Johdinauto on aivan tavallinen linja-auto. Sen käyttövoima tulee ajojohtimista, eli sen infra on peräti perinteistä bussia monimutkaisempi. Kaluston hankintahinta ja käyttö on myös huomattavan kallista perinteiseen bussiin nähden. Se ei ole siis sinänsä kummoisempi ratkaisu mihinkään kuviteltuun liikenteenhoito-ongelmaan. Päinvastoin hankalampi toteuttaa kuin se perinteinen maakaasu/metanoli/tms., mitä Stokholmissa nyt on jo totuttu harrastamaan.
Jos junan (raitiovaunun) sijasta teitä ja katuja kulkeva bussi on käytössä parempi, niin sitten asia on 0K. Kun liikennettä on enemmälti, ei bussiliikenne missään olomuodossa kuitenkaan ole oikea ratkaisu.
Joukkoliikenneforumilla on aiheen johdinautokeskustelua jo moneen kertaan käyty. Tässä linkki erääseen keskusteluun, joka näyttää alkaneen jo vuonna 2005:
http://jlf.fi/f20/174-johdinautot/ niin ei tarvitse aloittaa alusta.