ETUSIVU
KALENTERI
HAKU
OHJEET
Resiina-lehti
Museojunat
Keskustelu
Vaunut.org
Info
•
Yhteystiedot
Muista minut!
Unohtuiko salasana?
Rekisteröidy!
Resiina
Rautatiet ja harrastus
|
Kääntöpöytä
| Aihe:
Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
|
<< edellinen
seuraava >>
Sivuja:
[
1
] |
Siirry alas
Tulostusversio
Tuomo Kallioniemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2
Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
«
:
Toukokuu 18, 2013, 17:57:16 »
Tässä linkki Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivustoon johon olen kerännyt tietoa kapearaiteisen radan reitistä ja liikennepaikoista. Lisäksi löytyy teknistä tietoa käytössä olleista moottorivetureista. Lisätietoja otetaan mielellään vastaan alan ammattilaisilta ja harrastajilta
http://kenttarata-feldbahn.weebly.com/
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2553
Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
«
Vastaus #1 :
Toukokuu 18, 2013, 20:48:37 »
HF130C-vetureita valmistivat useat veturitehtaat, ei vain Gmeinder. Ota lisää tietoja vetureista blogistani, listasin sinne ne, mitkä VR osti (mutta joutui sitten kuitenkin lähettämään Neuvostoliittoon).
http://poelhoe.blogit.fi/hyrynsalmi-kuusamo-kenttarata/
tallennettu
Tuomo Kallioniemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2
Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
«
Vastaus #2 :
Toukokuu 19, 2013, 07:07:31 »
Kiitos tiedosta Eljas.
Lisäsin sivustolle listan HF 130C-veturureiden valmistajista ja laitoin sinne myös linkin blogiisi.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2553
Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
«
Vastaus #3 :
Heinäkuu 14, 2013, 18:43:27 »
En osannut kommentoida rekisteröitymättä jonnekin, minne en halunnut, niin laitan kommentin tänne:
Asemaluettelossa lienee pieni lipsahdus. Kilometrillä 12,5 oli Hallavaara (siellä sivuraiteita 210 m ja 2 vaihdetta). Kaikkiaan radalla oli sivuraiteita 22609 m ja 206 vaihdetta 5.12.1946 varasto-osaston johtajalle osoitetussa kirjeessä koskien radalla olevaa kiskotusta ja sen varaamista VR:n omaan käyttöön ja myymistä. (Asiakokonaisuus Ko 905, alkuperäinen asia Rro 86/1941 ja viite Kulk:n kirj. n:o 6524, 25.11.46).
tallennettu
Petri Soronen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 105
Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
«
Vastaus #4 :
Heinäkuu 23, 2013, 16:56:33 »
Tuossa hyllyn reunalla odottelee kirja: "Muistoja kenttäradalta". Kertoo tuosta kenttäradasta, toimittanut Taivalkosken 4H yhdistys.
tallennettu
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 79
Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
«
Vastaus #5 :
Heinäkuu 14, 2014, 21:29:15 »
Löysin Vorgin kautta juuri äsken kuvasivuston, jolla on pari kuvaa kenttäradan Vanttajajoen räjäytetystä sillasta:
http://vaalanmaa.kuvat.fi/kuvat/Tieaiheisia+kuvia+v.+1971+Koillismaan+alueelta./Vanttajajoen+ratasilta+lokakuussa+v.+1995.jpg
-edit: Luulenkin vähän, että kyse on ehkä ko. kenttäradan itään suuntautuneesta sivuradasta.
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 66
Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
«
Vastaus #6 :
Kesäkuu 03, 2018, 18:56:47 »
Em. kenttäratasivuston kuvagalleriassa
https://kenttarata-feldbahn.weebly.com/kuvagalleria.html
on muutama kuva vetureista, jotka eivät näytä olevan saksalaisia HF110C tai HF130C-tyyppejä. Löytyisikö tunnistamistaitoisia?
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2553
Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
«
Vastaus #7 :
Kesäkuu 03, 2018, 21:29:25 »
Lainaus käyttäjältä: Heikki Itävuo - Kesäkuu 03, 2018, 18:56:47
Em. kenttäratasivuston kuvagalleriassa
https://kenttarata-feldbahn.weebly.com/kuvagalleria.html
on muutama kuva vetureista, jotka eivät näytä olevan saksalaisia HF110C tai HF130C-tyyppejä. Löytyisikö tunnistamistaitoisia?
Ainoat kuvat, joissa on muu höyryveturi, eivät ole Hyrynsalmen-Kuusamon radalta (ellei rakennuksen ekalta vuodelta?), vaan Kontiomäen-Hyrynsalmen radalta. (en kaivanut esiin tietoja noiden suomalaisten vetureiden töistä)
tallennettu
Reino Kalliomäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 465
Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
«
Vastaus #8 :
Kesäkuu 04, 2018, 00:50:58 »
Samaa mieltä Eljaksen kanssa Tampellan kuvista. Luftwaffenbahnhofin diesel on pieni, käyttäen edessä istuvaa miestä mittatikkuna. Yksi ikkunakin vain edessä. Voisi olla 50 hv-malli. Mies peittää mahdollisen tehtaan merkin. HF 130 C-veturin selvin numerolaatta on mielestäni 13 754 zoomailtuna, jolloin veturi olisi Deutz. Miehiin verrattuna iso kone. Gotwaldtin kirjan kuva "Käsmän hiekkajuna" on peilikuva.
tallennettu
Sivuja:
[
1
] |
Siirry ylös
Tulostusversio
Rautatiet ja harrastus
|
Kääntöpöytä
| Aihe:
Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
|
<< edellinen
seuraava >>
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Ajankohtaiset
-----------------------------
=> Havainnot
=> Uutiset
=> Tapahtumat
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Junakuvaus
=> Kalusto
-----------------------------
Resiina
-----------------------------
=> Resiinan nettisivusto
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Yleinen keskustelu
-----------------------------
Resiina
-----------------------------
=> Resiina-lehti
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Radat ja laitteet
=> Ulkomaat
=> Kääntöpöytä
-----------------------------
Muut aiheet
-----------------------------
=> Osto- ja myyntipalsta
=> Sivuraide
-----------------------------
Rautatiet ja harrastus
-----------------------------
=> Pienoisrautatiet
Powered by SMF
|
SMF © 2006-2008, Simple Machines
| ©
2024 Resiina
Ladataan...