Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 181
|
« : Joulukuu 06, 2013, 10:43:22 » |
|
Teinpä tällaasen havaintoketjun Lapin alueen havainnoille. Varmaan tulee kyllä olemaan aika hiljaista, kun Lapissa ei kovasti junia tai bongareita ole.
|
|
|
tallennettu
|
Sr1 Siperian Susi
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #2 : Joulukuu 06, 2013, 20:02:42 » |
|
Nämä kaksi keskustelu ketjua, kannattaa yhdistää keskenään.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 162
|
« Vastaus #3 : Joulukuu 06, 2013, 21:35:54 » |
|
Rovaniemi-Kemijärvi -sähköistys valmistuu kovaa kyytiä. Ounaskosken sillalta puuttuu kuitenkin vielä ajojohto (3.12. 2013) , pylväät ja orret ovat jo paikallaan. Tämä voi johtua pitkälti siitä että eteläisin jänne yhdistetään jännitteen kytkemisen yhteydessä (15.12. 2013) jo olemassaolevaan sähkörataan sillan eteläpäässä, ja mittausten takia ei haluta galvaanista yhteyttä aikaisemmin rakennettuun sähköistykseen, edes Rovaniemen pohjoispään erottimelle saakka.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2547
|
« Vastaus #4 : Joulukuu 06, 2013, 21:48:20 » |
|
Täällä taitaa olla parhaat asiantuntijat (vaihtoehtoisesti antakaa joku linkki) Joko on tiedossa milloin Roi-Kjä a) sähköjunien koeajot alkavat b) milloin alkaa sähköjunaliikenne c) milloin on viralliset sähköjunaliikenteen avajaiset Joku näistä saattaa olla minulle viimeinen mahdollinen työmatkan aihe Suomeen, joten olisi sääli missata mahdollisuus. Matka konttorilta Malmöstä on pitempi kuin Keski-Eurooppaan, mutta toisaalta Suomen keikka olisi jotenkin minulle sopiva
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 162
|
« Vastaus #5 : Joulukuu 06, 2013, 22:14:01 » |
|
Täällä taitaa olla parhaat asiantuntijat (vaihtoehtoisesti antakaa joku linkki) Joko on tiedossa milloin Roi-Kjä a) sähköjunien koeajot alkavat b) milloin alkaa sähköjunaliikenne c) milloin on viralliset sähköjunaliikenteen avajaiset Joku näistä saattaa olla minulle viimeinen mahdollinen työmatkan aihe Suomeen, joten olisi sääli missata mahdollisuus. Matka konttorilta Malmöstä on pitempi kuin Keski-Eurooppaan, mutta toisaalta Suomen keikka olisi jotenkin minulle sopiva Muuta tietoa ei ole kuin että jännite kytketään 15.12. 2013 klo 24.00, jonka jälkeen jollain aikataululla saattaa ensimmäinen sähköveturi näkyä Kemijärvellä. Sähköistysprojekti on tällä hetkellä myöhässä parisen kuukautta ja tarkkaa virallisen sähköliikenteen alkamispäivää ei kai tiedä vielä kukaan ennen kun sähkörataa on päästy koestamaan, mutta tämän linkin takaa löytyy jonkin verran lisää tietoa mm. jatkosähköistyksestä Kemijärven ohi. Tuolla on myös mainittu sähköpostiosoite josta voi tiedustella tarkempia aikatauluja, etenkin jos kyseessä tarkkaa ajoitusta vaativa työmatka. http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/hankkeet/kaynnissa/rovaniemi_kemijarvi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2547
|
« Vastaus #6 : Joulukuu 06, 2013, 22:49:40 » |
|
Kiitos, Niila. Otan asian esiin ensi viikon palaverissa (Ruotsissa ei varmaan päätetä mitään ilman yhtä tai useampaa palaveria. Hyvä ystäväni, edesmennyt filmimoguli Freddy Kamras aina ihmetteli kuinka Ruotsi yleensä edes voi toimia kun kaikki on pihejä ja kaikki päätetään palavereissa). Kamala kynnys minulle ottaa yhteyttä virastoon, jossa ei edes osata kirjoittaa suomen kieltä: liik enne vira sto .... näen punaista. Harmi, ettei Suomessa ole mitään "suomen kielen lautakuntaa", "kotimaisten kielten keskusta" tai vastaavaa elintä.
Jos ja kun täällä Vorgissa on Rovaniemen-Kemijärven suunnalla asuvia, niin muistakaa olla tarkkoina. Saatatte olla ainoat, joiden tekemät ja julkaisemat havainnot säilyvät jälkipolville.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #7 : Joulukuu 07, 2013, 00:33:54 » |
|
Harmi, ettei Suomessa ole mitään "suomen kielen lautakuntaa", "kotimaisten kielten keskusta" tai vastaavaa elintä.
On, mutta sen suositukset eivät ole edes valtion elimiä sitovia, vaan ovat - niin - suosituksia. http://www.kotus.fi/kielitoimisto
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2547
|
« Vastaus #8 : Joulukuu 07, 2013, 00:58:10 » |
|
Harmi, ettei Suomessa ole mitään "suomen kielen lautakuntaa", "kotimaisten kielten keskusta" tai vastaavaa elintä.
On, mutta sen suositukset eivät ole edes valtion elimiä sitovia, vaan ovat - niin - suosituksia. http://www.kotus.fi/kielitoimistoKappas vaan, olin tietämätön. Seuraava kysymys: jos tuollainen on, mutta se ei voi muuta kuin "suositella", mitä edes valtio ei noudata, niin onko sillä jotain virkaa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 162
|
« Vastaus #9 : Joulukuu 15, 2013, 20:57:05 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #10 : Tammikuu 11, 2014, 23:40:21 » |
|
Mikäs mättää junassa P270, seisoo Itä Tornion asemalla 2h 10min myöhässä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #11 : Tammikuu 12, 2014, 00:07:20 » |
|
Mikäs mättää junassa P270, seisoo Itä Tornion asemalla 2h 10min myöhässä
Arvatenkin veturi hajonnut tms. Saas nähdä, koska pääsee liikkeelle. Juna on tällä hetkellä noin 2,5 tuntia aikataulustaan jäljessä..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 496
|
« Vastaus #12 : Tammikuu 12, 2014, 00:12:02 » |
|
P 270 lähti juuri liikkeelle Tornio-Itäisestä. Voisko JKV reistailla vaiko veturissa häikkää?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #13 : Tammikuu 12, 2014, 00:32:47 » |
|
Juna liikkuu nyt noin kolmeakymppiä..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #14 : Tammikuu 12, 2014, 01:22:55 » |
|
Jusekoodi L2 Junakohtaus, edellä kulkeva juna tai sivuutus (tosin se ei kyllä oikein selitä junan matelemista Torniosta Kemiin 35kmh). Kemissä pysähdys niin nopea että ei kyllä keretty vaihtaa vetureita ja koetella jarruja. Liekkö junan tai veturin jarrut meinaa jäätyä? Edit: luin koodin väärin ja oikea koodi on I2 Lumiesteet
|
|
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2014, 15:08:48 kirjoittanut Harri Junttila »
|
tallennettu
|
|
|
|
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1441
|
« Vastaus #15 : Tammikuu 12, 2014, 10:22:41 » |
|
Mikäs mättää junassa P270, seisoo Itä Tornion asemalla 2h 10min myöhässä
Junasta kantautuneiden tietojen mukaan se juuttui lumeen Tornio-Itäisellä. Tällaista on tapahtunut joskus aiemminkin, että lunta on tullut tuiskuttaen niin paljon rata-alueelle laituria vasten ettei juna pysähdyksen jälkeen pääse enää liikkeelle. Melko harvinaista kuitenkin, mutta totta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #16 : Tammikuu 12, 2014, 11:02:18 » |
|
Tein tuosta myöhästymisestä tuollaisen listan jossa lukee aikataulun mukainen saapumisaika Tampereelle ja se paljonko sillon oltiin myöhässä. Sitten kun tuli uutta tietoa niin että mikä on saapumis ja lähtöaika Tampereelta. Sitten on Hesan aikataulun mukainen saapumisaika ja paljonko ollaan hitaassa. Lopuksi lukee paljonko juna oli kaikkiaan myöhässä
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #17 : Tammikuu 12, 2014, 23:20:56 » |
|
Tänään 12.1.2014 on sitten vuorostaan Kemijärven yöjuna P274 +93min myöhässä, jos en väärin käsittänyt niin veturissa ollut ongelmia ja lieneen vaihdettu?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1239
|
« Vastaus #18 : Tammikuu 13, 2014, 07:19:46 » |
|
274 on enää 7min myöhässä mutta P265 on noin vartin myöhässä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 162
|
« Vastaus #19 : Tammikuu 31, 2014, 10:32:00 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #20 : Helmikuu 19, 2014, 17:06:21 » |
|
Sr1 3104 seisoo Kemijärven asemalla täyden puuroikan keulilla. Lähti takaisin Rovaniemeä kohti 17.30 (juna 5164??).
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2014, 17:49:27 kirjoittanut Timo Vaittinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2348
|
« Vastaus #21 : Helmikuu 19, 2014, 18:52:05 » |
|
Sr1 3104 seisoo Kemijärven asemalla täyden puuroikan keulilla. Lähti takaisin Rovaniemeä kohti 17.30 (juna 5164??).
Näyttää olevan TR 5120 Kemijärvi-Kemi ja veturit Sr1 3104 ja Dv12 2508.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 162
|
« Vastaus #22 : Helmikuu 21, 2014, 13:33:57 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #23 : Helmikuu 21, 2014, 19:59:44 » |
|
Tuosta artikkelista selviää sellainenkin asia, että 30.3.2014 lähtien kaikki makuuvaunut jatkavat Kemijärvelle asti. Todennäköisesti syynä on se, että silloin selvitään Rovaniemellä vähemmillä vaihtotöillä, kun autovaunut ilmeisesti irrottaa toinen veturi. Nykyään tilanne lienee se, että Rovaniemellä Sr1/Sr2 ottaa sinne jäävät makuuvaunut junan keulalta mukaansa väistyessään Dv12:n tieltä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #24 : Helmikuu 21, 2014, 20:19:20 » |
|
P 265:stä tuleva Möhkö lähtee, Ic 54:llä takaisin Hki:iin siihen jää. Noin 1.3 tuntia aikaa tehdä vaihtotöitä, jos ne tehdään matkaveturilla.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|