|
Marko Anttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 176
|
« Vastaus #1 : Helmikuu 08, 2014, 23:55:34 » |
|
Prenumererar du på VN? Är du inte prenumerant ännu? ?? Ei - en ole esinumeroitunut ennu Uusinyylantilaiseen... Mitä jäbä duunaa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #2 : Helmikuu 09, 2014, 00:06:41 » |
|
Jutussa taitanee olla kyse tästä: Hangon taajamajunat ajetaan Dm12:illa ja yhdellä yksiköllä ajettavista vuoroista poistetaan konduktöörit ja tilalle asennetaan lippuautomaatit. Muutos on ollut nähtävissä jo tammikuusta lähtien osassa Vankoista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1767
|
« Vastaus #3 : Helmikuu 09, 2014, 11:35:38 » |
|
Hassella näyttää olleen jälleen bad-finnish-day. Hän kun kirjoittaa täysin virheetöntä suomenkieltä sille päälle sattuessaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 387
|
« Vastaus #4 : Helmikuu 09, 2014, 14:16:48 » |
|
Västra Nylandin e-irtonumero ei kyllä tullut näkyviin. Vähän ihmeellistä, eihän yhden kiinnostavan jutun tähden kukaan käy lehteä tilaamaan. Muuten on vaikka huru mycket sanomalehtiä, joitten nettisivustoja saa tsiikata maksutta. Ainakin pääotsikot.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 253
|
« Vastaus #5 : Helmikuu 09, 2014, 17:57:40 » |
|
Laskeskelin arvioimalla karkeasti konnarin palkan sosiaalikuluineen, minkä verran tuolla välillä VR säästää päivässä, jos tuon yhden päivän kaikki vuorot voidaan ajaa automaattirahastuksella. Päädyin summaan, joka on sen suuruinen, mitä yksi täysi vankkavaunulasti kertalipulla Hangosta Karjaalle matkustavia tuottaa lipputuloja. Keskimäärin junaa käyttää tuolla välillä kolmisensataa maukustajaa päivässä (RHK:n tilastojen mukaan). Kun kaikki ei matkusta koko matkaa, konnarin palkkakulu on karkeasti 25-30% päivän lipputuloista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 343
|
« Vastaus #6 : Helmikuu 09, 2014, 21:36:09 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1094
|
« Vastaus #7 : Helmikuu 09, 2014, 22:04:47 » |
|
Jutussa taitanee olla kyse tästä: Hangon taajamajunat ajetaan Dm12:illa ja yhdellä yksiköllä ajettavista vuoroista poistetaan konduktöörit ja tilalle asennetaan lippuautomaatit. Muutos on ollut nähtävissä jo tammikuusta lähtien osassa Vankoista.
Siis onko jostain otettu jo konnareita pois? Automaattejahan ei vielä ole.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #8 : Helmikuu 10, 2014, 07:32:46 » |
|
Jutussa taitanee olla kyse tästä: Hangon taajamajunat ajetaan Dm12:illa ja yhdellä yksiköllä ajettavista vuoroista poistetaan konduktöörit ja tilalle asennetaan lippuautomaatit. Muutos on ollut nähtävissä jo tammikuusta lähtien osassa Vankoista.
Siis onko jostain otettu jo konnareita pois? Automaattejahan ei vielä ole. Konnareita ei ole vielä poistettu, mutta muutoksella tarkoitin lippuautomaattien kehikkojen ilmestymistä kiskobusseihin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 517
|
« Vastaus #9 : Helmikuu 10, 2014, 20:51:48 » |
|
Huomautus, konnarin kaikki toiminta ei ole suoraan lipputuloissa "ulosmitattavissa", kuten esim. asiakasopastus junassa ja laiturialueilla, järjestyksenvalvonta junissa, täystarkastukset (kuinka paljon pummimatkustaminen lisääntyy automaattien myötä?), invapalvelujen hoito nopeammin (nyt ne jatkossa hoitaa kuljettaja), poikkeustilanteiden asiakaspalvelun hoito, josta toki osan voi kuljettajakin hoitaa kuulutuksin... Tuossa muutama mieleen tullut seikka.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marko Anttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 176
|
« Vastaus #10 : Helmikuu 10, 2014, 23:39:42 » |
|
Hassella näyttää olleen jälleen bad-finnish-day. Hän kun kirjoittaa täysin virheetöntä suomenkieltä sille päälle sattuessaan. Varmistettakoon vielä että tarkoitukseni ei ollut moittia Hansin alkuperäistä viestiä, vaan kyseisen Västra Nyland - lehden harmittavaa toimintatapaa. Yritin sisällyttää (huonoa?) huumoria loppuun kevennykseksi. Hyvä vaan että uutiset leviää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 989
|
« Vastaus #11 : Helmikuu 11, 2014, 09:22:37 » |
|
Jos on 300 matkustajaa päivässä niin mielummin juna ilman konnari kuin ei junaa ollenkaan. Eihän linja-autotkaan mitään konnaria tarvitse. Tai voitaisiinhan sinne konnareita järjestä jostain vapaaehtoistyötä tekevästä yhdistyksestä jos halukkaita löytyy mutta epäilen.
t. Rainer
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 253
|
« Vastaus #12 : Helmikuu 11, 2014, 11:53:13 » |
|
Tuo runsas 300 on keskiarvo. Todellisuus lienee sellainen, että loppuviikon vilkkaina päivinä on 400-500 kulkijaa ja alkuviikon hiljaisena päivänä 200. Alkuviikon 14 vuoroa yhdellä vaunulla ajettuna kuljettaa kuitenkin 850 istumapaikkaa.
Etenkin noina alkuviikon hiljaisempina päivinä on minunkin mielestäni on parempi, että juna kulkee automaattirahastuksella kuin ei junaa ollenkaan. Eikä Hangon vuorot ole tässä mikään poikkeus, saman suuntainen kuormitussuhde on varmaan myös muilla ostoliikennereiteillä. Automaattirahastus vankoissa ja hinnoitteluohjaus hiljaisempiin vuoroihin VR:n omassa liikenteessä on varsin ymmärrettäviä suuntauksia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|