Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 32 | Siirry alas Tulostusversio
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #225 : Syyskuu 11, 2015, 20:22:58 »

Tänään Porin aamujunassa Sr1+Kpb.

Suoraan sanottuna vituttaa kun sahatavaraliikenne on aika vähissä nykyään. Ei ole pelkästään rautateiden vika.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Viljo Sädemäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #226 : Syyskuu 14, 2015, 18:28:45 »

Aamujunassa Porin asemalla näin muutaman Occ-vaunun kiskolastissa. Satuin näkemään tosin vain vilaukselta.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2015, 05:22:47 kirjoittanut Viljo Sädemäki » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #227 : Syyskuu 26, 2015, 19:38:20 »

Havaitsin että tänään oli aamuyöstä ollut poikkeuksellisesti kulussa tavarajunavuoro T53803 Tampereelta Poriin, radan tyypillisesti ollessa lauantaisin täysin avoinna tavarajunista Kokemäen ja Porin välillä. Itse en jaksanut lähteä kuvaamaan tätä aamuista kulkijaa, joten kyselenkin nyt että sattuiko joku näkemään että millainen kokoonpano T53803:lla olisi ollut jos olisin ollut kuvaamassa sitä?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #228 : Lokakuu 03, 2015, 19:12:51 »

HUOM!!! Harjavallan ja Mäntyluodon välillä olisi tulevalla viikolla tavarajunaliikennettä arkipäivien lisäksi poikkeuksellisesti myös lauantaina 10.10. Ihan ilmoitusluontaisesti tiedotan siitä asiasta kiinnostuneille! Ks. http://junat.dy.fi/liikenne/asema/NAL/2015-10-10
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #229 : Lokakuu 05, 2015, 18:40:58 »

Käys Jani ottamassa kuvia tuosta junasta niin tiedetään mitä se kuljettaa. Ja vielä Tahkoluotoon asti menee, koskahan sinne on mennyt viimeksi aikataulun mukaisia junia?
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #230 : Lokakuu 05, 2015, 20:52:37 »

Käys Jani ottamassa kuvia tuosta junasta niin tiedetään mitä se kuljettaa. Ja vielä Tahkoluotoon asti menee, koskahan sinne on mennyt viimeksi aikataulun mukaisia junia?

35 vaunua hiiltä.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1239


« Vastaus #231 : Lokakuu 06, 2015, 06:21:31 »

Toivottavasti tänne saataisiin kuvamateriaalia kys. junasta matkan edistymisestä!  Virnistää Tälläistä Vok-junaa ei ole ennen nähty Porin radalla?

Milloin vaunut mahtaa tulla takaisin?
tallennettu

Viljo Sädemäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #232 : Lokakuu 07, 2015, 11:40:52 »

Aamulla oli Porin asemalla seisomassa n.18 kpl (en laskenut tarkasti) Vok-vaunuja!
Ja lisäksi Mäntyluodon aamujunassa oli muutama sahatavaravaunu.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #233 : Lokakuu 09, 2015, 16:20:16 »

Aamulla oli Porin asemalla seisomassa n.18 kpl (en laskenut tarkasti) Vok-vaunuja!
Ja lisäksi Mäntyluodon aamujunassa oli muutama sahatavaravaunu.

Yksi pitkä vok-juna meni Tampereen aseman ohi tänään kahdelta päivällä. Porin asemalla oli kuitenkin vaunuja vieläkin odottamassa, eli näitä on tainnut tulla kaksikin junaa?
Sen verran tiedän, että kyseessä oli koejuna Siperiasta 4000km päästä Suomen rajasta, ja lastina hiiltä.
Ihmettelen vain, että mitä hiilellä tehdään, kun eikö hiilivoimala Tahkoluodossa jo pysäytetty? Asiakas tässä oli kuitenkin Fortum.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #234 : Lokakuu 09, 2015, 16:54:12 »

Pohjolan Voiman laitos jäi tehoresrvin ulkopuolelle sopimuskaudella 2015--17 ja sulkeminen koskenee sitä. Mutta Fortumin Meri-Porin modernia kivihiilivoimalaa tämä ei koske.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1239


« Vastaus #235 : Lokakuu 09, 2015, 17:08:46 »

IC 469:ssä oli tänään normirungon lisäksi myös Tampereen vararunko. Hujut kertoo, että normirungossa kaikki vessat olivat rikki.
tallennettu

Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #236 : Lokakuu 09, 2015, 18:43:59 »

IC 469:ssä oli tänään normirungon lisäksi myös Tampereen vararunko. Hujut kertoo, että normirungossa kaikki vessat olivat rikki.

Itse kuljin ic467 ja ic464 tänään ja ainakin yksi vessa toimi ja yksi oli pois käytöstä. Eilen aamulla Porin aamun Helsingin junasta puuttui kuudes vaunu, eli kulki ilman edoa. Helsinkiin päästyämme muutenkin ko runko meni kokonaan huoltoon. Henkilökunta haukkui, että paljon oli ongelmia.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #237 : Lokakuu 09, 2015, 18:47:12 »

Pohjolan Voiman laitos jäi tehoresrvin ulkopuolelle sopimuskaudella 2015--17 ja sulkeminen koskenee sitä. Mutta Fortumin Meri-Porin modernia kivihiilivoimalaa tämä ei koske.


Ok, hyvä tietää. Itse vain kuvittelin vain, että hiilivoimalat ajetaan alas ja ihmettelin. Kyseessä siis koejunat Sipeariasta Fortumille. Toivotaan, että tulisi säännöllisemmäksi liikenteeksi, vaikka sähkövedolla ei perille pääsekään.
tallennettu
Ari Lindroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #238 : Lokakuu 10, 2015, 07:59:15 »

Eilen oli IC469:n perässä pimeän näköinen sininen vaunu viimeisenä vaununa. Liekö mennyt pataan pantavaksi.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1239


« Vastaus #239 : Lokakuu 10, 2015, 09:12:37 »

Eilen oli IC469:n perässä pimeän näköinen sininen vaunu viimeisenä vaununa. Liekö mennyt pataan pantavaksi.

Vaunu kuuluu Tampereen vararunkoon. Vaunu on EFit 23564
tallennettu

Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 275


« Vastaus #240 : Lokakuu 11, 2015, 09:47:15 »

Just ainakin lähti Vok-letka Porista kohti sisämaata. Koskahan viimeksi tuolla radalla (siis Kokemäen ja Porin välillä) on SUNNUNTAINA kulkenut tavarajuna...
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #241 : Lokakuu 11, 2015, 10:39:32 »

Just ainakin lähti Vok-letka Porista kohti sisämaata. Koskahan viimeksi tuolla radalla (siis Kokemäen ja Porin välillä) on SUNNUNTAINA kulkenut tavarajuna...

Harjavallan ja Kokemäen välillä kulki vielä Talvivaaran happojunia parhaimmillaan seitsemänä päivänä viikossa. Saa nähdä kulkeeko taas, kun me veronmaksajat elvytämme kaivosta.
Toivotaan nyt, että hiiltä alkaisi kulkemaan. Komeita juniahan nuo pitkinä ovat.

Vielä,kun saataisiin sähkörata satamaan asti, lisäisi se varmaan kuljetuksia. Nythän on selvityksessä myös, että sataman ja Porin väli ajettaisiin radio-ohjauksella vaihtotöinä ja sähköllä vedot Porista Harjavaltaan.
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 449


« Vastaus #242 : Lokakuu 11, 2015, 12:29:39 »

Vielä,kun saataisiin sähkörata satamaan asti, lisäisi se varmaan kuljetuksia. Nythän on selvityksessä myös, että sataman ja Porin väli ajettaisiin radio-ohjauksella vaihtotöinä ja sähköllä vedot Porista Harjavaltaan.

Toisaalta Harjavallan ja Mäntyluodon väliset kuljetukset ovat reilun vuoden päästä siirtymässä VR:ltä Valtasiirrolle, joilla tuskin on suunnitelmia sähköveturin hankinnasta.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #243 : Lokakuu 11, 2015, 14:41:37 »

Vielä,kun saataisiin sähkörata satamaan asti, lisäisi se varmaan kuljetuksia. Nythän on selvityksessä myös, että sataman ja Porin väli ajettaisiin radio-ohjauksella vaihtotöinä ja sähköllä vedot Porista Harjavaltaan.

Toisaalta Harjavallan ja Mäntyluodon väliset kuljetukset ovat reilun vuoden päästä siirtymässä VR:ltä Valtasiirrolle, joilla tuskin on suunnitelmia sähköveturin hankinnasta.


Missä näin on sanottu? Tiedän kyllä lehtijutut, mutta siinähän oli vain Valtasiirron tavoitteista. Niistä on vielä pitkä matka käytäntöön.
Oman käsitykseni mukaan neuvottelut jatkosta ovat vielä kesken.
Onko Valtasiirrolla jo kalustoa? Entä henkilökuntaa?
Pian pitäisi alkaa jo menemään sanoista tekoihin.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #244 : Lokakuu 11, 2015, 16:35:50 »

Toivottavasti VR ei ylihinnoittele itseään ulos hiilikuljetuksista. Siperiasta Poriin tuleva hiili ja öljy matkaa ensin junalla Venäjän satamiin ja sieltä sitten laivalla perille. Voisihan sitä myös kuskata suoraan junalla perille mutta...

No saa nähdä. Vaikea näin maallikon arvioida kustannuksia, mutta voisi kuvitella suorassa junassakin olevan etunsa. Ainakin aikataulun mukaan junat taisivat tulla ja lähteä, joten purku varmaan meni ok.
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 449


« Vastaus #245 : Lokakuu 11, 2015, 17:19:25 »

Toisaalta Harjavallan ja Mäntyluodon väliset kuljetukset ovat reilun vuoden päästä siirtymässä VR:ltä Valtasiirrolle, joilla tuskin on suunnitelmia sähköveturin hankinnasta.


Missä näin on sanottu? Tiedän kyllä lehtijutut, mutta siinähän oli vain Valtasiirron tavoitteista. Niistä on vielä pitkä matka käytäntöön.
Oman käsitykseni mukaan neuvottelut jatkosta ovat vielä kesken.
Onko Valtasiirrolla jo kalustoa? Entä henkilökuntaa?
Pian pitäisi alkaa jo menemään sanoista tekoihin.

Tälläkin hetkellä Valtasiirrolla on tavoitteena liikenteen aloittaminen tammikuussa 2017. Kun tuo sama tavoite on ollut jo pidempään, niin se kyllä viittaisi siihen, että sekä kaluston että asiakkaiden hankinta etenisi aika lailla toivottuun tahtiin. Varsinkaan kun aikaa ei ole tuon enempää jäljellä

Toukokuun alun Satakunnan Kansan mukaan Valtasiirto oli toukokuussa kartoittamassa asiakkaita ja 9.6 allekirjoittamassa aiesopimusta kahden veturin hankinnasta saksalaiselta toimittajalta.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #246 : Lokakuu 11, 2015, 18:42:47 »

Toisaalta Harjavallan ja Mäntyluodon väliset kuljetukset ovat reilun vuoden päästä siirtymässä VR:ltä Valtasiirrolle, joilla tuskin on suunnitelmia sähköveturin hankinnasta.


Missä näin on sanottu? Tiedän kyllä lehtijutut, mutta siinähän oli vain Valtasiirron tavoitteista. Niistä on vielä pitkä matka käytäntöön.
Oman käsitykseni mukaan neuvottelut jatkosta ovat vielä kesken.
Onko Valtasiirrolla jo kalustoa? Entä henkilökuntaa?
Pian pitäisi alkaa jo menemään sanoista tekoihin.

Tälläkin hetkellä Valtasiirrolla on tavoitteena liikenteen aloittaminen tammikuussa 2017. Kun tuo sama tavoite on ollut jo pidempään, niin se kyllä viittaisi siihen, että sekä kaluston että asiakkaiden hankinta etenisi aika lailla toivottuun tahtiin. Varsinkaan kun aikaa ei ole tuon enempää jäljellä

Toukokuun alun Satakunnan Kansan mukaan Valtasiirto oli toukokuussa kartoittamassa asiakkaita ja 9.6 allekirjoittamassa aiesopimusta kahden veturin hankinnasta saksalaiselta toimittajalta.


No se mitä itse tiedän ja mihin luotan on, että neuvottelut Bolidenin rikastekuljetuksista on edelleen kesken. Toki päätöksiä pitänee pian tehdä, ainakin jos meinaavat Valtasiirron valita, koska kymmenien rikastevaunujen, veturien, henkilökunnan ym. hankkiminen vie aikaa. Tietysti henkilökuntaa siirtyy varmaan VR:ltäkin.
Mitenhän sen jälkeen hoidetaan kaikki muut kuljetukset? Talvivaara, Pyhäsalmi, Ajos, Kemira, Kaskinen. Kenen rungoilla nuo ajetaan Harjavaltaan.. Paljon avoimia kysymyksiä.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #247 : Lokakuu 13, 2015, 13:24:50 »

Norilskille alkaa myös myöhemmin syksyllä tulemaan rikastetta Norilskista, mikä kuljetetaan laivalla Kuolaan ja sieltä rautateitse Harjavaltaan.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2015, 17:54:39 kirjoittanut Kari Huuva » tallennettu
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #248 : Lokakuu 17, 2015, 19:53:32 »

Tänään Tahkoluodon radalla näyttäisi olevan jälleen liikennettä pienen tauon jälkeen...

Rikastetta Harjavaltaan.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #249 : Lokakuu 24, 2015, 21:50:43 »

PAI 65998 Mäntyluoto - Tahkoluoto: Dv12 2657 + 1*Vok + 1*Hkba

Hiilivaunu "hieman" muista jäljessä, vai meniko oikein Stenalle?

Eiköhän ollut edelleen Fortumin kuljetuksia. Erikoista tosin yhtä vaunua viedä, olisiko ollut korjauksessa tai jotain?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 32 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina