Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 40 | Siirry alas Tulostusversio
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #450 : Elokuu 16, 2014, 16:29:48 »

Niin, tai ainkin puolikas Pendolino-runkoa.

Vai olisko tämä se kauan liikenteestä pois ollut 7003? Muut rungot tietääkseni omistaa turvavärin mutta kolmos runko ei omista ja turvatarraa tuskin poistetaan viherryksen ajaksi
Kyseessä oli 7017.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #451 : Elokuu 16, 2014, 22:19:23 »

Vararunkoinen juna Helsingin suuntaan ohitti Savion noin klo 22.55. Todennäköisesti kyseessä oli joko IC 58 tai IC 12. Vararungossa oli ensimmäisenä Ehf tai Ehft.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #452 : Elokuu 19, 2014, 17:27:14 »

Junassa T 3635 on tänään hinauksessa Dr16 2811.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #453 : Elokuu 21, 2014, 20:14:11 »

IC 77 lähtee torstaisin Hkistä aina mielenkiintoisessa kokoonpanossa: 10 kaksikerrosvaunua joista ensimmäinen no. 15 ja kuudes. no. 5 suljettuna. Onkohan missään muussa junassa suljettua vaunua junan keskellä?
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 314


« Vastaus #454 : Elokuu 21, 2014, 21:52:19 »

IC 185:ssä on / oli tänään 21.8.2014 ravintolavaununa Rk 27813. Rk-vaunuja voi siis nähdä edelleen IC-junissakin.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #455 : Elokuu 21, 2014, 22:30:19 »

IC 160 (Tampere - Helsinki) ohitti Savion veturi edellä ja Edo perässä 20.8. noin klo 6.55.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #456 : Elokuu 22, 2014, 09:15:43 »

IC 77 lähtee torstaisin Hkistä aina mielenkiintoisessa kokoonpanossa: 10 kaksikerrosvaunua joista ensimmäinen no. 15 ja kuudes. no. 5 suljettuna. Onkohan missään muussa junassa suljettua vaunua junan keskellä?

Torstaina ensimmäinen vaunu on nro 14 (ERd), eikä ole suljettuna. Eli 15. vaunu on ollut siirrossa suljettuna.

Tuo 5. vaunu on suunnitelman mukaan suljettu, mutta tuntuu oudolta...
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #457 : Elokuu 22, 2014, 14:54:38 »

IC 77 lähtee torstaisin Hkistä aina mielenkiintoisessa kokoonpanossa: 10 kaksikerrosvaunua joista ensimmäinen no. 15 ja kuudes. no. 5 suljettuna. Onkohan missään muussa junassa suljettua vaunua junan keskellä?

Torstaina ensimmäinen vaunu on nro 14 (ERd), eikä ole suljettuna. Eli 15. vaunu on ollut siirrossa suljettuna.

Tuo 5. vaunu on suunnitelman mukaan suljettu, mutta tuntuu oudolta...
Ehkäpä ajatus on se, ettei tämä outo tilanne jatku kuin Kouvolaan, sitten kun juna jakaantuu, se jää viimeiseksi Kajaaniin mennessä mutta erikoista kuitenkin.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #458 : Elokuu 25, 2014, 14:56:29 »

Dv12 + Edfs ohitti 15 minuuttia sitten Koivukylän matkalla pohjoiseen.
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #459 : Elokuu 25, 2014, 15:13:02 »

Dv12 + Edfs ohitti 15 minuuttia sitten Koivukylän matkalla pohjoiseen.
Nykyaikainen taajamajuna. Virnistää
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #460 : Elokuu 25, 2014, 15:43:04 »

Dv12 + Edfs ohitti 15 minuuttia sitten Koivukylän matkalla pohjoiseen.

Hyvinkään konepajalle päätyi.
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 314


« Vastaus #461 : Elokuu 26, 2014, 08:07:45 »

Jälleen Rk-havaintoja Helsingin seudulta: Junat 71 ja 162 (tai sitten jokin muu n. klo 8:ksi Hkiin saapunut IC; viimeksi mainittua näin siirrettävän kohti Ilmalan varikkoa, joten junan nro on osittain arvelua).

Perustuvatko tuoreet Rk-havainnot omalta osaltaan siihen, että entisten moniväristen IC:iden ravintolat on päivitetty Rkt:istä lähinnä Rx:iksi ja Rx:iä ei ole enää IC-junien pääreiteille entistä määrää? Toisaalta ERd:iden lisääntyessä edelleen Rk:iden esiintyminen tämänhetkisessä laajuudessa voi jäädä välivaiheeksi.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #462 : Elokuu 26, 2014, 08:42:47 »

Juurikin voisi päätellä, että jos Transtech suoltaa nyt rataverkolle toisen erän ERd-vaunuja, Rk-vaunujen päivät lienevät pian luetut ellei niitä jää vararunkoihin.
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 161


« Vastaus #463 : Syyskuu 08, 2014, 09:03:15 »

IC 948:ssa 3235:den ja 28608 yhteistyö ei toiminut, tai kuskilla ei ollu pätevyyksiä, sillä kyseinen juna saapuu Hki:hin Sr2:sen johtamana, Edon ollessa marsussa kiinni.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #464 : Syyskuu 12, 2014, 19:11:27 »

Tänään IC 169 törmäsi hirveen ja veturin Sr2 3237 jarrulaitteet vaurioituivat vähän. Veturi lähti Perkiöön huoltoon ja runko tuli Helsinkiin 180:ssa Sr1 3001 Edon edessä
tallennettu

Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 314


« Vastaus #465 : Syyskuu 13, 2014, 05:52:06 »

Ilmalan vararunko 1:ssä olen tällä viikolla havainnut pohjoisimpana vaununa Ed:n. Helsingin pään vaunu on saattanut olla jopa Ehf 29901. Ollaanko samaa mieltä?
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 161


« Vastaus #466 : Syyskuu 13, 2014, 05:53:59 »

Ilmalan vararunko 1:ssä olen tällä viikolla havainnut pohjoisimpana vaununa Ed:n. Helsingin pään vaunu on saattanut olla jopa Ehf 29901. Ollaanko samaa mieltä?
Samaa mieltä.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #467 : Syyskuu 13, 2014, 08:45:01 »

Ilmalan vararunko 1:ssä olen tällä viikolla havainnut pohjoisimpana vaununa Ed:n. Helsingin pään vaunu on saattanut olla jopa Ehf 29901. Ollaanko samaa mieltä?
Ed:stä olen, eilen klo 10.12 IC 3:n lähtiessä peräpään valvoja oli kyllä Ehft 29902.
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 161


« Vastaus #468 : Syyskuu 15, 2014, 07:41:25 »

Sm1 6050 kylkeä töhritty n.puoli vaunua.
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 314


« Vastaus #469 : Syyskuu 15, 2014, 15:28:30 »

Ilmalan vararunko 1:ssä olen tällä viikolla havainnut pohjoisimpana vaununa Ed:n. Helsingin pään vaunu on saattanut olla jopa Ehf 29901. Ollaanko samaa mieltä?
Ed:stä olen, eilen klo 10.12 IC 3:n lähtiessä peräpään valvoja oli kyllä Ehft 29902.
Tänäänkin Linnunlaulussa oli seisomassa vararunko, jonka kolme pohjoisinta vaunua olivat IC-vaunuja, päätymmäinen kaksikerroksinen. Helsingin pään vaunu oli tälläkin kertaa keltaraidaton Ehf(t). Keltaraidattomuutensa perusteella katsoisin sen olevan Ehf 29901. Vaunun numeroa en nähnyt.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #470 : Syyskuu 17, 2014, 18:55:15 »

Tämä on lähinnä kysymys. Karjaalla yöpyvät Hkistä lähtevät Y-junat 15.32 ja 19.32. Ensinmainitussa on kaksi yksikköä, jälkimmäisesä nykyään vain yksi. Seuraavana aamuna paluuvuorot saapuvat Hkiin 6.44 ja 8.46.Käsittääkseni molemmissa on edelleen kaksi yksikköä. Mistä yksi  yksikkö ilmestyy Karjaalle? Aikaisemmin, käsittääkseni vielä kesäliikenteessäkin, 19.32 vuorossa meni kaksi yksikköä, jälkimmäinen suljettuna, mutta ei ei enää.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #471 : Syyskuu 17, 2014, 18:58:52 »

Tämä on lähinnä kysymys. Karjaalla yöpyvät Hkistä lähtevät Y-junat 15.32 ja 19.32. Ensinmainitussa on kaksi yksikköä, jälkimmäisesä nykyään vain yksi. Seuraavana aamuna paluuvuorot saapuvat Hkiin 6.44 ja 8.46.Käsittääkseni molemmissa on edelleen kaksi yksikköä. Mistä yksi  yksikkö ilmestyy Karjaalle? Aikaisemmin, käsittääkseni vielä kesäliikenteessäkin, 19.32 vuorossa meni kaksi yksikköä, jälkimmäinen suljettuna, mutta ei ei enää.

Tällainen tyhjävaunujuna on kuin,

V 10615 Helsinki asema-Karjaa 5:45-6:15 Ma-Pe
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #472 : Syyskuu 17, 2014, 19:21:24 »

Tämä on lähinnä kysymys. Karjaalla yöpyvät Hkistä lähtevät Y-junat 15.32 ja 19.32. Ensinmainitussa on kaksi yksikköä, jälkimmäisesä nykyään vain yksi. Seuraavana aamuna paluuvuorot saapuvat Hkiin 6.44 ja 8.46.Käsittääkseni molemmissa on edelleen kaksi yksikköä. Mistä yksi  yksikkö ilmestyy Karjaalle? Aikaisemmin, käsittääkseni vielä kesäliikenteessäkin, 19.32 vuorossa meni kaksi yksikköä, jälkimmäinen suljettuna, mutta ei ei enää.

Tällainen tyhjävaunujuna on kuin,

V 10615 Helsinki asema-Karjaa 5:45-6:15 Ma-Pe

Tarkoittanet varmaan junaa V 10617 Helsinki asema-Karjaa 4.50-5.55. Tämä oli ainakin ennen kolmeyksikköinen, paluu Hkiin Y-junana klo 8.02. Mutta jos siinä nykyään menee neljä yksikköä niin viimeinen voisi jäädä 8.46 vuoron toiseksi yksiköksi. Joskus vuosia sitten oli hieman samantapainen järjestely.

tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #473 : Syyskuu 17, 2014, 19:28:03 »

Tämä on lähinnä kysymys. Karjaalla yöpyvät Hkistä lähtevät Y-junat 15.32 ja 19.32. Ensinmainitussa on kaksi yksikköä, jälkimmäisesä nykyään vain yksi. Seuraavana aamuna paluuvuorot saapuvat Hkiin 6.44 ja 8.46.Käsittääkseni molemmissa on edelleen kaksi yksikköä. Mistä yksi  yksikkö ilmestyy Karjaalle? Aikaisemmin, käsittääkseni vielä kesäliikenteessäkin, 19.32 vuorossa meni kaksi yksikköä, jälkimmäinen suljettuna, mutta ei ei enää.

Tällainen tyhjävaunujuna on kuin,

V 10615 Helsinki asema-Karjaa 5:45-6:15 Ma-Pe

Tarkoittanet varmaan junaa V 10617 Helsinki asema-Karjaa 4.50-5.55. Tämä oli ainakin ennen kolmeyksikköinen, paluu Hkiin Y-junana klo 8.02. Mutta jos siinä nykyään menee neljä yksikköä niin viimeinen voisi jäädä 8.46 vuoron toiseksi yksiköksi. Joskus vuosia sitten oli hieman samantapainen järjestely.


Tarkoitin tuota, silmät harottivat  Hymyilee
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 314


« Vastaus #474 : Syyskuu 18, 2014, 07:11:45 »

Ilmalan vararunko 1:ssä olen tällä viikolla havainnut pohjoisimpana vaununa Ed:n. Helsingin pään vaunu on saattanut olla jopa Ehf 29901. Ollaanko samaa mieltä?
Ed:stä olen, eilen klo 10.12 IC 3:n lähtiessä peräpään valvoja oli kyllä Ehft 29902.
Tänäänkin Linnunlaulussa oli seisomassa vararunko, jonka kolme pohjoisinta vaunua olivat IC-vaunuja, päätymmäinen kaksikerroksinen. Helsingin pään vaunu oli tälläkin kertaa keltaraidaton Ehf(t). Keltaraidattomuutensa perusteella katsoisin sen olevan Ehf 29901. Vaunun numeroa en nähnyt.
Kyseisessä vararungossa on ollut tiistaina ja keskiviikkona Helsingin pään vaununa Ehft keltaisine raitoineen.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 40 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina