Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« : Lokakuu 03, 2013, 20:38:44 » |
|
Uudet listat ovat julkaistu - let's katsomaan!- Allegrojen numerot näkyvät muuttuvan myös Suomen puolella 150 -sarjaan. - Pasila–Nokela -rekkajuna 3053 näyttää puuttuvan. Olisikohan inhimillinen erreys, kun 5016 kuitenkin löytyy. - Helsinki–Turku -välille asetettaneen kaksi kalustonsiirtoa, 10201 sunnuntaisin ja 10202 torstaisin. - Kaksi Ilr–Kv -veturijunaa, 11125 ja 11127 joista jälkimmäiselle ei ole annettu kulkupäiviä. - Kaksi veturijunaa Rantaradalle, 11318 Tku–Ilr / 11319 Ilr–Tku. Todella monen junan kohdalla on niin, ettei ole annettu kulkupäiviä, ja junan kerrotaan aloittavan kulun vasta joulukuussa. Täytyy odotella joulukuun listoja... http://tinyurl.com/pla7zw7
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 452
|
« Vastaus #1 : Lokakuu 03, 2013, 21:10:46 » |
|
T3385 Haapamäki-Seinäjoki. Ollut kulussa keskiviikkoisin viime kuun alkupuolelta lähtien.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #2 : Lokakuu 03, 2013, 21:28:49 » |
|
- Allegrojen numerot näkyvät muuttuvan myös Suomen puolella 150 -sarjaan.
Allegrot tulevat olemaan ainoat Helsingistä lähtevät parillisen numeron omaavat matkustajajunat.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #3 : Lokakuu 03, 2013, 21:38:01 » |
|
T3385 Haapamäki-Seinäjoki. Ollut kulussa keskiviikkoisin viime kuun alkupuolelta lähtien.
Missä junassa veturi/-t saapuu/-vat Haapamäelle?
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #4 : Lokakuu 03, 2013, 21:46:28 » |
|
T3385 Haapamäki-Seinäjoki. Ollut kulussa keskiviikkoisin viime kuun alkupuolelta lähtien.
Missä junassa veturi/-t saapuu/-vat Haapamäelle? 3309
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #5 : Lokakuu 07, 2013, 16:23:27 » |
|
Grafiikoita muuten löytyy taas, 24.11 saakka
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #6 : Lokakuu 09, 2013, 18:00:01 » |
|
Jyväskylän suunnalla merkittävimmät muutokset tavaraliikenteessä näyttäisivät olevan junien 3365 (Jy–Äki), 3406 (Äki–Tpet) ja 3409 (Vka–Jy) poistumiset, sekä 3346:n (Suo–Jy) korvaaminen 3359:llä (Suo–Äki).
Ensin mainitun poistuminen ei tullut yllätyksenä, koska viime syksystä alkaen ko. juna on kulkenut useimmiten vaunuttomana.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #7 : Lokakuu 09, 2013, 21:14:09 » |
|
Jos pahimmat uhkakuvat Suolahden/Äänekosken liikenteen suhteen toteutuvat, kohta ei ole ainuttakaan Jy-Tpe junaa, niin se vaan on....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #8 : Lokakuu 09, 2013, 21:37:23 » |
|
Kappas vaan, näköjään viikonlopun (tällä kertaa tosin vain la) kuparijuna Pri-Hva-Pri tekee paluun listoille 8 vuoden tauon jälkeen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 236
|
« Vastaus #9 : Lokakuu 10, 2013, 23:34:24 » |
|
Valottaisko joku espoolaiselle maalaistollolle noi lyhenteiden merkitykset noiden junien edessä. Tottakai T=tavara, S=pendolino, IC=Intercity jne. Mutta mikä hitto on HSM? Tai MV?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 236
|
« Vastaus #10 : Lokakuu 10, 2013, 23:36:47 » |
|
Valottaisko joku espoolaiselle maalaistollolle noi lyhenteiden merkitykset noiden junien edessä. Tottakai T=tavara, S=pendolino, IC=Intercity jne. Mutta mikä hitto on HSM? Tai MV?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #11 : Lokakuu 11, 2013, 03:33:29 » |
|
PVV = Pikajuna, venäläinen vaunusto HL, HLV = Lähiliikenne - ylimääräinen V tarkoittanee veturivetoista poikkeuksellisella pysähtymiskäyttäytymisellä, koska vain osa peltipaikuista on V:llisiä PYO = Yöpikajuna HSM = Taajamajuna Sm-kalustolla HDM = Taajamajuna Dm-kalustolla MV = Kaukoliikenteen kalustosiirto HV = Lähiliikenteen kalustosiirto VET = veturisiirto
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #12 : Lokakuu 11, 2013, 06:50:00 » |
|
Eikös joskus vankkaliikenteen alussa junista käytetty nimenomaan tuota HDm -merkkiä, eikä H:ta?
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Marko Anttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 176
|
« Vastaus #13 : Lokakuu 11, 2013, 10:39:37 » |
|
Sinisiä vaunuja kuljettaneet kalustonsiirto- eli tyhmävaunujunat Ilmala r - Seinäjoki - Ilmala r (10204, 10205) lauantaisin ovat hävinneet listalta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Anttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 176
|
« Vastaus #14 : Lokakuu 11, 2013, 10:41:49 » |
|
Jos pahimmat uhkakuvat Suolahden/Äänekosken liikenteen suhteen toteutuvat, kohta ei ole ainuttakaan Jy-Tpe junaa, niin se vaan on.... Onko tässä kyse tehtaan / tehtaiden mahdollisista sulkemisista?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #15 : Lokakuu 11, 2013, 12:11:46 » |
|
Jos pahimmat uhkakuvat Suolahden/Äänekosken liikenteen suhteen toteutuvat, kohta ei ole ainuttakaan Jy-Tpe junaa, niin se vaan on.... Onko tässä kyse tehtaan / tehtaiden mahdollisista sulkemisista? Ei vaan siitä, että molemmat tehtaat (Metsä Board, Valtra) ovat ilmaisseet harkitsevansa vakavasti rautatiekuljetusten käytön lopettamista niiden kalliin hinnan takia. Jos kartongin/traktoreiden kuljettaminen loppuisi, tippuisi viimeinen pohja pois Jy-Tpe-junalta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 272
|
« Vastaus #16 : Lokakuu 11, 2013, 13:49:46 » |
|
En kyllä vieläkään ymmärrä miten rekalla voi olla niin pirun halpaa kuljettaa tavaraa. Jotain muutosta pitää saada tähän!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 472
|
« Vastaus #17 : Lokakuu 11, 2013, 14:04:57 » |
|
Joensuun ja Nurmeksen välisten taajamajunien (760–763) junatyyppinä on yhä HDM, vaikka nuo on kesästä 2012 lähtien ajettu veturivetoisina. Milloinkahan aikataulut muuttuvat vastaamaan todellisuutta tai päinvastoin…?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #18 : Lokakuu 11, 2013, 18:09:20 » |
|
Jos pahimmat uhkakuvat Suolahden/Äänekosken liikenteen suhteen toteutuvat, kohta ei ole ainuttakaan Jy-Tpe junaa, niin se vaan on.... Onko tässä kyse tehtaan / tehtaiden mahdollisista sulkemisista? Ei vaan siitä, että molemmat tehtaat (Metsä Board, Valtra) ovat ilmaisseet harkitsevansa vakavasti rautatiekuljetusten käytön lopettamista niiden kalliin hinnan takia. Jos kartongin/traktoreiden kuljettaminen loppuisi, tippuisi viimeinen pohja pois Jy-Tpe-junalta. Mihikä satamiin noita alueen tuotteita on kuskattu? Mietin vaan, että jos esim. Proxion saisi polkaistua liikenteen käytiin, niin junan ajattaminen Vuosaareen vaatisi hankintana myös modernin sähköveturin (Sr2+ tekniikkaa) koska tunnelissa ei taideta hyväksyä dieseleitä? Monopoliyhtiön vetopalvelukorvaukset veisivät todennäköisesti pohjan edullisilta hinnoilta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #19 : Lokakuu 11, 2013, 18:32:15 » |
|
Metsä Boardin kartonki menee Hankoon ja Valtran traktorit Vuosaareen, Vuosaareen ei voi. Ajattaa Sr1 vetoisia junia ainoastaan Sr2 vetoisina, johtuu Savion tunnelin ilman kosteudesta.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #20 : Lokakuu 11, 2013, 18:49:34 » |
|
Metsä Boardin kartonkia menee Hangon lisäksi mainittuun Vuosaareen (toinen MB päävientisatamista), sekä Itä-Suomen huolintaliikkeille. Ennen on mennyt myös Turkuun ja Raumalle.
Myöskin traktoreita on mennyt Turkuun ja Raumalle, mutta nämä linjat ovat hiljentyneet, ja nykyään vienti on keskittynyt Vuosaareen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #21 : Lokakuu 11, 2013, 20:15:01 » |
|
Sinisiä vaunuja kuljettaneet kalustonsiirto- eli tyhmävaunujunat Ilmala r - Seinäjoki - Ilmala r (10204, 10205) lauantaisin ovat hävinneet listalta.
12.8 alkaen näkyvät aikataulut kuitenkin väittävät että kyseiset junat olisivat kulussa 14.12.2013 asti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #22 : Lokakuu 11, 2013, 20:25:13 » |
|
Sinisiä vaunuja kuljettaneet kalustonsiirto- eli tyhmävaunujunat Ilmala r - Seinäjoki - Ilmala r (10204, 10205) lauantaisin ovat hävinneet listalta.
12.8 alkaen näkyvät aikataulut kuitenkin väittävät että kyseiset junat olisivat kulussa 14.12.2013 asti. Ei ole vakinainen 27.10 alkaen. Ei noihin luettelon päättymispäiviin kannata luottaa, onhan tuossa elokuun listassa esim. jok'ikinen rahti merkitty joulukuulle asti, mutta eihän se niin mene, vaan joka kuukausi niihin tulee muutoksia, toki (suurin) osa niistä kulkee ihan oikeasti joulukuullekin, mutta sitä ei voi tietää. Uusi lista on aina varmempaa tietoa, kuin joku vanha lista vaikka siinä lukisi että tämä juna on kulussa 2099 saakka.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #23 : Lokakuu 11, 2013, 20:26:05 » |
|
Joensuun ja Nurmeksen välisten taajamajunien (760–763) junatyyppinä on yhä HDM, vaikka nuo on kesästä 2012 lähtien ajettu veturivetoisina. Milloinkahan aikataulut muuttuvat vastaamaan todellisuutta tai päinvastoin…?
Kesäkuussa 2014 pitäisi nykymerkinnän (HDM) vastata todellisuutta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #24 : Marraskuu 15, 2013, 09:21:45 » |
|
Helsingistä Tampereelle kulkee Taajamajuna nro 9645. Tietääkö kukaan, millä kokoon panolla tuo juna kulkee?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|