Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #75 : Joulukuu 14, 2013, 14:07:52 » |
|
Onkohan tänään vielä Porin radalla jotain kalustokierto häiriöstä johtuvaa poikkeuskalustoa liikkeellä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #76 : Joulukuu 14, 2013, 18:30:58 » |
|
h 472 lähti Porista 6min myöhässä. Tuleekohan se jollain kuvaamisen arvoisella kalustolla?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #77 : Joulukuu 20, 2013, 22:52:40 » |
|
Tai paremminkin "nykyään harvinainen". Vielä viisi vuotta sittenhän Porin liikenteen yleisin tyyppi oli Hbi-johdannaiset.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Jouni Seppä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 9
|
« Vastaus #78 : Joulukuu 20, 2013, 23:46:59 » |
|
Rauman satamassa on otettu käyttöön kolme uutta puolipuomilaitosta. Komeita ovat!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #79 : Tammikuu 03, 2014, 23:25:53 » |
|
Bongaus uusista Porin radan grafiikoista: Jos uusimmat grafiikat pitää paikkansa, niin Tampere-Mäntyluoto sekatavarajuna T3807 ei kulje enään joka arkipäivä, vaan Ma, Ke, To. Tiistaisin ja perjantaisin tavara tulee(?) Pyhäkummun rikastejunassa Harjavaltaan, josta muussa junassa jatkaa Poriin/Mäntyluotoon. On kyllä mennyt köyhäksi Porin kappaletavaraliikenne... Mutta sitten vakiluettelosta mainitaan T3807 kulkupäiväksi Ma-Pe, kumpaa kannattaa uskoa? Graafiset tulivat tietoon pari päivää sitten, vakiluettelot melkein kuukausi sitten. Itse uskon graafisia koska niiden antama tieto on uudempaa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #80 : Tammikuu 13, 2014, 17:01:35 » |
|
Tänään T3810 oli oikein junan mittainen: Turvatarrallisen Dv12 2566 perässä oli mm. 7 Venäläistä konttivaunua lastissa Mäntyluodosta! Porista kontit jatkavat Tampereelle junassa T3812
Kiitos tiedosta, vois käydä kuvaamassa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #81 : Tammikuu 27, 2014, 23:08:18 » |
|
Tämän vuoden aikana on E-luxin radalla käynyt juna/kunnossapitokalustoa!?!?!
Ainakin Noormarkuntien ja Isojoenrannantien tasoristeyksissa on selkeät urajäljet hangessa kiskojen kohdalla että on menty varmasti rautapyörillä yli?
Ruosniementien tasuria ei ole käytetty. Ja siinä on edelleen kasa asfalttia keskellä kiskoja. Mitähän ovat tehneet radalla, kun eivät loppuun asti ole ajaneet.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #82 : Tammikuu 31, 2014, 21:56:37 » |
|
Onko Mäntyluodon junissa näkynyt nyt männä syksyn/kuluvan talven aikana yhtään lisääntymistä Venäläisten vaunujen suhteen? Jotain transitoliikennettä on ollut tarkoitus käynnistää Mäntyluodon kautta, siitä mistä tarkemmin on kysymys ei ole tietoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #83 : Tammikuu 31, 2014, 22:34:54 » |
|
Onko Mäntyluodon junissa näkynyt nyt männä syksyn/kuluvan talven aikana yhtään lisääntymistä Venäläisten vaunujen suhteen? Jotain transitoliikennettä on ollut tarkoitus käynnistää Mäntyluodon kautta, siitä mistä tarkemmin on kysymys ei ole tietoa.
Satunnaisesti jokunen Vgk "kenkälootavaunu" on roikkunut junarungossa, mutta muuten ei kyllä ole silmiin sellaista merkittävää kasvua osunut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 145
|
« Vastaus #84 : Helmikuu 17, 2014, 10:00:26 » |
|
Porin radalla kulkee taas ravintolavaunu
Intercity on palannut Porin radalle! Junaparia 461/464 on ruvettu ajamaan täyden palvelin intercity-rungolla, jossa on siis myös ravintolavaunu ja Cx (nykyinen littera taitaa olla Expt). Tällaista junaa ei ole Porissa nähtykään sitten syyskuun 2006, jolloin Porin intercity lakkautettiin. Valitettavasti juna aiotaan muuttaa taajamajunaksi maaliskuun lopussa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Lindroos
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 24
|
« Vastaus #85 : Helmikuu 21, 2014, 08:32:59 » |
|
Porin radalla kulkee taas ravintolavaunu
Intercity on palannut Porin radalle! Junaparia 461/464 on ruvettu ajamaan täyden palvelin intercity-rungolla, jossa on siis myös ravintolavaunu ja Cx (nykyinen littera taitaa olla Expt). Tällaista junaa ei ole Porissa nähtykään sitten syyskuun 2006, jolloin Porin intercity lakkautettiin. Valitettavasti juna aiotaan muuttaa taajamajunaksi maaliskuun lopussa.
Huomasin juuri äsken tuon IC461:n Nokialla ja hetken olin että mitämitämitä. Mutta siis vain väliaikainen ratkaisu :/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #86 : Maaliskuu 01, 2014, 18:39:48 » |
|
Mitäs noissa on nyt alkanu olla Sr2:sia vetureina noissa Rauman junissa ku yleensä on Sr1
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #87 : Maaliskuu 02, 2014, 18:14:31 » |
|
Ja ellei veturikierrot ole muuttunut, niin tänään T3730n veturi (Sr2 3221) kiskoo huomenna samaista junaa.
Tänään T3730 veturina oli taas Sr2 3221 ja vaunuja 36 kpl joista 7 oli kaoliinivaunuja! (ja muut vaunut olivat siis paperivaunuja) missä junassa tuo 3221 meni Raumalle?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #88 : Maaliskuu 04, 2014, 20:36:51 » |
|
Tänään T3812 on: Porista lähtiessä Dv12 2629 + 2561 + Occ + Soea? + 7 Vgobo + Soea? + 12 Oa
Harjavallasta lähtiessä Dv12 2629 + 2561 + Occ + Soea? + 7 Vgobo + Soea? + 2 Oa + Taimn + Hkba + 11 Taimn-t
Kaikki Soea-vaunut lienee muutettu jo sarjaan Zaes-w. Eipä Mäntyluodosta taas paljoa vaunuja ollut...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ossi Kumpulainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 18
|
« Vastaus #89 : Maaliskuu 07, 2014, 20:33:46 » |
|
Tänäänkin Kalkun ohitti kello: 13:10 rapujuna jota veti Sr2.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #90 : Maaliskuu 16, 2014, 19:51:11 » |
|
Samoin junissa T 3730/3438, Möhkö Nro 3221.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #91 : Maaliskuu 16, 2014, 20:05:29 » |
|
Ok.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #92 : Maaliskuu 25, 2014, 19:46:09 » |
|
-Tänään aamuyön aikana Poriin oli ilmestynyt n. 20 vaunun mittainen täysi rapuroikka Tampereelta. Porissa rapuroikka jaettiin kahteen osaan ja ensinmäinen pala vietiin Seikkuun n. 8 aikaan aamulla, toinen pala melko todennäköisesti viedään huomenna perille samoihin kellonaikoihin -Pri päivystäjä Dv12 2567 kävi tänään Ruosniemessa 7 aikaan aamulla josta tarttui mukaan 6 Vgoboa ja 4 turvavaunua, Ruosniemeen ei ollut mitään vietävää -T3812 oli Porista lähtiessä: Dv12 2567 + 25xx + 11*Taimn-t + 12 * Sp + 15 * Oa aikas hitosti laitettu vaunuja yhdelle deeverille vedettäväksi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #93 : Maaliskuu 25, 2014, 20:44:45 » |
|
-Tänään aamuyön aikana Poriin oli ilmestynyt n. 20 vaunun mittainen täysi rapuroikka Tampereelta. Porissa rapuroikka jaettiin kahteen osaan ja ensinmäinen pala vietiin Seikkuun n. 8 aikaan aamulla, toinen pala melko todennäköisesti viedään huomenna perille samoihin kellonaikoihin -Pri päivystäjä Dv12 2567 kävi tänään Ruosniemessa 7 aikaan aamulla josta tarttui mukaan 6 Vgoboa ja 4 turvavaunua, Ruosniemeen ei ollut mitään vietävää -T3812 oli Porista lähtiessä: Dv12 2567 + 25xx + 11*Taimn-t + 12 * Sp + 15 * Oa tuossa lukee kyllä vaan Dv12 2567 aikas hitosti laitettu vaunuja yhdelle deeverille vedettäväksi Jos tarkoitat T3812ta niin siinä on ihan deeveripari edessä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #94 : Maaliskuu 25, 2014, 20:56:39 » |
|
Roope, siinä lukee "Dv12 2567 + 25xx". Joten deeverikaksikko oli 2567 + tunnistamaton 25-sarjalainen. Eihän se niin paljon yhdelle olisi verrattuna tähän: http://vaunut.org/kuva/84141
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2014, 15:39:56 kirjoittanut Tommi Koskinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #95 : Maaliskuu 26, 2014, 20:12:00 » |
|
Normi rahtari Dreeveri valjakolle, on pysynyt viivassaan.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #96 : Maaliskuu 28, 2014, 21:19:25 » |
|
...Ja toinen havainto perään: Porin ratapihalla havaittu jokunen Rbnqss joka viittaisi vahvasti sotilasjunaan kulussaoloon lähiaikoina, vai onko sitten vaan jemmassa odottaen parempia aikoja...?
Laittaisin panokseni jonkinlaiselle säilytykselle, ei pitäisi olla sotilasjunia kulussa, sesonki alkaa toukokuussa. (vappuna) Toki sesongin ulkopuolellakin on joitakin kulkijoita esim. ulkomaan harjoitusten tai muun spesiaalin tiimoilta, mutta niitäkään ei pitäisi nyt olla. Laitetaan paino sanalle pitäisi, takuita en anna.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #97 : Maaliskuu 28, 2014, 21:37:41 » |
|
Tänään T3812 on pitkästä aikaan 3 Dv12 vetoinen juna!
Dv12 2625 + 2715 + 2555 + 32 vaunua
Ratatyöt tuskin ole syy kolminvetoon, voisiko Porin aamutavara ollut niin iso että kolminveto on tullut tarpeeseen..?
No voihan... Just tulin radanvarresta kotio. 3812 kolminvedosta huomimatta ainakin 30min myöhässä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #98 : Huhtikuu 01, 2014, 21:32:02 » |
|
Tänä iltana liikenteessä Porin radalla ylimääräinen tavarajuna T53910 Mn-Vna. Vetovoimana 3 Dv12 ja vaunuina n. 50 venäläistä avovaunua merikonteilla lastattuna. Ohitti juuri Kokemäen, oli kyllä komean näköinen ilmetys! mahtaa ollai rahaa ku pystyy tollasen junan tilaamaan. Ei taida ylim. Junat ilmasia ajettavia olla vai miten tuo touhu menee?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #99 : Huhtikuu 02, 2014, 04:14:38 » |
|
mahtaa ollai rahaa ku pystyy tollasen junan tilaamaan. Ei taida ylim. Junat ilmasia ajettavia olla vai miten tuo touhu menee?
Et kai meinaa, että vakiojunat olisivat ilmaisia... Luulisin, että homma menee siten, että asiakas kertoo hänellä olevan tällainen satsi kuljetettavaa, että paljon maksaa. VR laskee, että tämän verran, ja sitten joko kertaluonteinen kuljetussopimus syntyy tai ei synny. Ei sen monimutkaisempaa. Vakiojunat lienevät kyllä jonkin verran halvempia asiakkaalle, sillä sopimukset ovat pitkiä, ja näin ollen helpommin suunniteltavissa tehokkaiksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|