Markus Perälä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 31
|
« Vastaus #150 : Tammikuu 16, 2015, 12:06:42 » |
|
Tänään klo 13 jälkeen 2xDv12 ohitti Kiukaisten aseman matkalla Rauman suuntaan. Enpä ole tällaista vielä nähnytkään tällä suunnalla.
Aikatauluista luntattuna kyseessä voisi olla T3430 vai oliko pelkät koneet? Mielenkiintoista! T3730 meni Kiukaisissa sivulle. Sen jälkeen kyseinen Dv12-pari meni Rauman suuntaan. Deeverien perässä tuli T3430, joka joutui jarruttelemaan lähtöopastimelle. Tosiaan itse en ole pelkkiä diesel-koneita nähnyt liikkuvan täällä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #151 : Tammikuu 16, 2015, 23:13:06 » |
|
Perjantaisin vakinainen T3723 saapui tänään 1,5h myöhässä Raumalle kokoonpanolla: Sr1 ? + 18*Kbp + 2*Taimn-u + 9*Sp + 5*Gbln (20 ensinmäisetä vaunua oli tyhjiä)
kuvausta vastaava juna nähtiin tänään Pispalassa, en valitettavasti muista aikaa mutga ihmeteltiin mikä sieltä tulee ja mihin se on menossa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 133
|
« Vastaus #152 : Tammikuu 23, 2015, 14:28:14 » |
|
Jaakko Hirvonsalo Länsi-Suomen sivuilla: "Kokemäeltä Lielahteen kulkevan junaradan 100 miljoonan euron arvoinen peruskorjausurakka on nyt valmis ja ensimmäiset isot vaunut ovat jo olleet käytössä. Tämä on Rauman kauppakamarin toimitusjohtaja Jaakko Hirvonsalon mukaan merkittävä asia suomalaisen metsäteollisuuden kilpailukyvylle sekä Rauman seudulle ja satamalle. - Keski-Suomen teollisuudesta voidaan nyt kuljettaa tavaraa vuoden alusta alkaen järeillä 25 tonnin akselipainon kestävillä uusilla vaunuilla 90 kilometrin tuntinopeudella. Tämä merkitsee selkeätä helpotusta teollisuuden logistiikkakuluille. Rauma-Jämsänjokilaakso on eräs Suomen metsäteollisuuden tärkeimmistä tavarankuljetusradoista. Jämsänjokilaakson paperikuljetusten pääsuunta on metsäteollisuuden keskittämispäätösten johdosta Rauman satama. Myös Keski-Suomen ja Pirkanmaan teknologiateollisuus käyttää rataa kasvavassa määrin. - Kun vielä Rauman sataman meriväylän syväys saadaan parissa vuodessa kuntoon, on koko kuljetusputki Keski-Suomesta maailmalle eritäin tehokkaassa kunnossa, Hirvonsalo jatkaa. Koko Rauma – Kokemäki - Tampere – Jämsä -yhteys on sähköistetty ja perusparannettu 1990-luvun lopulla, mutta ongelmaksi on muodostunut se, että uusi rata ei ole kokonaan kestänyt täyttä 25 tonnin akselipainoa. Rauma - Kokemäki osuus peruskorjattiin ja nyt koko yhteys on kunnossa Rauman suuntaan tulee vuodessa noin 2,5 miljoonaa tonnia saapuvaa liikennettä ja 300 000 tonnia liikennettä lähtee pois. Vaunuja välillä liikkuu noin 72 000 kappaletta vuodessa."
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Viljo Sädemäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 14
|
« Vastaus #153 : Tammikuu 26, 2015, 18:12:41 » |
|
T3812 Porista lähdettäessä: Dv12 2726 + 1*Hkba + 1*Vgk + 1*Hkba + 4*Occ-y + 12*Sp/Sps
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Lindroos
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 24
|
« Vastaus #154 : Helmikuu 07, 2015, 12:36:38 » |
|
Tänään kauppaan kävellessä satuin samaan aikaan kun viisivaunuinen H464 lähti Nokian asemalta. Kokoonpano oli omituinen, Sr1+2xsininen+2x1k-IC+1x2k-IC. Johtuneeko tuosta onnettomuudesta?
Kuvankin yritin ottaa mutta kännykän räpellys taskusta kesti liian kauan ja juna meni sen siliän tien :/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #155 : Helmikuu 07, 2015, 12:59:57 » |
|
Tänään kauppaan kävellessä satuin samaan aikaan kun viisivaunuinen H464 lähti Nokian asemalta. Kokoonpano oli omituinen, Sr1+2xsininen+2x1k-IC+1x2k-IC. Johtuneeko tuosta onnettomuudesta?
Kuvankin yritin ottaa mutta kännykän räpellys taskusta kesti liian kauan ja juna meni sen siliän tien :/
kyseessä Tpe vararunko
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #156 : Helmikuu 09, 2015, 07:48:45 » |
|
Tänään 465 ja 468 edelleen Tampereen vararungolla!
Juu ja tänäänkin ja jatkuu niin kauan kunnes normi runko on saatu tarkastettua ja korjattua mahdolliset rikkoontuneet asiat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Viljo Sädemäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 14
|
« Vastaus #157 : Helmikuu 11, 2015, 18:15:36 » |
|
Tänään mystinen Vgk lähti Porista. T3812 Porista: Dv12 2529 + 10*Sp/Sps + 1*Hkba + 1*Vgk + 1*Hkba + 14*Oa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Viljo Sädemäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 14
|
« Vastaus #158 : Helmikuu 21, 2015, 10:44:32 » |
|
Minä se siellä olin vähän kuvailemassa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #159 : Helmikuu 23, 2015, 21:41:55 » |
|
Outoa, että Wärtsilän kuljetuksia on lähtenyt Porista, eikä Vaasasta. Liekö syy siinä, että Vaskiluodon radalla oli joku vaihde kuuleman mukaan rikki? Vaihde korjattiin ja nyt kontteja kulkee Vaasasta Venäjälle, vaan lienevätkö nykyiset edes Wärtsilän kuljetuksia? Lähteenä tuohon vaihdejuttuun http://midwayalignment.eu/fi/satamaraide-tarkea-kuljetuskaytava/
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #161 : Helmikuu 24, 2015, 10:31:47 » |
|
Dv12 2563 + 5 Oa saapui Poriin 10:23, vaunut vietiin ratapihalle
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #162 : Helmikuu 24, 2015, 23:28:41 » |
|
Dv12 2563 + 5 Oa saapui Poriin 10:23, vaunut vietiin ratapihalle
Juna vaikuttaisi olevan tulossa Bolidenilta? Porin päivystäjä on aktiivisimmillaan juurikin aamulla. Okei kiitti Huomenna Raumalle, saa nähdä tuleeko siellä junia bongailtua kolmisen tunnin aikana
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 133
|
« Vastaus #163 : Maaliskuu 08, 2015, 16:22:09 » |
|
2522(?) ja 2626 päivystelivät tänään 08.03.2015 Raumalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 133
|
« Vastaus #164 : Maaliskuu 08, 2015, 16:50:07 » |
|
2522(?) ja 2626 päivystelivät tänään 08.03.2015 Raumalla.
Viime perjantaina Raumalla päivystysvetureina toimi Dv12 2522, 2626 ja 2551, joista viimeinen mainittu laitettiin hinaukseen Tampereelle junassa T3722. Kiitos varmistuksesta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #165 : Maaliskuu 11, 2015, 21:35:03 » |
|
Mäntyluodossa havaittu 10*Taimn-tw runko. Tosiaanko Taimn-tw ettei Tamn-tw?
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 884
|
« Vastaus #166 : Maaliskuu 11, 2015, 22:40:51 » |
|
Mäntyluodossa havaittu 10*Taimn-tw runko. Tosiaanko Taimn-tw ettei Tamn-tw? Tamn-tw! Eikös kyseistä vaunutyyppiä käytetä lähinnä Talvivaaran kuljetuksiin? Nyt kun kaivoksella on hiljaisempaa niin vaunut on siirretty Harjavallan liikenteeseen toistaiseksi? Tähän asti vaunutyyppiä on käytetty käytännössä yksinomaan kalkkikivikuljetuksiin Talvivaaraan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 272
|
« Vastaus #167 : Maaliskuu 13, 2015, 20:28:56 » |
|
Minä seuraan ainakin sinun havainnot mielenkiinnolla! Eli jatka vaan. Ainakin yksi henkilö on kiinnostunut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Misa Lammio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #168 : Maaliskuu 13, 2015, 20:33:24 » |
|
Näyttäisi siltä että Tahkoluodon rikasteralli jatkuu viikonlopun yli: Illan viimeinen juna vei jälleen tyhjän Taimn rungon Tahkoluotoon. ...vai kiinostaako ketään? Toki voin lopettaa asiasta raportoinninkin ja pitää omana tietona, kyllähän se mulle sopii Havainnot on tärkeitä. Täälläkin seurataan tarkkaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #169 : Maaliskuu 13, 2015, 21:52:50 » |
|
Näyttäisi siltä että Tahkoluodon rikasteralli jatkuu viikonlopun yli: Illan viimeinen juna vei jälleen tyhjän Taimn rungon Tahkoluotoon. ...vai kiinostaako ketään? Toki voin lopettaa asiasta raportoinninkin ja pitää omana tietona, kyllähän se mulle sopii Havainnot on tärkeitä. Täälläkin seurataan tarkkaan. Jani, voin toki olla väärässä, mutta toi Misan kommentti saattoi olla laitettu hieman vinoilumielessä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Misa Lammio
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 83
|
« Vastaus #170 : Maaliskuu 13, 2015, 21:59:05 » |
|
Näyttäisi siltä että Tahkoluodon rikasteralli jatkuu viikonlopun yli: Illan viimeinen juna vei jälleen tyhjän Taimn rungon Tahkoluotoon. ...vai kiinostaako ketään? Toki voin lopettaa asiasta raportoinninkin ja pitää omana tietona, kyllähän se mulle sopii Havainnot on tärkeitä. Täälläkin seurataan tarkkaan. Jani, voin toki olla väärässä, mutta toi Misan kommentti saattoi olla laitettu hieman vinoilumielessä. Ei ole vinoilua.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 343
|
« Vastaus #171 : Maaliskuu 13, 2015, 22:51:47 » |
|
o/ <-- täällä kolmas kiinnostunut!
Pitää myös muistaa, että näitä VR:n operoimia rikastekuljetuksia ei enää kovin kauaa jatku...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 44
|
« Vastaus #172 : Maaliskuu 14, 2015, 08:19:53 » |
|
Minäkin olen kiinnostunut
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #173 : Maaliskuu 16, 2015, 21:02:31 » |
|
Aina tavaraliikenteen (ja muutkin junaliikenteen) havainnot ovat kiinnostavia! Lisää vain Jani havaintoja peliin kun niitä teet!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #174 : Maaliskuu 16, 2015, 21:24:30 » |
|
Polttoainejuna T 3106 Nokialta kulkee edelleen. Tänään n. puoli tuntia myöhässä (klo 20:01 Tampereen ohitus).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|