Junan kapasiteetti on 4 vaunua * 36 paikkaa/vaunu eli 144 paikkaa, joten matkustajia on siis ollut ainoastaan 64. Menopaluu-matkan hinta taisi olla 32 euroa, joten lipputulot ovat pyöreästi 2000 euroa miinus mahdollinen alv. (Venäjän verotuksesta ei ole tietoa).
Itse asiassa matkustajia oli vielä vähemmän, koska yksi vaunuista on varusteltu liikuntarajoitteisille, matkustajapaikkoja taitaa siinä olla vain 26.
Alkuperäinen hinta oli 32 euroa suuntaansa, menopaluu siis 64 euroa. Jossain vaiheessa hintaa on näköjään alennettu, tällä hetkellä paluumatkan saisi 1009,70 ruplalla (n. 22,30 €).
Edelliselläkin kerralla (
naistenpäivänä 2013) RŽD joutui pari päivää ennen matkaa laskemaan lipun hintaa, eikä juna tainnut siltikään tulla kovin täyteen.
Tällä kertaa matka-aikaa oli lyhennetty parilla tunnilla (Sortavalan kautta koukkaus jäi pois), mutta 12 tuntia on silti aika paljon – viime kesänä säännöllisen liikenteen aloittanut linja-auto kulkee saman matkan 6½ tunnissa, ja hintakin on alhaisempi (20 €∕suunta).
(Itse en myöskään keksi, mitä tekisin turistina lumettomassa Joensuussa loppiaisena aamuseitsemältä, kun mikään paikka ei aukea ennen puoltapäivää…)
Saa nähdä, kuinka tämän yhteyden käy. Junan aikataulussa on nyt
mennen tullen yli viisi tuntia seisontaa, mistä yli kolme tuntia rajalla Värtsilässä ja Niiralassa. Hieman ripeämpi aikataulu houkuttelisi varmaan enemmän matkustajia.