Tuossa sen taas näkee, operaattoria ja rataa ei olisi saanut erottaa toisistaan. Junat eivät kulje, jos rata ei ole kunnossa ja keille kunnossa pito on tärkeintä ? Menneet sukupolvet ymmärsivät tämän, rautateiden alkuaikoina oli mm. ratavartijoita hoitamassa rataosuuksia. Nykyiseen ääriliberalistiseen malliin asia ei sovi. Rautatie yhtiöt on pilkottu, ratojen kunnossa pidosta vastaa virasto, joka taas on kilpailuttanut sen. Lopulta homma on alihankkijan alihankkijalla, jolla ei ole mitään hajua mitä tehdään. Jälki on sitten sen mukaista. Kukaan ei ota vastuuta mistään. Näin se menee nykymaailmassa, sitten ihmetellään, miksi junat eivät kulje
Mutta eihän se ole kunnossapitäjien vika, jos kerran siellä määrärahat on leikattu minimiin. Se on vähän niinkuin "What you see is what you get".