Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Y junien osittainen alasajo  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 | Siirry alas Tulostusversio
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #25 : Tammikuu 17, 2014, 22:48:16 »

Peli ei ole vielä pelattu, Suomenmaa 16/1 -14 kirjoittaa:

"Kaikkonen: Ministeriön pitää estää junavuorojen karsimiset

VR kaavailee lopettavansa lähijunaliikenteen pääradalla Nuppulinnan ja Purolan junaseisakkeilla ja rantaradalla Y-junat Karjaan ja Inkoon asemilla. Kansanedustaja Antti Kaikkosen mielestä on välttämätöntä, että liikenne- ja viestintäministeriö kaataa tällaiset suunnitelmat.

– VR:n kaavailut ovat jyrkässä ristiriidassa joukkoliikenteen lisäämistavoitteiden ja hallitusohjelman kanssa, Kaikkonen jyrähtää.

Kaikkosen mielestä ratojen kapasiteettia ja junavuoroja pitää lisätä Uudellamaalla, ei karsia."

Koko juttu on luettavissa osoitteesta:
www.suomenmaa.fi/etusivu/kaikkonen_ministeriön_pitää_estää_junavuorojen_karsimiset_6732758.html

No, Kaikkosen sanomisilla ei asiassa liene juurikaan merkitystä. Poliittisten irtopisteiden keräilyä opposition rivikansanedustajalta.
Häh, Luitko sen hänen kommentin, itse en keskustaa kannata mutta järkipuhetta Kaikkonen toi esiin
Herättää ristiriitaisia ajatuksia tämä että käyttäkää joukkoliikennettä mutta palvelutasoa pudotetaan.
Tällä politiikalla yksityisautoilu lisääntyy.. Toisaalta verottajan näkökulmasta, polttoaineverotulot kasvavat;-)
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2553


« Vastaus #26 : Tammikuu 17, 2014, 23:40:52 »

Olen samaa mieltä Tomin kanssa. Se ei ole tärkeää onko Kaikkosen mielipitellä juurikaan merkitystä päätökseen. Se on tärkeää, että joku viitsii paneutua asiaan edes sen verran, että pitää sitä esillä. Tässä tapauksessa Kaikkosella näytti olevan jopa faktat hallussa ja mielipidepuolikin oli ihan järkevää. Kansanedustajan sanomisella ja kysymisellä on usein paljon suurempi julkisuusarvo kuin muilla, riippumatta "muun" henkilön pätevyydestä. Kuka vaan 199 muusta kansanedustajasta olisi voinut kiinnittää huomion tähän puheiden ja toimenpiteiden ristiriitaan, mutta vain yksi vei irtopisteet kotiin. Toisten kansanedustajien pitäisi kanssa keskittyä näihin asioihin, niin tulisi enemmän kannanottoja. Mutta ehkä ilmaiset taksimatkat sumentavat näkemystä tavallisen kansan julkisilla liikkumisen ongelmista.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2014, 23:55:20 kirjoittanut Eljas Pölhö » tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #27 : Tammikuu 18, 2014, 00:05:27 »

"– VR:n kaavailut ovat jyrkässä ristiriidassa joukkoliikenteen lisäämistavoitteiden ja hallitusohjelman kanssa, Kaikkonen jyrähtää."
niin eipä asiaa voi selvemmin sanoa..
Valtion raju velkaantuminen näkyy tietystii päätöksenteossa, Valtiovarainministeriön virkamiehet näkevät että julkinen liikenne pelkkä kuluerä, jota myös kunnat joutuvat rahoittamaan. Lue, maksimoidaan autoilu. VR tekee päätökset tyyliin paras tulos. Rantaradan liikenne vaatii investointeja luokkaa 100 milj Eur.
tallennettu
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #28 : Tammikuu 19, 2014, 17:50:46 »

    En nyt heti olisi median ja irtopisteitä keräilevien poliitikkojen tavoin tuomitsemassa VR:n Y-junaliikennettä koskevia suunnitelmia. Täytyy muistaa, että ainoastaan Inkoon (syrjässä asutuksesta sijaitseva) asema jäisi muutoksessa ilman junapysähdyksiä. Karjaalta pääsisi jatkossakin Helsingin suuntaan tunnin välein IC-junilla ja Siuntiosta olisi toimivat Y-junayhteydet pääkaupungin suuntaan. En tiedä, mutta arvaan, että VR voisi Y-junamuutoksen yhteydessä laittaa kulkuun Karjaa-Helsinki -IC-junaparin, joka pysähtyisi myös Siuntiossa, koska laituripituus sen sallii. Karjaalta lähtö olisi suunnilleen aamun ensimmäisen nykyisen Y-junan aikataululla puoli kuuden paikkeilla ja paluujuna lähtisi 22.02, jona aikana ei ole IC-lähtöä Turkuun. Muutoin Siuntion matkustajaliikenne hoidettaisiin sinne päättyvillä Y-junilla.

     Inkoon aseman 70 päivittäistä käyttäjää on per junavuoro (vuoroja arkisin 12) kohtuullisen pieni määrä, vaikka toki Suomessa on lukuisa joukko paljon hiljaisempiakin seisakkeita hiljaisemmilla rataosuuksilla. Rantaradalla kuitenkin etusijalla pitää nähdä Kirkkonummen länsipuolella kaukojunaliikenne Turkuun, jonka matkustajamääriin ja potentiaaliin verrattuna tuo 70 matkustajaa on häviävän pieni luku. Ehkä muutoksen jälkeen osa naistä matkustajista ajaa Siuntioon tai Kirkkonummelle Helsingin junaan päästäkseen ja osa siirtyy käyttämään kuntakuskuksen kautta kulkevia busseja, ei siirtymä yksityisautoiluun voi olla merkittävä. Lisäksi sellainen pointti, että suurin osa Siuntion ja Inkoon junaannousuista on matkoja pääkaupungin suuntaan, matkoja lännen suuntaan on vain nimeksi. Tulee kysyä, miksi junan pitäisi palvella ihan kaikkia häviävänkin pieniä matkustustarpeita? Ei tarvitse, kunhan pidetään palvelutaso hyvänä siellä, missä on matkustajia runsaasti. Tietenkin olisi kuitenkin ehkä perusteltua vaatia VR:ltä ne rakentamiskustannukset takaisin, jotka menivät Inkoon korkeiden laitureiden rakentamiseen, kun asema nyt jäisi ilman junia. Investointi kun on kohtuullisen tuore, lienee toteutettu 20 vuotta sitten tai vähän myöhemmin.

   Poliitikot mielellään säilyttäisivät monissa tapauksissa kaiken ennallaan, vaikka kehitystä tapahtuu kaiken päivää. Ei Y-junaliikenne Karjaalle aina ole ollut todellisuutta. Se tuli mahdolliseksi vasta sähköistyksen valmistuttua 20 vuotta sitten. Sitä ennen Karjaan ja Kirkkonummen välillä kulki pitkään 3 päivittäistä tiuhaan pysähtelevää henkilöjunaparia (nykyinen taajamajuna) ja lopussa ennen sähkömoottorijunaliikenteen käynnistymistä taajiksia taisi olla enää 1 pari Turun pikajunien rinnalla (7-8 pikajunaparia, vrt nykyisin 17 IC-junaparia + Y-junat Karjaalle).

    Tuli muuten mieleen karttaa katsoessani, että Siuntion asemalta on Lohjan keskustaan vain 20 km, mikä mahdollistaa lohjalaisten liityntäpysäköinnin ja syöttöbussiliikenteen kehittämisen. Tai sitten välille yksiraiteinen sähköistämätön rautatie Siuntiosta Lohjalle ja kaikki IC:t pysähtymään Siuntiossa, niin saataisiin halvalla Lohjakin kohtuullisten matkustajajunayhteyksien piiriin. Miksi aina pitää suunnitella mrd-investointeja, joita sitten joutuu odottamaan vuosikymmeniä, jos ylipäätään toteutuvat. Tuo mainitsemani kiskobussiyhteys olisi huokea vaihtoehto kaavaillulle sähköistetylle kaksiraiteiselle Espoo-Lohja -radalle. Mitä mieltä olette? Suomi lienee tulevaisuudessa nykyistä köyhempi, joten luovia ratkaisuja pitää löytyä joukkoliikenteen kehittämiseksi.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2553


« Vastaus #29 : Tammikuu 20, 2014, 01:17:38 »

    .....
    Tuli muuten mieleen karttaa katsoessani, että Siuntion asemalta on Lohjan keskustaan vain 20 km, mikä mahdollistaa lohjalaisten liityntäpysäköinnin ja syöttöbussiliikenteen kehittämisen. .....
Siuntion ja Lohjan välinen syöttöbussiliikenne oli käytössä 40-luvulla Porkkalan luovuttamiseen saakka. Sittemmin se ei enää tainnut olla riittävän houkutteleva yhteys. Tai muistaakseni sellaista ei ainakaan VR:n aikatauluissa mainittu. Ohessa osa VR:n bussiliikenteestä kesällä 1942.


* 42-2(3p) VR busseja-1.png (25.98 kilotavua, 1100x861 - tarkasteltu 292 kertaa.)
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #30 : Tammikuu 20, 2014, 10:32:40 »

Karjaalta pääsisi jatkossakin Helsingin suuntaan tunnin välein IC-junilla ja Siuntiosta olisi toimivat Y-junayhteydet pääkaupungin suuntaan.

Joo, niin pääsee. Maksamalla paljon enemmän.

Y-juna 12,20 e
IC 17 - 22 e

Y-juna 246,54 e/kk
IC 359,02 e/kk
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 972


« Vastaus #31 : Tammikuu 20, 2014, 11:35:04 »

Joo, niin pääsee. Maksamalla paljon enemmän.

Y-juna 246,54 e/kk
IC 359,02 e/kk

Työmatkoja tekevät saavat muuten vähentää matkakulut verotuksessa halvimman julkisen kulkuneuvon tariffin mukaan, ja jos se halvin on IC-juna niin vähennysoikeuskin nousee. Katto on 7000 €/vuosi joten se ei yllä siihen asti Karjaa-Helsinki matkoilla.

t. Rainer
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #32 : Tammikuu 20, 2014, 13:23:42 »

Työmatkoja tekevät saavat muuten vähentää matkakulut verotuksessa halvimman julkisen kulkuneuvon tariffin mukaan, ja jos se halvin on IC-juna niin vähennysoikeuskin nousee. Katto on 7000 €/vuosi joten se ei yllä siihen asti Karjaa-Helsinki matkoilla.

t. Rainer

Y-junien alasajon myötä halvin yhteys Karjaa-Helsinki olisi bussi, 15,50 euroa ja 24 lähtöä päivässä.
tallennettu
Jarmo Ranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 55


« Vastaus #33 : Tammikuu 20, 2014, 15:12:01 »

Kirjoittelen taas jälkijunassa, mutta koska asia on vielä ajankohtainen, teen niin:

Västra Nyland:
Helheten avgör Y-tågens framtid (16.1.2014)

Tiivistelmä:
Liikenne- ja viestintäministeriön yksikön päällikkö Tero Jokilehto kertoo, että ministeriö haluaa selvittää, millainen todellinen vaikutus Y-junien liikennöintimuutoksella olisi rantaradan muulle junaliikenteelle. Myös linja-autoliikenteen yhteyksiä ja palvelutasoa tarkastellaan (titta på).

Jokilehdon mukaan ministeriö tähtää siihen, että alueella olisi järkevä julkisen liikenteen kokonaisuus. Tavoitteena on tehdä päätös tammikuun aikana, mutta asiassa voi mennä kauemmin. Jokilehdon mukaan saattaa käydä hyvinkin, että "liikenne jatkuu nykyisellään".


http://vastranyland.fi/lokalt/2014-01-16/555341/helheten-avgor-y-tagens-framtid (vaatii rekisteröitymisen, mutta toimenpide vienee 2 min)
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 972


« Vastaus #34 : Tammikuu 21, 2014, 10:26:33 »

Y-junien alasajon myötä halvin yhteys Karjaa-Helsinki olisi bussi, 15,50 euroa ja 24 lähtöä päivässä.

Saako bussiin kanssa kuukausikortin, ja jos saa, onko se halvempi kuin IC-junan? Verotuksessa "halvin kulkuneuvo" määräytyy koko kuukauden työmatkakustannusten mukaan.

Lapsipuolen asemaan joutuisivat Y-junan poistuessa opiskelijat, jotka eivät saa vähentää matkakulujaan verotuksessa. Voi toki olla että aika harva opiskelija kulkee joka päivä Karjaan ja Helsingin välillä mutta ne jotka  asuvat vanhempien luona joutuvat  jos ei edullista asuntoa opiskelupaikkakunnallaan saa.

Siksi olisi syytä että jos Y-juna joudutaan poistamaan, että IC:ssä saisi matkustaa ainakin jonkun siirtymäajan puitteissa halvmmalla kuin nykyisillä hinnoilla.

Bussi ei ole vaihtoehto koska rannikkotie vetää niin huonosti ja matka-aika ainakin  puoli tunti hitaampi kuin juna.

t. Rainer

tallennettu
Eero Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #35 : Tammikuu 21, 2014, 12:04:20 »

Kirjoittelen taas jälkijunassa, mutta koska asia on vielä ajankohtainen, teen niin:

Västra Nyland:
Helheten avgör Y-tågens framtid (16.1.2014)

Tiivistelmä:
Liikenne- ja viestintäministeriön yksikön päällikkö Tero Jokilehto kertoo, että ministeriö haluaa selvittää, millainen todellinen vaikutus Y-junien liikennöintimuutoksella olisi rantaradan muulle junaliikenteelle. Myös linja-autoliikenteen yhteyksiä ja palvelutasoa tarkastellaan (titta på).

Jokilehdon mukaan ministeriö tähtää siihen, että alueella olisi järkevä julkisen liikenteen kokonaisuus. Tavoitteena on tehdä päätös tammikuun aikana, mutta asiassa voi mennä kauemmin. Jokilehdon mukaan saattaa käydä hyvinkin, että "liikenne jatkuu nykyisellään".


http://vastranyland.fi/lokalt/2014-01-16/555341/helheten-avgor-y-tagens-framtid (vaatii rekisteröitymisen, mutta toimenpide vienee 2 min)

Kannattaa myös lukea tämän päivän 21.1. Helsingin Sanomain mielipidesivulta B 8 siuntiolaisen kunnanvaltuutetun Harri Haanpään kirjoitus otsikolla "VR torjuu kilpailua poltetun maan taktiikalla". Kirjoittaja päättelee, että vaikuttaa ilmeiseltä, että VR haluaa suojella monopoliaan Helsingin - Karjaan liikenteessä ajamalla lähiliikenteen alas ennen kuin se kilpailutettaisiin. Viimeisessä kappaleessa kirjoittaja toteaa:

"Liikenneministeriöllä on ratkaisun avaimet. Haluaako se asettua länsiuusmaailaisten joukkoliikenteen käyttäjien puolelle, vai tukeeko se mieluimmin VR:n poltetun maan taktiikkaa sen roikkuessa kynsin hampain kiinni henkiköliikennemonopolissaan?"
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 972


« Vastaus #36 : Tammikuu 21, 2014, 12:58:58 »

Kannattaa myös lukea tämän päivän 21.1. Helsingin Sanomain mielipidesivulta B 8 siuntiolaisen kunnanvaltuutetun Harri Haanpään kirjoitus otsikolla "VR torjuu kilpailua poltetun maan taktiikalla". Kirjoittaja päättelee, että vaikuttaa ilmeiseltä, että VR haluaa suojella monopoliaan Helsingin - Karjaan liikenteessä ajamalla lähiliikenteen alas ennen kuin se kilpailutettaisiin.

Tämä sinänsä mielenkiintoisa teoria. Todellisuudessa kai VR haluaa parantaa Turun junien täsmällisyyttä mutta voi olla myös intressi säilyttää Karjaan ja Helsingin väliä kulkevien työmatkalaisten lipputulot itsellään.

Toinen juttu on että Y-junien, säilyivät ne tai ei, ei tarvitisi laskea Helsingin lähiliikenteeseen kuuluvaksi ollenkaan, kun ne kulkevat hyvin epäsäännöllisesti ja pysähtyvät pk-seudun alueella vain kahdella asemalla. Osaako joku sanoa kuuluisivatko ne ollenkaan kilpailutuksen piiriin?

t. Rainer


tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #37 : Tammikuu 21, 2014, 13:28:08 »

Nyt, kun joku (Kaikkonen) vastustaa lakkautuksia, ei sekään ole hyvä. Mikä on muuten "junaseisake"? Ehkä uusi nimi siksi, ettei tule sekaannusta bussiseisakkeiden kanssa!
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 336


« Vastaus #38 : Tammikuu 21, 2014, 17:33:22 »

Saataisiinpa tuo Hangon radalle pian sähköt niin olisi niin loogista jatkaa ne Y:t Hankoon.
tallennettu
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« Vastaus #39 : Tammikuu 21, 2014, 21:22:45 »

Olisipa hienoa jos "Västra Nyland" -lehden porukka voisi räväyttää artikkelinsa näille sivuille ihan lahjoituksena. Mainostahan se vain Teille olisi. Löytyyhän meiltä resursseja, pika- kääntää se alta aikayksikön.
     Onko kellään kontakteja sinne päin? Minulla ei ole.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 972


« Vastaus #40 : Tammikuu 22, 2014, 10:22:40 »

Olisipa hienoa jos "Västra Nyland" -lehden porukka voisi räväyttää artikkelinsa näille sivuille ihan lahjoituksena. Mainostahan se vain Teille olisi. Löytyyhän meiltä resursseja, pika- kääntää se alta aikayksikön.
     Onko kellään kontakteja sinne päin? Minulla ei ole.

Ei ole minullakaan mutta Västra Nylandin artikkelien  lukituksen pystyy kiertämään seuraavalla tavalla:

1) Mene Googleen, ja kirjoita hakulauseeksi artikkelin otsikko ja hae se
2) Älä mene riville vaan paina sen vieressä olevaa "Käännä tämä sivu" nappia
3) Valitse kieleksi vaikka "norja" koska se on ruotsin lähin sukulaiskieli ja käännöksestä saa siksi selvää
4) Sen jälkeen voi painaa "näytä alkuperäinen" nappia joten artikkeli näkyy kokonaisuudessaan ruotsiksi

Huom älkää kertoko tästä mahdollisuudesta Västiksen toimittajille. Hufvudstadsbladetilla ei tätä mahdollisuutta enää ole.

t. Rainer
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #41 : Tammikuu 22, 2014, 23:49:54 »

Kannattaa myös lukea tämän päivän 21.1. Helsingin Sanomain mielipidesivulta B 8 siuntiolaisen kunnanvaltuutetun Harri Haanpään kirjoitus otsikolla "VR torjuu kilpailua poltetun maan taktiikalla". Kirjoittaja päättelee, että vaikuttaa ilmeiseltä, että VR haluaa suojella monopoliaan Helsingin - Karjaan liikenteessä ajamalla lähiliikenteen alas ennen kuin se kilpailutettaisiin.

Tuossa on kyllä faktavirhe.
HSL voi kilpailuttaa liikenteen vain alueella, jolla se on toimivaltainen viranomainen. Tämä tarkoittaa nykyisellään välejä Helsinki-Kirkkonummi, Helsinki-Kerava ja Helsinki-Vantaankoski.
Kilpailutuksen jälkeenkin Kirkkonummen ja Keravan takainen maailma jää VR:n alueeksi. VR:llä ei siis ole siis syytä tehdä tuonkaltaista liikettä kilpailunpelosta.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #42 : Tammikuu 22, 2014, 23:52:37 »

Lainaus
Siuntion ja Lohjan välinen syöttöbussiliikenne oli käytössä 40-luvulla Porkkalan luovuttamiseen saakka. Sittemmin se ei enää tainnut olla riittävän houkutteleva yhteys. Tai muistaakseni sellaista ei ainakaan VR:n aikatauluissa mainittu. Ohessa osa VR:n bussiliikenteestä kesällä 1942.

Siuntiosta klo 7.18 Helsinkiin lähtevälle Y-junavuorolle on sujuva bussiyhteys Lohjan linja-autoasemalta, vaihtoaikaa 8 min. Toiseen suuntaan järkeviä yhteyksiä on kaksi, Helsingistä 11.32 lähtevältä Y-junalta, vaihtoaikaa Siuntio as 23 min ja Helsingistä 14.32 lähtevältä Y-junalta, vaihtoaikaa Siuntio as 18 min. Bussit lähtevät Siuntion aseman kääntöpaikalta (bussiliitynnän infra jo siis olemassa, mutta liityntäbusseja ei tuota enempää, vaikka Lohjan ja Siuntion aseman 20 km:n välillä kulkeekin koulupäivinä 6-7 bussivuoroa suuntaansa, ainoastaan 4 vuoroa on M-P -vuoroja). Kehitettävää siis olisi, kun liityntäbussien määrä on samaa luokkaa 40-luvun kanssa. Tämän päivän vuorot haettu Matkahuollon aikatauluhausta.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2553


« Vastaus #43 : Tammikuu 23, 2014, 00:29:45 »

Kannattaa myös lukea tämän päivän 21.1. Helsingin Sanomain mielipidesivulta B 8 siuntiolaisen kunnanvaltuutetun Harri Haanpään kirjoitus otsikolla "VR torjuu kilpailua poltetun maan taktiikalla". Kirjoittaja päättelee, että vaikuttaa ilmeiseltä, että VR haluaa suojella monopoliaan Helsingin - Karjaan liikenteessä ajamalla lähiliikenteen alas ennen kuin se kilpailutettaisiin.

Tuossa on kyllä faktavirhe.
HSL voi kilpailuttaa liikenteen vain alueella, jolla se on toimivaltainen viranomainen. ----
Miten niin faktavirhe? LVM voi kilpailuttaa reitin, koska se jo nyt on ostoliikennettä. Juuri sellaista, mistä saattaisi saada edullisempia tarjouksia, jos useampi kuin yksi saisi ilmoittaa tarjouksensa.
tallennettu
Eero Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #44 : Tammikuu 23, 2014, 08:35:23 »

Lyhyt uutinen tänään 23.1. Helsingin Sanomain kotimaan sivulla A 13 otsikolla "Karjaan ja Inkoon lähiliikenteestä palautusryöppy".

Uutisessa kerrotaan, että liikenneministeriöön tulvii palautetta Karjaan ja Inkoon lähiliikenteen jatkamiseksi. VR suunnittelee lopettavansa paikallisjunien liikennöinnin Länsi-Uudenmaan kuntiin perustellen lakkauttamista matkustajamäärien vähäisyydellä ja rantaradan tukkoisuudella. Paikallisjunien matkustajat ovat hermostuneet suunnitelmasta.
tallennettu
Hans Kullberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« Vastaus #45 : Tammikuu 23, 2014, 13:08:19 »

VR:n julkisuudessa esittämät perusteet Helsinki-Karjaa-välin Y-junien lakkauttamiseen eivät johdu lähijunista
http://vrleaks.wordpress.com/
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 972


« Vastaus #46 : Tammikuu 23, 2014, 15:04:42 »

VR:n julkisuudessa esittämät perusteet Helsinki-Karjaa-välin Y-junien lakkauttamiseen eivät johdu lähijunista
http://vrleaks.wordpress.com/

Taitaa muuten olla eka kerta kun VRLeaks on pystynyt paljastamaan jotain todellista ja merkittävää

t. Rainer
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2349


« Vastaus #47 : Tammikuu 23, 2014, 15:13:45 »

Infran kehittäminen on täällä Suomessa niin harmittavan hidasta ja "vaikeaa", joten tässäkin tapauksessa sitten nähdään helpommaksi lakkauttaa liikenne, kuin pyrkiä kehittämään sitä.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1434


« Vastaus #48 : Tammikuu 24, 2014, 00:52:19 »

Ennalta suunnitelluiden aikataulujen mukaanhan liikenteen pitäisi toimia moitteettomasti. Monikohan noista Y-junien aiheuttamista haitoista on johtunut "muusta junaliikenteestä"? Ken osaisi tuon tuoda julki? Luulisi, että tuolle 50km:n matkalle olisi soviteltavissa muutama (6/vrk?) Sm-junakin? Tosin Y-junat käyttävät n. 10min enemmän aikaa tuon matkan taittamiseen kuin IC:t.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #49 : Tammikuu 24, 2014, 03:38:54 »

Ennalta suunnitelluiden aikataulujen mukaanhan liikenteen pitäisi toimia moitteettomasti. Monikohan noista Y-junien aiheuttamista haitoista on johtunut "muusta junaliikenteestä"? Ken osaisi tuon tuoda julki? Luulisi, että tuolle 50km:n matkalle olisi soviteltavissa muutama (6/vrk?) Sm-junakin? Tosin Y-junat käyttävät n. 10min enemmän aikaa tuon matkan taittamiseen kuin IC:t.

Tosin Y-junat viettävät Siuntiossa aikaa kumpaakin suuntaan 4 minuuttia (aamun vuoroa lukuunottamatta).
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Y junien osittainen alasajo  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina