Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #450 : Marraskuu 08, 2016, 10:45:11 » |
|
Huhujen mukaan nikkelikiviä tulossa aamulla Harjavaltaan taas oikein isolla kädellä. Vetäjiä varmaan tarvitaan 2-3 yhteen junaan.
Näytti ainakin olevan 2xSR1 ja ~40vaunua nikkelikiveä eli arviolta tuollainen 600m ja 3200tonnin juna oli 53807.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 126
|
« Vastaus #451 : Marraskuu 13, 2016, 19:36:15 » |
|
Uskoisin syyn olevan, Porin ja Tahkoluodon radan sähköttömyys mutta kun, piuhat saadaan välille vedettyä niin sitten, junalla tullaan perille asti, eikä Viipuriin enää jäädä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 452
|
« Vastaus #452 : Marraskuu 13, 2016, 21:42:46 » |
|
Joo, siltä kovin näyttäisi. Porin sataman laivalistasta/kartasta selviää että tällä hetkellä Viipurin ja Porin välillä liikkuu pari laivaa hiiltä kuljettaen! Eli viime syksyn koejunista huolimatta hiili matkaa tuhansia kilometrejä Siperiasta ja juuri ennen Suomen rajaa juna vaihtuu laivaan.
Olisi mielenkiintoista tietää miksi hiilijunat ei tänä vuonna kulje Poriin asti? Tuliko laivavarustamolta edullisempi tarjous? Eikö Suomen puolella riittänyt vetureita/henkilökuntaa tähän liikenteeseen? Loppuiko Tahkoluodon sataman ratakapasiteetti kesken? Suomen rataverkkohan on tunnetusti täynnä ja sinnehän ei mahdu enenmpää? Tästä olisi ollut kahdelle Sr1 jokunen iso kokojuna vedettäväksi Poriin... Taannoinhan oli myös se tapaus, missä hiiltä ei kannattanut kuljettaa junalla suoraan Venäjältä Jyväskylään, vaan hiili uudelleenlastattiin junasta laivaan Viipurissa ja kuljetettiin sieltä Varkauteen jossa taas oli uusi uudelleenlastaus rekkoihin Jyväskylään viemistä varten. Ei kai auta kuin toivoa, että venäläiset vaunut uuden yhdysliikennesopimuksen myötä kulkevat Suomen rataverkolla nykyistä edullisemmin sinisen veturin vetäminä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #453 : Marraskuu 14, 2016, 13:52:17 » |
|
Eikä varmaan kaukana ole enää sekään tilanne että rakennetaan siirtokuormausasemat Vainikkalaan ja Niiralaan tai rajan taa noille kohdille, vedetään tavara sinne junalla ja sieltä eteenpäin rekalla.
Vielä onneksi rautatieliikenne on pysynyt suht kilpailukykyisenä idän liikenteen suhteen mutta en olisi niin varma tulevaisuudesta.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 452
|
« Vastaus #454 : Marraskuu 14, 2016, 19:05:49 » |
|
Eikä varmaan kaukana ole enää sekään tilanne että rakennetaan siirtokuormausasemat Vainikkalaan ja Niiralaan tai rajan taa noille kohdille, vedetään tavara sinne junalla ja sieltä eteenpäin rekalla. Noinhan se on ollut tavallaan jo jokusen vuoden, tosin sillä erolla, että siirtokuormaushallit eivät ole raja-asemilla vaan Kouvolassa. Useimmat Venäjän-liikenteen vaunukuormat eivät nykyisin kulje kiskoilla kuin Vainikkala–Kouvola-välin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #455 : Marraskuu 18, 2016, 15:44:49 » |
|
Aamulla näytti Poriin päin menevän Sr1+Dv12 perässään toistakymmentä sahatavaravaunua (voi olla että noiden perässäkin oli vielä jotain). Mielenkiintoista ja harvinaista liikennettä.
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 61
|
« Vastaus #456 : Marraskuu 26, 2016, 13:28:45 » |
|
Kuinka paljon muuten Aittaluodon rataa enään käytetään?
|
|
|
tallennettu
|
Porilaista hulluutta.
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #457 : Marraskuu 26, 2016, 15:48:02 » |
|
Kuinka paljon muuten Aittaluodon rataa enään käytetään?
Eikös siellä arkisin käydä 1-2 kertaa päivässä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #458 : Joulukuu 02, 2016, 11:10:09 » |
|
Juu pian alkaa pikajunakin kulkea. Aika kevyt on palvelu näköjään IC-junaan verrattuna.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #459 : Joulukuu 04, 2016, 18:58:56 » |
|
Voisi olla raakapuuvaunujen vienti Kokemäelle tai vika kalustossa (laakerin kuumakäynti?).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #460 : Joulukuu 12, 2016, 21:09:03 » |
|
! T 55891 VR-Yhtymä Oy Siilinjärvi Asema - Pori Lähtöaika: ma 12.12.2016 17:10 http://julia.dy.fi/train?s=55891&d=2016-12-12Meinaako Porin satama viedä siivun Kokkolalaisilta vai mistähän on kyse? Mielenkiintoinen kulkuväli tosiaan. Mahtaako olla kuitenkin Aittaluodon juna? Vai onko Siilinjörvellä puunkuormausta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 275
|
« Vastaus #461 : Joulukuu 16, 2016, 13:59:51 » |
|
Mihin tämä sun epäilyksesi perustuu?
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 31
|
« Vastaus #462 : Joulukuu 16, 2016, 19:26:13 » |
|
Kovin kepoisalta kyseinen laiva vaikuttaa kun syväys 6,5m marinetrafficista katsottuna, että ei se ainakaan täydessä kuormassa ole likikään kun toisaalla max syväykseksi ilmoitettiin 10m... Ja toisekseen on tietoa, että isohko laiva tulee erästä Harjavallasta tulevaa tuotetta hakemaan juuri näinä aikoina, mikä Tahkoluodosta lastataan normaalistikin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 31
|
« Vastaus #463 : Joulukuu 16, 2016, 19:46:57 » |
|
Kovin kepoisalta kyseinen laiva vaikuttaa kun syväys 6,5m marinetrafficista katsottuna, että ei se ainakaan täydessä kuormassa ole likikään kun toisaalla max syväykseksi ilmoitettiin 10m... Ja toisekseen on tietoa, että isohko laiva tulee erästä Harjavallasta tulevaa tuotetta hakemaan mikä Tahkoluodosta lastataan normaalistikin. Kiitoksia tiedosta! Lähtöpaikan puolesta tämä olisi voinut kuljettaa fosfaattia Tunisiasta Tahkoluodon kautta Siilinjärvelle, mutta nyt taisi oma "varma epäilys" uusista kuljetuksista mennä varmasti päin mäntyä? Toki voihan sitä itsekkin olla väärässä, ei olisi eka eikä vika kerta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #464 : Joulukuu 16, 2016, 21:14:10 » |
|
Kovin kepoisalta kyseinen laiva vaikuttaa kun syväys 6,5m marinetrafficista katsottuna, että ei se ainakaan täydessä kuormassa ole likikään kun toisaalla max syväykseksi ilmoitettiin 10m... Ja toisekseen on tietoa, että isohko laiva tulee erästä Harjavallasta tulevaa tuotetta hakemaan mikä Tahkoluodosta lastataan normaalistikin. Kiitoksia tiedosta! Lähtöpaikan puolesta tämä olisi voinut kuljettaa fosfaattia Tunisiasta Tahkoluodon kautta Siilinjärvelle, mutta nyt taisi oma "varma epäilys" uusista kuljetuksista mennä varmasti päin mäntyä? Taitaa ne Porin alueen uudet kuljetukset liittyä vain Harjavaltaan ainakin niin kauan kunnes radalle saadaan langat. Ei tietoa, mutta epäilys.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 61
|
« Vastaus #466 : Joulukuu 19, 2016, 08:16:40 » |
|
Porin pikajuna tänään Tpe vararungolla.
|
|
|
tallennettu
|
Porilaista hulluutta.
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #467 : Joulukuu 19, 2016, 17:10:40 » |
|
Tänään junassa on siis enemmän istumakapasiteettia kuin normaalisti Kuinka usein vararunkoa käytettäessä näin käy?
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #468 : Joulukuu 21, 2016, 16:18:28 » |
|
Tämänpäiväilessä T 3812 jotain ongelmia havaittavissa: Kulkutietoviestien perusteella juna ei ole lähtenyt vielä Harjavallasta!
Veturissa ja ilmeisesti myös JKV-laitteessa on ollut jotain vikaa mitä minä nyt kulkutiedoista katselin, joka on aiheuttanut sen että juna on ollut lopulta perillä Tampereella 170 minuuttia (1h 50min) myöhässä. http://junat.dy.fi/liikenne/juna/3812/2016-12-20
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 61
|
« Vastaus #469 : Joulukuu 23, 2016, 16:18:51 » |
|
Tänään oli oikein Sr1:n valjakkopäivä Porissa! P478:ssä oli Sr1:t 3054 ja 3043, ja T53816:ssa oli 3021 ja 3084.
|
|
|
tallennettu
|
Porilaista hulluutta.
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #470 : Joulukuu 23, 2016, 16:23:29 » |
|
Tänään oli oikein Sr1:n valjakkopäivä Porissa! P478:ssä oli Sr1:t 3054 ja 3043, ja T53816:ssa oli 3021 ja 3084.
P 478:ssä ollut kiihtyvyys kohdallaan, kun kolmea vaunua vedetään kahdella veturilla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #471 : Joulukuu 23, 2016, 17:08:04 » |
|
Tänään oli oikein Sr1:n valjakkopäivä Porissa! P478:ssä oli Sr1:t 3054 ja 3043, ja T53816:ssa oli 3021 ja 3084.
P 478:ssä ollut kiihtyvyys kohdallaan, kun kolmea vaunua vedetään kahdella veturilla Harjavallan vetureita varmaan ajattivat pois täältä, kun aamulla taisi tulla raskas 53807 ja 3824.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #472 : Joulukuu 26, 2016, 21:10:40 » |
|
Tavaraa kulkee Harjavallassa joulupyhistä huolimatta T 58507 VR-Yhtymä Oy Tampere Viinikka - Harjavalta Lähtöaika: ma 26.12.2016 9:48 http://julia.dy.fi/train?s=58507&d=2016-12-26Nyt sitten tuo Hong Kongin lipun alla kulkeva laiva on poistunut Porista, ilmoitetun 8.8m syväyksen puolesta taisi olla tavaran hakureissu, eli ei mitään(?) uusia kuljetusvirtoja maailmalta. Pahoittelut vaan aiheuttamastani hämminkistä Tämän päiväinen juna Harjavaltaan oli 2xSR1 ja 30 vo- vaunua. Eli nikkelikiveä Norilskille.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 442
|
« Vastaus #473 : Joulukuu 28, 2016, 09:57:03 » |
|
Veturimiehistöillä ei vissiin ole linjalla kulkiessaan mukana justeeria ja keksiä? Mutta ajeluttaahan tuo noita vettejä molempiin suuntiin Rauman radalla, joten huomattavaa logistista tai veturikierrollista häiriötä tästä veturisiirron äkkinäisestä käännöksestä tuskin seurasi.
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 31
|
« Vastaus #474 : Joulukuu 31, 2016, 16:28:24 » |
|
Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan
|
|
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2016, 21:28:54 kirjoittanut Timo Heikkinen »
|
tallennettu
|
|
|
|