Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Visa: missä tämä on 2?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« : Toukokuu 05, 2013, 09:17:43 »

Uusi yritys, tämä ei löytyne Googlen kuvahaulla, ehkä  Näyttää kieltä.

Kun foorumi taas varmaan bugaa, niin laitan kuvan taas toiseen viestiin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2013, 09:40:21 kirjoittanut Juha Riihimäki » tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2013, 09:18:39 »

Ja kuva.

Pitäisi taas olla helppo niille, jotka ovat paikan päällä käyneet.

Vinkki 1: tämä on reilusti Tukholman keskusrautatieasemaa kauempana... Iskee silmää


* 123.jpg (94.27 kilotavua, 600x450 - tarkasteltu 346 kertaa.)
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #2 : Toukokuu 05, 2013, 10:15:54 »

Tuli mieleen että ehkä täällä ei ole vielä muodostunut kulttuuria sille, että kysytään visailukysymyksiä. Kuulostaisiko tällainen malli teistä tutulta:

1) Esitetään kysymys ja siihen jokin vinkki
2) Arvaus 1
3) kysymyksen esittäjä tai joku muu tarkentaa ja antaa toisen vinkin.
4) Arvaus 2 jne.
5) Tarkennus ja lisävinkkejä, kuvia tms.
jne.

Homma toimii hyvin muutamalla kansainvälisellä foorumilla. Toivottavasti myös täällä. Tämän tominta edellyttää, että osallistujat eivät pelkää tulevansa teilatuksi. Ja ihan varmaan tällöin luottamuksen ilmapiirissä yhdessä syntyy monia uusia ahaa oivalluksia, kun suurella joukolla ihmisiä on tapana keksiä yhdessä uusia asioita ja asioita uudella tavalla ajateltuna.
tallennettu
Olli Keski-Rahkonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 264


« Vastaus #3 : Toukokuu 05, 2013, 10:20:45 »

Moi,

Tällä foorumilla tämäntapaisia knoppi- tai visailukysymyksiä on ollut tapana esittää ketjussa http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,921.0.html.
tallennettu
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 935


« Vastaus #4 : Toukokuu 05, 2013, 13:08:38 »

Kuulostaisiko tällainen malli teistä tutulta:
1) Esitetään kysymys ja siihen jokin vinkki
2) Arvaus 1
3) kysymyksen esittäjä tai joku muu tarkentaa ja antaa toisen vinkin.
4) Arvaus 2 jne.
5) Tarkennus ja lisävinkkejä, kuvia tms.
jne.

Kyllä kuulostaa. Noin nimittäin toimitaan vorgin knoppiketjussa.
Ainoa ero on siinä, että knoppiketjussa jokaisella kysymyksellä ei aloiteta uutta ketjua, vaan kysymykset seuraavat ketjussa toisiaan.

Lukemalla aiemmat vastaukset  h u o l e l l a   asia olisi varmasti selvinnyt ihan heti.

Ei mitään uutta auringon alla.
tallennettu

"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #5 : Toukokuu 05, 2013, 14:30:23 »

Ok, kiitos Olli opastuksesta!

Onpa kummallinen ketju tuo knoppiketju, eri aiheet suloisessa sekamelskassa, mutta kun se kuuluu Resiinan verkkopalvelun kulttuuriin, niin sitten kuuluu. 1048 vastausta...toistaiseksi.

Olkoon mahdollinen seuraava visa sitten sielllä.

Moi,

Tällä foorumilla tämäntapaisia knoppi- tai visailukysymyksiä on ollut tapana esittää ketjussa http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,921.0.html.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2013, 14:45:16 kirjoittanut Juha Riihimäki » tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #6 : Toukokuu 05, 2013, 14:38:02 »

Kun katsojia ketjulla on jo 147, mutta kukaan ei ole vielä osannut esittää arvausta, missä kuva on niin rajaan hieman toisella kuvalla, jossa olennaista on sen kohteen lisäksi se että kuva on otettu samasta paikasta kuin edellinenkin. Ulkovaja on siinä kuuluisan rautatiekohteen vieressä olevalla farmilla (vinkki 2)...

Arvatkaa vaan rohkeasti!

Jos ilmapiiri foorumilla on niin myrkyllinen, että ette uskalla arvata, lähettäkää minulle viesti, miinuspisteitä ei ole jaossa.

Kuva toisessa viestissä, kun samaan viestiin laittamisesta tulee taas virheilmoitus.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #7 : Toukokuu 05, 2013, 14:40:47 »

Ja kuva.


* 234.jpg (80.21 kilotavua, 600x450 - tarkasteltu 321 kertaa.)
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #8 : Toukokuu 05, 2013, 14:49:17 »

Tehachapi
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #9 : Toukokuu 05, 2013, 15:12:26 »

Juu, oikea vastaus on Tehachapi loop Etelä-Californiassa, hyvä Lauri! 

Tehachapi

Kyseessä on BNSF Railwayn linja, jota käyttävät sen lisäksi Union Pacific säännöllisesti ja Amtrak ainakin silloin tällöin. Linja lähtee keskusrepeämälaaksosta lännestä Bakersfieldistä ja nousee ensin loivasti Tehachapi-vuorille ja siellä sitten aina vain jyrkemmin laaksoa pitkin. Jossain kohden ei olla enää päästy eteenpäin pelkällä kiemurtelulla, vaan on kiinalaiset rakentajat pistettiin louhimaan graniittiin joukko tunneleita ja mielenkiintoinen 1,2 kilometriä halkaisijaltaan oleva ympyrä. Jostain syystä kaikki rautatieharrastajat haluavat kuvata kun juna menee itsensä päältä yli  Hymyilee , alempi puoli on siinä kohden tunnelissa ja kallioleikkauksella ja ylempi penkereellä. Junat ovat tuollaisia tyypillisiä amerikkalaisia tehokkaita ja pitkiä yksiköitä, vuoristosta huolimatta.

Parhaalle kuvauspaikalle on tehty ihan pysäköintipaikka harrastajille, jotka kuulemma tulevat vapaapäivinä sinne piknikille. Ja tämäkin paikka kuhisee kuulemma kalkkarokäärmeitä, tosin ei tullut nähtyä / kuultua yhtään tällä kertaa.

Risti on siellä ympyrän keskipisteessä olevan kukkulan laella, jos on käynyt paikalla niin tuo herättää varmaan ajatuksia.

Rata jatkuu ylämäkeen vielä jonkin mailin tämän jälkeen ja sukeltaa Mojaven autiomaahan ja siellä suuntautuu Barstowiin, joka on BNSF:n yksi hotspotti, ja junaharrastajalle "Mekka". Ristysasemana siellä menee parhaimmillaan useita 3 kilometriä junia ohi tunnissa. Kuljetusvolyymit ovat tuolla melkoisia.

Kun tuo kuvien laittaminen tälle foorumille on vähän tuskaista, niin tänne tulee muutaman viikon kuluessa iso satsi Tehachapi loopin kuvia, kaikista myös varsin tarkka versio: http://www.4rail.net/reference_nam_gallery2_bnsf.php#tehachapiloop

Muutama kuva siellä jo näköjään onkin jo nyt.


Jos aiheesta tulee mieleen kysymyksiä, niin kyselkää niin keskustellaan ja yritän / yritetään joukolla löytää vastauksia.

tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #10 : Toukokuu 05, 2013, 15:27:23 »

Kuvaava videopätkä Tehachapista: http://www.youtube.com/watch?v=XowwcnbfD5o
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #11 : Toukokuu 05, 2013, 15:50:30 »

Mielenkiintoinen video...juna kiertyy parissa vaiheessa kuin käärme kerälle.

Tuosta kun kuvaaja olisi vielä kävellyt 20 metriä kukkulan toiselle puolelle, niin olisimme voineet ihailla kuinka käärme kiemurtelee eteenpäin horisonttiin ilman että vetureita enää näkyy:

http://hobbyit.eu/usa/usa_californiansnake_1_170_tehachapi_2008_L.jpg

Tuossa ekassa mutkassa toisella puolella on talo, jossa oli muuten vuosia Trainordersin videokamera, jonka automaattisia otoksia minulla oli tapana katsella. Kymmeniä junia menee tuosta vuorokaudessa, yleensä vuorosuunnin aina muutama kerrallaan.

Vetotehoa tässä junassa on 632 kN x 4 = 2528 kN, ovat jostain penkoneet pelkkiä vanhoja värkkejä. Tosin C44-9W.tä BNSF:llä on tuhansittain, joten ei tämä veturisto mikään harvinaisuus ole. Uudemmissa vetoteho on näköjään reilusti yli 800 kN.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1093


« Vastaus #12 : Toukokuu 06, 2013, 07:59:29 »

Juu, oikea vastaus on Tehachapi loop Etelä-Californiassa, hyvä Lauri! 

Tehachapi

Kyseessä on BNSF Railwayn linja, jota käyttävät sen lisäksi Union Pacific säännöllisesti ja Amtrak ainakin silloin tällöin.

Siis kyseessähän on Southern Pacificin rakentama ja nykyään UP:n omistama linja, jota myös BNSF käyttää.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #13 : Toukokuu 06, 2013, 16:07:08 »

Totta, tuossa epätarkkuus Hymyilee   ainakin 2/3 junista on BNSF:n, yrityksellä on kummassakin päässä jätti-iso ratapiha.

Juu, oikea vastaus on Tehachapi loop Etelä-Californiassa, hyvä Lauri! 

Tehachapi

Kyseessä on BNSF Railwayn linja, jota käyttävät sen lisäksi Union Pacific säännöllisesti ja Amtrak ainakin silloin tällöin.

Siis kyseessähän on Southern Pacificin rakentama ja nykyään UP:n omistama linja, jota myös BNSF käyttää.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Visa: missä tämä on 2?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina