Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Diojen skannaaminen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa

« : Helmikuu 13, 2014, 19:17:39 »

Onko kenelläkään kokemuksia diojen skannaamisesta? Olisi muutamia mielenkiintoisia (ainakin omasta mielestäni  Iskee silmää) dioja, mitä pitäisi saada digitoitua.

Jos jollain olisi vielä oikein tarkka malli tiedossa jostain skannerista, niin aina vain plussaa.

Lisäksi muutkin vinkit otetaan huomioon!
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #1 : Helmikuu 13, 2014, 20:52:11 »

Asiaa on ainakin sivuttu tässä ketjussa: http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,4823.0.html

Tsekkaa ihmeessä, jos vaikka löytäisit vastauksia kysymyksiisi sieltä.
tallennettu
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #2 : Helmikuu 14, 2014, 08:59:07 »

Asiaa on ainakin sivuttu tässä ketjussa: http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,4823.0.html

Tsekkaa ihmeessä, jos vaikka löytäisit vastauksia kysymyksiisi sieltä.

Juups. Näitä asioita olikin käsitelty jo monessa ketjussa muiden juttujen ohella.

Pitää tutkiskella lisää.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2014, 11:19:31 »

Itse olen dioja digitoinut Epson Perfection V500 skannerilla. Samalla skannerilla onnistuu tavallinen 35 mm filmi ja 120 mm filmi digitoida myös. Ohjelmisto on tosi helppo käyttää ja säätöjä on todella paljon. Skannerin mukana tulee selkeät levyt joihin skannattava materiaali on helppo asetella.

Pistä vaikka yv:tä jos haluat tietää jotain lisää.
tallennettu
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa

« Vastaus #4 : Helmikuu 26, 2014, 15:53:23 »

Itse olen dioja digitoinut Epson Perfection V500 skannerilla. Samalla skannerilla onnistuu tavallinen 35 mm filmi ja 120 mm filmi digitoida myös. Ohjelmisto on tosi helppo käyttää ja säätöjä on todella paljon. Skannerin mukana tulee selkeät levyt joihin skannattava materiaali on helppo asetella.

Pistä vaikka yv:tä jos haluat tietää jotain lisää.

Hei

Kiitos paljon vinkistä. Katselin, että tuo skanneri on ainakin näihin "yksittäistapauksiin" hieman arvokas.

Mutta, ottipa eräs paikallinen "harrastaja" yhteyttä, ja bulvaanin avulla jotain sovittiinkin. Eli kun saan diat kasattua, niin kyllä varmasti jotain saadaan näytillekin.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Diojen skannaaminen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry: