Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 914
|
« : Kesäkuu 26, 2009, 21:33:49 » |
|
Rataverkon kuvauksesta löytyy nopeustiedot veturityypille Dr17. Mikäs sarja on tällaisen tunnuksen saanut? Julkaisu on täällä http://dy.fi/vnq ja tuo sarjamaininta on sivulla 24 painettujen sivunumeroiden mukaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi-Pekka Halonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 199
|
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2009, 22:35:07 » |
|
Ainakin numeron 98 perusteella ovat dieselvaihtovetureita.
Mahtaisiko Imatran Veturipalvelun uusimmat tulokkaat olla näiden uusien tunnusten onnelliset(?) omistajat?
Samankaltaisuutta havaittavissa... Move66 (6610/1971) = 98 10 6006 010-1 ? Move67 (6701/1975) = 98 10 6007 001-9 ?
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2015, 18:43:35 kirjoittanut Jussi-Pekka Halonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2009, 22:51:26 » |
|
Miksiköhän ei laitettu Dv-sarjaan, sinne ne paremmin sopisivat.
Hieman ohi aiheen, mutta museokalustolle sallittaisiin tuon Rataverkon Kuvauksen mukaan 'normaalit' nopeudet. Esim. Dr12:sta B-radalla 100km/h ja C/D-radoilla 120km/h. Jopa Hr1:lle sallittaisiin 110km/h C/D-radoilla.
Viraston kanta taisi tosin olla, että JKV-laitteisto asennettunakin museokaluston Sn on 70km/h?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 294
|
« Vastaus #3 : Heinäkuu 02, 2009, 19:29:13 » |
|
Surkuhupaisaa toimintaa RVI:ltä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #4 : Heinäkuu 02, 2009, 23:46:01 » |
|
Hieman ohi aiheen, mutta museokalustolle sallittaisiin tuon Rataverkon Kuvauksen mukaan 'normaalit' nopeudet. Esim. Dr12:sta B-radalla 100km/h ja C/D-radoilla 120km/h. Jopa Hr1:lle sallittaisiin 110km/h C/D-radoilla.
Viraston kanta taisi tosin olla, että JKV-laitteisto asennettunakin museokaluston Sn on 70km/h?
Byrokratia on sellaista, että sieltä pitää poimia itseään koskevat pykälät. Pitäähän nimittäin olla säännökset olemassa sellaiselle skenaariolle, että kalustopulissaan rautatieyhtiö ostaa museolta Dr12:n (huom, ei Dr12:sta! [rkle!]), jolloin se on jälleen ei-museaalinen vetokaluste. Ja nyt sille sitten on jo valmis Sn B-radalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 144
|
« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2009, 09:00:34 » |
|
Miksiköhän ei laitettu Dv-sarjaan, sinne ne paremmin sopisivat.
Olisiko Move67:n työpaino 60t jo liian suuri väliraskaaksi? Ja pikkusiskot sitten saman litteran alle, kun ovat rakenteeltaan samanlaisia. Byrokratia on sellaista, että sieltä pitää poimia itseään koskevat pykälät. Pitäähän nimittäin olla säännökset olemassa sellaiselle skenaariolle, että kalustopulissaan rautatieyhtiö ostaa museolta Dr12:n (huom, ei Dr12:sta! [rkle!]), jolloin se on jälleen ei-museaalinen vetokaluste. Ja nyt sille sitten on jo valmis Sn B-radalle.
Ja lisäksi asetukset tulevat eri virastoista. Eikös RHK:n kuulu nykyään tarkastella asioita "pelkästään" radan sietokyvyn näkökulmasta? RVI sitten antaa omat määräyksensä omista lähtökohdistaan käsin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 552
|
« Vastaus #6 : Heinäkuu 03, 2009, 11:52:41 » |
|
Ainakin numeron 98 perusteella ovat dieselvaihtovetureita.
Mahtaisiko Imatran Veturipalvelun uusimmat tulokkaat olla näiden uusien tunnusten onnelliset(?) omistajat?
IVP näyttäisi pyrkivän valtion rataverkolle. Onkohan näille jo palkattu kuljettajia VR:n leivistä?
|
|
|
tallennettu
|
Offlinessa vuodesta 1967
|
|
|
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 566
|
« Vastaus #7 : Heinäkuu 03, 2009, 17:38:43 » |
|
Miksiköhän ei laitettu Dv-sarjaan, sinne ne paremmin sopisivat.
Olisiko Move67:n työpaino 60t jo liian suuri väliraskaaksi? Ja pikkusiskot sitten saman litteran alle, kun ovat rakenteeltaan samanlaisia. Osoitan taas muistamattomuuteni/tietämättömyyteni ja utelen, että mikäs olikaan Dv12:n työpaino? Ja tässä samalla osoitan anteeksipyyntöni Topille ei-niin-onnistuneesta taivutuksesta, jotenkin se sta-loppu tuntui loogiselta kun rupesin sitä pyörittämään. Taitaa kuitenkin voimassa olla jokin taivutussääntö jota en hoksannut?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 544
|
« Vastaus #8 : Heinäkuu 03, 2009, 20:08:55 » |
|
Se onko se Dr vai Dv riippuu akselipainosta, ei veturin kokopainosta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #9 : Heinäkuu 03, 2009, 22:04:38 » |
|
Kolkuttavalle avattakoon ja kysyjälle vastattakoon.
Dr12:sta = deeär kahdestatoista Dr12:a = deeär kahtatoista
ja Vorg-puolella yleisesti nähty: Dr12:den = deeär kaksitoistaden (en tiedä mitä tämä tarkoittaa) Dr12:n = deeär kahdentoista
Siirtäköön ylläpito tämän sinne minne se kuuluu, olkoon se sitten vaikka musta aukko.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #10 : Heinäkuu 04, 2009, 03:00:22 » |
|
Dr12:a = deeär kahtatoista
Tämä pitäisi ilmeisesti kuitenkin olla "Dr12:ta", sillä 2:n vartalossa (kahde-) ei ole tuota t-kirjainta. Toisaalta edellisen säännön kumoaa illatiivi "kahteentoista", johon t-kirjainta ei tule: Dr12:een. Ehkä "Dr12:a" saatettaisiin lukea "kaksiatoista" (12:ia). Tiedä häntä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #11 : Heinäkuu 04, 2009, 03:08:30 » |
|
Taitaa kuitenkin voimassa olla jokin taivutussääntö jota en hoksannut?
Lukujen 11-19 taivutuksen yksinkertainen sääntö on siis seuraava: merkitään taivutuspäätteeksi se viimeisin taipuva pääte, eli se, mikä on ennen sanaa "toista". Sehän ei muutu lainkaan, vaikka kuinka lukua taivuttelee, kuten kaikki ovat huomanneet (ne jotka eivät, taivutellaan esimerkiksi vähän: kaksitoista, kahdentoista, kahtatoista, kahtenatoista, kahdeksitoista, kahdessatoista, kahdestatoista, kahteentoista, kahdellatoista, kahdeltatoista, kahdelletoista, kahdettatoista [= ilman kahtatoista], kaksinetoista, kaksintoista, ja samat monikossa). Tokihan "toista" jo itsessään on partitiivimuoto sanasta "toinen", mutta se ei liity tähän.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jukka-Pekka Manninen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 144
|
« Vastaus #12 : Heinäkuu 04, 2009, 20:01:47 » |
|
Olisiko Move67:n työpaino 60t jo liian suuri väliraskaaksi?
Osoitan taas muistamattomuuteni/tietämättömyyteni ja utelen, että mikäs olikaan Dv12:n työpaino? Unohtui tuota kirjoitellessa mainita yksi pieni yksityiskohta... eli Move66 ja 67 ovat kolmiakselisia vetureita, kun deeverit ovat neliakselisia. Joten deeverin akselipaino on huomattavasti alhaisempi kuin Move67:n. Raitakukko ja vaalee ovat taas sitten samassa painoluokassa, mutta nehän ovatkin myös Dr:ta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|