[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #375 : Toukokuu 11, 2016, 16:05:52 » |
|
Onko normaaliakin että IC469:ssä on 5 vaunua, joista yksi on ravintolavaunu Rx? Näin sellaisen kokoonpanon hetki sitten Nokialla. Myös Destian Ttk5 teki Nokian asemalla jonkinlaisia ratatöitä, tuohan tuli siis aamulla Turusta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Valtteri Renfors
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 36
|
« Vastaus #376 : Toukokuu 12, 2016, 13:49:54 » |
|
T 58516 tänään kahdella Sr1:llä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #377 : Toukokuu 12, 2016, 16:53:09 » |
|
T 58516 tänään kahdella Sr1:llä.
Ajettiin tunnuksella T 58516, koska olisi alun perin pitänyt lähteä muutamaa tuntia aiemmin tunnuksella T 53816, mutta syystä tai toisesta se oli jouduttu perumaan ja lähti lopulta 58516:na.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #378 : Toukokuu 12, 2016, 17:23:58 » |
|
T 58516 tänään kahdella Sr1:llä.
Ajettiin tunnuksella T 58516, koska olisi alun perin pitänyt lähteä muutamaa tuntia aiemmin tunnuksella T 53816, mutta syystä tai toisesta se oli jouduttu perumaan ja lähti lopulta 58516:na. Liittynee siihen, että ratakapasiteetti on käytettävä tietyn aikaikkunan sisällä (vartti, puoli tuntia, ehkä tuntikin). En muista mitä aikarajoja Liikennevirasto on asiasta säätänyt. Käytännössä liikenteenohjaus ei päästä junaa liikkeelle tuon aikaikkunan mentyä, ennen kuin on uusi ratakapasiteetti myönnetty.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #379 : Toukokuu 12, 2016, 21:27:58 » |
|
Liittynee siihen, että ratakapasiteetti on käytettävä tietyn aikaikkunan sisällä (vartti, puoli tuntia, ehkä tuntikin). En muista mitä aikarajoja Liikennevirasto on asiasta säätänyt. Käytännössä liikenteenohjaus ei päästä junaa liikkeelle tuon aikaikkunan mentyä, ennen kuin on uusi ratakapasiteetti myönnetty.
Ratakapasiteetin hakuohjeessa todetaan seuraavaa: Kapasiteetti haetaan uudelleen myös, mikäli juna on lähdössä alkuperäiseltä lähtöpaikaltaan yli 120 min aikataulustaan myöhässä tai juna haluttaisiin laittaa liikkeelle yli 30 min ennen sen virallista lähtöaikaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #380 : Toukokuu 20, 2016, 18:16:11 » |
|
Rikastejuna T 3861 Harjavallasta Mäntyluotoon peruttiin tältä päivältä. Rikastejunan ajoa varten Harjavallassa ollut veturi Dv12 2642 ajettiin lopulta Poriin veturinsiirtona tunnuksella VET 11767.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Valtteri Renfors
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 36
|
« Vastaus #381 : Toukokuu 23, 2016, 16:37:57 » |
|
Tänään on taas T 3812:ssa niitä Venäläisiä vaunuja joissa on säkkejä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 31
|
« Vastaus #382 : Toukokuu 23, 2016, 18:55:29 » |
|
Ja tällä viikolla ei rikasteliikennettä Harjavalta-Mäntyluoto välillä. Harjavallassa tehtaalla vuosihuolto ja purkupaikat remontissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Valtteri Renfors
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 36
|
« Vastaus #383 : Toukokuu 25, 2016, 15:49:20 » |
|
Juuri äsken Porin asemalla oli Hbi tai Hai vaunuja, taitaa mennä tänään T 3812 mukana.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #384 : Heinäkuu 04, 2016, 08:42:18 » |
|
Tänään Poriin saapui Oulusta tavarajuna, jossa veturina 2 Dv12 ja 39 vaunua kuormana betonielementtejä (tai jotain rakentamiseen liittyvää materiallia tms)!
Tuohan oli se T55504, joka tuli Tampereelle, vaihtoi siellä varmaan veturit Deevereihin ja jatkoi kohti Poria ilmeisesti eri junanumerolla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 61
|
« Vastaus #385 : Heinäkuu 04, 2016, 09:24:25 » |
|
Kylläpäs nyt tapahtuu, kun Tahkoluotoonkin on liikennettä.
|
|
|
tallennettu
|
Porilaista hulluutta.
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #386 : Heinäkuu 04, 2016, 09:59:29 » |
|
Milloin viimeksi on tullut kolme tavarajunaa Tampereelta Poriin samana päivänä. Edellisestä kerrasta taitaa olla jonkin verran aikaa.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« Vastaus #387 : Heinäkuu 04, 2016, 10:38:16 » |
|
Milloin viimeksi on tullut kolme tavarajunaa Tampereelta Poriin samana päivänä. Edellisestä kerrasta taitaa olla jonkin verran aikaa.
Pikainen vilkaisu osoittaa, että 6. kesäkuuta, 12. toukokuuta, 18. huhtikuuta, 22. maaliskuuta jne. Näyttäisi siis olevan n. kerran kuukaudessa tapahtuva ilmiö.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #388 : Heinäkuu 04, 2016, 11:35:24 » |
|
Noh, näköjään sitten edes kymmenkunta kertaa vuodessa kun vielä vuosituhannen alkupuolella niitä tuli säännöllisesti arkena se kolme päivässä, joskus neljäkin. Ja Harjavallan päivittäinen juna vielä erikseen.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #390 : Heinäkuu 05, 2016, 08:00:45 » |
|
Maanantain 4.7. aikana lähti 35 minuuttia myöhässä poikkeuksellinen tavarajunavuoro tunnuksella T 55514 Porista Tampereelle. Ohitti silminnäköhavaintopaikkanani olevan Nakkilan klo 23.35 aikoihin, lastinaan 39 kappaletta tällaisia tyhjiä puuvaunuja. Vetovoimana toimi kaksi Dv12-veturia.
Nuo ei kyllä ole puuvaunuja vaan yleisavovaunuja. Ja tuolla samalla junalla oli tuotu edellisenä päivänä betonielementtejä Oulusta Poriin, sama tapahtuu ensi viikolla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #391 : Heinäkuu 05, 2016, 13:22:26 » |
|
Vähän offtopic, mutta onko kellään tietoa mihin nuo elementit menivät ja miksi niitä tartti Oulusta asti rahdata?
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #392 : Heinäkuu 05, 2016, 13:45:10 » |
|
Vähän offtopic, mutta onko kellään tietoa mihin nuo elementit menivät ja miksi niitä tartti Oulusta asti rahdata?
Samaa tietoa kaivataan, missä on isoa rakentamista menossa, Rauman teollisuusalueelle on kuultu yksi ääni. Varmaan toimituksen on saanut sellainen yritys millä ei ole lähempänä tehtaita, ja tuollaiset pitkät elementit on kätevintä kuljettaa junalla, jos Transpoint saadaan innostumaan. Esimerkiksi Betonimestarit Oy kuljetti 2006-2007 noin 20.000 tonnia vastaavia betonielementtejä Iisalmen Peltosalmelta Ruotsin Kiirunaan rautateitse voitettuaan LKAB:n laajennusurakan. Projektia varten Betonimestarit hankki oikein nosturinkin: http://vaunut.org/kuva/25797?paik=Peltosalmi En tiedä, onko Betonimestarit sen jälkeen kuljettanut tuotteitaan rautateitse, jos jollain infoa, niin voi infota tänne.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #393 : Heinäkuu 05, 2016, 20:24:44 » |
|
Luulis että tuossa tilanteessa olis ajettu junakin raumalle mielummin kuin noita elementtejä 50 kilometriä tukkoista ja tietyömaana olevaa kasitietä sinne.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #394 : Heinäkuu 05, 2016, 20:32:06 » |
|
Minä kuulin, että kuljetus olisi ollut nelostuotteelle vai mikä se pelitalo on. Rakentavat jotain uutta varastoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #395 : Heinäkuu 05, 2016, 22:14:09 » |
|
Aivan, nehän tekevät jonkun oikein modernin automaattivaraston.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 61
|
« Vastaus #396 : Heinäkuu 07, 2016, 15:14:37 » |
|
Lauantaina 16.7 KLO 11.50 tulee jonkilainen Jazzjuna Helsingistä Poriin! Numerolla IC 619. Takaisin lähtee Porista 17.7 KLO 2.10. numerolla IC 626. Minkähänlainen kokoonpano siinä muuten on?
|
|
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2016, 19:37:12 kirjoittanut Miika Tuomela »
|
tallennettu
|
Porilaista hulluutta.
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #397 : Heinäkuu 07, 2016, 19:56:59 » |
|
Mahtaisiko kellään olla tietoa tuleeko vielä Venäjältä Tahkoluotoon hiilijunia? Marinetrafficista on jo havaittu mahd. hiililaiva Venäjän Ust-Lugasta Tahkoluodon syväsatamaan. Ei ole sen yhden kerran jälkeen enää tullut. Kyseessä kai olikin jonkinlainen koejuna. Huomenna taas Harjavaltaan lisäjunaa, mahtaako olla nikkelikiveä Norilskille vai esimerkiksi ammonniakkia Yaralle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 61
|
« Vastaus #399 : Heinäkuu 08, 2016, 16:07:59 » |
|
Lauantaina 16.7 KLO 11.50 tulee jonkilainen Jazzjuna Helsingistä Poriin! Numerolla IC 619. Takaisin lähtee Porista 17.7 KLO 2.10. numerolla IC 626. Minkähänlainen kokoonpano siinä muuten on? Todennäköisesti tämännäköinen kokoonpano on luvassa, jollainen oli myös viime vuonna kun kuvasin IC 626:n. Johtuen tielle osuneista rikastevaunuista koko junaa ei näy, mutta siinä on kolmen näkyvän vaunun lisäksi kaksi samanlaista vaunua vielä perässä, eli kokoonpanossa on yhteensä 5 kpl kaksikerroksisia. VR:n nettisivujen mukaan kokoonpano olisi Ed+Edfs+ERd+Ed+Ed. Ei ihmeellinen, mutta ei tuommosia (kokoonpanoja) paljon Porissa näy.
|
|
|
tallennettu
|
Porilaista hulluutta.
|
|
|