Riku Outinen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 884
|
« Vastaus #100 : Huhtikuu 02, 2014, 07:43:41 » |
|
Kyllä luulisi Transpointilla menevän huonosti kun joutuvat junia ilmaiseksi ajamaan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #101 : Huhtikuu 02, 2014, 08:02:21 » |
|
Kyllä luulisi Transpointilla menevän huonosti kun joutuvat junia ilmaiseksi ajamaan tarkoitin että kun ei ne säännöllisetkään junat mitään ilmasia oo niin ylim junan tilaaminen on sitten kyllä kaikkea muuta kuin halpaa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #102 : Huhtikuu 03, 2014, 15:42:00 » |
|
Graafisista huomattua: huomenna T3812 saapuu tampereelle vasta 10 aikaan illalla. Muunmuassa Karkussa on useamman kymmenen minutin pysähdys. Miksei 179:ä voida kohdata esim Suoniemessä? Harjavaltaan 3812 saapuu klo 18 aikaan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #103 : Huhtikuu 03, 2014, 17:47:19 » |
|
1 raiteinen rataosa, ja rataosalla on mm Rma:n junat kulussa. Kauko-ohjaus- ja suojastus perustuu, akselinlaskenta tekniikkaan joka ei mahdollista junien peräkkäin ajattamiseen. Esim Siuron ja Suoniemen, välillä. Ts ei saa ajattaa peräkkäin, Siurosta Suoniniemeen ennen kuin edellä kulkeva juna on ohittanut Suoniemen Karkun suunnan lähtöopastimen.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
|
Torbjörn Sandell
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 63
|
« Vastaus #105 : Huhtikuu 17, 2014, 06:44:57 » |
|
Junaparia 461/464 on ruvettu ajamaan täyden palvelin intercity-rungolla, jossa on siis myös ravintolavaunu ja Cx (nykyinen littera taitaa olla Expt). Tällaista junaa ei ole Porissa nähtykään sitten syyskuun 2006, jolloin Porin intercity lakkautettiin. Valitettavasti juna aiotaan muuttaa taajamajunaksi maaliskuun lopussa.
Voikohan joku Porin suunnalla oleskeleva kollega vahvistaa tai kumota teoriani siitä, että junaparia 461/464 ajettiin aikataulumerkinnöistä huolimatta vielä viime viikolla IC-junarungolla taajamajunarungon sijaan? Arveluni perustuu siihen, että uusien aikataulujen mukaan toinen Tampereella yöpyvistä perus-IC-rungoista ilmeisesti lähtee paluumatkalle Helsingin suuntaan vasta klo 14.07 IC 176:na, jolloin runko ehtisi käväistä välillä Porissa em. junissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #106 : Huhtikuu 18, 2014, 07:03:15 » |
|
H462:ssa tänään kaksi veturia: Sr1 3XX4 oli hinauksessa ja junaa veti Sr1 3100 Olikohan tuo 3XX4 hajonnut kun oli hinauksessa? En saanut tuon toisen veturin kahta keskimmäistä numeroa kuvista näkyviin joten siksi se on tässä 3XX4
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #107 : Huhtikuu 25, 2014, 20:38:41 » |
|
Porin radalla lähiaikoina kulussa mahdollisesti lisäjuna sillä klo 20:49 Kalkun ohitti Sr1 3021 matkalla Poriin tai Raumalle. Se vaihtoehto että 3812 olisi hajonnut linjalle kumoutuu sillä että 3812 junaa veti Dv12 2656
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #108 : Huhtikuu 25, 2014, 21:50:18 » |
|
Porin radalla lähiaikoina kulussa mahdollisesti lisäjuna sillä klo 20:49 Kalkun ohitti Sr1 3021 matkalla Poriin tai Raumalle. Se vaihtoehto että 3812 olisi hajonnut linjalle kumoutuu sillä että 3812 junaa veti Dv12 2656
Ennen kuin teen johtopäätöksen, kertoisitko mitä se näkemäsi juna kuljetti? Vai oliko pelkkä veturi? pelkkä veturi meni. Oisin kyllä tuossa maininnut vaunut jos niitä olisi ollut
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #109 : Huhtikuu 28, 2014, 06:30:01 » |
|
Kovesjoen (Niinisalo-Parkano) entisen liikennepaikan tuntumassa on/oli viikonloppua viettämässä Pvk pölkyntukemiskone(?), ainakin eilen oli näin.
eihän noita työkoneita sähkövetureilla vedetä. Eikös ratatöiden aikana ole kyseisellä rataosalla jännite kytketty ajolangasta pois
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 884
|
« Vastaus #110 : Huhtikuu 28, 2014, 07:09:14 » |
|
Kovesjoen (Niinisalo-Parkano) entisen liikennepaikan tuntumassa on/oli viikonloppua viettämässä Pvk pölkyntukemiskone(?), ainakin eilen oli näin.
eihän noita työkoneita sähkövetureilla vedetä. Eikös ratatöiden aikana ole kyseisellä rataosalla jännite kytketty ajolangasta pois Nyt ei oikein kommentti avautunut? Eihän Nns-Pko-välillä ole sähköjä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #111 : Huhtikuu 28, 2014, 18:20:54 » |
|
Työkoneet kulkevat pääsääntöisesti junina, veturina käytetään joko Tka7 tai Tka8 mutta työmaaalle siirtyminen tapahtuu. Tukemiskoneella itsenäisesti.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 884
|
« Vastaus #112 : Toukokuu 15, 2014, 19:06:02 » |
|
Tänään Mäntyluodon iltatavaran veturina oli Dv12 2559 ja vaunuina 18 kpl sahatavaravaunuja! Mainittakoon että tasan viikko sitten kulki myös samaisessa junassa melko paljon pressuvaunuja (katso aikaisempi viesti). Onkohan käynyt niinkin ikävästi että osa Mäntyluodon sahatavarakuljetuksista on siirtynyt kumipyöriltä takaisin junaan? Joko näin, tai sitten joku taho on siirtänyt laivauksia toisesta satamasta Mäntyluotoon. Joka tapauksessa positiivinen merkki!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #113 : Kesäkuu 04, 2014, 17:33:34 » |
|
Tänään T3812 on kuvaamisen arvoinen sillä junaan on liitety Fh 3346-4 kondyktöörivaunu Porista Tampereelle! Kannattaa olla passisa silä toista mahdollistuutta ei tule
Okei, onko tuo vaunu heti vetureiden jälkeen vai ihan loppupäässä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #114 : Kesäkuu 05, 2014, 19:30:25 » |
|
Ilmeisesti Vaskiluodon laituriraide niin kehnossa kunnossa, ettei siellä pysty kuormaamaan junaan enää tavaraa, kun Porista Wärtsilän tavaraa lähtee..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #115 : Kesäkuu 05, 2014, 21:15:43 » |
|
Ei ilmeisesti, Vaskiluodossa olisi laiturilla tilaa, Laihiallakin olisi sähkötön puunkuormausraide.. Suupohjan ratakin sopisi, kuormauspaikkana voisi olla Kaskisten satama, mutta taitaa olla rata liian kehno. Luulen muuten, että hupun alla voisi olla Wärtsilän Vaasassa tekemiä moottoreita Venäjän uusiin vetureihin, eilen Pohjalaisessa kerrottiin, että moottorit piti alunperin valmistaa Venäjällä, mutta ne tehtiinkin Vaasassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #116 : Kesäkuu 06, 2014, 20:45:35 » |
|
Kalkkuun Kalkunkehätien ylittävälle sillalle on ilmestynyt Sn50 kyltti. Mitö siellä nahtaa olla tekeillä kun Lielahti-Nokia välillä on jo muutenkin Sn80
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #117 : Kesäkuu 14, 2014, 13:50:25 » |
|
Eilis illan T3812 oli melko yksitoikkoinen: 2xDv12 ja Sp/Sps vaunuja sekä yksi säiliövaunu
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #118 : Kesäkuu 14, 2014, 17:56:48 » |
|
Niimpä, Porin seudun tavaraliikenne on ollut viime aikoina hyvinkin laimeaa Toisin oli viime vuosikymmenellä kun Porin suunnalta Tamperereelle iltapäivän aikana oli kulussa kolmekin sekatavarajunaa (3806 Hva-Vka, 3810 Mn-Tpet ja 3812 Pri-Tpet). Nythän noitten junien tavarat mahtuu mainiosti yhteen junaan (3812) Kovin laimeaksi on käynyt tosiaan, sillä omienkin havaintojen mukaan niissä Porin junissa menee enimmäkseen puutavaraa. Perjantaisin on Porista Tampereelle kulussa 3812:n lisäksi myös 3814. Mitähän siinä kulkee - puutavaravaunuja?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #119 : Kesäkuu 15, 2014, 12:07:18 » |
|
Noh, vielä vuosituhannen vaihteessa Porin suunnalla kuljetuksia käyttivät säännöllisesti ainakin satamat, Electrolux, UPM, Seikku, Outokumpu, Metso, RKW, Pihlavan kuitulevy, Pigmenttitehdas, Technip, Stena ja Tahkoluodon voimalaitos. Lisäksi tavara-asemalta lähti iso letka vaunuja (siellä purettiin ja kuormattiin kaikenlaista) päivittäin. Nyt noista on jäljellä satamat (joista niistäkin vain Mäntyluoto ja sieltäkin melkein pelkkiä rikastekuljetuksia), Seikku ja Outokumpu (nyk. Boliden - nuo muut alueen yritykset eivät enää junakuljetuksia käytä) sekä tavara-asemalla lastataan raakapuuta. Tavaraterminaali muutti lopettaneen Electroluxin tiloihin, mutta ei käytä enää junaliikennettä (hyvin kävi alkuperäiselle rautateiden tavaraterminaalille).
Porin liikenne on pienentynyt valikoimaltaan viidesosaan. Tonneja on varmaan rikasteiden ansiosta suunnilleen sama. Tulevaisuutta ei tässäkään voi ennustaa, mutta julkisten tietojenkin perusteella voi heittää kysymyksiä ilmaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2014, 11:43:02 kirjoittanut Tero Korkeakoski »
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 133
|
« Vastaus #120 : Kesäkuu 16, 2014, 02:49:06 » |
|
Onko teillä toiveita, mitä voisi kuvata, Rauman päässä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #121 : Kesäkuu 21, 2014, 16:35:00 » |
|
Tälläinen juna tuli bongattua matkahausta, kukas on nopein ja kertoo mistä junasta on kyse Pori Jazz-juna?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #122 : Kesäkuu 21, 2014, 16:58:53 » |
|
Tälläinen juna tuli bongattua matkahausta, kukas on nopein ja kertoo mistä junasta on kyse Pori Jazz-juna? Saattaa olla, mietitään just tätä Alexin kanssa. Jani voi varmaan kertoa, milloin tuo junapari on kulussa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #123 : Kesäkuu 21, 2014, 17:13:26 » |
|
Joo, Pori jazzin festarijunahan se. Näköjään ajetaan ensinmäistä kertaa IC-junana.
Mut siis minä päivänä/päivinä kulussa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 884
|
« Vastaus #124 : Heinäkuu 01, 2014, 10:38:12 » |
|
Joo, Pori jazzin festarijunahan se. Näköjään ajetaan ensinmäistä kertaa IC-junana.
Mut siis minä päivänä/päivinä kulussa 19.7 on kulussa. Paluujuna menee luonnollisesti 20.7 puolelle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|