelkän ulkonäön perusteella mitenkään tarkentaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #153 : Lokakuu 08, 2013, 14:13:43 » |
|
Havainto tulevaisuudesta:
Klo 15:48 lähteneessä H-junassa oli ensimmäisenä yksikkönä ristiriitaisia tunteita herättäneesti keulastaan viherteipattu Sm1-yksikkö 6041.
Tällaisessa tulevaisuudesta tulevassa havainnossa on se hyvä puoli, että muutkin halukkaat havainnoijat ehtivät paremmin paikalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #154 : Lokakuu 11, 2013, 12:51:07 » |
|
IC2 970 tuli Siuntiossa Y 8553:sta vastaan ja 970:n perässä näytti olevan tällä(kin) kertaa Eil ja Ex/Expt.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 987
|
« Vastaus #155 : Lokakuu 11, 2013, 22:54:33 » |
|
Nuori nainen kuoli junan alle Järvenpäässä perjantaina illalla. Nainen oli joutunut raiteille Järvenpään aseman asemalaiturin luona kello 22.30. Etelän suuntaan ajanut törmäsi naiseen, joka kuoli vammoihinsa.
Junaliikenne oli poikki turmapaikalla noin 45 minuutin ajan.
|
|
|
tallennettu
|
Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #156 : Lokakuu 12, 2013, 00:46:07 » |
|
Havainto tulevaisuudesta:
Klo 15:48 lähteneessä H-junassa oli ensimmäisenä yksikkönä ristiriitaisia tunteita herättäneesti keulastaan viherteipattu Sm1-yksikkö 6041.
Tällaisessa tulevaisuudesta tulevassa havainnossa on se hyvä puoli, että muutkin halukkaat havainnoijat ehtivät paremmin paikalle.
Tänään näin N-junassa Sm2:n jossa oli samanlainen vihersuorakulmio keulassa, oisko ollu 6x76...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #157 : Lokakuu 12, 2013, 09:14:34 » |
|
Havainto tulevaisuudesta:
Klo 15:48 lähteneessä H-junassa oli ensimmäisenä yksikkönä ristiriitaisia tunteita herättäneesti keulastaan viherteipattu Sm1-yksikkö 6041.
Tällaisessa tulevaisuudesta tulevassa havainnossa on se hyvä puoli, että muutkin halukkaat havainnoijat ehtivät paremmin paikalle.
Tänään näin N-junassa Sm2:n jossa oli samanlainen vihersuorakulmio keulassa, oisko ollu 6x76... Itse näin 6x75:n Pasilassa.
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #158 : Lokakuu 12, 2013, 17:48:17 » |
|
Havainto tulevaisuudesta:
Klo 15:48 lähteneessä H-junassa oli ensimmäisenä yksikkönä ristiriitaisia tunteita herättäneesti keulastaan viherteipattu Sm1-yksikkö 6041.
Tällaisessa tulevaisuudesta tulevassa havainnossa on se hyvä puoli, että muutkin halukkaat havainnoijat ehtivät paremmin paikalle.
Tänään näin N-junassa Sm2:n jossa oli samanlainen vihersuorakulmio keulassa, oisko ollu 6x76... Itse näin 6x75:n Pasilassa. Hyvin mahollista että oli 75.. 6x7x se oli, en tarkkaan muista mikä niistä. Aika varmasti oli tuo 75.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #159 : Lokakuu 12, 2013, 20:37:17 » |
|
IC2 970 tuli Siuntiossa Y 8553:sta vastaan ja 970:n perässä näytti olevan tällä(kin) kertaa Eil ja Ex/Expt.
Eil 25001 ja Ex 26305.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 987
|
« Vastaus #160 : Lokakuu 13, 2013, 20:10:57 » |
|
Pohjolan Liikenteen bussivarikko Ilmalassa joutuu antamaan tilaa uudelle Helsingin Ikealle. Uusi bussivarikko nousee Transpointin terminaalialueen ja rekkajuna-aseman väliselle alueelle. Siis siihen Ilmalan Shellin ja pääradan väliin. Alue on tyhjennetty siellä säilytetystä kalustosta ja tulevan rakennuksen seinälinjat oli jo merkitty maastoon. Oheinen kieltolappu roikkui aidassa.
|
DSC_7448.jpg (178.34 kilotavua, 1024x685 - tarkasteltu 480 kertaa.)
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2013, 20:49:11 kirjoittanut Marko Vornanen »
|
tallennettu
|
Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
|
|
|
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 987
|
« Vastaus #161 : Lokakuu 14, 2013, 14:47:51 » |
|
H223 klo 16:02 Riihimäelle ajetaan tänään korvaavalla Sm1/2-kalustolla.
|
|
|
tallennettu
|
Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
|
|
|
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 987
|
« Vastaus #162 : Lokakuu 14, 2013, 20:37:31 » |
|
Illan S79 ajettiin Riihimäen kautta. Lahdessa 53 minuuttia hitaassa.
|
|
|
tallennettu
|
Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #163 : Lokakuu 16, 2013, 00:51:27 » |
|
Illan S79 ajettiin Riihimäen kautta. Lahdessa 53 minuuttia hitaassa.
Myös joitakin Allegroja ja muita junia meni Riihimäen kautta, myös Zeturit ajettiin Keravalta pysähtymättä Lahteen Riihimäen kautta. IC 12 pääsi oikorataa pitkin kulkemaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #164 : Lokakuu 16, 2013, 16:20:42 » |
|
Tiedättekö, miksi nämä kulkivat Riihimäen kautta? Lahden ja Riihimäen välissä asuvana olisi ollut mukava bongata tällaista kalustoa.
Turvalaitevika Kerava–Lahti-oikoradalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 161
|
« Vastaus #165 : Lokakuu 17, 2013, 08:08:08 » |
|
Juuri äsken ohitti U-juna Pitäjänmäen raidetta 4-pitkin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 987
|
« Vastaus #166 : Lokakuu 17, 2013, 10:11:12 » |
|
Juuri äsken ohitti U-juna Pitäjänmäen raidetta 4-pitkin Leppävaarassa U-junat käyttivät ainakin aamulla 3-raidetta ja värit Helsinkiin päin olivat sivulle.
|
|
|
tallennettu
|
Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #167 : Lokakuu 17, 2013, 18:57:40 » |
|
IC2 181:sen ykkösvaunun yläkerran infomonitorit ei toimi. En tiedä mikä on tilanne alakerrassa tai muissa vaunuissa. Matkustan junassa kohti Tamperetta.
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #168 : Lokakuu 17, 2013, 19:54:24 » |
|
IC2 181:sen ykkösvaunun yläkerran infomonitorit ei toimi. En tiedä mikä on tilanne alakerrassa tai muissa vaunuissa. Matkustan junassa kohti Tamperetta.
Eiväthän noi kovin usein olekkaan päällä ja silloin kun ovat niin näkyy vaan se kellonaika ja nopeus.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #169 : Lokakuu 17, 2013, 20:48:01 » |
|
Ziggy: tarkoitin juuri että kun ei näy sitä kellon aikaa eikä nopeutta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #170 : Lokakuu 18, 2013, 21:12:00 » |
|
Sm6 7x52 seisoi Keravalla raiteella 6 klo 19.25. Tulo- tai lähtöaika eivät ole tiedossani. Ehkä kyseessä oli rungon kääntö. Havaintohetkellä runko oli oikeinpäin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #171 : Lokakuu 18, 2013, 21:25:10 » |
|
Havaintohetkellä runko oli oikeinpäin. = pyörät kohti maata?
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #172 : Lokakuu 18, 2013, 21:33:32 » |
|
Jimi. Yleensä vihaan viisastelua mutta nyt oli pakko nauraa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #173 : Lokakuu 18, 2013, 22:44:53 » |
|
Havaintohetkellä runko oli oikeinpäin. = pyörät kohti maata? Toivottavasti ei sentään maata kohti, vaan mielummin kohti kiskoja (sori oli nyt ihan pakko heittää)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #174 : Lokakuu 19, 2013, 15:06:43 » |
|
Helsingissä kuvasin Torstaina Sr1 vetoisen rungon, jossa oli viimeisenä vaununa sibelius vaunu, olikohan numeroltaan 29902. Tänään vasta tajusin että kyseessä oli Helsingin vararunko, olisiko mahdollista saada tuon rungon kokoonpano vaikka yksityisviestillä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|