Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: ERd-Ravintolavaunut  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 ... 8 | Siirry alas Tulostusversio
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« : Tammikuu 10, 2014, 00:38:37 »

Aloitetaan näistäkin keskustelua..

Itsellä mietinnässä mihin noita nyt ensimmäisenä tulee ja nouseeko ravintolavaunujen kokonaismäärä, laitataanko joihinkin IC2 runkoihin. Ja kuitenkin tarkoittaa että jotain vaunuja menee poistoon, onko se sitten Rkt:tä vai Rbkt:tä ensin.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Tammikuu 10, 2014, 01:41:56 »

Ensimmäinenhän juna nyt on jo (suhtkoht) varmaa, ellei mitään ihmeempii tuu eli 27.1. IC 43/58. Samalla muuttuu kyseisen junan kokoonpano täysin kaksikerroksiseksi uudella kokoonpanolla Edb (1), Ed (2), Edfs (3), ERd (4), Ed (5) (su +Ed (6)). Varmaankin Oulun ja Rovaniemen juniin sekä Kuopio/Kajaani ja Joensuu ensiksi. Noitahan tulee todella paljon, että uskon löytävän paikkansa muistakin kuin Helsingistä lähtevistä junista.

Itse veikkaan Rbkt:n häviävän ensiksi, kun niissä on kuitenkin niin suppeat valikoimat ja tilat.
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #2 : Tammikuu 12, 2014, 14:27:11 »

Nyt (12.1.2014) pystyy varaamaan kahdentyyppisiä paikkoja (IC 43 27.1.2014, ERd myyntinumerolla 4): Duettoplus yksittäinen paikka ja Duettoplus vastakkainen paikka. Myös vaunun alakerran rakennekaavion pystyy näkemään, mutta sinne ei voi varata paikkoja. - Ihan tavallisen hintainen näkyy paikka olevan, eli ennakkona näkyy olevan tällä hetkellä 69,34 e ja perus Eko-lippuna 81,58 e. - Ei näytä olevan kuin pari paikkaa enää jäljellä.

Edit: tässä vapaiden paikkojen vähäinen määrä johtuu käyttämästäni hakukriteeristä Duetto plus yksittäinen paikka. Vaunussa on todellisuudessa varattuna vain 7 paikkaa tässä vaiheessa (kun hakee ilman paikkatoivetta). 


* IC 43 27-1-2014 ERd myyntinro 4 paikkavaraustaulukko verkosta.jpg (67.69 kilotavua, 1200x750 - tarkasteltu 868 kertaa.)

* IC 43 27-1-2014 ERd myyntinumero 4 alakerran kaavio .jpg (73.77 kilotavua, 1200x750 - tarkasteltu 893 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2014, 16:29:54 kirjoittanut Timo Keski-Petäjä » tallennettu
Marko Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 134


« Vastaus #3 : Tammikuu 12, 2014, 14:45:45 »

Onko kenelläkään tietoa Rk ja Rkt teknisistä kunnosta verrattuna toisiinsa? Rk:t on pääosinvuodelta 76 ja Rkt:t 82 ja 86. Rbkt vaunut ovat kultaiselta 60 luvulta suurilta osin. Ikänsä puolesta olisivat romuttamo jonossa ensimmäisenä, mutta sen jälkeen ei ole vastaavaa vaunua. Tarvitaanko sellaista?
ERD:t varmasti korvaavat ensimmäisenä IC -junista RK:t ja jokusen Rkt:n. Muutenkin pitkän matkan IC -junista varmaan poistuvat yksikerroksiset, mukaan lukien Rx:t nopeassakin aikataulussa. Edo:jen tulon jälkeen IC2 junista vapautuu Ed -vaunuja, jos ei vaunu määrää kasvateta junissa.


tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Tammikuu 12, 2014, 14:57:45 »

Vastasin toiseen ketjuun Timolle, mutta kerrotaas nyt tässäkin että yli 30 paikkaa näkyy mulle ERd:ssä olevan vapaana. Mitenköhän Timolle näyttänyt vain muutaman... Se olkoon mysteeri.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #5 : Tammikuu 12, 2014, 15:44:39 »

Ensimmäinenhän juna nyt on jo (suhtkoht) varmaa, ellei mitään ihmeempii tuu eli 27.1. IC 43/58. Samalla muuttuu kyseisen junan kokoonpano täysin kaksikerroksiseksi uudella kokoonpanolla Edb (1), Ed (2), Edfs (3), ERd (4), Ed (5) (su +Ed (6)). Varmaankin Oulun ja Rovaniemen juniin sekä Kuopio/Kajaani ja Joensuu ensiksi. Noitahan tulee todella paljon, että uskon löytävän paikkansa muistakin kuin Helsingistä lähtevistä junista.

Itse veikkaan Rbkt:n häviävän ensiksi, kun niissä on kuitenkin niin suppeat valikoimat ja tilat.
Eli onkos se nyt sitten totta, että IC/IC2 -ero tulee häviämään lopulta kokonaan?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #6 : Tammikuu 12, 2014, 15:47:12 »

Vastasin toiseen ketjuun Timolle, mutta kerrotaas nyt tässäkin että yli 30 paikkaa näkyy mulle ERd:ssä olevan vapaana. Mitenköhän Timolle näyttänyt vain muutaman... Se olkoon mysteeri.

Se johtuu siitä, että hain Duetto plus yksittäisiä paikkoja. Siinä näytetään vapaaksi vain kuutisen paikkaa. Mutta kun hakee Duetto plus vastakkainen paikka -haulla, siinä on koko kahden penkin puoli vapaana tosiaan. - Olikos se niin, että noita penkkejä pystyi kääntämään?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #7 : Tammikuu 12, 2014, 16:07:09 »

Vastasin toiseen ketjuun Timolle, mutta kerrotaas nyt tässäkin että yli 30 paikkaa näkyy mulle ERd:ssä olevan vapaana. Mitenköhän Timolle näyttänyt vain muutaman... Se olkoon mysteeri.

Se johtuu siitä, että hain Duetto plus yksittäisiä paikkoja. Siinä näytetään vapaaksi vain kuutisen paikkaa. Mutta kun hakee Duetto plus vastakkainen paikka -haulla, siinä on koko kahden penkin puoli vapaana tosiaan. - Olikos se niin, että noita penkkejä pystyi kääntämään?

Katsoin vr:n sivuilta niin VAIN 7 paikkaa on varattu ERd:stä
tallennettu

Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #8 : Tammikuu 12, 2014, 16:21:18 »

Katsoin vr:n sivuilta niin VAIN 7 paikkaa on varattu ERd:stä

Täytyy näemmä katsoa ilman mitään erityistoiveita, niin näkee tuon, minkä sinäkin Roope näit! Katsoin ihan ensin paikkoja laittamalla toiveeksi Duetto plus yksittäinen paikka. Silloin näkyi vain muutama paikka vapaana. Sitten hain paikkoja laittamalla toiveeksi Duetto plus vastakkainen paikka. Silloin näkyi enemmän vapaita paikkoja. - Mutta tosiaan kun hakee ilman mitään paikkatoiveita, näkee vapaita paikkoja eniten.


* IC 43 27-1-2014 ERd myyntinumero 4 yläkerta varaustilanne ilman paikkatoivetta.jpg (90.86 kilotavua, 1200x750 - tarkasteltu 1828 kertaa.)
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 472


« Vastaus #9 : Tammikuu 12, 2014, 17:28:34 »

Esimerkiksi 27.1.2014 IC 58:lla pääsee Oulusta Helsinkiin 25 euron talvitarjoushintaan, mutta tarjouslipulla ei saa paikkaa ERd:hen, ainoastaan ennakko- tai peruslipulla. Köyhät älkööt vaivautuko?


* v.png (64.11 kilotavua, 1070x588 - tarkasteltu 2705 kertaa.)
tallennettu
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #10 : Tammikuu 12, 2014, 17:35:56 »

- Olikos se niin, että noita penkkejä pystyi kääntämään?
Niitä yksittäisiä istuimia voi kääntää ja lukittuu 8 asentoon, siis 45 asteen välein on asennot.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #11 : Tammikuu 12, 2014, 19:01:09 »

- Olikos se niin, että noita penkkejä pystyi kääntämään?
Niitä yksittäisiä istuimia voi kääntää ja lukittuu 8 asentoon, siis 45 asteen välein on asennot.
Kuulostaa siltä että hiihtolomalla käyn ottamassa tyypit ERd:hen
tallennettu

Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1796


« Vastaus #12 : Tammikuu 12, 2014, 23:11:16 »

Esimerkiksi 27.1.2014 IC 58:lla pääsee Oulusta Helsinkiin 25 euron talvitarjoushintaan, mutta tarjouslipulla ei saa paikkaa ERd:hen, ainoastaan ennakko- tai peruslipulla. Köyhät älkööt vaivautuko?
Tätä valitusta en kyllä ymmärrä yhtään. Jos ympäri junaa on paikkoja, joille saa ostettua 25 euron tarjouslipun, siihenkö maailma kaatuu, ettei voi varata paikkaa koko matkaksi ERd-vaunusta, vaan joutuu tyytymään siellä pistäytymiseen?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2614


« Vastaus #13 : Tammikuu 13, 2014, 15:01:54 »

Esimerkiksi 27.1.2014 IC 58:lla pääsee Oulusta Helsinkiin 25 euron talvitarjoushintaan, mutta tarjouslipulla ei saa paikkaa ERd:hen, ainoastaan ennakko- tai peruslipulla. Köyhät älkööt vaivautuko?
Tätä valitusta en kyllä ymmärrä yhtään. Jos ympäri junaa on paikkoja, joille saa ostettua 25 euron tarjouslipun, siihenkö maailma kaatuu, ettei voi varata paikkaa koko matkaksi ERd-vaunusta, vaan joutuu tyytymään siellä pistäytymiseen?
Hymyilee leveästi Hymyilee leveästi Hymyilee leveästi
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #14 : Tammikuu 20, 2014, 18:59:21 »

Kuten Reijon tämän päivän kuvista ( http://vaunut.org/kuvat/?u=999&d=20.01.2014 ) voi huomata, toinen ERd on parhaillaan matkalla Helsinkiin päin.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #15 : Tammikuu 20, 2014, 22:50:47 »

Luulisi että kun on uusi vaunutyyppi niin tuota pitäisi ajattaa ympäri ämpäri enemmänkin ennenkuin tulisi kaupalliseen liikenteeseen.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Tammikuu 20, 2014, 23:44:27 »

Luulisi että kun on uusi vaunutyyppi niin tuota pitäisi ajattaa ympäri ämpäri enemmänkin ennenkuin tulisi kaupalliseen liikenteeseen.

Kyllähän ERd 28701 on käynyt jo ympäri suomea ajelulla.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #17 : Tammikuu 20, 2014, 23:47:21 »

Onkohan ERd käynyt vielä Laajakankaalla testeissä kun ei ole ainakaan minun korviini kantautunut tietoa ?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #18 : Tammikuu 21, 2014, 02:01:53 »

Onkohan ERd käynyt vielä Laajakankaalla testeissä kun ei ole ainakaan minun korviini kantautunut tietoa ?

Näistä asioista kun en mitään tiedä, joten viisammat kuin minä vastatkaa: tarviiko käydä vaikka telit olisi samat kuin aikaisemmissa kaksikerrosvaunuissa (TB201))
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #19 : Tammikuu 21, 2014, 07:14:23 »

Onkohan ERd käynyt vielä Laajakankaalla testeissä kun ei ole ainakaan minun korviini kantautunut tietoa ?

Näistä asioista kun en mitään tiedä, joten viisammat kuin minä vastatkaa: tarviiko käydä vaikka telit olisi samat kuin aikaisemmissa kaksikerrosvaunuissa (TB201))

itse luulen että ERd vaunuja ei koeajeta yhtä ahkerasti kuin Edoja. ERd:stä ei ajeta junaa joten luuken sen selviävän pienemmillä koeajoilla
tallennettu

Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 190


« Vastaus #20 : Tammikuu 21, 2014, 15:26:58 »

Ravintolavaunu ei taida teknisesti poiketa muista kaksikerrosvaunuista mitenkään, pelkkä erilainen sisustus vaunussa ei vaatine kovin raskasta tyyppihyväksyntää. Asiasta mitään tietämättä veikkaisin siis että ravintolavaunulle riittää normaalit käyttöönottokoeajot.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1441


« Vastaus #21 : Tammikuu 27, 2014, 06:09:16 »

Muistutetaan, että ERd-kaksikerrosravintolavaunun ensimmäinen reittimatka InterCity 43/58 ajetaan tänään. Samalla aloitetaan myös kokonaan kaksikerroksisten InterCity-vuorojen maailma (Sr2+Ed+ERd+Edfs+Ed+Edb).
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2925


« Vastaus #22 : Tammikuu 27, 2014, 07:31:48 »

Hmm. Paljonkohan on kyseisen junan sn...
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #23 : Tammikuu 27, 2014, 15:25:52 »

Hmm. Paljonkohan on kyseisen junan sn...

200km/h se jossai kohti näytti menevän.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1239


« Vastaus #24 : Tammikuu 27, 2014, 16:16:12 »

Hmm. Paljonkohan on kyseisen junan sn...

200km/h se jossai kohti näytti menevän.

Entä jos gps heitti? Tietääkseni vain pendot ja IC2 junat ajavat 200km/h ja sekin on vain todella lyhyt pätkä (kesto noin puol minuttia)
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 ... 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: ERd-Ravintolavaunut  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina