Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 159
|
« Vastaus #50 : Toukokuu 27, 2014, 16:44:15 » |
|
Testata Sinisen vaunun paineilmaovea (miten se toimii?!)
Tuon sinisen vaunun paineilmaoven kokeileminen saattaa olla vähän hankalaa, sillä niitä on enää jäljellä vain yksi kappale jäljellä. Kuinka niin, eikös niitä paineilmaovia ole sarjasta riippuen joka vaunussa? Lähes kaikissa teräsvaunusarjoissahan ne löytyy molemmista päistä, lisäksi ainakin Rbkt:ssä ja Fots:ssa toisesta päästä. Paineilmakäyttöisiä sivuovia (siis liukuovia, samankaltaisia kuin IC-vaunuissa) taas on enää yhdessä teräsvaunussa, EFiti 23664:ssä, josta niitä löytyy neljä kappaletta.
|
|
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 27, 2014, 17:10:50 kirjoittanut Alex Chudoba »
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Tuomisto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 233
|
« Vastaus #51 : Toukokuu 27, 2014, 19:11:37 » |
|
Hehs, Mein Fehler! Luulin, että Eemeli tarkoittaa liukuovellista EFitiä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #52 : Toukokuu 27, 2014, 21:26:36 » |
|
Hrump . Tässä kävi nyt väärinkäsitys, on ehkä parempi että selitän koko jutun. Eli siis viime junamatkalla 25.2.2014 en tiennyt tällaisesta ovesta ja se jäi kokeilematta. Siis paineilmakäyttöinen pääty/väliovi teräskorivaunun päässä vessan vieressä. Kyllähän minä tajusin vasta reissun jälkeen että ovia oli kahdenlaisia: käsi- ja paineilmakäyttöisiä, nykyään vain jälkimmäisiä. Mietin vaan että kertoisiko joku että onko siinä ovessa jokin nappi tai mekanismi!!! Ja vielä kerran, EI, en tarkoita IC- tai joidenkin muiden paineilmaulko-ovia. Toivottavasti ymmärsitte edes jotakin. Edes tuon kysymyksen!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2614
|
« Vastaus #53 : Toukokuu 27, 2014, 21:47:56 » |
|
Hrump . Tässä kävi nyt väärinkäsitys, on ehkä parempi että selitän koko jutun. Eli siis viime junamatkalla 25.2.2014 en tiennyt tällaisesta ovesta ja se jäi kokeilematta. Siis paineilmakäyttöinen pääty/väliovi teräskorivaunun päässä vessan vieressä. Kyllähän minä tajusin vasta reissun jälkeen että ovia oli kahdenlaisia: käsi- ja paineilmakäyttöisiä, nykyään vain jälkimmäisiä. Mietin vaan että kertoisiko joku että onko siinä ovessa jokin nappi tai mekanismi!!! Ja vielä kerran, EI, en tarkoita IC- tai joidenkin muiden paineilmaulko-ovia. Toivottavasti ymmärsitte edes jotakin. Edes tuon kysymyksen! Tarkoitat siis vaunun päätyovia.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #54 : Toukokuu 27, 2014, 22:38:51 » |
|
Juu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #55 : Toukokuu 27, 2014, 23:51:23 » |
|
Mietin vaan että kertoisiko joku että onko siinä ovessa jokin nappi tai mekanismi!!!
On niissä nappula heti oven vieressä, muistaakseni oikealla puolella. Ja kyllä niitä käsikäyttöisiäkin on vielä olemassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 294
|
« Vastaus #56 : Toukokuu 28, 2014, 00:58:43 » |
|
Mietin vaan että kertoisiko joku että onko siinä ovessa jokin nappi tai mekanismi!!!
On niissä nappula heti oven vieressä, muistaakseni oikealla puolella. Ja kyllä niitä käsikäyttöisiäkin on vielä olemassa. Nappi on vasemmalla puolella jos katsotaan eteisestä ulospäin: http://vaunut.org/kuva/23565. Viereisessä kaapistossa on paineilmakoneisto, joka saa käyttövoimansa pääsäiliöjohdosta (sininen letku). Paineilmavärkit ovat jälkiasenteisia ennen 1980-lukua valmistuneissa vaunuissa, sitä ennen ovi oli neli-ikkunainen ja käsikäyttöinen. Niitä voi nähdä vieläkin entisaikojen tyyliin vaijerein aukikiilattuina, jos paineilmaohjaus ei toimi. Makkareissa (CEmt) ja ravintoloissa ovi on käsikäyttöinen, ulko-ovea muistuttava palo-ovi joka sekin suljetaan p a i s k a u t t a m a l l a. IC:n ulko-ovet toimivat sähkökäytöllä riippumatta paineilmoista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2925
|
« Vastaus #57 : Toukokuu 28, 2014, 02:38:37 » |
|
IC:n ulko-ovet toimivat sähkökäytöllä riippumatta paineilmoista.
Ainakin kaksikerrosvaunuissa taitaa sähkökäytön lisäksi olla paineilmatiivisteet. Toimivat toki ilman paineilmaakin, mutta eivät tällöin ole täysin painetiiviitä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #58 : Toukokuu 28, 2014, 06:58:16 » |
|
Juu, kiitos tiedoista tietämättömälle!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 161
|
« Vastaus #59 : Kesäkuu 04, 2014, 10:12:03 » |
|
14.6: IC47 Hki-Tpe H465 Tpe-Pri
15.6: H472 Pri-Tpe IC184 Tpe-Hki
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #60 : Kesäkuu 04, 2014, 10:24:36 » |
|
6.6. P 402 Lapua-Seinäjoki IC 43 Seinäjoki-Pännäinen Ekmanin tilataksilla Pietarsaareen ja takaisin Pännäisiin IC 58 Pännäinen-Lapua Päivän pääkohteena olisi nähdä Dr16:lla ajettava T 5486/5485 Pietarsaaressa tai Alholmassa.
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2014, 15:51:54 kirjoittanut Ville Hautamäki »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #61 : Kesäkuu 05, 2014, 10:22:40 » |
|
6.6.2014.
IC2 165 Helsinki-Tampere
IC 184 Tampere-Helsinki
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 482
|
« Vastaus #63 : Kesäkuu 05, 2014, 15:42:46 » |
|
6.6 H 454 Vs-Sk 7.6. H 443 Sk-Vs
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Tuomisto
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 233
|
« Vastaus #64 : Kesäkuu 05, 2014, 22:58:11 » |
|
6.6.-14 IC 63 Seinäjoki-Pännäinen Ekmanin junabussilla Pietarsaareen IC 58 Pännäinen-Seinäjoki
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #65 : Kesäkuu 17, 2014, 19:10:54 » |
|
20.6.
IC 43 Lapua-Kokkola
IC 58 Kokkola-Lapua
25.6.
P 402 Lapua-Seinäjoki
S 41 Seinäjoki-Kokkola
IC 43 Kokkola-Kannus
IC 54 Kannus-Kokkola
S 60 Kokkola-Seinäjoki
P 407 Seinäjoki-Lapua
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #66 : Kesäkuu 17, 2014, 19:21:07 » |
|
Eipäs ole 20.6.14 yhtään kaupallista junaa kulussa, Sk - Ol välillä johtuen ratatöistä ei millään pahalla . Paitsi S59 on kulussa 21.6.14.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 681
|
« Vastaus #67 : Kesäkuu 17, 2014, 20:27:17 » |
|
25.6.2014
H 442 Vaasa-Seinäjoki
S 41 Seinäjoki-Kokkola
IC 43 Kokkola-Kannus
IC 54 Kannus-Kokkola
S 60 Kokkola-Seinäjoki
S 453 Seinäjoki-Vaasa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #68 : Kesäkuu 17, 2014, 20:28:18 » |
|
19.6 P 933 Turku-Tampere
20.6 P 273 Tampere-Oulu Lättähattu Oulu-Haaparanta-Aavasaksa-Kolari-Tornio
21.6 Lättähattu Tornio-Aavasaksa-Haaparanta-Oulu Korvaava bussi Oulu-Seinäjoki Korvaava bussi Seinäjoki-Tampere Ic 934 Tampere-Turku
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1796
|
« Vastaus #69 : Kesäkuu 17, 2014, 22:04:59 » |
|
18.6. 6700 Borlänge-Rågsveden 6701 Rågsveden-Borlänge
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #70 : Kesäkuu 18, 2014, 08:07:00 » |
|
18.6
H444 Vaasa --> Seinäjoki 09.20 --> 10.18 Junakuvailua Seinäjoella 10.18 --> 18.18 P449 Seinäjoki --> Vaasa 18.18 --> 19.08
Ensimmäinen juna vaihtunut: H446 Vaasa --> Seinäjoki 12.20 --> 13.18 Syy: mummot vaikuttavat liian paljon rautatieharrastajien elämään
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 161
|
« Vastaus #71 : Kesäkuu 18, 2014, 14:18:31 » |
|
19.6 IC5 Hki-Par (12.52-16.30) H474 Par-Ree (16.40-17.08).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 956
|
« Vastaus #72 : Kesäkuu 18, 2014, 17:43:10 » |
|
Eipäs ole 20.6.14 yhtään kaupallista junaa kulussa, Sk - Ol välillä johtuen ratatöistä ei millään pahalla . Paitsi S59 on kulussa 21.6.14. Nyt on kyllä Jyrkillä vähän väärää tietoa. Junat kulkevat juhannuksena Seinäjoen ja Oulun välillä ihan normaalisti
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 884
|
« Vastaus #73 : Kesäkuu 18, 2014, 18:13:55 » |
|
Eipäs ole 20.6.14 yhtään kaupallista junaa kulussa, Sk - Ol välillä johtuen ratatöistä ei millään pahalla . Paitsi S59 on kulussa 21.6.14. Nyt on kyllä Jyrkillä vähän väärää tietoa. Junat kulkevat juhannuksena Seinäjoen ja Oulun välillä ihan normaalisti Juhannuspäivänä kylläkin kaikki junat ovat korvattu linja-autoilla. Ja aattona 43 kulkee numerolla 63. (eli "viikonloppu" aikataululla?)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 897
|
« Vastaus #74 : Kesäkuu 18, 2014, 18:39:35 » |
|
Ompahan joku juna, kulussa ettei mene ihan 0 päiväksi kiitos ja kumarrus tarkennuksesta .
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|