Kun Peipohjasta nimenä luovuttiin, luovutti aiempi Kokemäki nimensä Peipohjalle. Entinen Kokemäen nimellä ollut pikkupaikka sai uuden nimen Tulkkila.
Kun Tpe-Pko-Sk -rataa alettiin rakentaa, ilmeisesti Pori-Parkano-Haapamäki -radalle ilmestyi uusi liikennepaikka Uusiparkano, joka oli varmaan uuden ratarakennustyömaan ja vanhan radan risteyksessä. Oliko tämä virallinen seisake? Lisätiedot kiinnostaisivat.
Ilmeisesti Tpe-Pko-Sk radan valmistuessa (vaiko jo Pko-Sk -osuuden valmistuessa, se käsittääkseni valmistui ensiksi), sai vanha Parkano luovuttaa nimensä tälle uuden radan liikennepaikalle ja entinen Parkano nimettiin Kairokoskeksi.
(Toivottavasti meni oikein).
PS. En ole muuten tiennyt, että Lempäälä oli liikennepaikkana aiemmin Lempoinen. Sopii toki kuvaan, koska Lempäälässä on Lempoisten kylä ja paikkakunnan nimi ruotsiksi on Lembois.
Henkilöliikenne Parkanon (ex. Uusi-Parkano) liikennepaikalla aloitettiin 23.5.1971. On varmaan ollut asema jo heti alusta lähtien, sillä esim. vuoden 1971 kesäturistissa Parkano (ex. U-P) on merkitty samalla fontilla kuin esim. Kairokoski, joka oli asema. Uusi-Parkano on ollut vain radanrakennusajan vaihde.
Pri-Hpk-Pri -lätät pysähtelivät Parkanossa (ex. U-P) heti 23.5.1971 alkaen.
Jatkakaa ja korjatkaa, jos kirjoitin aivan diipadaapaa.