Tietenkin olisi tasoristeys riittänyt, mutta se halutaan nyt poistaa rataosan rempan yhteydessä, vaikka tässä paikalla ei varmaan edes pystytä nopeuksia nostamaan ratageometrian vuoksi.
Tällähetkellä 140 km/h, eikö pendoliinolla voi ajaa sitten kaarteeseen kovempaakin kun ei ole tasoristeystä ja muut nopeuden nostoon tehdyt työt tehty? Näitein jälkeen jää Pieksämäen ja Kuopion välille yksityisteiden tasoristeykset:
Poikola Tehdaspuu 612 0386+0558 Pieksämäki - Iisalmi
Hukankoski 612 0388+0715 Pieksämäki - Iisalmi
Nuuvi 612 0406+0125 Pieksämäki - Iisalmi
Paansuu 612 0406+0644 Pieksämäki - Iisalmi
Suihkola 612 0407+0368 Pieksämäki - Iisalmi,
Tiejärjestylyin pystyis Poikolan ja Hukankosken yhdistää Partaharjuun ja kolme viimeistä korvattavissa yhdellä tasoristeyksellä jos lähettyvillä ei ole ylikulkua