Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 35 36 [37] 38 39 40 | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1795


« Vastaus #900 : Tammikuu 18, 2021, 19:33:12 »

Hyvinkäällä Kerkkolankadun tasoristeyksestä hävinny valot ja puomit, siihen päättyi hyvän tasoristeyksen historia Surullinen
Mistäs tiedät, etteivät menneet uusiokäyttöön jollekin toiselle tasoristeykselle? Hymyilee
Yksityisraiteen tasoristeys, onko samalla omistajalla muita käyttökohteita puretulle laitokselle? Hymyilee
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #901 : Tammikuu 18, 2021, 20:33:35 »

18.1.
HV 11662 Riihimäeltä Ilmalaan ajettiin äärimmäisen harvinaisella kokoonpanolla Sm5 55 + Sm5 6418 + Sm4 6407 + Sm5 52. R-junat 9689 ja 9692 liikennöitiin kalustonaan 3×Sm2: 6067+6064+6083.

Onko 11662:n kokoonpano vahvistettu näköhavainnolla? Päivitetty versio siitä avoimen datan mukaan on:
RI–ILR: Sm4 18 + Sm4 07 + Sm4 52 + Sm4 55 (259 m)
Sain näköhavainnon kyllä, yksiköiden järjestys mukaan lukien (avoimessa datassa oli väärin). Nythän tuosta on jo kuviakin Vorgissa tai ainakin yksi.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #902 : Tammikuu 19, 2021, 19:52:13 »

Jaa, nelosen ja viitosenko voi siis kytkeä muitta mutkitta yhteen ja ainakin hinata ehjällä rikkoutunutta? Pystyykö myös syöttämään paineilmaa ja ohjausta esim. jarruille?

Parempaa vastausta odotellessa, kun itselläni on aikaa kun noiden kanssa on puljaillut:

Kyllä, kytkimet ovat mekaanisesti ja paineilmallisesti yhteensopivia (mutteivät sähköisesti). Molemmissa lisäksi jarrut toimivat vähintään varalla taustalla myös perinteisellä 5 bar jarrujohdolla. Näin ollen voisin kuvitella, että hinaus onnistuu kohtalaisen helposti, ottaen mahdollisesti huomioon tietyt rajoitteet, kuten hinattavan luistonestojärjestelmän toimivuss, yms.

Päätykytkimet taitavat olla hitusen eri korkeudella, jolloin kytkeytyminen onnistuu kyllä, mutta irrottamiseen saattaa joutua käyttämään vähän ylimääräisiä temppuja.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #903 : Tammikuu 29, 2021, 13:36:45 »

Viivästyksiä kaukoliikenteessä
Kaukojunaliikenteessä on odotettavissa merkittäviä viivästyksiä sekä yksittäisiä junavuorojen peruutuksia koko perjantai päivän ajan Etelä-Suomessa olevan laajan sähköratavaurion vuoksi. Häiriöllä on kerrannaisvaikutuksia junaliikenteeseen myös muualla Suomessa. Tällä hetkellä osa Helsingissä olevista kaukojunista ei pääse lähtemään Tampereen ja Lahden suuntaan. Osa Helsinkiin saapuvista kaukojunista joutuu jäämään Keravan pohjoispuolelle odottamaan radan aukeamista. Odotusaika Keravan ja Helsingin välillä noin 30-90 minuuttia. Fintraffic ei ole antanut arviota häiriön kestosta. Matkustajia pyydetään kuitenkin varautumaan viivästyksiin koko tämän päivän ajan. Jatkoyhteydet risteysasemilla siirtyvät pääsääntoisesti seuraaviin mahdollisiin junayhteyksiin. Matkaan kannattaa lähteä aikaisemmalla junayhteydellä jos mahdollista, mikäli matkallasi on jatkoyhteyksiä.

Kaukojunaliikenteessä on odotettavissa merkittäviä viivästyksiä sekä yksittäisiä junavuorojen peruutuksia koko perjantai päivän ajan Etelä-Suomessa olevan laajan sähköratavaurion vuoksi. Häiriöllä on kerrannaisvaikutuksia junaliikenteeseen myös muualla Suomessa. Tällä hetkellä osa Helsingissä olevista kaukojunista ei pääse lähtemään Tampereen ja Lahden suuntaan. Osa Helsinkiin saapuvista kaukojunista joutuu jäämään Keravan pohjoispuolelle odottamaan radan aukeamista. Odotusaika Keravan ja Helsingin välillä noin 30-90 minuuttia.

Fintraffic ei ole antanut arviota häiriön kestosta. Matkustajia pyydetään kuitenkin varautumaan viivästyksiin koko tämän päivän ajan. Jatkoyhteydet risteysasemilla siirtyvät pääsääntoisesti seuraaviin mahdollisiin junayhteyksiin. Matkaan kannattaa lähteä aikaisemmalla junayhteydellä jos mahdollista, mikäli matkallasi on jatkoyhteyksiä.
29.01.2021 klo 13.17
tallennettu
Aapo Halminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 87


« Vastaus #904 : Tammikuu 29, 2021, 17:11:58 »

Lainaus
Kaukojunaliikenteessä on odotettavissa merkittäviä viivästyksiä sekä yksittäisiä junavuorojen peruutuksia koko perjantai päivän ajan Etelä-Suomessa olevan laajan sähköratavaurion vuoksi.
Johan taas on uutisointia. Kun vaurio on Pasilan ja Tikkurilan välillä, niin se on Etelä-Suomessa. Vaikutukset toki ulottuvat laajemmalle alueelle, mutta ei vaurio.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #905 : Tammikuu 29, 2021, 21:27:50 »

Syyllinen tapahtumaan oli aamulla (klo 05,30) Hki:stä lähtenyt R9625 (3xSm2). Juna hylkäsi kaksi virroitinta Malmin jälkeen.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #906 : Tammikuu 29, 2021, 22:11:55 »

29.1.
R-juna 9625 ajettiin poikkeuksellisesti kokoonpanolla 3xSm2: 6098+6066+6083. Juna kuitenkin peruttiin Tikkurilasta eteenpäin virroitinvaurioiden vuoksi. Vikaa ei ilmeisesti huomattu heti, sillä juna ehti aiheuttaa ratajohdolle vaurioita Malmilta Tikkurilaan saakka. Runko seisoi ainakin vielä iltapäivällä edelleen Tikkurilan raiteella 2 ja siitä puuttui ainakin kaksi virroitinta. Vaurion aiheuttanut yksikkö oli 6066.

R-junat 9645 (Helsingistä 8:40) ja 9652 (Riihimäeltä 10:55) liikennöitiin kalustonaan Sm2 6075. R 9670 (Riihimäeltä 13:25) liikennöitiin kalustonaan Sm2 6055. Lisäksi vauriosta aiheutui paljon muitakin muutoksia; esimerkiksi Z-junan 230 jälkeen kulkeneet R- ja Z-junat pysähtyivät kaikilla asemilla Keravan ja Tikkurilan välillä K-junien perumisen vuoksi ja iltapäivästä alkaen myös Pasilan ja Tikkurilan välillä. Aamulla käytössä oli vain yksi raide, joten monet junat myöhästyivät yli kaksi tuntia. Iltapäivälläkin oli vain kaksi raidetta käytössä.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #907 : Tammikuu 29, 2021, 23:14:21 »

Ilmeisesti vasta Tikkurilassa kuljettaja  lähti tutkailemaan, mikä aiheutetti pääkatkaisinen aukeamisen? Virtaa kuitenkin riitti...
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #908 : Helmikuu 02, 2021, 22:53:11 »

Intercity 54 Vaasasta Helsinkiin on myöhässä
Intercity 54 Vaasasta Helsinkiin klo 16:25 on tällä hetkellä pysähdyksissä Järvenpään kohdalla ratajärjestelmävian vuoksi. Junan arvioidaan pääsevän liikkeelle Helsingin suuntaan noin 3 tuntia myöhässä.


tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #909 : Helmikuu 03, 2021, 17:50:40 »

Eilinen TYO 71225 sisälsi Tka7 225 sekä lumiauran. Taitaa kyseinen yksikkö olla nyt Hangon radalla lumiaurana talven loppuun asti. Näin veikkaisin.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #910 : Helmikuu 04, 2021, 07:31:29 »

Juliasta havaittu: R-junat ovat ruuhka-aikoina jatkuvasti lyhyempiä kuin pitäisi. Pakkanenko jäädyttää Sm4:t ja Sm2:t. Esim tänään Hkiin 7.19. saapuneessa R:ssä on julian mukaan ollut vain yksi(!) Sm2, niitä pitäisi olla neljä. Mitenkähän turvavälit ovat toimineet?
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #911 : Helmikuu 04, 2021, 18:25:30 »

Ja sama meno jatkui iltapäivällä toiseen suuntaan. Esim. 16.45.-lähtö Hki - Rmk, yksi Sm2!
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #912 : Helmikuu 09, 2021, 07:15:23 »

8.2.
Z-juna 232 ajettiin kokoonpanolla Sr1 3051 + Ed + Ed + Ed + EFits 24201 ja 231 kokoonpanolla Sr3 3329 + Sr3 3317 + Ed + EFits 24201 + Ed + Ed + Ed. Junat korvasivat Z-junat 9806 ja 9849 Sm2-pulan vuoksi ja sama jatkuu VR:n liikennetiedotteen ja avoimen datan mukaan ainakin tämän viikon.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #913 : Helmikuu 12, 2021, 21:50:21 »

9.2.
Z-juna 232 ajettiin kokoonpanolla Sr1 + Ed + Ed + Ed + EFits 24201 + Ed 28004 ja 231 kokoonpanolla Sr2 3218 + Ed + Edfs + ERd + CEd + Edo.
10.2.
Z-juna 232 ajettiin kokoonpanolla Edo + CEd + ERd + Edfs + Ed + Sr2 ja 231 kokoonpanolla Sr1 3051 + Sr1 3056 + Ed + Ed + Ed + EFits 24201 + Ed 28004.
11.2.
Z-juna 231 liikennöitiin kokoonpanolla Sr1 3054 + Ed + Ed + Ed + EFits 24201 + Ed 28004. 232:ssa oli sama vaunusto, mutta veturista en tiedä (Sr1 avoimen datan mukaan).
12.2.
Z-juna 231 liikennöitiin kokoonpanolla Sr1 3105 + Ed + Ed + Ed + EFits 24201 + Ed 28004. 232:ssa oli sama vaunusto, mutta veturista en tiedä (Sr1 avoimen datan mukaan).
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #914 : Helmikuu 13, 2021, 17:44:02 »

9.2.
Z-juna 232 ajettiin kokoonpanolla Sr1 + Ed + Ed + Ed + EFits 24201 + Ed 28004 ja 231 kokoonpanolla Sr2 3218 + Ed + Edfs + ERd + CEd + Edo.
10.2.
Z-juna 232 ajettiin kokoonpanolla Edo + CEd + ERd + Edfs + Ed + Sr2 ja 231 kokoonpanolla Sr1 3051 + Sr1 3056 + Ed + Ed + Ed + EFits 24201 + Ed 28004.
11.2.
Z-juna 231 liikennöitiin kokoonpanolla Sr1 3054 + Ed + Ed + Ed + EFits 24201 + Ed 28004. 232:ssa oli sama vaunusto, mutta veturista en tiedä (Sr1 avoimen datan mukaan).
12.2.
Z-juna 231 liikennöitiin kokoonpanolla Sr1 3105 + Ed + Ed + Ed + EFits 24201 + Ed 28004. 232:ssa oli sama vaunusto, mutta veturista en tiedä (Sr1 avoimen datan mukaan).

Rungon kokoonpano:

Ed 28086
Ed 28011
Ed 28105
EFits 24201
Ed 28004

Tämä runko oli maanantai-iltapäivän 231:ssa sekä tiistaiaamun 232:ssa toisin päin kuin keskiviikosta eteenpäin. Oletettavasti runko on kuitenkin pysynyt koko ajan samana Ed 28004:n sekä EFits 24201:n mukanaolosta päätellen.
tallennettu

Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #915 : Helmikuu 14, 2021, 22:38:19 »

Lohjalle tullut uusi puuvaunu asemalle seisomaan Tka7 kanssa. Tka7 numeroa en nähnyt kunnolla. Samalla myös sikäli harvinainen tilanne, että jokainen Lohjan liikennepaikan raide on tällä hetkellä puhdas lumesta. Ja tuo 467 mihin tuo vaunu tuli onkin ehtinyt ruostua aika monta vuotta.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2614


« Vastaus #916 : Helmikuu 14, 2021, 22:59:35 »

Lohjalle tullut uusi puuvaunu asemalle seisomaan Tka7 kanssa. Tka7 numeroa en nähnyt kunnolla. Samalla myös sikäli harvinainen tilanne, että jokainen Lohjan liikennepaikan raide on tällä hetkellä puhdas lumesta. Ja tuo 467 mihin tuo vaunu tuli onkin ehtinyt ruostua aika monta vuotta.

http://vaunut.org/kuva/145510
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #917 : Helmikuu 16, 2021, 22:22:19 »

Sm4 6402:sta on jossain välissä poistettu Messukeskus-mainosteippaus (http://vaunut.org/kuva/138889). Tein havainnon tänään Hanalan liikennepaikalla, joskin huomasin asian vasta jälkikäteen kuvaamaltani videolta. Kuvaushetkellä yksikkö oli matkalla Helsinkiin 6312:n parina Z-junavuorossa 9848. Kuvasin 6402:n mainosteipattuna ilmeisesti viimeisen kerran perjantaina 11.12.2020.
tallennettu

Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #918 : Helmikuu 16, 2021, 22:24:30 »

Junaliikenne keskeytynyt Korson ja Keravan välillä sähkövian takia.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #919 : Helmikuu 16, 2021, 23:58:51 »

Junaliikenne jatkuu Keravan ja Korson välillä
Sähkövika on korjattu ja junaliikenne jatkuu Keravan ja Korson välillä. Viivästyksiä on kuitenkin vielä odotettavissa junaliikenteessä ja joitakin lähijunia saatetaan perua yön aikana.


16.02.2021 klo 23.47
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 199


« Vastaus #920 : Helmikuu 20, 2021, 07:22:05 »

17.2.
Z juna 232 ajettiin kokoonpanolla Sr2 3234 + Ed 28004 + EFits 24201 + Ed 28105 + Ed 28011 + Ed 28086 ja Z-juna 231 kokoonpanolla Sr1 3029 + Ed 28086 + Ed 28011 + Ed 28105 + EFits 24201 + Ed 28004.
Avoimen datan mukaan myös 15.2., 16.2., 18.2. ja 19.2. oli sama vaunusto molemmissa junissa ja veturina yleensä Susi.
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 313


« Vastaus #921 : Helmikuu 20, 2021, 11:04:12 »

17.2.
Z juna 232 ajettiin kokoonpanolla Sr2 3234 + Ed 28004 + EFits 24201 + Ed 28105 + Ed 28011 + Ed 28086 ja Z-juna 231 kokoonpanolla Sr1 3029 + Ed 28086 + Ed 28011 + Ed 28105 + EFits 24201 + Ed 28004.
Avoimen datan mukaan myös 15.2., 16.2., 18.2. ja 19.2. oli sama vaunusto molemmissa junissa ja veturina yleensä Susi.

Nähtävästi HLV232 ajetaan vielä 22.2. veturivetoisena Kouvolasta Helsinkiin. Ja ma iltapäivästä HL9849 olisi taas kulussa Kouvolaan. Näyttäisi että Sm2:sia on saatu riittämiin huollosta ajoon.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #922 : Helmikuu 20, 2021, 11:08:11 »

17.2.
Z juna 232 ajettiin kokoonpanolla Sr2 3234 + Ed 28004 + EFits 24201 + Ed 28105 + Ed 28011 + Ed 28086 ja Z-juna 231 kokoonpanolla Sr1 3029 + Ed 28086 + Ed 28011 + Ed 28105 + EFits 24201 + Ed 28004.
Avoimen datan mukaan myös 15.2., 16.2., 18.2. ja 19.2. oli sama vaunusto molemmissa junissa ja veturina yleensä Susi.

Sr1 3051 veti 231:n torstaina 18.2. ja eilen perjantai-iltapäivällä 19.2. vetovastuun puolestaan ottivat Sr1:t 3098 ja 3009. Vaunusto on edelleen sama.
tallennettu

Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 236


« Vastaus #923 : Maaliskuu 04, 2021, 21:40:13 »

Eilen oli turun suuntaan matkalla ollut pendo hyytynyt satakunta metriä espoon aseman jälkeen. Yritin Juliasta selvittää, mihin aikaan juna oli sinne jäänyt ja mistä syystä. Selkeää vastausta en löytänyt. Näyttäisi siltä että kyseessä on S955.

Jos nyt juliaa yhtään oikein tulkitsen on Ilmalasta ajettu toinen pendo klo 15:46-16:29 hakemaan hyytynyt yksilö pois. Paluukyyti olisi lähtenyt 18:22 päättyen ilmalaan 19:06.

Kellään mitään tarkempia tietoja mitä on tapahtunut ja ovatko matkustajat joutuneet kököttämään junassa tapahtumahetkestä (13:57) lähtien?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2614


« Vastaus #924 : Maaliskuu 04, 2021, 22:04:42 »

Olisiko matkustajat päästetty Espoon asemalla ulos?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Sivuja: 1 ... 35 36 [37] 38 39 40 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Uudeltamaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina