Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 40 | Siirry alas Tulostusversio
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #350 : Toukokuu 12, 2014, 18:27:19 »

Koska tekstissä ei ole mainittu ettei toisessa päässä olisin ollut Sr2:ta niin sen takia ei voinut olla hinauksessa

Ei kirjoittajat aina mainitse kaikki asioita, etenkään sellaisia joita pitävät ehkä itsestäänselvyyksinä.

Jos siinä on ollut Sr1 keulalla, siinä ei ole ollut Sr2-veturia perässä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #351 : Toukokuu 12, 2014, 21:01:31 »

Edollinen IC2 944 tuli Helsinkiin Sr1 3004 vetämänä.

Junassa oli rikottu ikkunoita, toiseksi viimeisessä vaunussa FI-VR 5010 2697092-8 oli yksi ikkuna rikki ja viimeisessä vaunussa FI-VR 5010 2697084-5 oli kolme ikkunaa rikki. Kivetyksiltä tai vastaavilta vaikuttivat, ikkunat olivat hienosti vielä paikoillaan, mutta näkyvyys niiden läpi oli huonohko kun pirstaloituvat paikallaan jännästi.

Havaittu Helsingissä, konnari sanoin junan menevän juuri huoltoon.
No huh huh Itkee

Miksi tuo juna oli Sr1:n hinauksessa? Eihän muutama rikkinäinen ikkuna estä ajamasta junaa Edo-ohjattuna varsinkin kun Edon ikkunoita ei ole rikuttu, vai estääkö? Koska tekstissä ei ole mainittu ettei toisessa päässä olisin ollut Sr2:ta niin sen takia ei voinut olla hinauksessa

Tuo sama runko taisi muistaakseni olla eilisessä 969:ssä, joka otti yhteen hirven kanssa. Juna tuli vastaan Salossa ja veturi oli vaurioitunut. Jatkoi kuitenkin Salosta eteenpäin, joten ilmeisesti oli siinä kunnossa että pääsi körötellen Turkuun.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #352 : Toukokuu 18, 2014, 19:22:00 »

  IC2 968:ssa ei ollut tänään 18.5. "työntyriä" vaan sitä veti jokin Sr1.
tallennettu
Urho Joki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 34


« Vastaus #353 : Toukokuu 20, 2014, 17:00:15 »

Sm1 6016 seisoi viikonloppuna Hyvinkään konepajalla töhrittynä. Varmaankin vaan putsattavana, vai onko kilsat jo täynnä, kun ei oo kuulunut mitään hylkäykseen liittyvää tuosta. Yksikkö seisoi lähellä muuta romutettavaa kalustoa.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 304


« Vastaus #354 : Toukokuu 20, 2014, 18:28:12 »

Noita 601x-sarjalaisia on hylätty jo aika monta, joten veikkaisin ettemme enää 16:sta näe liikenteessä.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #355 : Toukokuu 22, 2014, 12:46:31 »

Tunnistamattomaksi jäänyt Sr1 3xxx+Dr14 18xx hinauksessa ohittivat Malmin aseman läntistä keskiraidetta pitkin n. klo. 12.43.
tallennettu

Teemu Vehkaoja
Toimitus
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10


« Vastaus #356 : Toukokuu 26, 2014, 17:57:14 »

Englannista tuli tieto, että Modern Railways -lehden mukaan tämä Class 68:n edustaja kävi Suomessa generaattorin/alternaattorin säädössä. Veturin matkareitti kulki siis Vosslohin tehtaalta Espanjasta Tsekkiin Velimin testiradalla ja sitä kautta Vuosaareen, josta se matkasi takaisin Espanjaan tehtaalle maalattavaksi, ja sieltä edelleen Brittein saarille, jossa se luovutettiin omistajalleen DRS:lle.

DRS on tilannut 25 kappaletta Class 68 -sarjaa, joita se tulee käyttämään kontti- ja henkilöjunissa.

Edit: onnistuin hävittämään lainauksen, joten tieto liittyy siis tähän kuvaan:
http://vaunut.org/kuva/91114
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #357 : Toukokuu 27, 2014, 09:14:48 »

Tunnistamaton pendo lähti Oulunkylän 0-raiteelta päärataa pohjoiseen ilmeisesti koeajon merkeissä n. klo 10.05.
tallennettu

Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #358 : Toukokuu 29, 2014, 01:13:02 »

Nykyisistä pasilatyyppisistä yhdistelmäopastimista, siis joissa esiopasteina käytetään sykkivää valoa, en löytänyt netistä mitään.

Tällaisen kuvan on joku mennyt väsäämään, aiheeseen liittyen. Se näyttää uudet yhdistelmäopastimella näytettävät opasteet, sekä myös sen miten vastaavat opasteet näytetään vanhemmilla systeemeillä. Tasoristeys- ja lukitusopastimet on näemmä jätetty harvinaisina kuvasta pois.

Jos kuvasta löytyy virheitä, niin kerrottehan ihmeessä. Välitän sitten tiedon tekijälle, jos nyt saan sen kiireiltänsä kiinni joskus.


* opasteet.png (355.47 kilotavua, 2299x2296 - tarkasteltu 366 kertaa.)
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #359 : Toukokuu 30, 2014, 17:37:28 »

Dr16 2823 on huollossa Hyvinkään konepajalla. Tänään veturi oli lyhyellä koeajolla pääradalla. Kuvia ajolta Facebookissa sivulla Junia siellä ja täällä.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #360 : Toukokuu 30, 2014, 17:44:31 »

Dr16 2823 on huollossa Hyvinkään konepajalla. Tänään veturi oli lyhyellä koeajolla pääradalla. Kuvia ajolta Facebookissa sivulla Junia siellä ja täällä.
Moneltako oli koeajolla? Olin nimittäin Hyvinkäällä klo 13.00-14.24.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #361 : Toukokuu 30, 2014, 17:54:58 »

Dr16 2823 on huollossa Hyvinkään konepajalla. Tänään veturi oli lyhyellä koeajolla pääradalla. Kuvia ajolta Facebookissa sivulla Junia siellä ja täällä.
Moneltako oli koeajolla? Olin nimittäin Hyvinkäällä klo 13.00-14.24.
Tuli Riihimäelle IC 173 perässä ja palasi heti takaisin ollen ennen 15:30 jo takaisin konepajalla.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #362 : Toukokuu 30, 2014, 18:42:54 »

Dr16 2823 on huollossa Hyvinkään konepajalla. Tänään veturi oli lyhyellä koeajolla pääradalla. Kuvia ajolta Facebookissa sivulla Junia siellä ja täällä.
Laittakaahan sieltä sitten jotain informaatiota, kun 2823 lähtee kohti kotiaan  Iskee silmää
tallennettu
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 108


« Vastaus #363 : Toukokuu 30, 2014, 18:58:59 »

Dr16 2823 on huollossa Hyvinkään konepajalla. Tänään veturi oli lyhyellä koeajolla pääradalla. Kuvia ajolta Facebookissa sivulla Junia siellä ja täällä.
Laittakaahan sieltä sitten jotain informaatiota, kun 2823 lähtee kohti kotiaan  Iskee silmää

Hmm...saattoiko seistä eilen Riihimäellä "lämminpätkässä"? Ainakin jokin Dr16 siinä seisoi.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #364 : Toukokuu 30, 2014, 22:02:26 »

Täysin tarkistamattoman ja villin HUHUN mukaan Dr16-sarjan veturi olisi SAATTANUT käydä linjakoeajolla viime aikoina Loviisassa?? Valitettavasti näistä tihkuu nykyään erittäin niukasti tietoa jälkikäteen tai EI LAINKAAN.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2348


« Vastaus #365 : Toukokuu 30, 2014, 23:02:15 »

Täysin tarkistamattoman ja villin HUHUN mukaan Dr16-sarjan veturi olisi SAATTANUT käydä linjakoeajolla viime aikoina Loviisassa?? Valitettavasti näistä tihkuu nykyään erittäin niukasti tietoa jälkikäteen tai EI LAINKAAN.

Ainakin Lohjalla on käyty sieltä tulleiden kuvien perusteella.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #366 : Kesäkuu 02, 2014, 22:18:35 »

Pasilaan (ja myös Helsinkiin) on ilmestynyt samantyyliset laiturinäytöt kuin esimerkiksi Vantaankoskella. Junan kirjain on värillisen ympyrän sisällä.


* Laiturinäyttö.jpg (399.2 kilotavua, 1200x800 - tarkasteltu 304 kertaa.)
tallennettu
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 150


« Vastaus #367 : Kesäkuu 03, 2014, 07:01:35 »

Hr1 1021 höyryää Riihimäen veturitallilla. Onko käyttökielto purettu ja olisi menossa jonnekin vai onko jotain kokeiluja menossa?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #368 : Kesäkuu 03, 2014, 14:22:50 »

About 10-15km ennen Hämeenlinnaa IC173 siirtyi ajamaan vastaantulijan raidetta. Hämeenlinnassa palattiin takaisin omalle kaistalle. Havainto 173:n kyydistä
tallennettu

Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #369 : Kesäkuu 03, 2014, 15:25:02 »

Kuvasin IC 173:n Keravalla. Satutko tietämään, mikä on Sr2:n numero?
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #370 : Kesäkuu 03, 2014, 15:26:33 »

About 10-15km ennen Hämeenlinnaa IC173 siirtyi ajamaan vastaantulijan raidetta. Hämeenlinnassa palattiin takaisin omalle kaistalle. Havainto 173:n kyydistä

Palattiinko asemaa ennen vai jälkeen?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #371 : Kesäkuu 03, 2014, 15:47:47 »

Ennen asemaa olevissa vaihteissa kurvattiin takaisin omalle puolelle
tallennettu

Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 897


« Vastaus #372 : Kesäkuu 03, 2014, 19:11:52 »

Liikenne tilanteen mukaan, siirrytään vasemmalle raiteelle eli normaali toimenpide liikenteenohjaukselta. Koska voidaan ajattaa molempia raiteita käyttäen, Kauko-ohjattu ja suojastettu molempiin suuntiin.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #373 : Kesäkuu 03, 2014, 20:47:44 »

En löytänyt tästä vielä havaintoa, joten laitetaan tulemaan tässä: Helsingin päärautatieasema, Pasila ja Huopalahti ovat saaneet raidenäyttöihin Vantaankoskelta tutun uuden ohjelmiston, jossa näytetään junan neljä seuraavaa pysähdyspaikkaa sekä seuraavan samalta raiteelta lähtevän junan tiedot. Viime mainittu ilmeisesti vain, jos ko. seuraavan junan lähtöön on enintään 20 minuuttia.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 816


« Vastaus #374 : Kesäkuu 03, 2014, 21:06:29 »

En löytänyt tästä vielä havaintoa, joten laitetaan tulemaan tässä: Helsingin päärautatieasema
Hesassa otettiin käyttöön maanantaina 2.6. Aamupäivällä oli ilman linjatunnusta, päivällä taas vanha malli ja iltapäivällä linjatunnuksen kera.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 40 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina