En voi mitään, mutta jotenkin huvittaa lukea Ziggyn kommentteja. Ei niin, että niissä olisi sinänsä mitään hassua. Se huvittaa, että näen niissä itseni noin 40 vuoden takaa. Mikä tahansa rautateitä mollaava teksi oli kuin hyökkäys minua kohtaan. Minä osasin selittää VR:n mokat paremmin kuin VR itse. Kaikki oli aina muiden kuin VR:n vika, eli väärin toiminut asiakas tai ylivoimainen este. VR oli minun idolini, jota piti puolustaa henkeen ja vereen. Joskus meni kommentit yli silloin ja menee joskus nykyisinkin; ihan kuin sinulla. Älä loukkaannu Ziggy, tämä on tarkoitettu positiiviseksi palautteeksi. Ehkä nyt olen jostakin eri mieltä kuin 40v sitten, mutta se on eri juttu. Toivottavasti jaksat olla yhtä aktiivinen myös seuraavat vuosikymmenet.
Markun kanssa samaa mieltä (vastaus #23).
En voi sanoa että VR olisi mun idoli. En kirjoita VR:stä ylistävään sävyyn siksi että VR olisi idoli, mun tuleva työnantaja lähitulevaisuudessa, mitenkään erityisesti "diggaisin VR:stä", VR olisi Jumala jota pitäisi palvoa jne.
Ei kyllä kuvasta mua Eljas toi sun tekstisi. Mun puolesta VR:ää saa dissaa niin paljon kun haluaa, totesin vain että alkaa ärsyttämään tuollainen turhan päiväinen potaska, vaikka hyvin tietää ettei asiat niin ole... VR kyllä panostaa asiakaspalveluun ja sen huomaa selvästi. Ehkä tilanne on ollut aikaisemmin eri, nyt taas ei.
Mulle on ihan sama puhuttaisko Veoliasta, Finnairista, Arrivasta, SL:stä jne. Sanoisin silti asian miten se on. Totesin vain että Matin puhe oli silkkaa paskaa näin suoraan sanottuna
Matilla voi olla ehkä sellainen kuva VR:stä, sitten olkoon ja se sallittakoon, todellisuudessa se kuitenkin on paskaa.
Niitä "harmaita" lintuja eli huonoja asiakaspalvelijoita on joka firmassa.
Mitä tulee tuohon IC2 170:n tapaukseen, ilmeisesti näyttäisi siltä että työvuorolista jonka perusteella on 170:aa ennen ajettu junavuorot ovat olleet sellaisia ettei olla Lempäälässä pysähdytty ja tästä on jäänyt "mieleen" joillekkin ettei nytkään pysähdytä ja ehkä on tajuttu moka vasta sitten kun ajellaan 200km/h tai mitä ikinä ajetaankaan ohi ja nähdäänkin että siellähän on matkustajia odottamassa. Virheet tietysti korjataan mahdollisimman nopeasti, tilanteesta riippuu kuinka helppoa se sitten on. Kaikki jotka asiaa seuraa niin ei voi kieltää etteikö VR onnistu hyvin korvaavissa kuljetuksissa. Esim. Jos Oulusta tulossa ollut juna on ollut reilusti myöhässä (n. yli 40minuuttia) niin usein on laitettu korvaava juna ajamaan tämän junan aikataululla Seinäjoelta Helsinkiin jne. SIinä vain yksi hyvä esimerkki.
Muistan kyllä itse mm. olikohan talvella 2009 kun VR:llä oli vielä moni asia pielessä. Odottelin jotain Jyväskylän pendoa Tikkurilan asemalla, oli kunnon lumimyrsky jne. Lähtöaika siirtyi hiljalleen aina muutaman minuutin kerrallaan. Leikitään nyt että juna oli S 91 niin on helpompi kertoa. Yhtäkkiä ilmestyikin näyttöön jokin 1091 juna jonka määränpäänä oli Jyväskylä, kun alkuperäisen 91:n määränpäänä näkyy Pieksämäki. Tätä ihmettelin kovasti ja menin sitten kysymään lipunmyyntipisteen palveluneuvojalta joka otti selvää asiasta ja kertoi että juna on jaettu kahtia ja että mun pitää mennä sillä toisella junalla. Harmittihan tämä koska se toinen saapui Jyväskylään yli 40minuuttia myöhemmin kuin eka yksikkö, eli n. 2h30min myöhässä. Sitä kuitenkaan ei voi kieltää etteikö VR oikeasti olisi nyt loppuneena talvena pärjännyt selvästi paremmin.
Taas kuulostaa VR:ää puolustavalta, mutta kerron vain faktat. Jos negatiivistä sanottavaa olisi jostain asiasta, niin kyllä mä sen sanoisin (ja olen sanonutkin täällä, joukkoliikennefoorumilla ja jopa VR:n facebook-sivuilla julkisesti joskus).
Ps. Mua ei kiinnosta ollenkaan mitä muut ajattelevat mun viesteistä, puhuu musta kuinka vitun dorka jätkä oon tai puhuu muuta paskaa (juu oon kyllä kuullut) jne. Antaa puhua, puhukaa rauhassa
Oon koulukiusattuna oppinut olemaan välittämättä muiden jutuista, tosin sen takia en "kuuntele" positiivisuuksiakaan positiivisina vaan menee ikävä kyllä samalla tavalla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kuten paska jututkin. Se haitta puoli tosin on. Sitä on myös kuultu kaiken maailman homoa, neekeria sun muuta jopa dösäkuskeilta, ja sitä varmasti joudun kuuntelemaan uudessa työssäni, mutta kuten sanoin niin en välitä siitä mitä musta sanotaan.
Ja ei, en ottanut Matin, tai Eljaksen viestistä itseeni. Eljaksen viesti oli asiallinen positiivinen palaute miten itsekkin kirjoitti.
Nyt hyvää yötä jokaiselle!