Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Höyryveturiaika Porvoossa päättynee  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2216


« : Lokakuu 15, 2013, 11:39:03 »

Näin uutisoi 15.10.2013 Uusimaa -lehti verkkosivuillaan:
http://www.uusimaa.fi/artikkeli/260056-hoyryveturista-porvoon-asemalla-voi-tulla-historiaa

tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2216


« Vastaus #1 : Tammikuu 14, 2014, 15:35:07 »

Oy Yleisradio Oy:n Ylen aikaisen uutiset klo 15.30: Höyryveturien aika porvoossa päättynee, höyryveturi Tk3 siirtynee Nurmekseen. Radiossa haastateltiin toimitusjohtaja T. Laaksomiestä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2014, 19:14:01 kirjoittanut Jape Ruotsalainen » tallennettu
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« Vastaus #2 : Tammikuu 14, 2014, 16:17:08 »

Varsin ikävä uutinen. Porvoo on paikkakunta jolle voi tehdä yhden päivän retken muksujen kanssa ilman suurempaa ennakkosuunnittelua alueelta jolla asuu X miljoonaa kansalaista. Kuinkahan moni lähtee Nurmekseen höyryveturilla perhettään ajeluttamaan? - Porvoossa on sitäpaitsi muutakin kokemista yhden päivän juoksulle, kuin rautatieasiat.
tallennettu
Timo Oinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 67


« Vastaus #3 : Tammikuu 14, 2014, 17:56:47 »

Eikös sinne Porvooseen jää vielä Tk3 1132 jota kai kunnostettiin ajokuntoonkin mutta kesken taisi se projekti jäädä. Siinähän olisi Porvoon liikenteen jatkaja mutta vaunuja ei taida löytää mistään?
tallennettu
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« Vastaus #4 : Tammikuu 14, 2014, 20:45:35 »

Vielä tuosta maantieteellisestä sijoituksesta. Jokioisten rata ainakin sijaitsee täysin nappiin. Helsinki, Turku Tampere jopa Lahti ja Pori.
     Kuvailin kerran Haapamäkeä journalisti -perheenjäsenelleni yrittäen saada sympatiaa projektille silloin vielä erittäin monine höyryvetureineen. Hän oli myönteinen onhan tämä kliffa juttu mutta pitäisi olla jossakin KehäKolmosen tuntumassa. Kuka sinne Susirajalle lähtee vetureita tsiikaamaan.
     Hajasijoitus on hyvä juttu politiikkojen haavemaailmassa "koko Suomen täytyy saada elää". Arkikäytännössä bull***t.
Saarijärven Paavo on kuopattu kauan sitten. Nykysuomen aktiivi alue rajoittunee Pori - Tampere - Lahti ehkä Kotka etelä - lounaispuolelle. Loppu on kansallisromantiikkaa.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1801


« Vastaus #5 : Tammikuu 14, 2014, 22:20:39 »

Saarijärven Paavo on kuopattu kauan sitten. Nykysuomen aktiivi alue rajoittunee Pori - Tampere - Lahti ehkä Kotka etelä - lounaispuolelle. Loppu on kansallisromantiikkaa.
Ei pitäisi vastailla näihin provoihin, mutta onhan nyt länsirannikko hyvinkin elävää ja kasvavaa seutua aina Ouluun saakka. Jyväskylä ja Kuopio ovat vahvasti kasvavia keskuksia sisämaassa. Kotikaupunkini Lappeenranta kasvaa myös. Pohjois-Karjala tyhjenee hiljalleen, Joensuu pysäyttää osan etelään valuvista. Muiden seutujen tilannetta en lähde enempää arvailemaan.

Se on kyllä tässä muutaman vuoden aikana havaittu, että Helsingistä Lappeenrantaan on paljon pidempi ja vaivalloisempi matka kuin Lappeenrannasta Helsinkiin.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2216


« Vastaus #6 : Tammikuu 15, 2014, 08:38:21 »

Eikös sinne Porvooseen jää vielä Tk3 1132 jota kai kunnostettiin ajokuntoonkin mutta kesken taisi se projekti jäädä. Siinähän olisi Porvoon liikenteen jatkaja mutta vaunuja ei taida löytää mistään?

Onhan nyttenkin ajettu junia, joiden vetovoima ja kalusto tai osa kalustosta ovat eri operaattoreilta.
tallennettu
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« Vastaus #7 : Tammikuu 15, 2014, 15:27:07 »

Eilinen kommenttini oli tietoisesti provo; tyyli herättää usein keskustelua ihan eri tavalla kuin suhteellisen kiltit kannanotot.
     Jo 1960 -luvulla eli ennenkuin edes olin vielä työelämässä mukana, sai lehtien palstoilla lukea, että Suomesta on tullut liian Helsinki -keskeinen. Siis luokkaa puoli vuosisataa sitten ja jolloin suurin osa Suomen väestöstä eli viellä maalla! Ja kuinka on kehitys käynyt, sen ajan JÄLKEEN.
     Tuo kompa Kehä kolmosesta ei totisesti vastaa minun käsitystäni asioitten ihannetilasta - ikävä kyllä fakta vain on, että monet myös "ruuhka -Suomeksi" kutsutulla talousalueella esittävät näitä käsityksiään susirajasta. Nurmekselaisten näkökulmasta on varmaan hyvä, jos paikkaseudulle tuodaan turismia - ja siis työllisyyttä - edistävää aktiviteettia, mutta kun ne turistit tulevat vain, jos katsovat asian pitkän matkan arvoiseksi.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Höyryveturiaika Porvoossa päättynee  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina