Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 442
|
« Vastaus #100 : Syyskuu 22, 2015, 22:14:29 » |
|
Uudestakaupungista Siilinjärvelle kulkeva typpihappojuna T 3503, joka palauttaa samalla tyhjät fosforihappo- (Zan-v ym.) ja fluoripiihappopytyt (Za, Zas ym.), apatiittihopperit (Tabd) ja apulantalänkkärit (Gbls), jäi jostain syystä tänään tiistaina 22/9-2015 linjalle Turun ja Maarian välille. Olin ennen iltayhdeksää Turussa Ratapihankadun ja Kuljettajankadun välisellä asfalttikentällä, kun huomioni kiinnittyi kummalliseen aikaan Toijalan suunnasta saapuvaan Deeveriin, jonka puskinlamppuihin ja valonheittimeen oli kytketty virta. Veturin numeroa en pimeydeltä nähnyt. Dv12:n perässä seurasi ensin hakanen, sitten tinalänkkäreitä, seuraavaksi apatiittihoppereita, mahdottomasti happopyttyjä ja lopulta "viimeisenä vaununa" Sr1. Suden ohjaamon ovi oli sepposen selällään. Pirttiksen rajapintapalvelusta selviää, että T 3503 lähti Turusta klo 18:27:00, 13 minuuttia aikataulustaan jäljessä. Maariaan juna ei kuitenkaan koskaan saapunut. Poikkeaman syyksi ilmoitetaan "Muut syyt: Muut häiriöt" Sen sijaan Turusta Tampereelle kulkeva IC 931 joutui odottamaan Turussa sen aikaa, kunnes romu (T 3503) saatiin vedettyä linjalta takaisin Turkuun. IC 931 pääsi lähtemään Turusta klo 20:55:02, 50 minuuttia aikataulustaan jäljessä. Tampereelta Turkuun kulkeva IC 930 puolestaan odotteli Maariassa puoli tuntia vastaan tulevaa IC 931:tä. Ohraisimmin taisi käydä Kajaanista saapuvalle laivajunalle IC 928, joka myöhästyi satamasta puolitoista tuntia. IC 928:n, IC 930:n ja IC 931:n myöhästymisten syiksi ilmoitetaan "Liikennetekniset syyt: Junakohtaus, edellä kulkeva juna tai sivuutus". Mietin vain sitä, että olikohan T 3503:n Sudesta palanut sulake vaiko päässeet kahveenpöönit loppumaan?
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #101 : Syyskuu 22, 2015, 23:16:10 » |
|
Uudestakaupungista Siilinjärvelle kulkeva typpihappojuna T 3503, joka palauttaa samalla tyhjät fosforihappo- (Zan-v ym.) ja fluoripiihappopytyt (Za, Zas ym.), apatiittihopperit (Tabd) ja apulantalänkkärit (Gbls), jäi jostain syystä tänään tiistaina 22/9-2015 linjalle Turun ja Maarian välille.
Matka jatkui Maariasta vihdoin klo 23:57 eteenpäin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #102 : Syyskuu 23, 2015, 00:16:35 » |
|
3503 jäi mäkeen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 442
|
« Vastaus #103 : Syyskuu 23, 2015, 12:42:09 » |
|
Uudestakaupungista Siilinjärvelle kulkeva typpihappojuna T 3503, joka palauttaa samalla tyhjät fosforihappo- (Zan-v ym.) ja fluoripiihappopytyt (Za, Zas ym.), apatiittihopperit (Tabd) ja apulantalänkkärit (Gbls), jäi jostain syystä tänään tiistaina 22/9-2015 linjalle Turun ja Maarian välille.
Matka jatkui Maariasta vihdoin klo 23:57 eteenpäin. Ja samalla junanumerolla, vaikka käytiinkin ottamassa vähän vauhtia Turusta. Jännä etteivät IC:t käyneet nyppäämässä happoa Maariaan...
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 334
|
« Vastaus #104 : Syyskuu 23, 2015, 18:42:00 » |
|
3503 jäi mäkeen.
Lieneekö vetokalusto vähissä, sillä ihmeen kauan junan liikkeelle saattamisessa meni aikaa. Lopulta T3503 saapui Siiliin yli 6 tuntia aikataulustaan jäljessä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 442
|
« Vastaus #105 : Syyskuu 23, 2015, 20:13:11 » |
|
3503 jäi mäkeen.
Lieneekö vetokalusto vähissä, sillä ihmeen kauan junan liikkeelle saattamisessa meni aikaa. Lopulta T3503 saapui Siiliin yli 6 tuntia aikataulustaan jäljessä. Näkyyhän tuonne rajapintaan syötetyn yön pimeinä tunteina poikkeaman syyksi "Junan kokoonpano: Liian raskas juna pysyäkseen aikataulussa", kun matkan eri vaiheissa on jääty vielä enemmän myöhään. Kun valtion rautateillä ei ole ollut antaa toista Siperian Sutta typpihappojunan apuveturiksi, niin näinhän siinä sitten syksyn lehtikelillä käy, jos on liikaa tonneja. Mutta eivätköhän asianomaisissa vuoroissa olleet veturinkuljettajat ole sisulla selvinneet tuosta viime yöstä ‒ jollei muuten niin kahvetta keitellen. Kahvi saa aikaan sen, että silmät pysyvät auki, eikä ole niin paha mieli.
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 126
|
« Vastaus #106 : Syyskuu 23, 2015, 21:43:43 » |
|
Ohraisimmin taisi käydä Kajaanista saapuvalle laivajunalle IC 928, joka myöhästyi satamasta puolitoista tuntia. Kai matkustajat kiidätettiin Maariasta taksilla satamaan? Ihmeen kauan kyllä tosiaan kesti, jos 3503:n runko saatiin takaisin asemalle vasta ennen yhdeksää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 442
|
« Vastaus #107 : Syyskuu 23, 2015, 22:10:22 » |
|
Ohraisimmin taisi käydä Kajaanista saapuvalle laivajunalle IC 928, joka myöhästyi satamasta puolitoista tuntia. Kai matkustajat kiidätettiin Maariasta taksilla satamaan? Toivottavasti näin. Oli näköjään 3005 tuo kovaonninen Siperian Susi. Mietin että mahtoiko junan Turkuun vetäissyt Deeveri puolestaan olla 2658? Se on viime päivinä esiintynyt Turussa päivystystehtävissä, ja taisi niin ikään pimeydessä havaitsemani yksilö olla turvallisuusteipitön.
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 141
|
« Vastaus #108 : Syyskuu 23, 2015, 22:30:18 » |
|
Destian työkone öljysi Turku-Maaria välisen rataosuuden, joka aiheutti liukkautta sekä pahoja myöhästymisiä junaliikenteelle. Työkone oli matkalla Vammalasta Uuteenkaupunkiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1434
|
« Vastaus #109 : Syyskuu 23, 2015, 22:43:17 » |
|
Niin... "vanhoina huonoina aikona" varikoilla istuskeli ns. tallipäivystäjä, joka keitteli kahvit valmiiksi tuleville veturimiehille ja vuorojen päättyessä käytiin läpi matkalla sattuneet ongelmat - täysin tuottamatonta henk.kuntaa. Alaisuudessan oli vanhemman polven huoltokuljettajat, joiden nikseillä erittäin usein viat saatiin eliminoitua ja liikenne sujumaan. Heille oli tuttua paikalliset ja lähialueella tapahtuvat ongelmat - neuvoja sateli välittömästi. Nykyisin samat toiminnot (ja henk.kunta määrä) on siirretty keskitettyihin yksiköihin, joissa pyrokratia vie voiton maalaisjärjen käytöstä - maksava asiakas lopullisena kärsijänä. Myös tarpeellinen paikallistuntemus lienee kyseenalainen noissa hienoissa yksiköissä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 430
|
« Vastaus #110 : Syyskuu 24, 2015, 07:16:22 » |
|
Destian työkone öljysi Turku-Maaria välisen rataosuuden, joka aiheutti liukkautta sekä pahoja myöhästymisiä junaliikenteelle. Työkone oli matkalla Vammalasta Uuteenkaupunkiin.
Ilmeisesti öljyämisellä korvattiin tämän syksyn myöhästymisiä, eli sillä korvattiin syksyn myöhästymistilaston puutteet Seuraavaksi päätetään, että myöhästymiset suhteutetaan kertoimella junien kokonaispainoon, näin yksi isompi kemikaalijuna korvaa koko syksyn DM12:sten myöhästymispuutteet.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 133
|
« Vastaus #111 : Marraskuu 09, 2015, 14:14:42 » |
|
DV 2712, siirsi kahta autovaunua tänään ja hoiteli muutenkin päivystystä tänään (9.11.2015) aamulla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Virta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 23
|
« Vastaus #112 : Helmikuu 25, 2016, 09:36:10 » |
|
Turussa on suljettu vaunuhallin raiteet ja veturitallin kääntöpöydälle menevät raiteet seislevyin. Tämän loppui sähköistetyn kääntöpöydän taru Suomen kartalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Iiro Laiho
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 72
|
« Vastaus #113 : Toukokuu 31, 2016, 20:31:55 » |
|
Noin kello 17.15 oli Uudenmaantiellä Skanssin kohdalla Tve4 tai Tka8 matkalla Helsinkiä kohti lavettikuljetuksena.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #114 : Toukokuu 31, 2016, 22:05:23 » |
|
Noin kello 17.15 oli Uudenmaantiellä Skanssin kohdalla Tve4 tai Tka8 matkalla Helsinkiä kohti lavettikuljetuksena.
Tka8, sillä Tve4-vetureita ei Turussa enää käytetä. Se on varmaan ollut Tka8 563, sillä se tuli eilen maanantaina 30.5. Turkuun Tampereelta, ja paluuaikataulu peruttiin. http://julia.dy.fi/timetables?s=70563&d=30.5.2016http://julia.dy.fi/timetables?s=71563&d=30.5.2016
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #115 : Syyskuu 10, 2016, 09:58:13 » |
|
Mitähän jännää Piikkiössä tapahtui juuri äsken. 950 on VR:n liikennetiedotteiden mukaan hajonnut sinne, mutta 945:stä on näemmä siirretty ravintolavaunu 950:aan ja molemmat junat jatkavat nyt matkaansa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1761
|
« Vastaus #116 : Marraskuu 08, 2016, 09:36:31 » |
|
Istun IC 950:ssä ja konnari kuulutti juuri Turun asemalla, että joudumme odottamaan vastaantulevaa IC 979:ää 10 minuuttia.
Herätti kuuluvaa vastarintaa matkustavaisten joukossa, että miksi emme aja Kupittaalle odottamaan? Niinpä, hyvä kysymys, johon tuskin saamme vastausta. Mitäpä matkustajista..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #117 : Marraskuu 08, 2016, 15:14:53 » |
|
IC 955 Helsinki–Turku peruttiin Karjaan ja Turun väliltä, ja loppumatka ajetaan tunnuksella IC 1155. Erikoista tässä on se, että kokoonpanotietojen mukaan 955 olisi mennyt Helsingistä Karjaalle kokoonpanolla Sr2+IM2+CM+TT+TTC+CMH+IM1, eli Sr2:lla olisi hinattu Pendolinoa. 1155 taas olisi mennyt pelkällä Pendolla. Uskon kokoonpanotietojen olleen virheelliset, mutta toisaalta, miksi ihmeessä juuri samalla kertaa olisi juna jaettu kahdelle aikataululle Hki–Kr ja Kr–Tku?
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Tero Laakso
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #118 : Marraskuu 08, 2016, 15:47:59 » |
|
1155 taas olisi mennyt pelkällä Pendolla.
Tämä kokoonpanotieto näytti pitävän Kupittaan asemalla paikkaansa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Laakso
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #119 : Joulukuu 28, 2016, 15:48:20 » |
|
Pitkä junallinen Ex-vaunuja saapui Helsingistä Turkuun aamupäivällä. Näyttäisi olevan kolmas juna tänä vuonna, jossa Ex-vaunuja on ajelutettu ( Julian haku). Avoimen datan tietojen mukaan yksi vaunu olisi sitten kesäkuun poistunut kokoonpanosta.
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #120 : Tammikuu 08, 2017, 15:43:03 » |
|
Sr1 3057 + Ex 29941 + 26317 + 26226 + 26217 + 26313 + 26318 + 26216 + 26210 + 26212 + 26203 + 26223 + 26227.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Tero Laakso
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 15
|
« Vastaus #121 : Helmikuu 09, 2017, 21:26:46 » |
|
Tänään oli liikenteessä pikajuna 669 Helsingistä Loimaalle. Kokoonpanona Sr1 3029 + EFiti 23653 + Rk 27815 + Eipt 27376 + CEmt 24097 + CEmt 24088. Näytti olevan jokunen henkilö kyydissäkin. Mistähän tässä oli kyse?
Paluu näyttää avoimen datan mukaan lähtevän Loimaalta klo 21:35.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #123 : Helmikuu 10, 2017, 18:49:25 » |
|
Tänään oli liikenteessä pikajuna 669 Helsingistä Loimaalle. Kokoonpanona Sr1 3029 + EFiti 23653 + Rk 27815 + Eipt 27376 + CEmt 24097 + CEmt 24088. Näytti olevan jokunen henkilö kyydissäkin. Mistähän tässä oli kyse?
Paluu näyttää avoimen datan mukaan lähtevän Loimaalta klo 21:35.
Näissä junissa kuvattiin kuulemma Kaiho Republic Oy:n tuottamaa rikoselokuvaa nimeltä "East of Sweden".
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 126
|
« Vastaus #124 : Lokakuu 29, 2017, 15:30:41 » |
|
Mikä mahtaa olla syynä siihen, että 933:ssa ei tällä hetkellä ole perjantaisin makuuvaunuja, vaan juna on pelkkä Edo-tötterö? Samoin tietysti sunnuntain 904:n laita. Tämä alkoi viime viikolla eikä mitään tietoa löydy mistään, ellei sitten yritä ostaa lippua verkkokaupasta. Ensi viikon perjantaillekaan ei pysty makuupaikkaa ostamaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|