Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #600 : Maaliskuu 25, 2015, 20:58:04 » |
|
Kehärataa testaillaan hyvin todennäköisesti tänään, mikäli linkkiin on luottaminen... Mikä muu selittäisi kahden tunnin ajomatkaa Helsingistä Vantaankoskelle... Helsingin pään lähtöraide 5 vihjaa myös sitä, että juna ajetaan pääradan kautta... http://vaunut.org/kulkutiedot#t10771Lähtöraide ei sinänsä vihjaa mitään, koska Linnunlaulun ja Pasilan välisestä vaihdekujasta pääsee itäiseltä raiteelta kaikkein läntisimmälle. Vitosraiteella seisoo tuohon aikaan 3-4 Flirttiä, joten sieltä voi helposti napata yhden tai muutamankin koeajoja varten. Mutta katellaan ikkunasta jos sattuis näkemään tossa Leinelän aseman kohdalla Flirttiä. Mutta tota aikataulua kun kattelee niin siitä näkee aika selvästi et ajaa Tikkurilan kautta. Sinänsä tekis mieli kokeilla jos puhelimella sais hyvää kuvaa (tuskin), videon ainakin varmaan sais, mutta noi ajoajat vähän epäilyttää. Mukamas Havukoskelta Asolaan ja edelleen Leinelään menis 20 minuuttia.
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2015, 21:34:01 kirjoittanut Ziggy Hulden »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #601 : Maaliskuu 25, 2015, 21:37:36 » |
|
Mukamas Havukoskelta Asolaan ja edelleen Leinelään menis 20 minuuttia. Testiajoilla tuskin ajellaan kovin kovaa...
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 180
|
« Vastaus #602 : Maaliskuu 25, 2015, 21:46:13 » |
|
P269:n vetäjänä toimii tänään Susi 3094.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #603 : Maaliskuu 25, 2015, 22:03:55 » |
|
Paluu aikataulukin ilmestynyt http://vaunut.org/kulkutiedot#t10772Mukamas Havukoskelta Asolaan ja edelleen Leinelään menis 20 minuuttia. Testiajoilla tuskin ajellaan kovin kovaa... Tuskin ne sentään mitään 10 km/h ajelee. On tosta ratatyökoneita menny n. 50 km/h vauhtia. Taitaa olla vaan ihan puhtaasti ratakapasiteetti syistä varattu. Saa nähä meenkö kyylää tohon viereen, sinänsä vois tulla pitkä odotuskin kun tuskin tasan tuolloin 00:09 menee.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #604 : Maaliskuu 25, 2015, 23:57:05 » |
|
Ja kuten arvelinkin, aikataulu oli ihan yläkanttiin heitetty ainoastaan kapasiteetin varaamiseksi. Flirtti, kilvitettynä KEHÄRATA ja reilu kymmenen ellei enemmänkin keltatakkista mukana, ohitti Leinelän aseman n. klo 23:50. Ite arvioin nopeudeksi n. 50 km/h, todella hitaasti ajoi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #606 : Maaliskuu 26, 2015, 11:46:52 » |
|
Helsingin vararungon viimeinen sininen vaunu on nyt korvattu Duetto- ravintolalla.
Mahtaako olla tilapäinen ratkaisu? Eilen (23.3.) näin Linnunlaulun seisontapaikalla sellaisen vararungon, jonka pohjoisimpana (eli ensimmäisenä) vaununa oli yksikerroksinen IC-vaunu (mielestäni sarjasta Ex). Kuluneena talvikautena vastaava vaunu on ollut Ed. Näin tämän rungon vain osittain enkä sen puolesta pysty vahvistamaan, oliko kyseessä Timon havaitsema vararunko vai se / joku toinen. Molempien vararunkojen kokoonpano on tällä hetkellä Ehf/Ehft+Ed+ERd+3 Ex+Expt. Kai noille ERd-vaunuille nyt sentään lähiaikoina tulee jotain oikeaa käyttöä ja ne ovat vain odotellessa vararungoissa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #607 : Maaliskuu 26, 2015, 22:04:08 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #608 : Maaliskuu 26, 2015, 22:10:29 » |
|
Tosiaankin mielenkiintoinen havainto. Taitaa olla tilausjuna, mutta kukakohan tuon on tilannut?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #609 : Maaliskuu 26, 2015, 22:18:10 » |
|
Löytyy tietenkin myös siirtoajot Karjaa–Lohja (10803) ja Turenki–Hyvinkää (10804)
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #610 : Maaliskuu 26, 2015, 22:26:52 » |
|
Vaikuttaisi Valtterilta?
Olisiko mitään ideaa koota näitä kulkutiedoista poimittuja havaintoja omaan ketjuunsa, junalähdöt-havaintojen tapaan? Vai pidetäänkö aluekohtaisissa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #611 : Maaliskuu 26, 2015, 22:45:01 » |
|
Tuskin ne sentään mitään 10 km/h ajelee. On tosta ratatyökoneita menny n. 50 km/h vauhtia. Taitaa olla vaan ihan puhtaasti ratakapasiteetti syistä varattu.
Voisin kuvitella, että joissain olosuhteissa suoritetaan myös hidasta ajoa. Esimerkiksi, kun testaillaan kulunvalvontaan liittyviä laitteita tai mitataan rataa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #612 : Maaliskuu 26, 2015, 22:55:25 » |
|
Tuskin ne sentään mitään 10 km/h ajelee. On tosta ratatyökoneita menny n. 50 km/h vauhtia. Taitaa olla vaan ihan puhtaasti ratakapasiteetti syistä varattu.
Voisin kuvitella, että joissain olosuhteissa suoritetaan myös hidasta ajoa. Esimerkiksi, kun testaillaan kulunvalvontaan liittyviä laitteita tai mitataan rataa. Tottakai, mutta tossa olikin eri asiasta kyse ja radan mittailuja tuskin Flirtillä tehdään. Nyt kuukauden sisällä pitäis HSL:n saada asema-ajatkin laskettua joten ns. nopeita koe-ajoja pitäis olla tulossa jossain vaiheessa. Tuo ensimmäinen koeajo oli vaan ns. rataan tutustumista Flirtillä ja ilmeisesti jotain ongelmia oli kun Vantaankoskella oli muistaakseni joku yli 90 minuuttia etuajassa, mutta sieltä lähti takaisin n. 105 minuuttia myöhässä eli kulkutietojen perusteella seisoi Vantaankoskella yli 3 tuntia, syyksi oli merkitty ainoastaan "Muu häiriö".
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 161
|
« Vastaus #613 : Maaliskuu 26, 2015, 23:14:16 » |
|
Jälleen tänään/huomenna tuo 10771/2 pari Hki-Tkl-Vks ja takas... Kuinkahan monena yönä vielä ajavat...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 183
|
« Vastaus #614 : Maaliskuu 27, 2015, 00:03:45 » |
|
Tuo ensimmäinen koeajo oli vaan ns. rataan tutustumista Flirtillä ja ilmeisesti jotain ongelmia oli kun Vantaankoskella oli muistaakseni joku yli 90 minuuttia etuajassa, mutta sieltä lähti takaisin n. 105 minuuttia myöhässä eli kulkutietojen perusteella seisoi Vantaankoskella yli 3 tuntia, syyksi oli merkitty ainoastaan "Muu häiriö".
Tuskin se siellä ihan kolmea tuntia kuitenkaan paikoillaan seisoi, koska ainakin ensimmäinen "paluuvuoro" matkasi takaisin kohti itää Vehkalan aseman ohi jo kello 0.32. Itse tosin en enää puoli yhden jälkeen tilannetta ollut seuraamassa, mutta veikkaisin, että rataa ajettiin useampaan otteeseen edestakaisin koko yö. Ei siis ei välttämättä kannata luottaa ihan pelkkiin kulkutietoihin kuitenkaan, ne kun eivät aina kerro aivan koko totuutta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #615 : Maaliskuu 27, 2015, 00:15:40 » |
|
Tuo ensimmäinen koeajo oli vaan ns. rataan tutustumista Flirtillä ja ilmeisesti jotain ongelmia oli kun Vantaankoskella oli muistaakseni joku yli 90 minuuttia etuajassa, mutta sieltä lähti takaisin n. 105 minuuttia myöhässä eli kulkutietojen perusteella seisoi Vantaankoskella yli 3 tuntia, syyksi oli merkitty ainoastaan "Muu häiriö".
Tuskin se siellä ihan kolmea tuntia kuitenkaan paikoillaan seisoi, koska ainakin ensimmäinen "paluuvuoro" matkasi takaisin kohti itää Vehkalan aseman ohi jo kello 0.32. Itse tosin en enää puoli yhden jälkeen tilannetta ollut seuraamassa, mutta veikkaisin, että rataa ajettiin useampaan otteeseen edestakaisin koko yö. Ei siis ei välttämättä kannata luottaa ihan pelkkiin kulkutietoihin kuitenkaan, ne kun eivät aina kerro aivan koko totuutta. Asia selvä, olisi ollukkin outoa jos olisi odotellut 3 tuntia. En jäänyt ite seuraamaan muuta kuin ton ekan Leinelän ohituksen. Sen verran vähän kiinnosti enkä "tosi harrastaja" oo enään vuosia ollut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #616 : Maaliskuu 27, 2015, 02:20:38 » |
|
Samanlaisia koeajoja oli taas tänä yönä jos kulkutietoihin on uskominen. Samat junannumerot liikkeellä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #617 : Maaliskuu 27, 2015, 11:41:52 » |
|
Samanlaisia koeajoja oli taas tänä yönä jos kulkutietoihin on uskominen. Samat junannumerot liikkeellä.
Mainittu jo Jälleen tänään/huomenna tuo 10771/2 pari Hki-Tkl-Vks ja takas... Kuinkahan monena yönä vielä ajavat...
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #618 : Maaliskuu 27, 2015, 16:05:12 » |
|
Samanlaisia koeajoja oli taas tänä yönä jos kulkutietoihin on uskominen. Samat junannumerot liikkeellä.
Mainittu jo Jälleen tänään/huomenna tuo 10771/2 pari Hki-Tkl-Vks ja takas... Kuinkahan monena yönä vielä ajavat...
Näköjään joo, huomasin sen oman viestini jälkeen. Ihmeellistä pilkun viilausta täällä vieläkin harrastetaan. Jimin viestin hyödyllisyys? 0/10. Oman viestini hyödyllisyys tuskin kanssa on korkeampi kuin 0/10, mutta totesin vain. Yksi syy miksi täällä ei enään jaksa niin aktiivinen olla on naurettava pilkunviilaus keskusteluissa ja kuvissa. Korjata saa tottakai, sitä en pilkunviilaukseksi laske. Mutta esim. EVN-numeroista ruikuttaminen ja "mainittu jo" viestit on turhia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 180
|
« Vastaus #619 : Maaliskuu 27, 2015, 19:52:10 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #620 : Maaliskuu 27, 2015, 20:16:02 » |
|
Valtterin tilausajo tms. Lohja-Turenki. Ajoi MV 10803 Kr-Loh ja 10804 Tu-Hy.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #621 : Maaliskuu 28, 2015, 20:21:36 » |
|
Kehäradalla ois tänä yönä taas koeajoja, aikataulun mukaan vetäisivät kierroksen Hki-Tkl-Len-Vks-Hki sukkana, mutta eihän tuosta taas tiedä. Kuvia ja videoita mahdollisesti tulossa taas http://vaunut.org/kulkutiedot#t10771
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #622 : Maaliskuu 28, 2015, 20:43:43 » |
|
Kehäradalla ois tänä yönä taas koeajoja, aikataulun mukaan vetäisivät kierroksen Hki-Tkl-Len-Vks-Hki sukkana, mutta eihän tuosta taas tiedä. Kuvia ja videoita mahdollisesti tulossa taas http://vaunut.org/kulkutiedot#t10771Materiaali kummassakin muodossa on ihan tervetullutta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #623 : Maaliskuu 28, 2015, 21:02:00 » |
|
Kehäradalla ois tänä yönä taas koeajoja, aikataulun mukaan vetäisivät kierroksen Hki-Tkl-Len-Vks-Hki sukkana, mutta eihän tuosta taas tiedä. Kuvia ja videoita mahdollisesti tulossa taas http://vaunut.org/kulkutiedot#t10771Materiaali kummassakin muodossa on ihan tervetullutta. Video nyt ainakin. Jos toi juna pysähtyy Leinelän asemalle, saadaan kaverin kanssa otettuu kans kuvia. Ikävä vaa järkkärii, sillä sais kuvatkin helposti pimeällä. Katellaa nyt mitenkä onnistuu
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 183
|
« Vastaus #624 : Maaliskuu 28, 2015, 21:09:55 » |
|
Näköjään tällä kertaa tosiaan on ainakin alustavan aikataulun mukaan merkitty pysähdykset kaikille väliasemille Käpylää, Tapanilaa ja Ilmalaa lukuun ottamatta. Kuinkahan moni känniääliö yrittää pyrkiä väliasemilta kyytiin, jos niillä oikeasti pysähdytään...
"Hhei pääsheeks täl stogel Korsoo?"
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|